GunSmoke007 schreef:Je moet eerst zeker zijn dat het wel aan Belgacom ligt, het is makkelijk om te zeggen van, belgacom beheert de lijnen het is hun fout. Dan is het aan dommel om contractueel vast te leggen dat vanaf een bepaalde datum die lijnen voor 12mbit actief moeten staan. punt andere lijn. En als BGC dit niet nakomt kan Dommel dit ook weergeven op hun website en aan hun klanten en dan ben je GEINFORMEERD als klant.
Klopt, maar beeld je eens in. Dat jij bv worsten verkoopt van een Boma. Maar Boma levert ze niet op tijd. En jij maakt slechte reklame over die worsten. Je schuift de schuld volledig af op je leverancier. En die Boma voelt zich dan genekt en pakt je terug. Hij begint je worsten van slechtere kwaliteit te leveren of hij vergeet eens iets te leveren, etc...
Dommel is (zo goed als) 100% afhankelijk van Belgacom. Dus Dommel probeert beter op goede voet met Belgacom te blijven, dan met Belgacom ruzie te zoeken. Dit is mss wat extreem gesteld. Maar wel een stuk realiteit.
Vergeet niet dat het ADSL (in België) niet in handen is van een onafhankelijke netwerkbeheerder, maar van Belgacom zelf. Die er ook als ISP op actief is. Het is in hun voordeel als het bij Dommel niet goed draait. Als Belgacom de concurrentie dwars kan zitten of laten doodgaan, zul je de prijzen pas terug zien stijgen...
In die zin moeten we Dommel (en andere kleine ISP's) koesteren. Maar natuurlijk ook niet blind zijn voor hun problemen.
Ik zou deze problemen dan ook op een lijst zetten. En desnoods actie voeren tegen Belgacom. Als die daarvoor verantwoordelijk is.
GunSmoke007 schreef:Ik blijf erbij dat als je een product koopt het een 100% afgewerkt product moet zijn en als er problemen zijn je zo goed mogelijk geholpen word.
Dit zou moeten zo zijn. Vergeet echter niet dat veel producten die aanvankelijk op de markt komen, niet 100% goed werken. Pas als je enkele jaren actief bent (in dat domein, de nodige ervaring hebt opgedaan) kun je zulk een etiket op jezelf kleven.
Panasonic bv biedt heel goede electronica. Maar die zijn ook niet op één dag ontstaan. Dommel heeft een heel goed internet product. Het telefoonproduct (VOIP) is nieuw. En moet nog groeien...
Hang er allemaal vanaf hoeveel tijd jullie je ISP hiervoor geven. 1 maand, 2 maand, 1/2 jaar ?
Als deze problemen echt breekpunten zijn, probeer dan onder het contract uit te komen en ga naar een andere ISP (die deze problemen niet heeft, maar misschien weer andere problemen wel).
Ik wacht geduldig af. Bij Dommel werken ze hard. De helpdesk is vriendelijk (wel overbezet). En ik heb geen klagen of zicht op misbruik.
Maar (nogmaals) dit is allemaal heel
PERSOONLIJK Als bepaalde elementen wel heel belangrijk voor je zijn (en die heb je niet), onderneem dan actie, maak je grieven bekend, wacht af, zie wat er gebeurt en trek dan opnieuw je conclusies.
In dat opzicht vind ik het geen slecht idee, dat de gebruikers die niet tevreden zich, zich hier ergens groeperen. En eventueel een brief naar Dommel opsturen. Maar doe dit dan vriendelijk, nuchter en objectief.
Bereik je veel meer mee, dan te zitten klagen, schelden, etc...
Ik hoop alvast dat Dommel snel genoeg mensen bijvindt.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).