Klacht Dommel: Concreet actieplan

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

L-army schreef:Ik ben zo eerlijk om toe te geven voor wie ik gewerkt heb,
En dat siert je.
L-army schreef:Om in Cain (realroot) zijn woorden te eindigen, "en nu gij?" ;)
Wel, ik kan natuurlijk niet op tegen een quote van de zelfverklaarde "opperpooier van het Internet" (http://www.flickr.com/photos/pforret/283559229/)

:-)
dendemen2004
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mensen doe tog is een keer normaal ik denk dat Dommel op deze manier niet lang meer bestaat :-o
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Jan_B schreef:
L-army schreef:Reden: bij dommel doen ze echt wel zo veel mogelijk hun best, het heeft dan ook niets met slecht management of dergelijke te maken.
Als ze inderdaad hard werken terwijl de zaken niet verbeteren dan is dat voor mij een teken van een inefficiënte inzet van de middelen, ttz. slecht management.
Of het duurt gewoon lang(er) om de goede oplossing te implementeren.
Jan_B schreef:
L-army schreef:Is hier echt iemand die gelooft dat dommel niet bezig is met deze dingen? De mensen van dommel lezen dit forum trouwens ook mee.
Je bedoelt dus dat ze de problemen kennen, maar tegelijk geen doeltreffende actie ondernemen ?
Of het duurt gewoon lang(er) om de goede oplossing te implementeren...

Snel een probleem oplossen wreekt zich gewoonlijk op lange termijn want je gaat knippen in de tijd om te testen. Resultaat: de klanten beginnen te zeuren omdat het product niet goed werkt.

Een probleem ten gronde oplossen en grondig testen duurt langer maar het loont op lange termijn. Maar: de klanten beginnen te zeuren omdat de oplossing op zich laat wachten.

Bottom line: je kan nooit voor iedereen goed doen...
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

FullHD schreef:
Jan_B schreef:
L-army schreef:Reden: bij dommel doen ze echt wel zo veel mogelijk hun best, het heeft dan ook niets met slecht management of dergelijke te maken.
Als ze inderdaad hard werken terwijl de zaken niet verbeteren dan is dat voor mij een teken van een inefficiënte inzet van de middelen, ttz. slecht management.
Of het duurt gewoon lang(er) om de goede oplossing te implementeren.
Jan_B schreef:
L-army schreef:Is hier echt iemand die gelooft dat dommel niet bezig is met deze dingen? De mensen van dommel lezen dit forum trouwens ook mee.
Je bedoelt dus dat ze de problemen kennen, maar tegelijk geen doeltreffende actie ondernemen ?
Of het duurt gewoon lang(er) om de goede oplossing te implementeren...

Snel een probleem oplossen wreekt zich gewoonlijk op lange termijn want je gaat knippen in de tijd om te testen. Resultaat: de klanten beginnen te zeuren omdat het product niet goed werkt.

Een probleem ten gronde oplossen en grondig testen duurt langer maar het loont op lange termijn. Maar: de klanten beginnen te zeuren omdat de oplossing op zich laat wachten.

Bottom line: je kan nooit voor iedereen goed doen...
Niet voor iedereen goeddoen akkoord, maar je kan wel iedereen deftig informeren
FullHD
Pro Member
Pro Member

GunSmoke007 schreef:Niet voor iedereen goeddoen akkoord, maar je kan wel iedereen deftig informeren
Volledig mee eens. Maar daar schrik je natuurlijk wel potentiële klanten mee af...
kos
Member
Member

FullHD schreef:
GunSmoke007 schreef:Niet voor iedereen goeddoen akkoord, maar je kan wel iedereen deftig informeren
Volledig mee eens. Maar daar schrik je natuurlijk wel potentiële klanten mee af...
Moeten potentiële klanten dan ook in hun ongeluk lopen?

Toen ik overwoog om Homeconnect te nemen, ben ik ook op internet gaan zoeken naar ervaringen van Dommel-klanten. Die waren toen over het algemeen positief en dat heeft me ertoe overhaald om Dommel in huis te halen.
Homeconnect was toen echter nog niet zo bekend en nog niet zoveel mensen hadden het, dus waren er hier ook geen slechte reacties te vinden. Als ik toen had gelezen wat hier nu allemaal staat, ik zou geen Dommel-klant geworden zijn!
Mensen hebben toch het recht om te weten of het product dat ze overwegen te kopen al dan niet deugt?!
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

FullHD schreef:
Het niet doen heeft dan weer veel frustraties bij klanten teweeg gebracht.
En zeker ook een deel vertrekkers. Aan hun om uit te maken wat het beste is :cry:
sithlord2
Member
Member

FullHD schreef:
Tja, dan hadden ze in de eerste plaats maar eerlijk moeten zijn en geen zaken promoten die ze niet kunnen waarmaken.

Trouwens, ze kunnen nog altijd informeren. Ik heb reeds gezegd dat ik Dommel nog een week de tijd geef voor ik verder ga met de actie.

Ter info: Tot nu toe heb ik +-10 pm's ontvangen van mensen die willen meedoen, en dit slechts op nog geen dag tijd. Toch wel een duidelijk signaal lijkt me...
FullHD
Pro Member
Pro Member

kos schreef:Mensen hebben toch het recht om te weten of het product dat ze overwegen te kopen al dan niet deugt?!
Daarvoor heb magazines a la Test Aankoop of sites zoals UserBase. Ik ken in ieder geval niet veel producenten en leveranciers die zélf de nadelen van hun product of dienst oplijsten...
staartmees
Plus Member
Plus Member

[quote="GunSmoke007"]Het is niet omdat het probleem zich ergens anders ook voordoet, dat Dommel je als ISP niet moet inlichten en verderhelpen. Ik ben bijna 100% zeker dat de mensen die naar belgacom of Kpn bellen die tenminste wel een deftig en duidelijk antwoord zullen krijgen.[/quote]

Maar Dommel maakt wel gebruik van de BGC-infrastructuur en is afhankelijk van de goodwill en medewerking van BGC. Dommel kan enkel maar bieden wat BGC mogelijk maakt. En als er dan staat 'vanaf 1 juli 2008' houdt dat geen enkele garantie in. Als ik op het BGC-deel van dit forum kijk, dan zijn de antwoorden van BGC blijkbaar ook niet erg bevredigend.
FredWP
Plus Member
Plus Member

Ik veracht me aan deze thread.

Staat Dommel u niet aan? Ga naar een andere provider. Ik ben hier nog altijd gelukkig met Dommel.
:3
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Het is ook allemaal heel persoonlijk...

Ik kom van netconnect bij mijn ouders (35 euro in de maand). Heb dit een jaartje gehad en ben daar heel tevreden van geweest.

Ik denk (en vind) dat Dommel wat internet betreft, een heel goed product op de markt levert. Je krijgt veel, voor wat je maar betaalt. Zeker als je bv eens vergelijkt met Telenet of Belgacom.

Nu ben ik dit jaar verhuisd. En moest ik alles zelf betalen. Thuis betaalde ik enkel het internet, mijn vader de telefoonlijn bij Belgacom. Aangezien dat Belgacom zijn Discovery line opgeslaan heeft (en je daarmee niet echt goedkoop kan bellen). Had ik niet zoveel opties meer...

Ik was (en ben nog altijd) heel tevreden van het internet dat Dommel biedt. Netconnect + Discovery line = +- 45 euro. Voor nog geen 5 euro meer in de maand, krijg je Homeconnect (en dit is + gratis telefoneren naar alle vaste lijnen, onbeperkt surfen en kans op 12 mbit)

Dan was de keuze voor mij snel gemaakt. Ik heb nu homeconnect en het internet werkt nog altijd even goed als vroeger. Uiteindelijk is dit Homeconnect internet het netconnect internet van Dommel. Dit is een core business, die ze zeker goed draaiende moeten houden... Anders krijg je pas massaal klanten problemen...

Nu wat die Homeconnect betreft. Het is een nieuw product en heeft nog kinderziektes. Ik kan zelf iedereen bellen. Dus op dat vlak is het 100% ok. Maar nog niet door iedereen opgebeld worden. Soms zit er ook een echo (of storing) op de lijn. Hoe dit komt, weet ik niet. Of dit Dommel zijn fout is (weet ik ook niet). Best mogelijk dat het Belgacom of een andere telefoon operator zijn fout is.

Idem met de 12 Mbit. Misschien dat Dommel dit beter niet adverteerde. Ofwel het adverteert met 'Jullie hebben kans op 12 Mbit ALS Belgacom jullie hierop aansluit'. Wanneer Belgacom jullie daarop aansluit ? Niemand weet het...

Van Belgacom zelf hoef je alvast niet teveel support verwachten. Waarom zouden ze een concurrent helpen ? Liever hebben ze dat iedereen mistevreden is en naar hun teruglopen....

Enfin, ik begon mijn comment met:

Het is ook allemaal heel persoonlijk...

Waarmee ik bedoel. Voor mij maakte het niet uit, dat die VOIP nog niet goed werkt, of ik die 12 mbits nog niet heb. Ik wacht er wel op. En hoop tegen eind dit jaar toch omgeschakeld te zijn. Zoniet, zit er iets grondigs fout en zou het BIPT (tegen Belgacom) beter eens optreden.

Als je natuurlijk naar Homeconnect overschakelt omdat je die 12 mbits juist interessant vindt, of dat bellen. Tja, dan is dit een ander verhaal natuurlijk. Dan snap ik dat veel mensen hier niet tevreden zijn. Want die zaken staan idd nog altijd niet helemaal op punt...

Ik zou het dan wel vriendelijk aanpakken. En een petitie of weet ik wat naar Dommel opsturen. Je kan nu bv wel met de vinger naar Dommel wijzen. Maar daarmee is niet gezegd, dat het ook allemaal aan Dommel ligt en Dommel zijn fout is.

Want Dommel op zijn beurt, is opnieuw afhankelijk van andere leveranciers. Zoals Belgacom, e.d.

Hoe dan ook, in de zakenwereld zijn er (best) geen emoties. Enkel duidelijke afspraken. En daar moet ook Dommel zich aan houden. Ik geef ze alvast nog de nodige tijd om alles in orde te brengen...

Die 12 Mbits hadden ze beter niet geafficheerd (denk ik wel).
Want Belgacom werkt dit echt wel tegen precies...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

FredWP schreef:Ik veracht me aan deze thread.

Staat Dommel u niet aan? Ga naar een andere provider. Ik ben hier nog altijd gelukkig met Dommel.
Zijt ge daar weer met uw nietszeggend argument? :roll:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Je moet eerst zeker zijn dat het wel aan Belgacom ligt, het is makkelijk om te zeggen van, belgacom beheert de lijnen het is hun fout. Dan is het aan dommel om contractueel vast te leggen dat vanaf een bepaalde datum die lijnen voor 12mbit actief moeten staan. punt andere lijn. En als BGC dit niet nakomt kan Dommel dit ook weergeven op hun website en aan hun klanten en dan ben je GEINFORMEERD als klant.

Nu is het 100% de fout van Dommel.

En iedereen blijft hier maar zagen over enkel die snelheidsverhoging, maar laat ons even eerlijk zijn, het is niet enkel dit probleem waar we het over hebben, het zijn meerdere problemen die ze niet willen oplossen lijkt ons.

Als een product 100% werkt, dan heb je idd recht om tevreden te zijn, maar mensen waar het niet 100% werkt hebben ook het recht om niet tevreden te zijn en mogen dus ook hun mening geven. En dan zitten kankeren dat als je niet tevreden bent je dommel moet afzeggen. Ik blijf erbij dat als je een product koopt het een 100% afgewerkt product moet zijn en als er problemen zijn je zo goed mogelijk geholpen word.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Maglor schreef:Zijt ge daar weer met uw nietszeggend argument? :roll:
Maglor, ik vind die kritiek op Dommel soms ook wat een gezeur. En nietszeggend.

Ok, met Homeconnect zijn er nog wat probleempjes. Maar dit is dus sterk afhankelijk van hoe belangrijk bepaalde aspecten voor je zijn. Als bv 4 of 12 mbits je niet zoveel uitmaakt. Ik surf momenteel op 4 mbits (en dit is voor mij ok). Natuurlijk 12 mbits zou nog leuker zijn (maar ik lig daar momenteel niet wakker van). Ik heb een goede stabiele internet verbinding bij Dommel. So who cares. Ik niet..

Anderen zullen hier wel om "caren". Voor hun is dit wel belangrijk. Maar soms blaast men hier alles wat teveel op en lijkt het alsof er bij Dommel niets meer goed loopt. En dat is soms frustrerend om lezen. Zeker als je zelf heel tevreden bent...

Maar kijk, ik ben een tevreden klant. Mij moeten ze niet helpen.
Jullie wel. Dus veel succes...

En voor die 12 mbits wil ik ook altijd tekenen. Maar geef ze nog wat tijd. Overigens is er iemand die eigenlijk weet, hoe het komt dat dit zo lang duurt ??? Volgens mij heeft Dommel hier niets mee te maken. Is dit gewoon Belgacom die weer zijn troeven uitspeelt...

Met die verhoging van de discovery line hebben ze ons al goed liggen gehad. Waarom activeren ze die 12 mbits niet eens gewoon ? Onze nederburen surfen al zo lang aan die snelheid... :?
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

dendemen2004 schreef:Mensen doe tog is een keer normaal ik denk dat Dommel op deze manier niet lang meer bestaat :-o
Als ze hun problemen niet oplossen moet ge daar zelfs niks voor doen ... waar rook is, is vuur. En door al de rook die hier al onstaan is denk ik dat dat een groot vuur gaat zijn.

Maar even serieus, als er een groot aantal klanten zijn, bij wie er effectief problemen zijn én dat die problemen niet opgelost geraken, mogen zij dan niet reageren volgens de letter van de wet als alle andere opties uitgeput zijn ? Of mogen ze het niet doen omdat het bij jou wél werkt ?

Userbase is en blijft een onafhankelijk forum, dus indien jij er een probleem mee hebt dat een aantal gebruikers zich verenigen in een klacht, staat het U altijd vrij om je te verenigen in een groep die steunt betuigt/levert aan dommel.

Mvg,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
FullHD
Pro Member
Pro Member

GunSmoke007 schreef:die ze niet willen oplossen lijkt ons
Het 'andere kamp' denkt dat ze het net wél willen oplossen maar dat het heel wat voeten in de aarde heeft. En als nu net dat het geval is, dan zal zo'n actie alleen maar averechts werken.

Mijn bescheiden mening natuurlijk...
Laatst gewijzigd door FullHD 08 sep 2008, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Het is hilarisch om te zien dat er enkelen wel erg licht gaan over toch aardig cruciale zaken.

"Ik kan niet gebeld worden, maar da's ni erg, ik ben reuze-tevreden!"

Man man. Moest Belgacom of Telenet morgen een low-budget oplossing op de markt gooien en de helft van de beloofde zaken werkte niet of slecht, ik zou het - ongetwijfeld - fraaie proza eens willen lezen hier. :D

Verder is het hier vooral een "not in my backyard" probleem. Velen die persoonlijk geen problemen ervaren vinden dat de anderen zagen/overdrijven/moeten opzouten. Benieuwd wat die personen zouden doen mochten die "stoten" met hen gebeuren (enkele ultieme positivo's als Gemt32m niet meegerekend ;) ).

Hier is het nl. het tegenovergestelde: ik ben tevreden klant en ben tot nogtoe 100% tevreden over het geleverde produkt en de daarvoor betaalde prijs, echter ik zie wél in dat er het e.e.a. verdomd scheef zit bij Dommel en dus steun ik acties als deze ten volle!
ooh. shiny.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

GunSmoke007 schreef:Je moet eerst zeker zijn dat het wel aan Belgacom ligt, het is makkelijk om te zeggen van, belgacom beheert de lijnen het is hun fout. Dan is het aan dommel om contractueel vast te leggen dat vanaf een bepaalde datum die lijnen voor 12mbit actief moeten staan. punt andere lijn. En als BGC dit niet nakomt kan Dommel dit ook weergeven op hun website en aan hun klanten en dan ben je GEINFORMEERD als klant.
Klopt, maar beeld je eens in. Dat jij bv worsten verkoopt van een Boma. Maar Boma levert ze niet op tijd. En jij maakt slechte reklame over die worsten. Je schuift de schuld volledig af op je leverancier. En die Boma voelt zich dan genekt en pakt je terug. Hij begint je worsten van slechtere kwaliteit te leveren of hij vergeet eens iets te leveren, etc...

Dommel is (zo goed als) 100% afhankelijk van Belgacom. Dus Dommel probeert beter op goede voet met Belgacom te blijven, dan met Belgacom ruzie te zoeken. Dit is mss wat extreem gesteld. Maar wel een stuk realiteit.

Vergeet niet dat het ADSL (in België) niet in handen is van een onafhankelijke netwerkbeheerder, maar van Belgacom zelf. Die er ook als ISP op actief is. Het is in hun voordeel als het bij Dommel niet goed draait. Als Belgacom de concurrentie dwars kan zitten of laten doodgaan, zul je de prijzen pas terug zien stijgen...

In die zin moeten we Dommel (en andere kleine ISP's) koesteren. Maar natuurlijk ook niet blind zijn voor hun problemen.

Ik zou deze problemen dan ook op een lijst zetten. En desnoods actie voeren tegen Belgacom. Als die daarvoor verantwoordelijk is.
GunSmoke007 schreef:Ik blijf erbij dat als je een product koopt het een 100% afgewerkt product moet zijn en als er problemen zijn je zo goed mogelijk geholpen word.
Dit zou moeten zo zijn. Vergeet echter niet dat veel producten die aanvankelijk op de markt komen, niet 100% goed werken. Pas als je enkele jaren actief bent (in dat domein, de nodige ervaring hebt opgedaan) kun je zulk een etiket op jezelf kleven.

Panasonic bv biedt heel goede electronica. Maar die zijn ook niet op één dag ontstaan. Dommel heeft een heel goed internet product. Het telefoonproduct (VOIP) is nieuw. En moet nog groeien...

Hang er allemaal vanaf hoeveel tijd jullie je ISP hiervoor geven. 1 maand, 2 maand, 1/2 jaar ?

Als deze problemen echt breekpunten zijn, probeer dan onder het contract uit te komen en ga naar een andere ISP (die deze problemen niet heeft, maar misschien weer andere problemen wel).

Ik wacht geduldig af. Bij Dommel werken ze hard. De helpdesk is vriendelijk (wel overbezet). En ik heb geen klagen of zicht op misbruik.

Maar (nogmaals) dit is allemaal heel PERSOONLIJK Als bepaalde elementen wel heel belangrijk voor je zijn (en die heb je niet), onderneem dan actie, maak je grieven bekend, wacht af, zie wat er gebeurt en trek dan opnieuw je conclusies.

In dat opzicht vind ik het geen slecht idee, dat de gebruikers die niet tevreden zich, zich hier ergens groeperen. En eventueel een brief naar Dommel opsturen. Maar doe dit dan vriendelijk, nuchter en objectief.

Bereik je veel meer mee, dan te zitten klagen, schelden, etc...
Ik hoop alvast dat Dommel snel genoeg mensen bijvindt.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer

cloink schreef:Het is hilarisch om te zien dat er enkelen wel erg licht gaan over toch aardig cruciale zaken.

"Ik kan niet gebeld worden, maar da's ni erg, ik ben reuze-tevreden!"

Man man. Moest Belgacom of Telenet morgen een low-budget oplossing op de markt gooien en de helft van de beloofde zaken werkte niet of slecht, ik zou het - ongetwijfeld - fraaie proza eens willen lezen hier. :D

Verder is het hier vooral een "not in my backyard" probleem. Velen die persoonlijk geen problemen ervaren vinden dat de anderen zagen/overdrijven/moeten opzouten. Benieuwd wat die personen zouden doen mochten die "stoten" met hen gebeuren (enkele ultieme positivo's als Gemt32m niet meegerekend ;) ).

Hier is het nl. het tegenovergestelde: ik ben tevreden klant en ben tot nogtoe 100% tevreden over het geleverde produkt en de daarvoor betaalde prijs, echter ik zie wél in dat er het e.e.a. verdomd scheef zit bij Dommel en dus steun ik acties als deze ten volle!
Ik kan me daar 200% in vinden :!:
FullHD
Pro Member
Pro Member

Gent32m schreef:Maar doe dit dan vriendelijk, nuchter en objectief.
En in eerste instantie rechtstreeks naar Dommel toe.
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Verder is het hier vooral een "not in my backyard" probleem. Velen die persoonlijk geen problemen ervaren vinden dat de anderen zagen/overdrijven/moeten opzouten. Benieuwd wat die personen zouden doen mochten die "stoten" met hen gebeuren (enkele ultieme positivo's als Gemt32m niet meegerekend ;) ).
You got me there. Lol :-)

't is gewoon sterker dan mezelf. Ik wil altijd die eeuwige verzoener spelen. Ik was mss beter diplomaat geworden. Hoewel, 't lijkt me gewoon vaak onmogelijk om twee tegengestelde partijen met elkaar te verzoenen.

De mistevreden Dommel klanten, blijven bij hun klachten. Ze willen hun problemen opgelost zien. Hebben geen begrip of zin om hun ISP daarin beter te begrijpen.

En Dommel (als ISP) heeft geen tijd om al die grieven op te lossen. Zit soms met de handen in het haar. En weet niet waar eerst beginnen.

Enfin, al dat geklaag is niet leuk om lezen natuurlijk (zeker niet als fanboy :-) of als bemiddelaar).

Ik hoop dat Dommel snel mensen bij vindt en de problemen aanpakt...

Overigens, dat niet gebeld kunnen worden, vind ik zelf niet zo erg. Is één van de redenen waarom ik één van die weinige belgen ben, zonder Gsm. Ik wordt niet graag gestoord. Dat ik anderen kan storen (opbellen) vind ik dan weer niet erg... :wink:

In feite is de telefonie bij Homeconnect momenteel mijn natte droom...

Hierbij overdrijf ik wel een beetje. Want 50% (tot 80%) kan me wel opbellen. De overige niet.. Kan dus nog altijd gestoord worden, als ik in bad zit :wink:
sithlord2
Member
Member

FullHD schreef:
Gent32m schreef:Maar doe dit dan vriendelijk, nuchter en objectief.
En in eerste instantie rechtstreeks naar Dommel toe.
Dommel is reeds zeer goed op de hoogte van de problemen. Dat is juist het probleem... ze houden de lippen stijf op mekaar en weigeren te communiceren met hun klanten.

Denk je dat we zo'n klacht met plezier doen? Nee hoor.

Maar als Dommel weigert om de openstaande tickets te bekijken, of weigert om telefoons op te nemen, dan dwing je de klanten om andere manieren te zoeken om hun ongenoegen te uiten...

Trouwens, wees eerlijk: Dommel gaat heus niet failliet van onze klacht bij de reclamecommissie...
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

sithlord2 wat zit je toch te lullen man.
Denk je nu echt dat ze weigeren om tickets te lezen en telefoons op te nemen?
Droom toch verder man met al jullie onzin.
Denk je nu echt dat ze oa die snelheidsverhoging bij homeconnect niet geven omdat ze jullie graag pesten? Er zal wel een reden zijn waarom deze verhoging nog niet is doorgevoerd sithlord2.
Straks of morgen gooien ze de aanstoker van al die heisa hier ook buiten en dan zit jij hier te janken dat je geen internet meer krijgt bij Dommel. :lol: :lol:

sithlord2 ik wil je wel een brief bezorgen hoe tevreden ik tot nu toe wel niet ben van Dommel.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

ketter schreef:Straks of morgen gooien ze de aanstoker van al die heisa hier ook buiten en dan zit hij hier te janken dat hij geen internet meer krijgt bij Dommel. :lol: :lol:
Als dat zou gebeuren, zeg ik ook spontaan mijn verbinding op bij Dommel. That's a promise.
ooh. shiny.
Mr. Demmel
Member
Member

ketter schreef:sithlord2 wat zit je toch te lullen man.
Idd, ze zetten gewoon 1 man achter de PC voor 1000 tickets, niets aan de hand.
ketter schreef:Denk je nu echt dat ze oa die snelheidsverhoging bij homeconnect niet geven omdat ze jullie graag pesten? Er zal wel een reden zijn waarom deze verhoging nog niet is doorgevoerd sithlord2.
Idd, Dommel is gierig en betaalt Belgacom gewoon niet voor de upgrade.
ketter schreef:Straks of morgen gooien ze de aanstoker van al die heisa hier ook buiten en dan zit hij hier te janken dat hij geen internet meer krijgt bij Dommel. :lol: :lol:
Nog een geluk dat jij alles weet van Dommel(je hebt goede bronnen die je niet wilt vrijgeven), anders zouden we hier niets zijn.

Mr. Demmel
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

Ik wil m zelfs een voorbeeldbrief geven over hoe hij dommel aangetekend ingebreke kan stellen voor z'n problemen :lol: . Als het jullie toch allemaal zo hoog zit , doe dit dan ook , geraak je van je contract af en ga op een ander ( op adsl keuze genoeg) . Dit is alvast goedkoper dan advocaten te gaan betalen om de uitbaters te dagvaarden .

Geduld is een mooie deugd ,
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

@Mr. Demmel ik heb idd goed contact bij Dommel want ik heb er geen problemen mee integendeel. :wink:
Mr.Demmel je zal er van verschieten hoe goed het contact is tussen Dommel en Belgacom maar niemand kan wonderen doen en dat telt ook voor sithlord2.

@dopke wees maar gerust dat Dommel meer middelen heeft voor een goede advocaat te betalen dan al die klagers samen hier.

Ik trek zeker niet in twijfel dat er problemen zijn maar dit is toch zeker de juiste oplossing niet.
Wie zich geroepen voelt om er te gaan werken kan zich direct persoonlijk gaan voorstellen. 8)
En nee ze zoeken geen medewerkers zoals bij Belgacom en Telenet die alleen maar standaard antwoorden mogen geven.
turboke
Member
Member

ketter schreef:sithlord2 wat zit je toch te lullen man.
Droom toch verder man met al jullie onzin.
Denk je nu echt dat ze oa die snelheidsverhoging bij homeconnect niet geven omdat ze jullie graag pesten? Er zal wel een reden zijn waarom deze verhoging nog niet is doorgevoerd sithlord2.
Straks of morgen gooien ze de aanstoker van al die heisa hier ook buiten en dan zit jij hier te janken dat je geen internet meer krijgt bij Dommel. :lol: :lol:

sithlord2 ik wil je wel een brief bezorgen hoe tevreden ik tot nu toe wel niet ben van Dommel.
Wanneer ik bel naar de helpdesk,43 min. naar een wachtmuziekje moet luisteren, vervolgens inhaak, terugbel, en er direkt word opgenomen, heb ik mijn twijfels omtrent die helpdesk. Wanneer ik die medewerker erop attent maak, zegt ie dat "ze niet alles in het oog kunnen houden"...

Wanneer er inderdaad een reden is, omtrent de uitgestelde snelheidsverhoging, dan krijg ik als klant graag de reden te horen (het op de site zetten duurt nog geen 5 min).

DE aanstoker ? Dat zijn dan al die ontevreden klanten die hier zitten, of wat ? Ik neem een Homeconnect abbootje, zit vervolgens 14 dagen (!) zonder telefoon, bellen naar de helpdesk een dure grap met een gsm.De snelheid is een regelrecht fiasco, en wanneer je dan (nog steeds vriendelijk), uitleg vraagt aan de helpdesk, krijg je als antwoord;
de tel. is de fout van Belgacom, en de snelheid gaat verhogen, maar we weten niet wanneer. Gelukkig zijn ze op tijd met de facturen. Maar ach, tel me maar bij de aanstokers.... :roll:

Btw, ik ben nu inmiddels 1.5 maand lid bij Dommel, en de tel doet het meer niet dan wel. Nog vergeten melden, verleden week een vriendelijke heer aan de tel. gekregen van de helpdesk (vriendelijk zijn ze steeds...) Deze ging contact opnemen met Belgacom omtrent een verhoging van mijn snelheid (ong. 3 Mb/sec., 1800 m. van de centrale), en het ging tegen donderdag zeker geregeld zijn. Resultaat vrijdag, 2.5 Mb/sec. Bij EDPnet, was de max snelheid die je kon behalen 6 Mb/sec., ik had een gemiddelde van 5.8. En de reply van "waarom ben je daar niet gebleven" kan gerust achterwege blijven, wanneer men je vanalles belooft, doet een mens domme dingen, zo blijkt.
Laatst gewijzigd door turboke 08 sep 2008, 20:41, in totaal 1 gewijzigd.
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Het is hier al zo dikwijls geschreven. Het grootste probleem bij Dommel is communicatie. Ik kan mij best voorstellen dat ze ales willen oplossen en dat technische problemen de oorzaak zijn dat niet alles loopt zoals het moet. Zo krijg je natuurlijk klanten die tickets aanmaken en als dat er dan zo veel worden dat je daar ook niet meer kan over kuhken dan is het misschien nuttig om voor de veel voorkomende problemen (ik denk aan homeconnect waarbij dommel naar dommel telefoneren niet werkt of de snelheidsverhoging) een melding in de CRM of FAQ te zetten en daar met een maas reply op te wijzen. Een melding in de CRM dat tickets beantwoorden xx dagen kan duren.

Maak je een ticket aan op de website krijg je de melding dat ze binnen de 12-24 uur gaan antwoorden, maak je een ticket via mail dan krijg je een mail dat ze binnen de 5 werkdagen zullen antwoorden. Dit gebeurt niet. Krijg je na een paar weken toch antwoord dan is het soms een oneliner die geen antwoord is maar je mag wel telefoneren. Hoe lang je moet wachten is ook geweten... Dit alles zorgt voor threads en acties als dit topic en het kon allemaal vermeden worden door betere communicatie.

De facturatie verloopt automatisch, biets mis mee, maar blijkbaar is het zo goed als onmogelijk om iets aan te passen en zo krijg je weer extra tickets en ontevredenheid als er een probleem opduikt.

Ik denk dat de meeste mensen wel genoeg begrip en geduld gehad hebben maar aan alles komt een eind. Het kan niet steeds van 1 kant komen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

@ (k)etter..Dat die 12 Mbit verhoging wat op zich laat wachten oké, maa verdomme ge betaalt toch inet/tel vberbinding toch zekers en als er daar problemen mee zijn en je met je kop tegen een muur aanloopt omdat je niet geholpen wordt en geen gehoor hebt op tickets,urenlang telefoneren ect, ge zou voor minder gefustreerd zijn denk ik dan hé ...
Ge zal maar een probleem hebben bij dommel,btw ergste is die telefoon/voip probs vindt je dat normaal, stel je eens voor dat dat bij BGC/Telenet gebeurt en ze negeren je volledig...?
Maarja gij hebt daar geen problemen mee hé ge kent bart & sandra goed hé en ge springt daar nogals eens binnen :roll:
btw heb zelf nog geen problemen had met de helpdesk omdat ik maar een netconnect heb en probs al jaartjes geleden waren..;was telenet maar goeikoper dan adsl en zeker dommel konden die de pot op ;)
Enfin wil maar zeggen als ge geen probs hebt bij dommel zit je goed, maar NOOIT ga ik nog een kennis aanraden dommel te nemen ....
Prototype
Starter Plus
Starter Plus

Gent32m schreef:...
Nu wat die Homeconnect betreft. Het is een nieuw product en heeft nog kinderziektes....
Als mijn kind zo lang ziek zou zijn, zou ik toch eens van dokter veranderen. :wink:
dopke
Elite Poster
Elite Poster

@ turboke , wordt dan klant bij telenet .

Ik heb dat van de beginjaren , en geloof me 43 min , ik heb veel langer ( betalend ) naar een wachtmuziekje geluistert , en geraakte ik al binnen , lag nooit de schuld bij hun . tot ik het van ellende opgaf en rechtsrtreeks naar m'n netbeheerder belde en op 1 uur geholpen was .
En mails naar hun , tja , dezelfde reply's ( nu nog steeds) zoals je van dommel krijgt , rond de pot draaien en ook wel 6 a 8 weken wachtend.

De digitale kijkers van TN hebben dan nog meer recht van klagen , na meer dan 2 jaar doet die digibrol ( net zoals bij INDi) niet wat ie moet doen zonder om de haverklap de stekker te moeten uittrekken .

Kijk , problemen zijn er overal , ook bij dommel . Maar zoals hierboven gezegd , stel ze aangetekend in gebreke , met harde bewijzen , ben je zo van je contract af , en kun je gaan waar het gras groener is .
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het wordt hier een welles nietes spel... Er zal wel iets gaande zijn, dat geloof ik graag. Maar een klacht bij de reclame commissie? Wat, potje pesten of zo? En waarom, enkel met de redenering, ik krijg niet wat ze beloven en dus dien ik klacht in bij de reclame commissie? Welke perceptie denk je dat dat geeft?

Sorry, maar dat lijkt me eerder spitsvondig dan dat het geloofwaardig overkomt. Mij dunkt dat je de kern van het probleem moet aanpakken, en de koe bij de horens vatten: stuur hen een aangetekend schrijven om te beginnen met een ingebrekestelling. Doe dit desnoods met zijn allen tegelijk als je persé jezelf wil verenigen. Maar aub, denk niet dat een klacht bij de reclame commissie je probleem gaat oplossen.
turboke
Member
Member

Dopke, ik heb 4 jaar bij Telenet gezeten, daar kreeg ik te weinig voor mijn geld, bij EDPnet prachtige service, zeer goede helpdesk, echt de max, maar de limiet was me iets te weinig, tja, en dan was er Dommel....... :|
dopke
Elite Poster
Elite Poster

Welles nietes s spelletje of niet , maar vele homeconnecters hebben geen problemen ( ken er zelf 4 uit m'n vriendenkring ). Als het goed is zwijgen de mensen , en raden ze hoogstens een provider aan als erom gevraagd wordt . Maar de klagers vinden rap hun weg ( via google bv) tot forums zoals userbase ( dit bedoel ik helemaal niet slecht ) .
dopke
Elite Poster
Elite Poster

turboke schreef:Dopke, ik heb 4 jaar bij Telenet gezeten, daar kreeg ik te weinig voor mijn geld, bij EDPnet prachtige service, zeer goede helpdesk, echt de max, maar de limiet was me iets te weinig, tja, en dan was er Dommel....... :|
Edpnet investeert mss meer in z'n helpdesk ( telenet , tja die investeren enkel in hun eigen zakken ) , terwijl bv dommel een goed product ( breedbandwaardig , en dan heb ik het op de limiet ) , maar dan snoeien ze op andere plaatsen ( in een gewoon woonhuis kunde nu eenmaal geen 10 tallen helpdeskers een eigen bureau geven ) , en duurt het wat langer voordat het bij iedereen 100 % werkt . Het is gewoon een kwestie van prioriteiten leggen .

Maar zoals eerder gezegd , van de mensen waar het allemaal probleemloos werkt lees jehier geen posts .
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

dopke schreef:Welles nietes s spelletje of niet , maar vele homeconnecters hebben geen problemen ( ken er zelf 4 uit m'n vriendenkring ). Als het goed is zwijgen de mensen , en raden ze hoogstens een provider aan als erom gevraagd wordt . Maar de klagers vinden rap hun weg ( via google bv) tot forums zoals userbase ( dit bedoel ik helemaal niet slecht ) .
Ik geloof daar niets van. Voip was in't begin 1/10 waarbij het "direct" werkte, zelfs nu werkt het niet volledig. En jij gaat me doen geloven dat je 4 vriendjes niet alleen een volledig werkend homeconnect hebben maar zich ook niet kunnen schelen dat het product onvolledig is :roll:.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Prototype schreef:Als mijn kind zo lang ziek zou zijn, zou ik toch eens van dokter veranderen. :wink:
Prototype, dubbel accounts zijn niet toegelaten op dit forum. Gelieve je aan deze regel te houden. Voor verdere vragen kan je mij contacteren via PM.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
dopke
Elite Poster
Elite Poster

broli schreef: Ik geloof daar niets van. Voip was in't begin 1/10 waarbij het "direct" werkte, zelfs nu werkt het niet volledig. En jij gaat me doen geloven dat je 4 vriendjes niet alleen een volledig werkend homeconnect hebben maar zich ook niet kunnen schelen dat het product onvolledig is :roll:.
Yep , ze storen hun niet aan de voice mail die niet werkt ( zoals TS beweert , en wat ook correct is ) , en ja ze kunnen door alle providers gebeld worden , vandaar , als de werken rond zijn ik er ook op overstap en eindelijk telenet de deur kan wijzen .

Kijk omdat het bij jouw ( en meerdere forumklagers) niet 100 % werkt , wil dit niet zeggen dat dit voor iedereen zo is .

Dus , ipv je energie hier te verspelen in geklaag en gezaag. Aangetekend schrijven en met harde bewijzen hun ingebreke stellen , ben je zo van hun contract af , en kun je gaan waar het gras groener is.
Laatst gewijzigd door dopke 08 sep 2008, 21:52, in totaal 2 gewijzigd.
Gesloten

Terug naar “Dommel”