Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
klooooon
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Sniffie schreef:
klooooon schreef:
chessboxing schreef:Weet iemand meer over hoe ik mede homeconnect gebruikers kan contacteren via voip. Want ik kan mijn lief niet bereiken en omgekeerd :d
niet !
van dommel van dommel gaat nog niet
is dit een feit of heeft het te maken met problemen die dommel nog moet zien op te lossen ?
is dit een feit ? ja dit is een feit van dommel naar dommel bellen werkt nog niet
gaat dommel dit oplossen ? ------- ik hoop van wel ja
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

klooooon schreef:
Sniffie schreef:
klooooon schreef:
chessboxing schreef:Weet iemand meer over hoe ik mede homeconnect gebruikers kan contacteren via voip. Want ik kan mijn lief niet bereiken en omgekeerd :d
niet !
van dommel van dommel gaat nog niet
is dit een feit of heeft het te maken met problemen die dommel nog moet zien op te lossen ?
is dit een feit ? ja dit is een feit van dommel naar dommel bellen werkt nog niet
gaat dommel dit oplossen ? ------- ik hoop van wel ja
Wat heeft de helpdesk hier over te zeggen ? Iemand die de vraag al eens gesteld heeft ? Ik kan het niet testen want ben de enige die homeconnect heeft van kennis en vrienden kring ;-)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ze zijn van dit probleem op de hoogte. Het is een fout in hun software (niet de homelink toepassing natuurlijk maar hun VOIP software). Ze zijn ermee bezig om het probleem op te lossen. Dat was het antwoord dat ik vorige week kreeg.

(Ik heb zelf HomeConnect en mijn pa dacht: als mijn zoon dat heeft, dan moet het wel goed zijn! Nu kan hij mij dus niet meer bellen en vice versa :roll: - tenzij met de gsm natuurlijk)

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit probleem binnenkort opgelost zal zijn. Ik heb het geluk dat een vaste telefoonlijn voor mij niet onmisbaar is. De mensen die mij écht moeten bereiken, weten mij intussen wel te vinden...
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

laten we het zo stellen dat we geluk hebbe ndat nog niet iedereen homeconnect heeft :d

Anyway anders vre tevreden eigenlijk. En ik ken eigenlijk niemand die homeconnect heeft
Afbeelding
bravo
Member
Member

na 2 maanden kan ik nog altijd niet gebeld worden door Telenet / Belgacom. Mobistar en Proximus kunnen ons nog wel bereiken. En sommige vaste lijnen kunnen ons wel bellen (voornamelijk zonder nummerherkenning), maar blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, of wel? :roll:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Mijn (voorlopige) VOIP status
- Ik kan iedereen bellen (goede lijn, geen echo, is stabiel)
- Opgebeld worden (is soms met echo voor de andere beller)
- Mijn pa (die bij Belgacom is) kan me nog niet bereiken
- De moeder van mijn vriendin (zit bij telenet) wel.

Vermoedelijk moet Belgacom die instellingen in hun router tabellen nog aanpassen. Ik ben nu ongeveer een maand al aangesloten. Misschien kan dit een paar weken / maanden aanslepen.

Eind dit jaar evalueer ik het telefonie gedeelte opnieuw.

Van het internet heb ik geen klagen. Het surfen werkt perfect.
Heb heel stabiele verbinding. En surf aan de volle 4,6 Mbps.
Op de 12 Mbits is het nog altijd wachten...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Gent32m schreef:Mijn (voorlopige) VOIP status

Dat had je liever andersom gezien vermoed ik :lol:
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

malinwa001 schreef:
Gent32m schreef:Mijn (voorlopige) VOIP status

Dat had je liever andersom gezien vermoed ik :lol:
Lol :lol:

Goh, mijn schoonmoeder valt goed mee zenne. Ze moeit zich niet zoveel als mijn vader (of moeder). Dus 't mag zo blijven :wink:
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
bravo
Member
Member

ondertussen werken zowel Belgacom, Telenet als de GSM providers!!! Iedereen kan ons bellen! Joehoe, lang leve Dommel! :-D
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster

Tof tof tof... :-)

Ik denk dat ze bij Dommel hard aan het werken zijn...
Alleen die 12 Mbits hé.. Dat is zo wat mijn natte droom voor de moment...

Kun je je dat voorstellen ? Dat je hier in België aan 12 Mbits zou kunnen surfen of downloaden...

Onze noorderburen lachen ons daarmee wel uit. Maar goh, nen holbewoner is ook content als hij zijn vuur ontdekt heeft hé.

12 Mbits = 3 * 4 Mbits. Dat is dus 300% sneller (dan wat ik nu heb)...
Of reken ik dat nu verkeerd uit :wink:

300% ... Hmmmm
bravo
Member
Member

heb net naar de helpdesk gebeld, zodat ze weten dat m'n probleem is opgelost. Man was blijkbaar blij dat ik terug belde om te zeggen dat het opgelost is geraakt :-D Ik tevreden, die 12 mbit mag, maar moet van mij zeker niet direct, ik laat mijn pc'tje toch gewoon staan als ik de nieuwe Linux distro afhaal 8)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

bravo schreef:heb net naar de helpdesk gebeld, zodat ze weten dat m'n probleem is opgelost. Man was blijkbaar blij dat ik terug belde om te zeggen dat het opgelost is geraakt :-D Ik tevreden, die 12 mbit mag, maar moet van mij zeker niet direct, ik laat mijn pc'tje toch gewoon staan als ik de nieuwe Linux distro afhaal 8)
Zijn er nog mensen waarbij het sinds vandaag werkt? Ik kan het momenteel niet testen of het bij mij ook werkt.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Yargo schreef:
bravo schreef:heb net naar de helpdesk gebeld, zodat ze weten dat m'n probleem is opgelost. Man was blijkbaar blij dat ik terug belde om te zeggen dat het opgelost is geraakt :-D Ik tevreden, die 12 mbit mag, maar moet van mij zeker niet direct, ik laat mijn pc'tje toch gewoon staan als ik de nieuwe Linux distro afhaal 8)
Zijn er nog mensen waarbij het sinds vandaag werkt? Ik kan het momenteel niet testen of het bij mij ook werkt.
hier nog niet yargo , zelfs de buitenlanders kunnen me niet bereiken :-(
Op de helpdesk laten ze me gewoon links liggen !
Mr. Demmel
Member
Member

1 September meost de telefoon werken, de telelfoon deed het gisteren en nu kan ik niemand meer opbellen /sigh
Ook helpdesk niet haha.
gregmans
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Laatst gewijzigd door gregmans 14 sep 2008, 15:28, in totaal 1 gewijzigd.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Gent32m schreef:
Kun je je dat voorstellen ? Dat je hier in België aan 12 Mbits zou kunnen surfen of downloaden...
Kan mij perfect voorstellen, bij Telenet, surf al jaren aan 10Mbits en hoger voor een standaard abonnement. Dus het zijn niet alle Belgen die holbewoners zijn, maar wel diegenen die bij de ADSL providers zitten. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Alee Zambo, ga je de ADSL-gebruikers nu al holbewoners noemen?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

Zambo schreef:
Gent32m schreef:
Kan mij perfect voorstellen, bij Telenet, surf al jaren aan 10Mbits en hoger voor een standaard abonnement. Dus het zijn niet alle Belgen die holbewoners zijn, maar wel diegenen die bij de ADSL providers zitten. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
probleem als je bij telenet zit is dat je aan holbewoners limieten zit :lol: :lol: :lol:
woete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

voip ligt er hier weer uit. tof
broli
Premium Member
Premium Member

Ontdekte dat x-lite plat was dus ging naar vaste telefoon en die was ook plat. Hup dommel hup.
woete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

hopelijk is dit éénmalig! om hun homelink update definitief door te voeren.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Ik hoop het ook.. want het mag nu wel eens gaan in orde raken hoor.
To download or not to download, that's the question.
broli
Premium Member
Premium Member

woete schreef:hopelijk is dit éénmalig! om hun homelink update definitief door te voeren.
Moet een provider downtimes niet meedelen? Oh wacht we hebben het over dommel :oops:.
Fireblade
Premium Member
Premium Member

Waarschijnlijk weten ze het zelf niet eens dat er downtime is.

EDIT: Hier werkt het ook wel, maar heel raar. Ik bel, er komt een iets langere dan normale bezettoon. Ik leg de hoorn neer... en 5 minuten daarna rinkelt de gsm waar ik naar gebeld heb. :lol:
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus

Voip lampje staat hier te knipperen (wil dit iets zeggen ivm met een eventuele update) of knippert voip altijd als het niet werkt ?

(via homelink kan ik niet naar m'n lijninstellingen "er is een fout opgetreden bij het VERWEKEN van m'n gegevens")
tjahhh
Member
Member

het verkorte nummer 7777 down?

Als ik het verkorte nummer bel dan verbreekt de verbinding alsof het nummer niet bestaat.

Meerdere mensen hier last van ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

7777 of 8888
tjahhh
Member
Member

beide verkorte nummers niet, ik gebruik ze beide.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

hm idd via xlite werken ze ook niet
en het gewoon 011 nr?
tjahhh
Member
Member

dat werkt wel (met een wachttijd lolz)
tjahhh
Member
Member

ik denk dat ik het al weet waardoor deze nummers het niet meer doen.
staan waarschijnlijk doorgelinkt naar het 070-nummer en die is niet meer beschikbaar merkte ik vandaag.
dus dat moeten ze nog aanpassen denk.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster

hmm
dus iedere keer als wij dachten dat we naar de 'gratis' helpdesk belde belde wij naar 070 nr ipv 011? of 0800????

is misschien het 0800 nr gestopt??
tjahhh
Member
Member

nee het verkorte nummer is ook gratis, maar is alleen een kiesnummer. in de centrale van dommel word dit nummer automatisch doorgestuurd naar het hoofdnummer(dit was natuurlijk voorheen het 070-nummer).
het 0800-nummer bel ik nooit, dat vind ik een triestig nummer wat in het leven is geroepen.
ik bel gewoon altijd het verkorte nummer of het 011-nummer.
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

dat 0800 nummer zal wel in het leven geroepen zijn voor de mensen die problemen hebben met hun installatie. want anders moesten die het dure 070 nummer gaan bellen met hun gsm
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Tot grote ergernis van m'n vrouwtje en ondertussen ook van mij :

Vaak kunnen we niet bellen => horen we een toon, de dial en daarna niks....
Vaak kunnen we niet gebeld worden => veel mensen zeggen ons dat ze steeds een bezet toon horen. ook al bellen we niet, kunnen we zogezegd 2 inkomde calls hebben en hebben we een antwoord apparaat toch komt dit vaak voor.

Mensen die ons bellen, door ons gebeld worden horen ons 'dubbel' zoals vroeger soms het geval was met de gsm.

Voor dit laatste puntje is er een eeuwigheid geleden een ticket aangemaakt. Nooit iets van gehoord.

Ik hoop echt dat er andere isp's eens iets aan hun data traffic gaan doen zodat ik deze rotte appel er eindelijk eens uit kan knallen.
Wentie
Member
Member

Heronic schreef: zodat ik deze rotte appel er eindelijk eens uit kan knallen.
Dat is gewoon onbeschoft! Zo spreek je toch niet over andere mensen?

Heb je al eens gebelt naar dommel ipv tickets aan te maken? je weet ondertussen zelf wel dat ze een ticket-achterstand hebben.
Fireblade
Premium Member
Premium Member

Dommel is een bedrijf, geen persoon.. En trouwens, zij behandelen de klanten als shit, waarom zouden de mensen dan niet wederzijds mogen aanvallen? (Niet dat ik sommige hysterische aanvallen hier daarmee wil goedpraten, maar kom.)
staartmees
Plus Member
Plus Member

@Heronic: Met zo'n reacties maak je jezelf hopeloos belachelijk en ondermijn je alle mogelijkheden voor een redelijke oplossing.

Al de problemen met die hier opgesomd worden, zijn inherent aan VOIP-telefonie en komen niet alleen voor bij Dommel. Kijk naar Tele2, kijk naar KPNInternetplusBellen in Nederland, ...

Vergeet ook niet dat wanneer een verbinding naast VoIP ook voor internettoegang of zware downloads wordt gebruikt, problemen niet uit te sluiten zijn. En dat kan niet altijd gecompenseerd worden door hogere snelheden want daarin is ADSL sterk beperkt omwille van de afstand tot de centrale, kwaliteit van de lijnen en verbindingen, ...

En voor heel die 12Mbit-historie is het nog altijd BGC die uitmaken of jij al dan niet overgeschakeld wordt naar 12Mbit. En dan maar hopen dat die 12Mbit voor jou mogelijk zijn, zoniet val je terug op een lager profiel.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

kden kdat er al veel mensen zich beklagen dat ze homeconnect genomen hebben, waaronder mezelf. Moest ik nu wegkunnen(dat ik wrs wel kan met zo'n brolproduct) zou ik al lang terug naar netconnect zijn met een gewone klassieke telefoonlijn. (waar ik dan wrs weer activatiekosten mag voor betalen aan bgc dan).
Telefoon werkt niet deftig in beide richtingen
Upload is gecapped maar als je nog maar op je start/connect button duwt van torrents of usenet begint de telefoon al te haperen.
Die router is dikken brol want het wireless gedeelte werkt nog STEEDS maar half.
Als er iemand al geprobeerdh eeft van terug naar BGC te gaan, lemme know..
BGC klassieke lijn+netconnect ftw(met speedpack aan slechts 50euro dan, en dan krijg je effectief ook de verhoging omdat je er voor betaald.)
FredWP
Plus Member
Plus Member

frado schreef:kden kdat er al veel mensen zich beklagen dat ze homeconnect genomen hebben, waaronder mezelf. Moest ik nu wegkunnen(dat ik wrs wel kan met zo'n brolproduct) zou ik al lang terug naar netconnect zijn met een gewone klassieke telefoonlijn. (waar ik dan wrs weer activatiekosten mag voor betalen aan bgc dan).
Telefoon werkt niet deftig in beide richtingen
Upload is gecapped maar als je nog maar op je start/connect button duwt van torrents of usenet begint de telefoon al te haperen.
Die router is dikken brol want het wireless gedeelte werkt nog STEEDS maar half.
Als er iemand al geprobeerdh eeft van terug naar BGC te gaan, lemme know..
BGC klassieke lijn+netconnect ftw(met speedpack aan slechts 50euro dan, en dan krijg je effectief ook de verhoging omdat je er voor betaald.)
Spijtig om te horen van je slechte ervaring, compleet het tegenovergestelde van mijn ervaring. Het had een paar dagen geduurd voor alles in orde was hier, maar dat had te maken met het feit dat Belgacom/Telenet tegen zit te werken.

Router werkt perfect, ik verkies nu Siemens boven Linksys nu ik deze router gebruik (automatische update, extra features, voor zo'n prijs, geweldig). Wireless werkt perfect, heb de mensen op dit netwerk nog niet horen klagen (dat deden ze soms wel met die Linksys router).

Enige wat mij momenteel tegenzit (als GNU/Linux gebruiker) is het feit dat Homelink (deels instelsoftware voor diegene die het niet kennen) puur Windows afhankelijk is.

Had liever een web panel gezien als alternatief, maar dat is ook het enige waar ik momenteel over klaag, het is niet zo'n groot probleem.
:3
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”