Klagen en petities zijn anders ook geen oplossingen. Door op te stappen geef je een veel sterker signaal om iets te doen aan een gebrekkige service. Dat er geen alternatieven zijn is ook niet waar, Dommel is tegenwoordig niet eens de goedkoopste meer, laat staan de beste...broli schreef:Wow wat ben jij een goede probleem oplosser. Als er problemen zijn moet je ze gewoon niet vermeiden of ze worden groter en erger. En eerlijk gezegd is er geen andere plaats waar mensen kunnen gaan. Dus argument begint een beetje afgezaagd te worden. Ik ben bij elke grote provider geweest en VOELDE me zwaar afgeript hoe komt dit? Dommel heeft het enige acceptabele formules waarvoor ik met plezier wil betalen. Ze moeten terug wakker gemaakt worden en terug de dommel worden dat ze waren met tevreden klanten die de duopolisten pijn doen.Special_K schreef:Als je niet tevreden bent met de service die je krijgt bij je provider moet je gewoon opstappen punt
Passief opstandje Dommel ;)
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dommel heeft nooit het doel gekend om de goedkoopste te zijn, wel de goedkoopste ivg met wat je ervoor terug krijgt.
Euphony is wel de goedkoopste, maar het product staat er naar...
Euphony is wel de goedkoopste, maar het product staat er naar...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Pff.. de zoveelste aanvaltopic op Userbase. Hoeveel % aanvaltopics zijn er nu al hier? 75% van het totale Dommel subforum?
Het heeft geen zin om opstanden te creëren, 80% van de klanten heeft geen last met dommel dus ge zult veel mensen meekrijgen in uw opstand
Laat Dommel nu gewoon eens hun werk doen, of denk je dat ze daar gene klop doen in hun bureau? Integendeel, ze zwoegen om alle problemen opgelost te krijgen maar sommige zijn nu eenmaal hardnekkiger dan andere. Als die 20% die problemen heeft Dommel een beetje met rust laat zou het wel eens veel sneller kunnen gaan.
Desondanks vind ik het ook jammer dat het zo moet gaan. Geen communicatie en het niet nakomen van beloften is niet echt bevorderlijk voor hun imago.
MAAR, ik heb er eens over zitten nadenken, en ben tot de conclusie gekomen dat die snelheidsverhoging niet het meest prioritaire is. Ik ga Dommel dan ook niet storen om te vragen hoe het daar zit, ik weet wel dat het zal komen. Ik kan nog altijd ongelimiteerd downloaden, dankzij Dommel. Het grootste probleem in België hebben zij dus al opgelost, waarvoor een dikke pluim.
Als iedereen die klaagt over die snelheidsverhoging of over kleine dingetjes nu eens Dommel gerust laat, zullen de meer prioritaire problemen zoals VoIP en administratie (en support niet te vergeten.)volgens mij sneller opgelost raken en is iedereen blij.
Trouwens, remember, Dommel moet Belgacom betalen dus hoe meer klanten vertrekken (door die negatieve publiciteit van de klagers hier) hoe minder inkomsten en hoe langer we kunnen wachten op onze verhoging. (Allee, denk ik toch.)
Het heeft geen zin om opstanden te creëren, 80% van de klanten heeft geen last met dommel dus ge zult veel mensen meekrijgen in uw opstand
Laat Dommel nu gewoon eens hun werk doen, of denk je dat ze daar gene klop doen in hun bureau? Integendeel, ze zwoegen om alle problemen opgelost te krijgen maar sommige zijn nu eenmaal hardnekkiger dan andere. Als die 20% die problemen heeft Dommel een beetje met rust laat zou het wel eens veel sneller kunnen gaan.
Desondanks vind ik het ook jammer dat het zo moet gaan. Geen communicatie en het niet nakomen van beloften is niet echt bevorderlijk voor hun imago.
MAAR, ik heb er eens over zitten nadenken, en ben tot de conclusie gekomen dat die snelheidsverhoging niet het meest prioritaire is. Ik ga Dommel dan ook niet storen om te vragen hoe het daar zit, ik weet wel dat het zal komen. Ik kan nog altijd ongelimiteerd downloaden, dankzij Dommel. Het grootste probleem in België hebben zij dus al opgelost, waarvoor een dikke pluim.
Als iedereen die klaagt over die snelheidsverhoging of over kleine dingetjes nu eens Dommel gerust laat, zullen de meer prioritaire problemen zoals VoIP en administratie (en support niet te vergeten.)volgens mij sneller opgelost raken en is iedereen blij.
Trouwens, remember, Dommel moet Belgacom betalen dus hoe meer klanten vertrekken (door die negatieve publiciteit van de klagers hier) hoe minder inkomsten en hoe langer we kunnen wachten op onze verhoging. (Allee, denk ik toch.)
To download or not to download, that's the question.
Maar... hoe sneller Dommel tegemoet komt hoe meer tevreden klanten ze zullen hebben.Trouwens, remember, Dommel moet Belgacom betalen dus hoe meer klanten vertrekken (door die negatieve publiciteit van de klagers hier) hoe minder inkomsten en hoe langer we kunnen wachten op onze verhoging. (Allee, denk ik toch.)
En dan is er nog het principe: waarom krijgen de andere abo's voorrang tegenover de homeconnecters?
En... de update die normaal vorige vrijdag er moest zijn, is er nu nog niet. Dus hoelang nog... meer informatie kunnen we immers niet ophalen via onze homelink. We kunnen nog wel voor 'nieuws' op onze oude crmsite.
Tja... duurt dat al niet wat te lang... homeconnect kon je bestellen vanaf mei, activering vanaf half juni... en daar zo lang over doen om een update, die allès doet werken, zeg nu zelf... dat duurt toch te lang he.Laat Dommel nu gewoon eens hun werk doen, of denk je dat ze daar gene klop doen in hun bureau?
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een dommelfan, maar te lang wachten... daar kan niemand tegen.
Ik denk dat je dommel instinct heeft overgenomen want dit is geen aanval topic. Ik wil dat dommel moet weten dat haar klanten dit niet meer willen/moeten pikken.Fireblade schreef:Pff.. de zoveelste aanvaltopic op Userbase. Hoeveel % aanvaltopics zijn er nu al hier? 75% van het totale Dommel subforum?
Hoe jij aan die cijfer komt is mij een raadsel maar wat feit is dat deze thread bestaat en bijna dagelijks mensen klagen wat vroeger niet het geval was.Fireblade schreef:Het heeft geen zin om opstanden te creëren, 80% van de klanten heeft geen last met dommel dus ge zult veel mensen meekrijgen in uw opstand
Dit vind ik een beetje egoïstisch en kortzichtig. Bewijs ligt bij het feit dat er tot nu toe nog steeds geen enkele simpele bericht op CRM staat ivm met de problemen. Ik ga hier geen verdere argumenten over geven want er zijn al genoeg in ditzelfde thread.Fireblade schreef:Laat Dommel nu gewoon eens hun werk doen, of denk je dat ze daar gene klop doen in hun bureau? Integendeel, ze zwoegen om alle problemen opgelost te krijgen maar sommige zijn nu eenmaal hardnekkiger dan andere. Als die 20% die problemen heeft Dommel een beetje met rust laat zou het wel eens veel sneller kunnen gaan.
Een dikke pluim inderdaad maar sta eens in de schoenen van een nieuwe gebruiker en wat hij allemaal moet vinden van de incompetenties die dommel afgelopen jaren toont.Fireblade schreef:MAAR, ik heb er eens over zitten nadenken, en ben tot de conclusie gekomen dat die snelheidsverhoging niet het meest prioritaire is. Ik ga Dommel dan ook niet storen om te vragen hoe het daar zit, ik weet wel dat het zal komen. Ik kan nog altijd ongelimiteerd downloaden, dankzij Dommel. Het grootste probleem in België hebben zij dus al opgelost, waarvoor een dikke pluim.
Laten we aub niet beginnen relativeren want daar zijn geen grenzen voor. Wat jij klein noemt is waarvoor ik betaal.Fireblade schreef:Als iedereen die klaagt over die snelheidsverhoging of over kleine dingetjes nu eens Dommel gerust laat, zullen de meer prioritaire problemen zoals VoIP en administratie (en support niet te vergeten.)volgens mij sneller opgelost raken en is iedereen blij.
En hoe is dit de schuld van de klanten?Fireblade schreef:Trouwens, remember, Dommel moet Belgacom betalen dus hoe meer klanten vertrekken (door die negatieve publiciteit van de klagers hier) hoe minder inkomsten en hoe langer we kunnen wachten op onze verhoging. (Allee, denk ik toch.)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
broli kan je niet beter nadenken man?
Hier op userbase zit maar een kleine handvol klanten van Dommel en daar zitten een x aantal klagers bij , soms terecht en maar heel dikwijls onterecht.
Wat denk je ervan als ik zeg dat 80% van tickets en telefoontjes die ze binnen krijgen gewoon vragen zijn die je meestal zelf kan oplossen.
Veel ex telenet klanten die niks of bijna niks afweten van Adsl en die met allerhande vragen afkomen.
Hier op userbase zit maar een kleine handvol klanten van Dommel en daar zitten een x aantal klagers bij , soms terecht en maar heel dikwijls onterecht.
Wat denk je ervan als ik zeg dat 80% van tickets en telefoontjes die ze binnen krijgen gewoon vragen zijn die je meestal zelf kan oplossen.
Veel ex telenet klanten die niks of bijna niks afweten van Adsl en die met allerhande vragen afkomen.
Ben vandaag eens bij Dommel zelf geweest in Diepenbeek, bleek dat enkel een callcenter te zijn. Ondanks dat hebben ze me toch geholpen en tips gegeven over de overstap naar Dommel. Vriendelijke mensen en ze hadden me ook gewaarschuwd over 2 dingen die hier heel vaak op het forum verschijnen.
1) Het geval met de rekening die je toegestuurd krijgt zodra je Dommel account geactiveerd wordt (ze vertelden me dat 80% van de klachten over dit ging), de rekening is voor de maand volgend op de maand dat je account aangemaakt wordt. (In mijn geval betaal ik dus in September voor Oktober).
2) VoIP wordt pas binnen 2 weken geactiveerd (kregen ze ook klachten over).
Ben voorlopig nog tevreden over dommel, ze raden me ook aan om de setup package op hun website (dommel.com/setup.zip) te gebruiken ipv de CD van Dommel die meegeleverd is met de modem.
Mij geen reden om te klagen dus.
1) Het geval met de rekening die je toegestuurd krijgt zodra je Dommel account geactiveerd wordt (ze vertelden me dat 80% van de klachten over dit ging), de rekening is voor de maand volgend op de maand dat je account aangemaakt wordt. (In mijn geval betaal ik dus in September voor Oktober).
2) VoIP wordt pas binnen 2 weken geactiveerd (kregen ze ook klachten over).
Ben voorlopig nog tevreden over dommel, ze raden me ook aan om de setup package op hun website (dommel.com/setup.zip) te gebruiken ipv de CD van Dommel die meegeleverd is met de modem.
Mij geen reden om te klagen dus.
-
- Starter Plus
En je hebt niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te vragen waarom ze nooit op hun tickets reageren???
-
- Erelid
Omdat ze waarschijnlijk 20.000 tickets krijgen met telkens dezelfde idiote vraag die je zelf kunt oplossen? Telefonie gaat toch voor vind ik, het is betalend.belgianguy schreef:En je hebt niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te vragen waarom ze nooit op hun tickets reageren???
Eigenlijk niet, maar ze leken het toch redelijk druk te hebben daar. Lagen ook nog een paar servers klaar voor de snelheidsverhoging naar 24mbits in december. (werd me daar verteld)belgianguy schreef:En je hebt niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te vragen waarom ze nooit op hun tickets reageren???
@ketter: Sorry dat ik niet aan je intelligentie check voldoe maar ik doe men best.
Je bedoelt de vraag van "waarom is men renew date niet correct opgeschoven". Of "waarom werkt men voip na dagen nog steeds niet". Of misschien "waarom antwoorden jullie niet op mijn vragen". Je hebt gelijk! Je kan ze zelf allemaal oplossen...NOT! Kijk LU als jij de dommel ridder wilt uithangen moet je ook de andere taken verrichten. Voor iemand die snel ter verdedig springt van dommel zie ik je hier zelden mensen verder helpen.Lord Utopia schreef:Omdat ze waarschijnlijk 20.000 tickets krijgen met telkens dezelfde idiote vraag die je zelf kunt oplossen? Telefonie gaat toch voor vind ik, het is betalend.
Voor eind deze jaar betekent bij hun percies einde deze jaar .BeTuned schreef: Eigenlijk niet, maar ze leken het toch redelijk druk te hebben daar. Lagen ook nog een paar servers klaar voor de snelheidsverhoging naar 24mbits in december. (werd me daar verteld)
-
- Erelid
Als de problemen echt groot zijn, dan bel je naar hen. Jij en ik weten goed genoeg (alee, gij misschien niet, naief een beetje), dat vele vragen opgelost kunnen worden door userbase eens te overlopen. Genoeg gebruikers hier die eens een vraag hebben gestuurd die al opgelost kon zijn/is. Dinges zei het zelf, 80% van de vragen kan simpel opgelost geraken door zelf een beetje research te doen. Ik ben dan ook geen dommel-ridder, wat velen van jullie oh zo graag zouden hebbenbroli schreef: Je bedoelt de vraag van "waarom is men renew date niet correct opgeschoven". Of "waarom werkt men voip na dagen nog steeds niet". Of misschien "waarom antwoorden jullie niet op mijn vragen". Je hebt gelijk! Je kan ze zelf allemaal oplossen...NOT! Kijk LU als jij de dommel ridder wilt uithangen moet je ook de andere taken verrichten. Voor iemand die snel ter verdedig springt van dommel zie ik je hier zelden mensen verder helpen.
Ik help waar ik kán helpen, als ik ergens niet kán helpen, dan doe ik het niet omdat ik het niet kán.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Yep, hier ook ex-telenet en dit forum is serieus handigketter schreef:broli kan je niet beter nadenken man?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
imo ketter moet bij fox gaan werkenketter schreef:broli kan je niet beter nadenken man?
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Het is niet de job van een forum om de job van een ISP te doen. Als je probeert een groter publiek dan enkel de nerds & de freaks te bereiken dan ga je onvermijdelijk zo'n vragen krijgen en moet je als bedrijf daar maar klaar voor zijn.ketter schreef:Wat denk je ervan als ik zeg dat 80% van tickets en telefoontjes die ze binnen krijgen gewoon vragen zijn die je meestal zelf kan oplossen. Veel ex telenet klanten die niks of bijna niks afweten van Adsl en die met allerhande vragen afkomen.
Veel bedrijven blijken vaak te vergeten dat het de klant is die hun brood op de plank brengt en dat de klant aldus dient behandeld te worden.
Als een bedrijf - en daarmee bedoel ik niet Dommel maar eender welk bedrijf - zich een attitude begint aan te meten dat men "blij mag zijn dat men er klant mag worden" dan is dat serieus fout bezig en betaalt het op termijn het gelag ervoor.
En hiermee wil ik ook niet zeggen dat je alle crap zomaar moet pikken van je klanten, maar uiteindelijk is de klant nog altijd koning. Als je daar als bedrijf niet mee omkan dan kan je beter het bijltje erbij neerleggen.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Dan is het voor een technologisch bedrijf toch geen enkel probleem om het standaard antwoord-mailtje te vervangen door een kleine FAQ met de meest gestelde vragen + antwoorden ? Of niet soms ?Lord Utopia schreef:Omdat ze waarschijnlijk 20.000 tickets krijgen met telkens dezelfde idiote vraag die je zelf kunt oplossen? Telefonie gaat toch voor vind ik, het is betalend.belgianguy schreef:En je hebt niet van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens te vragen waarom ze nooit op hun tickets reageren???
Een goeie service begint met een goed informatie beleid ...
Grtz,
Sasuke
Dat is ook mijn gedacht... om de zoveel tijd (niet te lang uiteraard) een nieuwsbrief (bvb) in je mail: met de meest gestelde vragen en oplossingen enz... dan blijven ze zowat bespaard van al die telefoontjes en kunnen ze hun werk ook beter doen. Een heel goed idee om erover na te denken, bij Dommel.
Nog nooit gehoord van iemand die opgepakt is voor verstoring van openbare orde? Je bent niet meteen een zware crimineel maar je wordt daarna wel in de gaten gehouden.Goendi schreef:En wil je dan eens de wettekst delen naar dewelke je verwijst? Ik heb hier sterk mijn bedenkingen bij...Ik probeer absoluut niet mijn ex werkgever te beschermen. Ik ben nog niet zo lang geleden op feiten uit gekomen dewelke mij absoluut niet blij maken ivm dommel. Nu welke feiten maakt niets uit, enkel ik, meon en een derde persoon zijn op de hoogte van deze feiten. Opstandjes veroorzaken, al dan niet passief zijn verboden bij wet. Daarom heb ik dat topic ook gesloten.
Please help, looking for a way to get rich and fast
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Alsof de meeste klanten dat zouden lezenJippe schreef:Dat is ook mijn gedacht... om de zoveel tijd (niet te lang uiteraard) een nieuwsbrief (bvb) in je mail: met de meest gestelde vragen en oplossingen enz... dan blijven ze zowat bespaard van al die telefoontjes en kunnen ze hun werk ook beter doen. Een heel goed idee om erover na te denken, bij Dommel.
De meeste mensen hebben bij het minste probleem maar één reflex, bellen en emailen, opzoeken is wel het laatste waar het meerendeel aan denkt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 117 keer
Bungaman,
Je kan ook gewoon een vreedzaam protest houden. Er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting, wil nog niet zeggen dat je daarom vandalenstreken moet gaan uithalen, de openbare orde of nachtrust verstoren en molotov coctails moet gaan gooien (dingen die je - ook terecht - een strafblad kunnen bezorgen). Ik denk niet dat het de bedoeling is van iemand van ons om het zo ver te drijven...
Devilzown,
een (informatieve, correcte) statuspagina en mail met verwijzing naar een FAQ mailen in afwachting van een antwoord op een ticket kan al heel wat mensen helpen. Dat lost natuurlijk ook niet alles op. Best zou zijn dat ze dat dan ook combineren met een deftig werkend ticket systeem waar ze op korte termijn antwoorden EN een voldoende bemandde telefonische helpdesk. Voor vragen die niks met dommel zelf te maken hebben kunnen ze klanten gerust doorverwijzen naar een betalende lijn bij e.g. IPGlobal bijvoorbeeld... Een preselectiemenu bij hun callcenter zou ook helpen, en van mijn part mogen ze die vervelende Within Temptation muziek gerust veranderen door een radiozender, e.g. QMusic of dergelijke...
Je kan ook gewoon een vreedzaam protest houden. Er bestaat zoiets als vrijheid van meningsuiting, wil nog niet zeggen dat je daarom vandalenstreken moet gaan uithalen, de openbare orde of nachtrust verstoren en molotov coctails moet gaan gooien (dingen die je - ook terecht - een strafblad kunnen bezorgen). Ik denk niet dat het de bedoeling is van iemand van ons om het zo ver te drijven...
Devilzown,
een (informatieve, correcte) statuspagina en mail met verwijzing naar een FAQ mailen in afwachting van een antwoord op een ticket kan al heel wat mensen helpen. Dat lost natuurlijk ook niet alles op. Best zou zijn dat ze dat dan ook combineren met een deftig werkend ticket systeem waar ze op korte termijn antwoorden EN een voldoende bemandde telefonische helpdesk. Voor vragen die niks met dommel zelf te maken hebben kunnen ze klanten gerust doorverwijzen naar een betalende lijn bij e.g. IPGlobal bijvoorbeeld... Een preselectiemenu bij hun callcenter zou ook helpen, en van mijn part mogen ze die vervelende Within Temptation muziek gerust veranderen door een radiozender, e.g. QMusic of dergelijke...
Ga nu vanaf maandag ook beginnen met bellen en tickets te verzenden, desnoods elke dag. Kan me niet bommen...
Vanaf 1 juli snelheids verhoging en die is er nog altijd niet, dus eis ik waar ik recht op heb. Die snelheidsverhoging dat inbegrepen zat in die prijs is de hoofdreden waarom ik homeconnect heb gekozen, en wat geduld hebben tot daar toe... maar ik wacht nu al twee maand en ik heb die verhoging nog niet. Bovendien had ik eerder al (in augustus) hen daarover een vraag gesteld maar die werd nooit beantwoord. Zal nu wel proberen een antwoord te krijgen, al was het dat ik elke dag moest bellen of een ticket op te maken, uiteindelijk beweren ze zelf dat ze antwoorden na 12 tot 24 uur, na 24 uur kan ik dus concluderen dat ze mijn bericht zijn "vergeten" en kan ik hen er dus het beste aan herinneren.
Ik wil antwoorden verdorie, ik ben het kotsbeu. Ik was teveden van dommel toen ik nog netconnect was maar sinds homeconnect... crashende software, news servers van tijd plat (zoals nu zelfs, waarbij ik gewoon authentication failed krijg) en ik hou mijn hart al vast als we de factuur van telefonie krijgen want bellen naar vaste lijnen is wel gratis, maar naar gsms's niet en we hebben nog altijd geen factuur what so ever gekregen, straks krijgen we in ene keer een serieuze factuur opgestuurd van zoveel maanden. Onze betalingen liepen van in het begin ook al niet vlot, zowel bij netconnect toen we via kredietkaart betaalden en we plots een aantal aanmaningen kregen en ze dreigden met ons te verwijderen... nog nipt kon dommel me te woord staan dat kredietkaarten niet meer werden aanvaard en het nu via overschrijvingen moest. Vreemd dat ze ons dat zelf niet konden laten weten, we moesten het maar ruiken zeker? Nu ook met de aanvraag voor domiciliëring, normaal hebben we daardoor een euro minder per maand, toch rekenen ze de volle pot, nu ja... we moeten het ook overschrijven want die domiciliëring werkt toch niet bij hen blijkbaar.
Ik was tevreden van dommel, support gebruik ik toch amper dus daar wil ik gerust minder voor betalen. Maar dat die mannen elke maand mijn geld in hun zakken steken zonder het product te leveren dat ik heb gekozen... dat is gewoon oplichterij en ik verschiet er van dat de watchdog van de sector daar niet ingrijpt. Ben eens benieuwd hoe dommel gaat reageren als ik hen kan bereiken want ik ben het kots kots kotsbeu, ik heb genoeg geduld gehad en ik weet helemaal van niets. Het laatste nieuws over onze verhoging is: "01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps." Prima, maar op mijn kalender is die datum wel al verstreken en nu eis ik mijn verhoging bij dommel. Had er een probleempje geweest dan hadden ze dit kunnen laten weten, nu moeten ze niet meer afkomen met redenen waarom het zo lang duurt, uitvluchten ja.
Vanaf 1 juli snelheids verhoging en die is er nog altijd niet, dus eis ik waar ik recht op heb. Die snelheidsverhoging dat inbegrepen zat in die prijs is de hoofdreden waarom ik homeconnect heb gekozen, en wat geduld hebben tot daar toe... maar ik wacht nu al twee maand en ik heb die verhoging nog niet. Bovendien had ik eerder al (in augustus) hen daarover een vraag gesteld maar die werd nooit beantwoord. Zal nu wel proberen een antwoord te krijgen, al was het dat ik elke dag moest bellen of een ticket op te maken, uiteindelijk beweren ze zelf dat ze antwoorden na 12 tot 24 uur, na 24 uur kan ik dus concluderen dat ze mijn bericht zijn "vergeten" en kan ik hen er dus het beste aan herinneren.
Ik wil antwoorden verdorie, ik ben het kotsbeu. Ik was teveden van dommel toen ik nog netconnect was maar sinds homeconnect... crashende software, news servers van tijd plat (zoals nu zelfs, waarbij ik gewoon authentication failed krijg) en ik hou mijn hart al vast als we de factuur van telefonie krijgen want bellen naar vaste lijnen is wel gratis, maar naar gsms's niet en we hebben nog altijd geen factuur what so ever gekregen, straks krijgen we in ene keer een serieuze factuur opgestuurd van zoveel maanden. Onze betalingen liepen van in het begin ook al niet vlot, zowel bij netconnect toen we via kredietkaart betaalden en we plots een aantal aanmaningen kregen en ze dreigden met ons te verwijderen... nog nipt kon dommel me te woord staan dat kredietkaarten niet meer werden aanvaard en het nu via overschrijvingen moest. Vreemd dat ze ons dat zelf niet konden laten weten, we moesten het maar ruiken zeker? Nu ook met de aanvraag voor domiciliëring, normaal hebben we daardoor een euro minder per maand, toch rekenen ze de volle pot, nu ja... we moeten het ook overschrijven want die domiciliëring werkt toch niet bij hen blijkbaar.
Ik was tevreden van dommel, support gebruik ik toch amper dus daar wil ik gerust minder voor betalen. Maar dat die mannen elke maand mijn geld in hun zakken steken zonder het product te leveren dat ik heb gekozen... dat is gewoon oplichterij en ik verschiet er van dat de watchdog van de sector daar niet ingrijpt. Ben eens benieuwd hoe dommel gaat reageren als ik hen kan bereiken want ik ben het kots kots kotsbeu, ik heb genoeg geduld gehad en ik weet helemaal van niets. Het laatste nieuws over onze verhoging is: "01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps." Prima, maar op mijn kalender is die datum wel al verstreken en nu eis ik mijn verhoging bij dommel. Had er een probleempje geweest dan hadden ze dit kunnen laten weten, nu moeten ze niet meer afkomen met redenen waarom het zo lang duurt, uitvluchten ja.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
De enige reaktie die je "snel" zal krijgen is dat je geen meerdere tickets moet aanmaken voor hetzelfde. Een antwoord op de vraag zal er waarschijnlijk niet bij staan. Bij outages van de hostingserver heb ik ook een 5 tal tickets aangemaakt (voor elke outage 1) en daar konden ze ook niet mee lachen. (Is nooit opgelost trouwens).Aspharanx schreef:Ga nu vanaf maandag ook beginnen met bellen en tickets te verzenden, desnoods elke dag. Kan me niet bommen...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Aspharanx ik ga nu niet oordelen of je gelijk hebt of niet maar er staat
vanaf 01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps. Dan wil het niet zeggen dat het op 01/07/2008 zal verhogen.Tussen Vanaf en Op is er een groot verschil.
En het moet dan ook nog mogelijk zijn want als je bvb te ver van de centrale zit dan kan je het al vergeten.
En er zijn er meer waar de snelheidsverhoging nog niet kan dan waar de snelheidsverhoging al wel kan.
vanaf 01/07/2008 zal de maximum snelheid van deze account ook gratis verhoogd worden tot 9.0 mbps. Dan wil het niet zeggen dat het op 01/07/2008 zal verhogen.Tussen Vanaf en Op is er een groot verschil.
En het moet dan ook nog mogelijk zijn want als je bvb te ver van de centrale zit dan kan je het al vergeten.
En er zijn er meer waar de snelheidsverhoging nog niet kan dan waar de snelheidsverhoging al wel kan.
@ketter ja zo blijf je bezig hé als ze zeggen vanaf ga ik ervan uit dat dit binnen de week of twee weken is dat iedereen dit heeft. Anders moet je geen info zetten. Conclusie ze hebben het enkel gepost om klanten te lokken met foute berichtgeving.
@Aspharanx wat je van antwoord mag verwachten: "wij kunnen hier niet op antwoorden" en als je teveel zal informeren krijg je als antwoord "we zien dat u niet tevreden bent als klant en daarom beïndigen we uw contract volgens de bepalingen in het contract" als je dan vraagt welke bepalingen kunnen ze wel niet antwoorden.
@Aspharanx wat je van antwoord mag verwachten: "wij kunnen hier niet op antwoorden" en als je teveel zal informeren krijg je als antwoord "we zien dat u niet tevreden bent als klant en daarom beïndigen we uw contract volgens de bepalingen in het contract" als je dan vraagt welke bepalingen kunnen ze wel niet antwoorden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
droopy, als ze zeggen vanaf, is dat niet enkele weken, maar kan het enkele maanden duren (is bij alle isp zo), voordat iedereen er kan van genieten, op voorwaarde dat het technisch bij je mogelijk is.droopy schreef:@ketter ja zo blijf je bezig hé als ze zeggen vanaf ga ik ervan uit dat dit binnen de week of twee weken is dat iedereen dit heeft. Anders moet je geen info zetten. Conclusie ze hebben het enkel gepost om klanten te lokken met foute berichtgeving.
sorry maar dan kan je jaren op voorhand iets gaan aankondigen. Vanaf 1 oktober ga ik auto's gaan verkopen aan 1 euro en dan mag je nu een voorschot storten en als ik ze uiteindelijk aan die prijs kan verkopen dan lever ik ze wel. Je zal natuurlijk niet klagen want ik zeg vanaf dus je begrijpt wel dat dit een tijdje kan duren.
VANAF definieert een begin maar geen einddatum. Dit wil dus zeggen dat ze dan beginnen zo iedereen afwerken. Anders moet je zeggen De snelheidsverhoging zal gebeuren NA 1 juli. En aangezien ze niet begonnen zijn op 1 juli liegen ze bewust of onbewust. Als het bewust is dan is het enkel om klanten te winnen en als het onbewust is dan moeten ze zichtzelf corrigeren. Ik zie geen correctie van het bericht en andere isp's deden deze mededeling niet dus blijkbaar wisten die wel dat het niet VANAF 1 juli was.
VANAF definieert een begin maar geen einddatum. Dit wil dus zeggen dat ze dan beginnen zo iedereen afwerken. Anders moet je zeggen De snelheidsverhoging zal gebeuren NA 1 juli. En aangezien ze niet begonnen zijn op 1 juli liegen ze bewust of onbewust. Als het bewust is dan is het enkel om klanten te winnen en als het onbewust is dan moeten ze zichtzelf corrigeren. Ik zie geen correctie van het bericht en andere isp's deden deze mededeling niet dus blijkbaar wisten die wel dat het niet VANAF 1 juli was.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
- Bedankt: 29 keer
Staat ook DUIDELIJK op de site dat het om VASTE lijnen gaat.. als ik er vanuit ga dat je ouder bent dan 12 zou je toch moeten weten dat bellen naar een GSM overal ter wereld duurder is dan naar een vaste lijn.Denk je dat dat zal helpen? Natuurlijk niet. Als je een beetje geduld zou hebben en zou LEZEN zou dat je een hoop ellende besparen.Aspharanx schreef:Ga nu vanaf maandag ook beginnen met bellen en tickets te verzenden, desnoods elke dag. Kan me niet bommen...
Bij de aanvraag en op hun site staat duidelijk dat het tussen 1 juli en 31 december zou gebeuren en het is BELGACOM die het doet plus het is afhankelijk van je afstand tot de centrale. Als ik u was zou ik maar eens de test doen op de site van dommel om te kijken of je er voor in aanmerking komt.Vanaf 1 juli snelheids verhoging en die is er nog altijd niet, dus eis ik waar ik recht op heb.
Weet je zeker dat je de juiste gegevens ingevuld hebt en dat je firewall van het modem niet te hoog staat. Ik kan je vertellen dat de servers niet down zijn want ik download al 2 maanden lang meer dan 500 gig per maand zonder enige downtime.news servers van tijd plat (zoals nu zelfs, waarbij ik gewoon authentication failed krijg)
en ik hou mijn hart al vast als we de factuur van telefonie krijgen want bellen naar vaste lijnen is wel gratis, maar naar gsms's niet
Wil niet onvriendelijk doen maar ik vind je erg onredelijk nu.
Net als met die euro korting.. principekwestie maar gaat u zich daarom zo kwaad maken?
Ik ben zelf geen technieker maar volgens mij zijn er nog teveel mensen die denken dat ze bij dommel even een knopje omzetten of een ander getalletje in de computer zodat u dubbele snelheid krijgt.
In dit geval zal het toch iets ingewikkelder zijn en als je na 31/12 nog geen snelheidsverhoging hebt is er reden tot klagen.
En anders is Telenet misschien een goed alternatief?
Als je goed gelezen hebt, dan moet je wel lezen dat er ook gebeld is naar gsm-nummers, en daar weet hij van dat daar kosten aan verbonden zijn, maar die kostenfaktuur blijft uit... trouwens bellen via dommel naar gsm is toch iets goedkoper dan welke andere provider ook. En dan ook nog niet vergeten men zal ook wel eens gebeld hebben naar de 070 lijnen, de 900 lijnen...Quote:
en ik hou mijn hart al vast als we de factuur van telefonie krijgen want bellen naar vaste lijnen is wel gratis, maar naar gsms's niet
Staat ook DUIDELIJK op de site dat het om VASTE lijnen gaat.. als ik er vanuit ga dat je ouder bent dan 12 zou je toch moeten weten dat bellen naar een GSM overal ter wereld duurder is dan naar een vaste lijn.
Wil niet onvriendelijk doen maar ik vind je erg onredelijk nu.
Duidelijk? tussen 1 juli én 31 december? Er staat duidelijk vanaf 1 juli...Bij de aanvraag en op hun site staat duidelijk dat het tussen 1 juli en 31 december zou gebeuren en het is BELGACOM die het doet plus het is afhankelijk van je afstand tot de centrale. Als ik u was zou ik maar eens de test doen op de site van dommel om te kijken of je er voor in aanmerking komt.
Bij cityconnect staat er voor 31 december 2008. Da's duidelijk!!!
De netconnecters krijgen voorrang tov homeconnecters: waar ze netconnect al geupgrade hebben, wonen toch ook wel homeconnecters zeker? En tot nu toe hebben we nog niets gehoord van enig homeconnect dat ook al de 12Mbits hebben.Ik ben zelf geen technieker maar volgens mij zijn er nog teveel mensen die denken dat ze bij dommel even een knopje omzetten of een ander getalletje in de computer zodat u dubbele snelheid krijgt.
In dit geval zal het toch iets ingewikkelder zijn en als je na 31/12 nog geen snelheidsverhoging hebt is er reden tot klagen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik denk dat de reden vrij simpel is. Beide upgrades kosten Dommel geld (ze moeten betalen aan BGC). De upgrade van de Netconnecters wordt door de gebruiker betaald, de upgrade van Homeconnect moet door Dommel betaald worden.Jippe schreef:De netconnecters krijgen voorrang tov homeconnecters: waar ze netconnect al geupgrade hebben, wonen toch ook wel homeconnecters zeker? En tot nu toe hebben we nog niets gehoord van enig homeconnect dat ook al de 12Mbits hebben.
-
- Member
En ze hebben zodanig weinig geld over dat ze de prijs voor Netconnecters nu plots verlagen van 99EUR naar 50EUR . I don't see any logic ^^Uzzi schreef:Ik denk dat de reden vrij simpel is. Beide upgrades kosten Dommel geld (ze moeten betalen aan BGC). De upgrade van de Netconnecters wordt door de gebruiker betaald, de upgrade van Homeconnect moet door Dommel betaald worden.Jippe schreef:De netconnecters krijgen voorrang tov homeconnecters: waar ze netconnect al geupgrade hebben, wonen toch ook wel homeconnecters zeker? En tot nu toe hebben we nog niets gehoord van enig homeconnect dat ook al de 12Mbits hebben.
-
- Member
Wat ik wil zeggen is dat ze dan beter die 99EUR blijven vragen dat ze de upgrades bij Homeconnecters ook kunnen aanvragen.Uzzi schreef:Met die 50€ zijn ze nog altijd uit de kosten voor de upgrade van een Netconnect. Met 0€ voor Homeconnect zijn ze dat niet
Mr. Demmel
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Dat is enkel geldig voor nieuwe adsl klanten.Uzzi schreef:Ze zullen zich waarschijnlijk gerealiseerd hebben dat hun 99€ wel zeer duur was in vergelijking met bijvoorbeeld Edpnet of DXADSL.
Degene die al klant zijn betalen gewoon 99 euro, nuja het is maar geld zullen we denken
-
- Elite Poster
Dan geldt het argument zeker. Alhoewel het niet mijn bedoeling is om een discussie Dommel vs DXADSL te starten, zit er in mijn ogen nog maar weinig verschil meer tussen het aanbod van Dommel en DXADSL. Als je dan moet kiezen tussen een abonnement met 99€ activatiekosten (Dommel) en een vergelijkbaar abonnement met een stuk minder activatiekosten ....
-
- Erelid
Dan stel ik mij vragen bij DX-adsl, als iedereen zo een 12 Mb internet-abo gaat bestellen, en DX-adsl moet daar telkens 25 EUR van voor hun rekening nemen...
-
- Elite Poster
Tja, ik heb ook de indruk dat die toch een serieus aantal zaken aan het 'financieren' zijn bij DX-ADSL :
* Activatiekosten 12Mbit/s
* Raw copper @ 7€ (waarvan Epnet altijd beweert dat ze met hun 11,80€ hierop geen winst maken)
Betaal je bij Dommel trouwens niet 2 keer activatie als nieuwe gebruiker ? 20€ voor acivatie ADSL en 49€ voor activatie 12Mbit/s ? Of is dat 49€ voor alles ineens ?
* Raw copper @ 7€ (waarvan Epnet altijd beweert dat ze met hun 11,80€ hierop geen winst maken)
Betaal je bij Dommel trouwens niet 2 keer activatie als nieuwe gebruiker ? 20€ voor acivatie ADSL en 49€ voor activatie 12Mbit/s ? Of is dat 49€ voor alles ineens ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
euh bij dommel betaal je activatiekost van 99euro bij overschakeling bij homeconnect is dat gratisUzzi schreef:Tja, ik heb ook de indruk dat die toch een serieus aantal zaken aan het 'financieren' zijn bij DX-ADSL :
ECHTER als je op het dommel netwerk komt, dus hun 24mbit lijnen (kun je meer halen als 12mbits) dan betaal je 50euro 'omschakelkost'