Sorry als je dit al hebt gedaan. Maar trek modem uit stopcontact. Druk dan nog is een paar keer op de stroom knop om zeker te zijn dat er geen elektriek meer inzit en schakel terug aan.JanY schreef:Ja, de eerste maal dat ik de modem in gebruik nam, brandde het Online lampje. Na de initiële configuratie van de modem (en de bijbehorende resets) heeft het Online lampje nooit meer gebrand. VOIP al helemaal niet In de Homeconnect software vind ik wel mijn (nieuw) telefoonnummer terug.broli schreef:Kon je eerder online en VOIP gebruiken? En ik zou MTU op 1492 laten btw.JanY schreef: Waar zou het probleem liggen? Modem - Belgacom - Dommel ? Kans dat dit na verloop van tijd zichzelf oplost? Ik denk dat VOIP wel geconfigureerd is door dommel, maar het account is nog steeds uitgeschakeld.
Iemand ongeveer hetzelfde tegengekomen?
Nu heb ik het idee dat de modem het VOIP gedeelte niet gaat inschakelen voordat de 'Online' led op de modem brandt. De modem denkt dat hij momenteel geen verbinding heeft, hoewel ik kan surfen enzo..
Het grote Homeconnect topic deel 2
als je de volle snelheid haalt met 3m stle ik voor o; ;aar 3 te gebruiken.. belast je de server minder.broli schreef:Damn totaal vergeten. Bedankt!Fireblade schreef:Toevallig met GrabIt? daar moet je namelijk zelf veranderen, standaard is dat daar 3 connecties.
Ben je daar zeker van??broli schreef:Ehm nee. De renew date geeft aan wanneer het nieuw onbetaalde maand start. Voor homeconnecters moet dit dan 2 maanden nadat ze online kunnen zijn.Kanter schreef:Ik heb mijn factuur al betaald, dan is die renewal date nutteloos zeker?frado schreef:Er is tevens ook een intern ticket aangemaakt om mijn renew date te veranderen(voor direct te doen; optie 1 .)
Ik heb namelijk ook eens met Dommel gebeld om te melden dat ik m'n gratis maand nog niet had gekregen.
Activatie vond plaats op 31/07/2008 en op 1/8/2008 wordt er een factuur aangemaakt die ik moet betalen vóór 22/08/2008. Volgens Dommel zou die factuur al voor september zijn, we zouden op voorhand moeten betalen...
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Zonet weer 45minuten zitten bellen naar de helpdesk met de GSM, zonder succes. En het VOIP lichte brandt nog niet.
Ze hebben 24u, daarna Ombudsdienst.
Ze hebben 24u, daarna Ombudsdienst.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
@ Mr. Demmel
Stel dat het VOIP lichtje morgen nog niet brand en je dient een klacht in bij de Ombudsman. Hoe lang denk je dat het zal duren eer dat je een uitspraak krijgt van de ombudsdienst die (bijvoorbeeld) zegt dat het contract ontbonden is ?
Stel dat het VOIP lichtje morgen nog niet brand en je dient een klacht in bij de Ombudsman. Hoe lang denk je dat het zal duren eer dat je een uitspraak krijgt van de ombudsdienst die (bijvoorbeeld) zegt dat het contract ontbonden is ?
Zoals ik al eerder vermelde trekt het voip activatie op niets. Je zou denken dat dat doorpushen van een config bestand ofzo in 1 minuut gebeurt maar nope. Ze overdrijven echt te veel.Mr. Demmel schreef:Zonet weer 45minuten zitten bellen naar de helpdesk met de GSM, zonder succes. En het VOIP lichte brandt nog niet.
Ze hebben 24u, daarna Ombudsdienst.
Btw ik raad je aan om te stoppen met bellen via gsm omdat dat NIET slim is. Spaar jezelf enorm veel geld en download de software van voipbuster ofzo en koop er belwaarde me. De software laat je zelfs toe 300min gratis te bellen zonder belwaarde te kopen in't begin. Kan je teminste andere zaken doen op je pc terwijl je wacht .
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
De ombusdsienst zal zeer snel reageren , heb het al meegmaakt. Het probleem is dat dommel dan binnen de 30dagen hun standpunt moet geven, en dat is het pijnpunt hehe.
Ik zal VOIPBuster even proberen, bedankt voor de tip.
Ik zal VOIPBuster even proberen, bedankt voor de tip.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Dommel is inderdaad niet echt geneigd om te reageren op de vragen/klachten van de ombudsdienst. Je zal dus zeker een maand of 2 moeten wachten alvorens je (hopelijk) een positieve uitspraak krijgt. Ondertussen mag/moet je braaf blijven verderbetalen want anders pleeg jij contractbreuk.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Met VOIPBuster ondertussen aan het bellen naar de helpdesk Is al wat goedkoper dan bellen met de GSM voor niets...
Aangezien Dommel niet levert wat ze beloven, hebben zij toch al contractbreuk gepleegd? Het contract is verbroken door hen, als jij dan daarna niet betaalt, ben je toch niet schuldig aan contractbreuk?Uzzi schreef:Dommel is inderdaad niet echt geneigd om te reageren op de vragen/klachten van de ombudsdienst. Je zal dus zeker een maand of 2 moeten wachten alvorens je (hopelijk) een positieve uitspraak krijgt. Ondertussen mag/moet je braaf blijven verderbetalen want anders pleeg jij contractbreuk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Jij BEWEERT dat zij contractbreuk plegen. Iedereen kan echter vanalles beweren, maar het moet ook eerst vastgesteld worden door de ombudsdienst. Zolang dat dat niet gebeurd is, ben jij genoodzaakt om je verplichtingen na te komen (zijnde de facturen van Dommel te betalen). Pas als de ombudsdienst de nodige vaststellingen heeft gedaan, kan het contract eventueel ontbonden worden. Een procedure bij de ombudsdienst vraagt tijd en zolang die loopt moet jij je verplichtingen nakomen.
Pas op, ik zeg absoluut niet dat je geen gelijk hebt. Dommel is momenteel inderdaad slecht bezig. Er is echter een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
Pas op, ik zeg absoluut niet dat je geen gelijk hebt. Dommel is momenteel inderdaad slecht bezig. Er is echter een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Je betaalt vooraf voor de maand die komt. Renew date is de begindatum van de eerstvolgende onbetaalde maand.kos schreef:Wat klopt er? Dat van die 2 maanden of dat we voorop moeten betalen?
Een week of twee nadat je geactiveerd bent, betaal je al je eerste factuur. Die is dan voor de maand die gaat komen. Zolang je eerste betaling niet geregistreerd is, staat de renew date op 1 maand na je activering. Van zodra je betaling geregistreerd is, schuift de renew date een maand op.
Zo werkt het bij mij toch...
Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
LOOOOOOOOOOL
Ik ging eens op de site van dommel kijken of cityconnect, dus adsl2+, beschikbaar wordt bij mij thuis. In plaats van via adres te zoeken, dacht ik nu eens via de telefoonnummer te zoeken die ik van Dommel gekregen heb. Dit is het resultaat:
"het nummer dat u ingaf is spijtig genoeg niet aansluitbaar
het spijt ons, maar de installatie van een internetaansluiting is niet mogelijk op het nummer dat u invoerde! gelieve te verifieren of het nummer correct is en of deze lijn een actieve belgacom telefoonlijn is. in geval van een isdn-lijn dient u steeds een test uit te voeren op het hoofdnummer."
Ik ging eens op de site van dommel kijken of cityconnect, dus adsl2+, beschikbaar wordt bij mij thuis. In plaats van via adres te zoeken, dacht ik nu eens via de telefoonnummer te zoeken die ik van Dommel gekregen heb. Dit is het resultaat:
"het nummer dat u ingaf is spijtig genoeg niet aansluitbaar
het spijt ons, maar de installatie van een internetaansluiting is niet mogelijk op het nummer dat u invoerde! gelieve te verifieren of het nummer correct is en of deze lijn een actieve belgacom telefoonlijn is. in geval van een isdn-lijn dient u steeds een test uit te voeren op het hoofdnummer."
Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Dat is omdat je geen actieve belgacom lijn meer hebt!kos schreef:LOOOOOOOOOOL
Ik ging eens op de site van dommel kijken of cityconnect, dus adsl2+, beschikbaar wordt bij mij thuis. In plaats van via adres te zoeken, dacht ik nu eens via de telefoonnummer te zoeken die ik van Dommel gekregen heb. Dit is het resultaat:
"het nummer dat u ingaf is spijtig genoeg niet aansluitbaar
het spijt ons, maar de installatie van een internetaansluiting is niet mogelijk op het nummer dat u invoerde! gelieve te verifieren of het nummer correct is en of deze lijn een actieve belgacom telefoonlijn is. in geval van een isdn-lijn dient u steeds een test uit te voeren op het hoofdnummer."
ben ik aansluitbaar? :: keuze
ja, ik beschik over een actieve belgacom telefoonlijn.
neen, ik beschik niet over een actieve belgacom telefoonlijn
...
4 of 5 wekenbroli schreef:Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Dan zou het binnen een paar dagen in je brievenbus liggen. Kom je ook van netconnect? Voor 1 of ander duurt het weken bij ons terwijl nieuwe klanten het in een 1 week krijgen.Igorok schreef:4 of 5 wekenbroli schreef:Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Ik zou ook al beginnen met de voorbereiding. Zoals je huidige homelink verwijderen en degene installeren die hier op het eerste pagina staat om daar al geen problemen mee te hebben.
Ik kom van telenet ), en ik heb homeconnect genomen, dus internet + telefonie. Hopelijk komt het zo snel mogelijk aan. Goed dat telenet heeft me nog niet afgesloten, want ik heb naar telenet een brief gestuurd 4 weken geleden, want ik dacht dat het zeer snel zou verlopen )broli schreef:Dan zou het binnen een paar dagen in je brievenbus liggen. Kom je ook van netconnect? Voor 1 of ander duurt het weken bij ons terwijl nieuwe klanten het in een 1 week krijgen.Igorok schreef:4 of 5 wekenbroli schreef:Nee je moet het nog niet betalen. Ik heb bijna 5 weken moeten wachten hoelang wacht jij al?Igorok schreef:Ik heb nog een vraag ik heb dus alles gestuurd en zo mijn account werd geactiveerd maar ik krijg geen brief van hun met activatiecode moet ik eerst dan performa factuur betalen of zo? want ik heb die al gekregen, maar ik heb nog geen internet dus want er moet nog steed telefoon lijn gelegd worden.
Ik zou ook al beginnen met de voorbereiding. Zoals je huidige homelink verwijderen en degene installeren die hier op het eerste pagina staat om daar al geen problemen mee te hebben.
In dat geval werkt de incompetentie van ISP's in België in je voordeel .Igorok schreef: Ik kom van telenet ), en ik heb homeconnect genomen, dus internet + telefonie. Hopelijk komt het zo snel mogelijk aan. Goed dat telenet heeft me nog niet afgesloten, want ik heb naar telenet een brief gestuurd 4 weken geleden, want ik dacht dat het zeer snel zou verlopen )
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
YES ik kan bellen !!
Maar dan niet via VOIP van Dommel, de lijn is nog steeds bij BGC actief.
Ze hebben niet eens de aanvraag gedaan, zeker weten....
*belt de Dommel helpdesk *
Maar dan niet via VOIP van Dommel, de lijn is nog steeds bij BGC actief.
Ze hebben niet eens de aanvraag gedaan, zeker weten....
*belt de Dommel helpdesk *
Kan je de stand van zaken zoal uitschrijven aub.Mr. Demmel schreef:YES ik kan bellen !!
Maar dan niet via VOIP van Dommel, de lijn is nog steeds bij BGC actief.
Ze hebben niet eens de aanvraag gedaan, zeker weten....
*belt de Dommel helpdesk *
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
- Locatie: Wetteren
De overdracht van uw lijn moet eerst nog goed gekeurd worden door BGC voordat je lijn van Dommel actief wordt.
Voor mij ging die overschakeling gepaard met een BGC rekening van 137euro (een volledig jaar - 2 maand aan abonnementskosten) was een ongelukkig foutje van mij om 2 maand voor ik dommel aangevraagd had reeds een belgacom telefoonnummer te vragen ...
Voor mij ging die overschakeling gepaard met een BGC rekening van 137euro (een volledig jaar - 2 maand aan abonnementskosten) was een ongelukkig foutje van mij om 2 maand voor ik dommel aangevraagd had reeds een belgacom telefoonnummer te vragen ...
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
De overdracht van mijn nummer is bij hen nog niet in orde(mijn pa kreeg 26 augustus al een brief van Belgacom dat het bij hen in orde was).
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant )
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant )
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
- Locatie: Wetteren
je kan nog van geluk spreken ... op mijn brief stond dat de overdracht ging voltooid zijn op de 15e van vorige maand en 's avonds van de 13e was de lijn van belgacom al afgesloten ...Mr. Demmel schreef:De overdracht van mijn nummer is bij hen nog niet in orde(mijn pa kreeg 26 augustus al een brief van Belgacom dat het bij hen in orde was).
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant )
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Die werkt hier perfect draadloos 4.6mbps --> 480KBps(door overhead en afstand) wat ik met mijn oudere router ook had.TheReaper schreef:Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Belgacom vermeld hier duidelijk in hun brief 'Wij bevestigen de de-activatie van uw nummer op het Belgacom-netwerk op de datum gegeven door uw nieuwe operator'. Dus bij jou hebbben ze de aanvraag gedaan de 13de en bij mij 1 oktober wrs.Kenneth_matthys schreef:je kan nog van geluk spreken ... op mijn brief stond dat de overdracht ging voltooid zijn op de 15e van vorige maand en 's avonds van de 13e was de lijn van belgacom al afgesloten ...Mr. Demmel schreef:De overdracht van mijn nummer is bij hen nog niet in orde(mijn pa kreeg 26 augustus al een brief van Belgacom dat het bij hen in orde was).
Vandaag of morgevroeg zou dat gebeuren, waarna ik een klacht indien als het niet in orde is(Het werd toen stil aan de overkant )
Ik heb ondertussen al een e-mail voor de ombudsdienst klaar en ik ga morgen mijn uitgebreide logs vragen aan Belgacom waardoor ik ga bewijzen dat ze de dienst niet leveren(op papier staat 1 september, ik belde op 4september nog via Belgacom). Missschien allemaal niet nodig morgen maar er is 99% kans van wel
Same here. Download aan 530kb/s zowel wireless als bedraad.Mr. Demmel schreef:Die werkt hier perfect draadloos 4.6mbps --> 480KBps(door overhead en afstand) wat ik met mijn oudere router ook had.TheReaper schreef:Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Stand van zaken:
Heb weer die limburger aan de lijn gehad die veel zegt maar weinig doet.
- Ik zelf de instelllingen van ADSL in de router moeten ingeven zoals ik al eerder gedaan had.(tip van broli)
- Alles gaat normaal automatisch, nu gaan ze het manueel nakijken aangezien ik vermelde dat ik die methde al probeerde
- Heb hen vermeld dat ik vandaag klacht ging indienen maar ik heb het uitgesteld tot maandag (eiglijk ben ik gewoon veel te goed ;p) omdat ze toch eens behulpzaam waren.
--> Hij gaf mij gelijk voor de klacht (ik vermelde ook het niet leveren van mijn .be domeinnaam, het niet leveren van ADSL2 ("tot 12mbit"), mijn gratis maand?,...). Het werd stil en behulpzaam aan de overkant.
Heb weer die limburger aan de lijn gehad die veel zegt maar weinig doet.
- Ik zelf de instelllingen van ADSL in de router moeten ingeven zoals ik al eerder gedaan had.(tip van broli)
- Alles gaat normaal automatisch, nu gaan ze het manueel nakijken aangezien ik vermelde dat ik die methde al probeerde
- Heb hen vermeld dat ik vandaag klacht ging indienen maar ik heb het uitgesteld tot maandag (eiglijk ben ik gewoon veel te goed ;p) omdat ze toch eens behulpzaam waren.
--> Hij gaf mij gelijk voor de klacht (ik vermelde ook het niet leveren van mijn .be domeinnaam, het niet leveren van ADSL2 ("tot 12mbit"), mijn gratis maand?,...). Het werd stil en behulpzaam aan de overkant.
Voor downloaden is er niet zoveel verschil in snelheid, wel in connectietijden bij online gamenMr. Demmel schreef:Die werkt hier perfect draadloos 4.6mbps --> 480KBps(door overhead en afstand) wat ik met mijn oudere router ook had.TheReaper schreef:Die wireless van die SX762 trekt precies wel op niet veel. Ik heb mijn oude dlink erop aangesloten en zit nu op de wireless daarvan en dat gaat merkbaar sneller.
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 820
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 68 keer
Geschiedenis(je)
sinds 2006 Netconnect contract (en heel tevreden gebruiker)
begin juli Homeconnect aangevraagd
28/8 brief gekregen voor activatie
2/9 geïnstalleerd maar lukte niet (was veel te laat voor mij )
3/9 's 's morgens geïnstalleerd, surfen lukte direkt
3/9 namiddag VOIP lichtje brand
4/9 bellen, ontvangen Proximus, Telenet, Belgacom, Mobistar werkt zonder problemen!
Nu nog het financiële regelen (dat zal pas miserie worden ) en ik ben weer voor een paar jaar tevreden over Dommel.
sinds 2006 Netconnect contract (en heel tevreden gebruiker)
begin juli Homeconnect aangevraagd
28/8 brief gekregen voor activatie
2/9 geïnstalleerd maar lukte niet (was veel te laat voor mij )
3/9 's 's morgens geïnstalleerd, surfen lukte direkt
3/9 namiddag VOIP lichtje brand
4/9 bellen, ontvangen Proximus, Telenet, Belgacom, Mobistar werkt zonder problemen!
Nu nog het financiële regelen (dat zal pas miserie worden ) en ik ben weer voor een paar jaar tevreden over Dommel.