Ten eerste zou ik graag mijn verontschuldiging aanbieden voor het feit dat ik hier kom met een probleem en ook nadat het probleem al gevormd is, zoals een leecher (die jullie waarschijnlijk vaak over de vloer krijgen).
Ik ben sinds eind juli klant bij Dommel. Alles verliep vlekkeloos totdat ik op reis ging... Ik heb mijn verhaal neergetypt en ik zal het even copy-pasten. Het is vrij lang dus zet ik het in /code.
Code: Selecteer alles
21 juli: Ik ontvang de factuur van Dommel die ik moet betalen en het contract dat ik moet ondertekenen.
29 juli: Ik betaal deze factuur en ik stuur het contract ondertekend terug.
31 juli 10u00: Ik vertrek op vakantie naar Frankrijk tot en met de 10e Augustus (hier heb ik geen internet ter beschikking).
31 juli 13u34: Ik ontvang een e-mail waarin vermeld staat dat er op 8 augustus 2008 een technicus zal langskomen.
8 Augustus: Ik zit op restaurant in Frankrijk en krijg een telefoon van Belgacom. Ik dacht van "oh nee, weer reclame" en hang op met de gedachte dat ik in het buitenland zit (dus gebeld worden is kostelijk) en dat ik op restaurant zit (en bellen doe je niet op restaurant).
10 Augustus: Ik kom thuis, ik lees mijn mails en zie dat er normaal een technicus ging langskomen op 8 Augustus, ik was op vakantie dus er was uiteraard niemand thuis. Ik herinner mij het telefoontje van Belgacom en het schiet mij te binnen dat dit hiermee te maken kon hebben.
13 Augustus: Ik bel meerdere malen naar Dommel NV (om een nieuwe afspraak te maken). Vaak hoor ik na een aantal minuten op de wachtlijn gezeten te hebben de bezettoon. Na 20 minuten (succesvol) op de wachtlijn gezeten te hebben krijg ik een technicus aan de lijn. Ik doe mijn verhaal en deze ging mij de ochtend erna bellen en mij dan de datum meegeven waarop een technicus kan langskomen. (Na dit telefoontje is mijn belwaarde op, ik koop meteen een nieuwe oplaadbeurt voor mijn gsm)
14 Augustus: Ik heb geen telefoon ontvangen en ook geen mail gehad betreffende de nieuwe afspraak. Ik bel naar Dommel, na weer 25 minuten op de wachtlijn gezeten te hebben wordt het gesprek stopgezet. Reden: ik heb geen belwaarde meer.
15 Augustus: Ik stuur een mail naar Dommel waarin dit hele verhaal vermeld staat. Ik vraag om een vergoeding en een nieuwe datum waarop er een technicus zal langskomen. (Vandaag 4 september is deze mail nog altijd niet beantwoordt geweest)
Periode 16 Augustus -> 26 Augustus:
In deze periode bel ik meerdere malen naar Dommel. Ik bevind me meestal op de wachtlijn (en vaak wordt er weer na een aantal minuten opgehangen). Na veel geduld slaag ik erin om met een persoon van de klantendienst te praten. Ik vertel het hem van mijn e-mail van 15 Augustus. Hij leest deze en verontschuldigt zich. Hij BELOOFT me de dag erna of de dag zelf nog te bellen naar Belgacom en naar mij betreffende de nieuwe afspraak. Ik vraag hem om een vergoeding. "Dit kan ik niet doen" zei hij. Ik vraag om me door te verbinden naar de verantwoordelijke, "Dit haalt niets uit" zeg hij.
De dag erna heb ik geen telefoon gehad en ook geen e-mail betreffende de nieuwe afspraak.
Dit heeft zich TWEE MAAL afgespeeld in deze periode.
27 Augustus: Ik vind op mijn log-in pagina van Dommel een support desk. Ik vul deze in met mijn verhaal, ik zet de prioriteit op HOOG en stuur het door. Ik krijg het bericht dat het 12-24 uur kan duren vooraleer dit beantwoordt wordt. "12-24 uur" dacht ik, "valt nog mee".
28 Augustus: Ik ontvang een e-mail betreffende mijn bericht van gisteren. Hierin staat dat er een ticket wordt geopend en dat het 5 werkdagen kan duren vooraleer het beantwoordt wordt. (een ticket wordt altijd aangemaakt, dit was ook het geval bij mij vorige mails. Maar dit heeft HOGE PRIORITEIT!)
30 Augustus: Ik bel naar Belgacom om te vragen of ik zelf een afspraak kan maken voor wanneer er een technicus langskomt. "U moet dit regelen met Dommel zelf" heeft men mij verteld.
31 Augustus: Ik ontvang een herinnering dat ik mijn factuur van deze maand voor Dommel nog moet betalen.
4 september: Geen enkel van mijn tickets/mails zijn beantwoordt geweest.
Ik heb al voor meer dan 100 euro gebeld naar Dommel en heb max 15 minuten met een assistent kunnen praten.
Ik hoop dat u mijn probleem begrijpt en ik zou jullie graag om raad vragen.
Zelf dacht ik aan het volgende: Ik stuur een aangetekende brief naar Dommel waarin mijn verhaal vermeld staat, ik vraag om het in orde te brengen binnen de x aantal dagen en ook een vergoeding van minstens 2 maanden gratis internet. Indien dit niet gebeurd stuur ik mijn verhaal naar Testaankoop en allerlei computermagazines.
Of: ik stuur mijn verhaal meteen naar Testaankoop en allerlei computermagazines.
Ook nog, ik heb zonet een herinnering gehad van mijn volgende betaling (dus, voor volgende maand). Ik dacht eraan om dit eerst niet te betalen, maar ik heb hier vanalles gelezen op het forum, en niet betalen schijnt niet te lukken, want dan sluiten ze je gewoon helemaal af en dan is alles voor niets geweest.
Dus ik ben van plan mijn factuur zo snel mogelijk te betalen, maar ik zou toch graag even wat feedback van jullie krijgen.
Bedankt op voorhand, Watashi
edit: mijn "s waren vervangen door | door de copy-paste.