![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Broli, mijn eerdere ervaring met dergelijke acties is dat er veel een grote mond hebben op een forum of discussiegroep maar het in de praktijk maar een beperkt aantal is die daadwerkelijk opdaagt bij dergelijke "acties". Als je op honderden mensen had gerekend en je staat er met een man of 10-15 komt dat nogal lachwekkend over...
Zoiets vraagt planning, inzet en voorbereiding - moet inspirerend kunen spreken en sociaal zijn - maar ook een zekere nuchtere terughoudendheid bezitten als het nodig is. Is er iemand die bereid is zijn tijd te steken in een degelijk actieplan, site, promotie op het net en in de media etc..? Kan die persoon ook genoeg volk aantrekken om daadwerkelijk IETS van betekenis te produceren als resultaat?
Ik denk dat Dommel al eerst moet beginnen met te LUISTEREN naar de grieven van hun klanten en gepast moeten ageren. Als ze weigeren zelfs dat te doen komen we geen meter vooruit. Ik kan me moeilijk voorstellen dat ze intussen niet weten wat een aantal van de pijnpunten zijn...
De wat tragere overschakeling van de homeconnectors naar 12Mbps lijkt me er dan nog 1 van de minder erge problemen, ik zou liever zien dat ze eerst alle echte problemen met support/VOIP/homelink crapsoftware oplossen vooraleer ze de load op hun netwerk en servers nog wat gaan verhogen door een berg klanten op 12Mbps te zetten - maar ik ben natuurlijk ook niet tégen die verhoging: ik zie ze ook graag komen. Het is eerder een kwestie van prioriteiten, en ik denk dat het niet het belangrijkste "strijdpunt" is ...
Natuurlijk: nn het algemeen weten we al langer dat 12Mbps down en 512Kbps up eigenlijk nog altijd veel te weinig is en wat we nu hebben aan aanbod in België is qua internet access ook veel te duur. Kijk naar Nederland en Duitsland...