Dreigementen van Dommel

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gesloten
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

Ik heb me op 17/07/2008 online ingeschreven bij Dommel voor Cityconnect Light. Hiervoor heb ik €64 activatiekosten betaald, met daarbovenop betaling voor de eerste maand.

Dit had als due date 07/08/2008, maar is betaald op de dag zelf. Zij hebben het geld op hun rekening opgemerkt op 22/07/2008.

Op 30/07/2008 hebben ze mijn lijn geactiveerd. Logischerwijze zit ik dus goed tot 30/08/2008 wat betaling betreft.

Op 02/08/2008 krijg ik opnieuw een factuur aan voor de maand Augustus. Ik heb nochtans voor de eerste maand betaald, dus tot 30/08/2008. Ze rekenen echter een ganse maand aan.

Ik stelde direct een ticket op om hen hierop te wijzen en tekst en uitleg te vragen. Ik kreeg ook direct een antwoord: "Uw ticket zal binnen de 5 werkdagen worden behandeld". Er is nog steeds geen enkele reactie op dat ticket, ondertussen een dikke maand geleden.

Nadat die 5 dagen zijn afgelopen, heb ik voor elke dienst die ik vond (Orders, Sales en Technical) een ticket opgemaakt om dit te vragen, met verwijzing naar het ticket dat ze negeerden.

Terug hetzelfde: "Uw ticket zal binnen de 5 werkdagen worden behandeld".

Na 10 werkdagen was er nog niks van, maar ik kreeg ondertussen een eerste herinnering. Ik antwoordde hierop dat ze die genegeerde ticketten moesten bezien, dat de uitleg waarom ik die rekening niet betaalde, daarin stond. Het resultaat? Ze maakten er een ticket van op, dat ze evengoed negeerden.

Hetzelfde ging met de 2e herinnering.

Ongeveer een week geleden kreeg ik toch een antwoord: Die rekening is volgens hen voor de volgende maand. Waarom kreeg ik op 01/09/2008 dan een rekening voor september? Of moet ik in augustus betalen voor september, in september voor oktober, etc? Wat als ik m'n laatste maand heb en over wil schakelen naar een andere provider, blijven ze mij dan evengoed pesten met facturen?

Vandaag kreeg ik een "deletion warning", bestaande uit een 3e herinnering en het volgende:

Aangezien we nog geen betaling mochten ontvangen voor deze fakuur, zullen alle diensten die hierin opgenomen werden binnen 24 uur van onze servers en databases worden verwijderd.
Indien u de betaling reeds heeft uitgevoerd, gelieve ons een bewijs van betaling door te faxen op +32 70 224 305 om verwijdering te vermijden.

Bedankt voor uw vertrouwen in onze firma en produkten!


Ik heb hun NOGMAALS alles uitgelegd, en geeindigd met het volgende:

EN GELIEVE HIER NIET N O G M A A L S EEN GENEGEERD TICKET VAN TE MAKEN, MAAR UW KLANTEN EENS VOORT TE HELPEN, VOOR DE VERANDERING!


Resultaat?

Your request has been received and processed.
We will be responding to your inquiry within the next 5 workingdays.

Your request has been given a service-ticket number of:

[SCHEDOM-262843-SCHEDOM]


Welke stappen kan ik ondernemen? En welke kan ik ondernemen indien ze mijn diensten stopzetten en verwijderen uit hun database?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik snap het niet wat hier fout loopt?
Je betaalt toch bij elke Internet provider voor de maand (/maanden) die komen gaat. (enfin, toch bij Belgacom).
Trouwens, jouw vraag is hier al zovaak voorbij gekomen dat ik dit niet niet terug vind. Het enige dat ik in bovenstaand relaas zie dat beter kan is de opvolging van tickets, maar dat weten we ondertussen -helaas- wel.

In het kort: als je niet betaalt, zal hun systeem je automagisch warnings en deletions sturen.
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

Bij elke provider betaal je toch aan het begin van de maand voor de komende maand? Dus begin augustus betaal je voor augustus. Begin september betaal je voor september, etc.

Bij Dommel heb ik bij inschrijving voor de 1e maand betaald. Ze hebben me dus een ganse maand aangerekend voor anderhalve dag (aansluiting was in de loop van 30/07). Dat, of ze proberen me augustus tweemaal aan te rekenen.

De rekening waarover dit gaat, is volgens mij voor augustus, en heb ik gekregen begin augustus. Het ENIGE antwoord van Dommel dat ik kreeg, was onduidelijk, maar deed vermoeden dat ze dat als betaling voor september zien.

Indien dit bij alle providers is, dat je begin augustus voor de maand september betaalt, is het bij iedereen onvoorstelbaar onlogisch, maar dan hadden ze het ook duidelijk mogen laten weten.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

meon schreef:In het kort: als je niet betaalt, zal hun systeem je automagisch warnings en deletions sturen.


Totally agree + ze zullen je afsluiten ook.

Wat je nog "kan" proberen is bellen om de datum waarop je maand loopt, te herzetten. Best géén ticket openen, gewoon bellen daarvoor.
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

Aan't bellen... Ze mochten wel een ander liedje kiezen voor tijdens het wachten. "Froooooozen! What can I dooooooo! Tell me the reeeeaaasooooon"

Btw, ik heb al betaald voor augustus. Ze hebben dus geen enkele reden dit te bezien als niet betalen, anders kunnen ze per maand zoveel facturen opsturen alsdat ze willen.

En na 5 minuten muziekje luisteren is het bellen plots opgehouden :?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Tickets bij dommel zijn waardeloos. Als er een serieus probleem is moet je bellen en ~30 min wachten. Het lijkt me dat ze je renewal date niet hebben opgeschoven. Maar weet ook dat het "normaal" is dat de 2de factuur snel na de 1ste komt bij dommel. Het enige wat je dan in het oog moet houden is je renew date. Als je dat niet doet trekken ze gewoon hun plan en kiest hun "systeem" wat "passend" is.

Ik raad je mss aan om die factuur toch nu te betalen (alhoewel het al te laat is omdat je al de 3de aanmaning hebt gekregen). En dan volop bellen naar de helpdesk om de renew dat inorde te brengen.
Laatst gewijzigd door broli 04 sep 2008, 17:38, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Altijd goed oppassen dat je wettelijk in orde blijft hoor want anders kunnen ze je nog een schadevergoeding aan je been lappen, je hebt een contract voor minstens een jaar getekend dus als jij niet verder betaald kan het goed zijn dat dommel achterna de rekening gaat presenteren.
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

start date 0000/00/00
renew date 2008/08/29
next renewal 2008/09/29
payperiod 1

Ze hebben nu opgepakt en "zijn een aantal dingen aan het nakijken"
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik weet dat dit niet veel zal helpen om dat het een paradox is. Maar waarom komen mensen voor hulp roepen als het niet meer erger kan.

Voor toekomstige klanten van eender welk ISP. Als je een probleem hebt MELD HET ZO SNEL MOGELIJK HIER OF TELEFONISCH aan je ISP, wacht niet tot het een berg wordt en je het niet meer kan beklimmen.

Maar niemand gaat dit toch lezen omdat ze alleen komen als ze het niet meer aankunnen :roll:.

SmerigeDommel schreef:start date 0000/00/00
renew date 2008/08/29
next renewal 2008/09/29
payperiod 1

Ze hebben nu opgepakt en "zijn een aantal dingen aan het nakijken"


Voor welk factuur is dit. Geef eens de dates van beide facturen. Dus die van het eerste maand en die je nu moet betalen.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

broli schreef:Ik weet dat dit niet veel zal helpen om dat het een paradox is. Maar waarom komen mensen voor hulp roepen als het niet meer erger kan.

Voor toekomstige klanten van eender welk ISP. Als je een probleem hebt MELD HET ZO SNEL MOGELIJK HIER OF TELEFONISCH aan je ISP, wacht niet tot het een berg wordt en je het niet meer kan beklimmen.

Maar niemand gaat dit toch lezen omdat ze alleen komen als ze het niet meer aankunnen :roll:.


Zeer juist, ik begrijp dat ook niet. Eerst een paar weken wachten en dan naar een forum komen om alle problemen uit te leggen. Is het nu zo moeilijk om bij een probleem de dag zelf nog of de dag nadien te bellen?
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

Ok, die hebben mijn renew date gecorrigeerd en ervoor gezorgd dat ik tot oktober in orde zit. Als ik die factuur betaal, plus die van september, heb ik betaald tot eind oktober.

Ik ga echter wel afgesloten worden totdat ik mijn factuur betaald heb. Als ik dit nu betaal, is het met veel geluk morgen op hun rekening. Ik ga dan nog wel van morgen tot na het weekend zonder internet zitten (deze periode was bevestigd door de persoon van de helpdesk)

Ze kunnen deze downtime niet vermijden, en ze kunnen me geen compensatie geven in m'n facturen voor deze downtime.

Met andere woorden: na hun gepest en gedreig, moet ik nogmaals twee keer opdraaien voor hun fouten: eenmaal doordat ik een weekend lang zonder internet kom te zitten, en dat ik moet betalen voor die dagen dat ik zonder internet kom te zitten.

Weet er hier iemand toevallig hoe ik de ombudsdienst kan contacteren?
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

THDBASED schreef:
broli schreef:Ik weet dat dit niet veel zal helpen om dat het een paradox is. Maar waarom komen mensen voor hulp roepen als het niet meer erger kan.

Voor toekomstige klanten van eender welk ISP. Als je een probleem hebt MELD HET ZO SNEL MOGELIJK HIER OF TELEFONISCH aan je ISP, wacht niet tot het een berg wordt en je het niet meer kan beklimmen.

Maar niemand gaat dit toch lezen omdat ze alleen komen als ze het niet meer aankunnen :roll:.


Zeer juist, ik begrijp dat ook niet. Eerst een paar weken wachten en dan naar een forum komen om alle problemen uit te leggen. Is het nu zo moeilijk om bij een probleem de dag zelf nog of de dag nadien te bellen?

Dommel heeft de naam van torenhoge facturen te geven voor naar de helpdesk te bellen. Zoiets stel je dus logischerwijze uit tot er geen andere mogelijkheid meer is.
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

broli schreef:Ik weet dat dit niet veel zal helpen om dat het een paradox is. Maar waarom komen mensen voor hulp roepen als het niet meer erger kan.

Voor toekomstige klanten van eender welk ISP. Als je een probleem hebt MELD HET ZO SNEL MOGELIJK HIER OF TELEFONISCH aan je ISP, wacht niet tot het een berg wordt en je het niet meer kan beklimmen.

Maar niemand gaat dit toch lezen omdat ze alleen komen als ze het niet meer aankunnen :roll:.

SmerigeDommel schreef:start date 0000/00/00
renew date 2008/08/29
next renewal 2008/09/29
payperiod 1

Ze hebben nu opgepakt en "zijn een aantal dingen aan het nakijken"


Voor welk factuur is dit. Geef eens de dates van beide facturen. Dus die van het eerste maand en die je nu moet betalen.

Dat is dat dreigementfactuur. De andere is:

start date 0000/00/00
renew date 2008/09/29
next renewal 2008/10/29
payperiod 1
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik ga je de harde realiteit geven. De ombudsdienst gaat 0,0 uithalen. Ook al heb je gelijk en ben je duidelijk de slachtoffer. Wat denk je dat ze maximaal gaan doen, je een certificaat geven van "Je hebt gelijk meneer"?. Die paar dagen internetloosheid ga je niet meer terug zien. Ga maar zelf de contract na om aan te tonen welke artikel dommel niet is nagekomen.

Zoals ik al zei als je vroeger initiatief had genomen zou je niet zo diep in de sh*t belandt geweest zijn. 1 telefoon gesprek heeft het probleem "opgelost" dus je ziet zelf maar. Als je na het eerste ticket geen antwoord krijgt wat doet je dan geloven dat ze zullen antwoorden van de tweede keer?
Laatst gewijzigd door broli 04 sep 2008, 18:07, in totaal 1 gewijzigd.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

tja niet betalen is geen internet he. Als je nu wat slim was geweest zou je gewoon gebeld hebben, en gevraagd hebben om de renew date op te schuiven, zoals ik heb gedaan gisteren.
Da's zelf om problemen zoeken he+ uw threadtitel is belachelijk en is niet eens waar
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

SmerigeDommel schreef:
THDBASED schreef:
broli schreef:Ik weet dat dit niet veel zal helpen om dat het een paradox is. Maar waarom komen mensen voor hulp roepen als het niet meer erger kan.

Voor toekomstige klanten van eender welk ISP. Als je een probleem hebt MELD HET ZO SNEL MOGELIJK HIER OF TELEFONISCH aan je ISP, wacht niet tot het een berg wordt en je het niet meer kan beklimmen.

Maar niemand gaat dit toch lezen omdat ze alleen komen als ze het niet meer aankunnen :roll:.


Zeer juist, ik begrijp dat ook niet. Eerst een paar weken wachten en dan naar een forum komen om alle problemen uit te leggen. Is het nu zo moeilijk om bij een probleem de dag zelf nog of de dag nadien te bellen?

Dommel heeft de naam van torenhoge facturen te geven voor naar de helpdesk te bellen. Zoiets stel je dus logischerwijze uit tot er geen andere mogelijkheid meer is.


Gewoon zonaal nummer en er is zelfs een gratis nummer ook.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Berichten: 381
Lid geworden op: 12 dec 2007, 22:09
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

frado schreef:tja niet betalen is geen internet he. Als je nu wat slim was geweest zou je gewoon gebeld hebben, en gevraagd hebben om de renew date op te schuiven, zoals ik heb gedaan gisteren.
Da's zelf om problemen zoeken he+ uw threadtitel is belachelijk en is niet eens waar


Vind ik ook er is helemaal geen sprake van dreigementen + gelieve uw nickname te laten veranderen, het maakt uw punt alleen maar minder geloofwaardig.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

SmerigeDommel schreef:Met andere woorden: na hun gepest en gedreig, moet ik nogmaals twee keer opdraaien voor hun fouten: eenmaal doordat ik een weekend lang zonder internet kom te zitten, en dat ik moet betalen voor die dagen dat ik zonder internet kom te zitten.
Ik heb geen gepest van Dommel, noch gedreig gezien (ik zie een geautomatiseerd mailtje dat terecht gestuurd wordt -- je betaalt immers niet -- niet als bedreiging). En sinds wanneer is een gewoon vast nummer een duur betaalnummer?
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

meon schreef:
SmerigeDommel schreef:Met andere woorden: na hun gepest en gedreig, moet ik nogmaals twee keer opdraaien voor hun fouten: eenmaal doordat ik een weekend lang zonder internet kom te zitten, en dat ik moet betalen voor die dagen dat ik zonder internet kom te zitten.
Ik heb geen gepest van Dommel, noch gedreig gezien (ik zie een geautomatiseerd mailtje dat terecht gestuurd wordt -- je betaalt immers niet -- niet als bedreiging). En sinds wanneer is een gewoon vast nummer een duur betaalnummer?

Dat dure betaalnummer komt van http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19917 en http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19903&start=0.

Het gepest is al de herinneringsmails, al de keren dat ik antwoord vroeg ipv een ticket dat ze toch negeren, gevormd tot een ticket, tweemaal eenzelfde maand aanrekenen. Het afdreigen is het dreigen me te deleten als ik die maand geen twee keer betaal.
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

ban die user eens, alleen maar aanmelden om dommel zwart te maken, vind ik geen nuttige toevoeging, maar wie ben ik, verander z'n naam alleszins.
AndereUsernaam
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 sep 2008, 16:59

Sinds wanneer mag een gefrustreerde gebruiker van een ISP zijn hart niet meer luchten en om uitleg vragen op een site die dient om de gebruikers van ISPs een plek te geven informatie uit te wisselen en hun hart uit te luchten over de problemen die ze hebben met hun ISP? :?
Mr. Demmel
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22

t-town schreef:ban die user eens, alleen maar aanmelden om dommel zwart te maken, vind ik geen nuttige toevoeging, maar wie ben ik, verander z'n naam alleszins.


Dat is niet een oplossing. Hij moet er niet zo'n spel van maken maar hij heeft wel gelijk dat hij er zicht vragen bij stelt.

Het systeem bij Dommel staat gewoon niet op punt. Als ik de aanvraag deed voor Netconnect had ik ook problemen met die datums op de facturen. Als ze dit niet automatisch aanpassen, gewoon even bellen. Een e-mail verzenden helpt niet, ze antwoorden zelden.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dommel staat recht in zijn poten. Als ik niet betaald word voor een dienst die ik lever dan sluit ik die ook af bij klanten. Punt.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Persoonlijk stoor ik me ook aan zijn usernaam, zowel als mod, en als lid. Denk niet dat een persoon met zo'n gebruikersnaam een effectieve meerwaarde aan dit forum wil bijdragen ...

@topicstarter, gelieve via PM aan een mod een usernaam verandering aan te vragen, of anders een nieuwe user aan te maken. Deze usernaam hoort hier niet thuis, en is ook niet conform de forumregels !

Grtz,
Sasuke-

PS: Thread gelocked, weinig zin om hier nog verder op in te gaan hé.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Dommel”