Valse reclamevoering?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
THDBASED
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 32 keer

sithlord2 schreef:
Yogi schreef:
sithlord2 schreef:Maar waarom zegt mijn status-pagina van de siemens router dan dat de maximum lijnwaarde 8Mbit bedraagt en de werkelijke waarde 4.6Mbit ?

En waarom geeft de webcheck mij dan dat ik connecteer ben aan 12mbit voor homeconnect ?
dude chill out.

Die siemensrouter meet gewoon de max waarde van u lijn dat die zou aankunnen in de huidige modus. dit is ADSL1.
Maar het is al altijd geweest dat ADSL gecapt is op 4,6Mbit door Belgacom. (vroeger was het 3,3 Mbit en daarvoor 1Mbit)

Over die speed: die mag wel eens komen, daar heb je gelijk in, maar om je daar zo druk in te make...
Bon, als we mensen als jou laten doen, mag iedereen reclame maken voor vanalles en nog wat, zonder het ooit effectief na te komen...

Kijk, het gaat er niet om dat ik die snelheid niet heb. Alles wat ik wil doen op internet gaat vrij vlot...

Het gaat er mij om dat ze met cijfers als 12mbit en zelfs 24mbit smijten voor homeconnect, terwijl in praktijk niemand die snelheid heeft. Au contraire, de meeste mensen halen amper 1/3de van deze snelheid. Dus ik ben in volste recht om dit probleem aan te kaarten...
En Belgacom mag dit wel doen, daar heb je geen problemen mee? Op hun site staat ook 12mbits bij ADSL GO. En hoeveel van de 52% van de aansluitbare mensen hebben dit?

De variabele snelheid is een ADSL fenomeen en GEEN Dommel probleem!
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

THDBASED schreef:En Belgacom mag dit wel doen, daar heb je geen problemen mee? Op hun site staat ook 12mbits bij ADSL GO. En hoeveel van de 52% van de aansluitbare mensen hebben dit?

Wie zegt er dat Belgacom dat wel mag doen?
Ik als klant bij dommel kijk op hun site en zie "tot 12Mbit" -> ADSL2+, maar toch niet beschikbaar dus het blijft ADSL.
Dat de snelheid in functie is van lijnwaarden/bekabeling daar kan ik inkomen dat is geen dommel probleem, wat wel een dommelprobleem is, is de check waaruit blijkt dat ik in principe wel ADSL2+ kan krijgen terwijl het NIET zo is.
...
sithlord2
Member
Member

droopy schreef:haha dat is nu eens typisch aan het forum hier. De ene willen het correct en willen waar ze voor betalen. De anderen zijn al tevreden met wat ze hebben en het maakt hen niet uit dat ze niet krijgen waar ze voor betalen.

Ik vraag me af of jullie altijd zo makkelijk zijn. Duidelijke afspraken maken duidelijke zakelijke transacties. Ik betaal zoveel voor dit. En als ik betaal en ik krijg niet wat er tegenover stond dan schiet de ander tekort
Wel, als Dommel mij maar 1/3de snelheid kan aanbieden van diegene die ik theoretisch zou moeten kunnen halen, dan moet ik anders maar eens overwegen om ook maar 1/3de abonnementsgeld te betalen :lol:

Mijn gratis maand voor homeconnect heb ik trouwens ook nog niet gehad..
sithlord2
Member
Member

En Belgacom mag dit wel doen, daar heb je geen problemen mee? Op hun site staat ook 12mbits bij ADSL GO. En hoeveel van de 52% van de aansluitbare mensen hebben dit?

Waar zeg ik dat belgacom dat wel mag? Nergens...
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:Wie zegt er dat Belgacom dat wel mag doen?
Als je weet dat het een algemeen ADSL fenomeen is waarom zitten er sommigen dan uren over te klagen dat Dommel hen geen 12mbits geeft? Te veel vrije tijd of gewoon omdat het cool is?
droopy
Pro Member
Pro Member

THDBASED schreef: En Belgacom mag dit wel doen, daar heb je geen problemen mee? Op hun site staat ook 12mbits bij ADSL GO. En hoeveel van de 52% van de aansluitbare mensen hebben dit?

Hier sla je toch de bal mis.

1. Het gaat hier om Dommel niet om belgacom want het is dommel die de contracten afsluit en die het op hun site zet. Als je een contract afsluit met Belgacom dan telt je opmerking.

2. Het gaat hier helemaal niet om variabele snelheid maar om het niet krijgen van een dienst waar je voor betaalt. Dus helemaal geen ADSL fenomeen maar wel een groot DOMMEL probleem die beloftes doet die ze niet kunnen nakomen. En waarom ze ze niet kunnen nakomen staat hier los van als je ze niet kunt nakomen moet je ze niet beloven.
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
BBB schreef:Wie zegt er dat Belgacom dat wel mag doen?
Als je weet dat het een algemeen ADSL fenomeen is waarom zitten er sommigen dan uren over te klagen dat Dommel hen geen 12mbits geeft? Te veel vrije tijd of gewoon omdat het cool is?
Blijkbaar wil je het niet lezen waar het om gaat is dat hun check aangeeft dat je op ADSL2+ zou kunnen aangesloten worden terwijl het NIET zo is.
Ze zeggen ADSL2+ is mogelijk terwijl het niet zo is.
Te weinig zin om te lezen, of teveel zin om discussies uit te lokken? Of doe je dit omdat je jezelf cool vindt ?
...
droopy
Pro Member
Pro Member

THDBASED schreef:Te veel vrije tijd of gewoon omdat het cool is?
nee je vergeet dat er mensen zijn die kritisch zijn en graag krijgen waar ze voor betalen. Anderen zijn niet zo dat is hun goed recht net als het ons goed recht is om te discusiëren of ze in fout zijn.
The_One_be
Pro Member
Pro Member

sithlord2 schreef:Bon, als we mensen als jou laten doen, mag iedereen reclame maken voor vanalles en nog wat, zonder het ooit effectief na te komen...

Kijk, het gaat er niet om dat ik die snelheid niet heb. Alles wat ik wil doen op internet gaat vrij vlot...

Het gaat er mij om dat ze met cijfers als 12mbit en zelfs 24mbit smijten voor homeconnect, terwijl in praktijk niemand die snelheid heeft. Au contraire, de meeste mensen halen amper 1/3de van deze snelheid. Dus ik ben in volste recht om dit probleem aan te kaarten...
Tsja, ze vermelden erbij dat het theoretische maximum snelheden zijn onder ideale omstandigheden. Ideale omstandigheden zijnde dat je bvb op de vismarkt in Leuven woont voor de 24Mbit of op max 2KM van een BGC ADSL2 centrale. De lagere snelheden is spijtig genoeg een kenmerk van ADSL technologie omdat het zo afstandsafhankelijk is en omdat BGC hun ADSL1 netwerk nog altijd maar op halve snelheid laat werken.

Persoonlijk vind ik dit niet misleidend. Wat ik daarentegen wel als misleidend opvat is al die SMS ringtones/games/contact die ze nu op de TV tonen. Of die vroegere belspellen met hun envelop omgewissel en ander gefoefel. De kleine letters zijn daar ook aanwezig maar die spreken gewoon de grote letters tegen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member

Als ik nu naar de Belgacom site surf en daar het ADSL GO abonnement kies dan staat er bij snelheid 12mbps. Denk je dat ik die snelheid ga krijgen? Nope, onmogelijk, zeker als ik ook geen Belgacom TV neem.

Het is ook ongelooflijk hoe mensen nog steeds niet begrijpen hoe het hele Belgacom netwerk/Dommel verhaal ineen zit. Ik maak er geen woorden meer aan vuil er staat genoeg op dit forum dat men zelf kan zoeken.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:Te weinig zin om te lezen, of teveel zin om discussies uit te lokken? Of doe je dit omdat je jezelf cool vindt ?
Ik probeer juist discussies te vermijden waar er geen nodig zijn.
BBB
Premium Member
Premium Member

The_One_be schreef:Tsja, ze vermelden erbij dat het theoretische maximum snelheden zijn onder ideale omstandigheden. Ideale omstandigheden zijnde dat je bvb op de vismarkt in Leuven woont voor de 24Mbit of op max 2KM van een BGC ADSL2 centrale. De lagere snelheden is spijtig genoeg een kenmerk van ADSL technologie omdat het zo afstandsafhankelijk is en omdat BGC hun ADSL1 netwerk nog altijd maar op halve snelheid laat werken.

Persoonlijk vind ik dit niet misleidend. Wat ik daarentegen wel als misleidend opvat is al die SMS ringtones/games/contact die ze nu op de TV tonen. Of die vroegere belspellen met hun envelop omgewissel en ander gefoefel. De kleine letters zijn daar ook aanwezig maar die spreken gewoon de grote letters tegen.
Als ze dan correct willen zijn dan moeten ze schrijven "4.6/12.0/24.0 Mbit" en niet "12.0/24.0Mbit" (en in de check ook vermelden dat die 12 alleen mogelijk is voor ADSL2+ en dat het maar op beperkte plaatsen aanwezig/beschikbaar is.)
...
droopy
Pro Member
Pro Member

THDBASED schreef:Als ik nu naar de Belgacom site surf en daar het ADSL GO abonnement kies dan staat er bij snelheid 12mbps. Denk je dat ik die snelheid ga krijgen? Nope, onmogelijk, zeker als ik ook geen Belgacom TV neem.

Het is ook ongelooflijk hoe mensen nog steeds niet begrijpen hoe het hele Belgacom netwerk/Dommel verhaal ineen zit. Ik maak er geen woorden meer aan vuil er staat genoeg op dit forum dat men zelf kan zoeken.
hiermee illustreer je perfect dat je niet snapt waar de discussie over gaat. Iedereen hier weet wel dat dommel het belgacom netwerk gebruikt en ze moeten wachten tot belgacom ze overschakelt. Iedereen weet dat je pas 12mbit kan krijgen als ze je overzetten van adsl1 naar adsl2. Dat is het punt niet. Het punt is dat ze een product verkopen met dingen die inbegrepen zijn terwijl ze het nog niet kunnen waarmaken. Dus je betaalt voor iets wat je niet kan krijgen. Dat is bedrog. Dan moeten ze schrijven dat je nu 4.6mbit krijgt en als het beschikbaar is je automatisch naar een hoger profiel zal overgezet worden.
sithlord2
Member
Member

THDBASED schreef:Als ik nu naar de Belgacom site surf en daar het ADSL GO abonnement kies dan staat er bij snelheid 12mbps. Denk je dat ik die snelheid ga krijgen? Nope, onmogelijk, zeker als ik ook geen Belgacom TV neem.

Nee, jij snapt de reden van mijn post niet denk ik. Ik wil gerust geloven dat het probleem bij belgacom ligt, dat hoor je mij niet tegenspreken...

Maar Dommel zou al op de hoogte moeten zijn dat er problemen zijn met Belgacom, en als ze weten dat die 11mbit niet haalbaar is voor hun klanten, moeten ze niet adverteren dat het wel haalbaar is...

Als Dommel bij van in het begin had gemeld dat die 11mbit niet haalbaar is voor mij, dan had ik misschien helemaal geen abbo genomen. Nu zegt de webcheck mij dat 11mbit wel haalbaar is op mijn adres en daar ben ik van uitgegaan toen ik het abbo afsluit.

Duidelijker dan dit kan ik het echt niet verwoorden hoor...
THDBASED
Pro Member
Pro Member

Er staat ook niet dat ze 12mbits leveren er staat:

12,0 max downloadsnelheid.
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:Er staat ook niet dat ze 12mbits leveren er staat:

Tuurlijk, er staat heel duidelijk
12,0 of 24,0 mbps(2) max downloadsnelheid (1)
kan ADSL 12,0 Mbit aan? nee, dus ze willen zeggen ADSL2+
...
The_One_be
Pro Member
Pro Member

droopy schreef:1. Het gaat hier om Dommel niet om belgacom want het is dommel die de contracten afsluit en die het op hun site zet. Als je een contract afsluit met Belgacom dan telt je opmerking.
Dommel verkoopt enkel wat BGC hen aanbied. De reden dat je bvb maar 4.6Mbit hebt en niet 8Mbit op ADSL1 ligt volledig aan BGC en daar kan Dommel niks aan doen. Verder kan je enkel 12Mbit krijgen indien je in de gebure van een BGC ADSL2 centrale woont. BGC zal je enkel aansluiten op hun VDSL2 netwerk als je bij hen ADSL + (HD)TV neemt. Dommel kan hier niks aan doen of veranderen. Je moet de schuld leggen bij wie de schuld ligt.

De enige die hier iets aan kan doen of veranderen zou het BIPT zijn maar BGC ging het voor de rechtbank uitvechten indien zij verplicht werden hun VDSL2 netwerk open te zetten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member

The_One_be schreef:Je moet de schuld leggen bij wie de schuld ligt.
Dan moet dommel schrijven: 4,6 of 12,0 of 24,0 mbps(2) max downloadsnelheid (1) en dat doen ze duidelijk niet.
Als klant doe je op hun website de test en krijg je te zien "tot 12 Mbit" (m.a.w. ADSL2+)
Laatst gewijzigd door BBB 04 sep 2008, 15:10, in totaal 1 gewijzigd.
...
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:

De meesten kunnen er nu al niet aan uit bij het hele ADSL-verhaal en jij wil dat ze nog eens een onderverdeling maken tussen ADSL 1 en ADSL2+? Zoals ik het lees is 12 het maximum, alles wat daaronder valt is volgens de algemene wiskunde dus mogelijk.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:
Dan moet dommel schrijven: 4,6 of 12,0 of 24,0 mbps(2) max downloadsnelheid (1) en dat doen ze duidelijk niet.
Als klant doe je op hun website de test en krijg je te zien "tot 12 Mbit" (m.a.w. ADSL2+)
Dat is dan nog niet juist want 3.3 is ook mogelijk of 1 of etc...
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
BBB schreef:

De meesten kunnen er nu al niet aan uit bij het hele ADSL-verhaal en jij wil dat ze nog eens een onderverdeling maken tussen ADSL 1 en ADSL2+? Zoals ik het lees is 12 het maximum, alles wat daaronder valt is volgens de algemene wiskunde dus mogelijk.
Ja dan kunnen ze schrijven tot 100 Mbit ook (alles dat daar onder valt is wiskundig ook mogelijk)
...
The_One_be
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:Blijkbaar wil je het niet lezen waar het om gaat is dat hun check aangeeft dat je op ADSL2+ zou kunnen aangesloten worden terwijl het NIET zo is.
Te weinig zin om te lezen, of teveel zin om discussies uit te lokken? Of doe je dit omdat je jezelf cool vindt ?
Fout. De check zegt 12Mbit. De check zegt niets over de achterliggende technologie die aanwezig is in jouw buurt
En als het 12Mbit via VDSL2 is kan het goed zijn dat je dan enkel 12Mbit via een BGC inet+TV abbo kan krijgen en niet via een alternatieve provider
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:
THDBASED schreef:
BBB schreef:

Ja dan kunnen ze schrijven tot 100 Mbit ook (alles dat daar onder valt is wiskundig ook mogelijk)
Nee, want 13mbits is niet mogelijk.
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
BBB schreef:
Ah nee je begrijpt dus nog altijd niet wat ik bedoel.
die 12Mbit daar bedoelen ze ADSL2+ en met die 24Mbit ook, als ze dan schrijven tot 4.6 Mbit ook dan bedoelen ze daar ADSL
...
BBB
Premium Member
Premium Member

The_One_be schreef:
BBB schreef:Blijkbaar wil je het niet lezen waar het om gaat is dat hun check aangeeft dat je op ADSL2+ zou kunnen aangesloten worden terwijl het NIET zo is.
Fout. De check zegt 12Mbit. De check zegt niets over de achterliggende technologie die aanwezig is in jouw buurt
En als het 12Mbit via VDSL2 is kan het goed zijn dat je dan enkel 12Mbit via een BGC inet+TV abbo kan krijgen en niet via een alternatieve provider
Fout, de check is een check van Dommel niet van een belgacomsite
...
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:
The_One_be schreef:
Met gegevens van Belgacom.
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:
THDBASED schreef:
BBB schreef:
die 12Mbit daar bedoelen ze ADSL2+ en met die 24Mbit ook, als ze dan schrijven tot 4.6 Mbit ook dan bedoelen ze daar ADSL
Met ADSL2+ kan je ook op een 3.3 profiel zitten.
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
BBB schreef:
The_One_be schreef:
Met gegevens van Belgacom.
En waar staat dat, waar moet ik als klant weten dat het dan niet mogelijk is. Er staat bij de check niet vermeld dat ze ook testen op een technologie die je bij hun niet kan krijgen.
...
droopy
Pro Member
Pro Member

ik ga spaarrekeningen aanbieden met een rendement tot 100% en als je dan maar 1% krijgt moet je niet afkomen want dat is ook tot 100%
The_One_be
Pro Member
Pro Member

THDBASED schreef:Met ADSL2+ kan je ook op een 3.3 profiel zitten.
klopt, cityconnect op +-4KM synct bij mij op +-3.3Mbit.
Nuja, unlimited voor 34euro blijft nog steeds een deal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
THDBASED
Pro Member
Pro Member

droopy schreef:ik ga spaarrekeningen aanbieden met een rendement tot 100% en als je dan maar 1% krijgt moet je niet afkomen want dat is ook tot 100%
Totaal niets mee te maken maar allé. En by the way rendement op beleggingen zijn ook altijd max. tot zoveel dus bedankt om nog een goed voorbeeld te geven!
BBB
Premium Member
Premium Member

droopy schreef:ik ga spaarrekeningen aanbieden met een rendement tot 100% en als je dan maar 1% krijgt moet je niet afkomen want dat is ook tot 100%
Als je een andere spaarrekening verder verkoopt van een andere bank dan mag dat.
Je kunt er misschien 2 aanbieden een gewone tot 4% en een top tot 20% (als de spaarrekening geopend is dan moet de klant achteraf maar vragen welke hij nu gaat krijgen, en die met een hoge % is dan niet beschikbaar maar dat is uw probleem niet want je verkoopt een spaarrekening van een andere bank)
nog beter is een termijnrekening van 1 jaar waar uw geld dan vaststaat en als je vroeger wil stoppen dat je een vergoeding moet betalen
...
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
Totaal niets mee te maken maar allé. En by the way rendement op beleggingen zijn ook altijd max. tot zoveel dus bedankt om nog een goed voorbeeld te geven!
van beleggen weet je dan toch niet zoveel, want daar kun je duidelijk kiezen
en als jij een belegging hebt tot max 20% en je hebt een contract afgesloten en je komt nadien te weten dat uw max ineens maar max 4% is dan ben je ook goed in 't zak gezet. (het gaat niet over hetgeen je effectief hebt, maar uw max is ineens een pak gezakt)
...
BBB
Premium Member
Premium Member

THDBASED schreef:
BBB schreef:
THDBASED schreef:
BBB schreef: Dan moet dommel schrijven: 4,6 of 12,0 of 24,0 mbps(2) max downloadsnelheid (1) en dat doen ze duidelijk niet.
Met ADSL2+ kan je ook op een 3.3 profiel zitten.
Je begrijpt dus nog altijd niet wat ik wil zeggen.
Je kan met ADSL NOOIT op 12Mbit gezet worden.
Waarom zetten ze dan niet alleen tot 24Mbit ? Dan zou uw theorie beter kloppen. Omdat het ADSL2+ van belgacom dat ze gebruiken max 12Mbit is, het ADSL netwerk is max 4,6Mbit dus dan moet dit er ook bij staan.
...
Mr. Demmel
Member
Member

Als mensen hier spaarrekneningen aanbieden met 100% rendement dan bied ik het volgende aan:

Een single core processor met een kloksnelheid van 12228MHz en een FSB van 4640MHz.

Als mijn leverancier nu de materialen niet levert om dit product te vervaardigen dan is het mijn fout niet, niet bij mij komen zagen !!

Wie koopt er?
droopy
Pro Member
Pro Member

THDBASED schreef:
daarom is het een spaarrekening en geen belegging en daar weet je heel precies hoeveel rendement je hebt dus ook aan u bedankt om nogmaals aan te tonen dat u niet weet waarover de discussie gaat 8)
broli
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer

BBB schreef:Je begrijpt dus nog altijd niet wat ik wil zeggen.
Waarom zetten ze dan niet alleen tot 24Mbit ? Dan zou uw theorie beter kloppen. Omdat het ADSL2+ van belgacom dat ze gebruiken max 12Mbit is, het ADSL netwerk is max 4,6Mbit dus dan moet dit er ook bij staan.
Ik denk dat je verkeerd bent op een paar punten. Het maximum dat je uit adsl halen is 8Mbps niet 4.6 Mbps en 12Mbps is perfect haalbaar met adsl2+ en niet het max. Ik denk dat de reden van het lagere profiel ook te maken heeft is dat bgc die snelheid wilt garanderen. Wrss hebben ze een gemiddelde genomen van afstanden tot centrale en was da ook het gemiddelde profiel dan. Liefst iets garanderen dan voor verassingen te staan later.
BBB
Premium Member
Premium Member

broli schreef:
BBB schreef:Je begrijpt dus nog altijd niet wat ik wil zeggen.
Ik denk dat je verkeerd bent op een paar punten. Het maximum dat je uit adsl halen is 8Mbps niet 4.6 Mbps en 12Mbps is perfect haalbaar met adsl2+ en niet het max. Ik denk dat de reden van het lagere profiel ook te maken heeft is dat bgc die snelheid wilt garanderen. Wrss hebben ze een gemiddelde genomen van afstanden tot centrale en was da ook het gemiddelde profiel dan. Liefst iets garanderen dan voor verassingen te staan later.
Als ik op dat punt verkeerd ben dan moet er ook geen 12 Mbps staan, want het maximum van ADSL2+ is 24Mbps (en er staat 12 omdat belgacom max 12Mbit sync geeft en op ADSL is dat, nu nog, 4,6 Mbit)
En dat neemt nog altijd niet weg dat bij de check 12Mbit komt te staan waar ze duidelijk ADSL2+ met bedoelen en niet ADSL
...
THDBASED
Pro Member
Pro Member

BBB schreef:
THDBASED schreef:
van beleggen weet je dan toch niet zoveel, want daar kun je duidelijk kiezen
en als jij een belegging hebt tot max 20% en je hebt een contract afgesloten en je komt nadien te weten dat uw max ineens maar max 4% is dan ben je ook goed in 't zak gezet. (het gaat niet over hetgeen je effectief hebt, maar uw max is ineens een pak gezakt)
Dat gaat over spaarrekeningen en niet over beleggingen. De vergelijking tussen het gene waarover we bezig zijn en een spaarrekening gaat dan ook niet op. ADSL is niet vast maar variabel, daarom dan ook de vergelijking met een belegging en niet met een spaarrekening.

p.s.: Gelieve mijn kennis niet te beoordelen met wat er op een forum wordt gezegd. Je kent me niet en weet dus helemaal niet met wie je de discussie aan het voeren bent. Ofwel kunnen we ook beginnen met onze diploma's te vergelijken, wat hier niet de bedoeling is.
droopy
Pro Member
Pro Member

ik beoordeel niet je kennis enkel je kennis over deze thread waarbij de stelling is dat iedereen weet en aanvaardt dat de snelheid variabel kan zijn maar als ze een product verkopen en daarbij aangeven tot 12mb maar dit niet kunnen waarmaken ze de klant beetnemen. Want een andere leverancier kan dit mischien wel dus kan je niet eerlijk vergelijken. Daarom is de vergelijking van een spaarboekje wel perfect want op een spaarboekje geven ze je op papier vooraf wat je gaat krijgen bij een belegging niet. Als dommel eerlijk zou zijn dan zetten ze snelheid 4.6 waar mogelijk blablabla en waar mogelijk tot 12 of 24
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”