Het moet natuurlijk ook niet steeds de Ombudsdienst zijn: als je lid bent van Test Aankoop, dan kan je daar terecht, en anders kan je eventueel advies inwinnen bij een advocaat.Uzzi schreef: De ombudsdienst is overbelast en Dommel zal in de huidige omstandigheden niet echt willen meewerken als het gaat om een contract vroegtijdig te beëindigen.
Er zal dus een hele tijd overheen gaan vooraleer je gelijk zal krijgen. Ondertussen moet je de facturen blijven doorbetalen, want anders pleeg jij contractbreuk en heeft Dommel recht op een schadevergoeding.
Het grote Homeconnect topic deel 2
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Heel belangrijk!
Ik raad iedereen aan die alles draaiende heeft de config bestand van op te slaan! Als je volgende keer reset zal voip verdwijnen en zal je uuuuuren moeten wachten of te wel dagen. Aangezien ik het niet riskeerde om mijn eerste config in te laden en dacht dat ik een wireless probleem had wachte ik gewoon af na men 2de reset rond 21u gisteren. Dan 4u (7u later) smorgens nog steeds geen voip. Dan toen weer 7u later geen voip wtf! Dus heb ik gewoon men config file gebruikt waarvan ik dacht dat wireless corrupt was maar het lag gewoon aan de compatiebele beveiliging van men laptop. Dus voip was terug inorde in 5 seconden (telefoon werkt wel nog niet maar voip account is op zen minst ingevuld.). Ik raad jullie aan om allemaal die backup te maken om snel terug online te zijn later.
Ik raad iedereen aan die alles draaiende heeft de config bestand van op te slaan! Als je volgende keer reset zal voip verdwijnen en zal je uuuuuren moeten wachten of te wel dagen. Aangezien ik het niet riskeerde om mijn eerste config in te laden en dacht dat ik een wireless probleem had wachte ik gewoon af na men 2de reset rond 21u gisteren. Dan 4u (7u later) smorgens nog steeds geen voip. Dan toen weer 7u later geen voip wtf! Dus heb ik gewoon men config file gebruikt waarvan ik dacht dat wireless corrupt was maar het lag gewoon aan de compatiebele beveiliging van men laptop. Dus voip was terug inorde in 5 seconden (telefoon werkt wel nog niet maar voip account is op zen minst ingevuld.). Ik raad jullie aan om allemaal die backup te maken om snel terug online te zijn later.
tprobleem is: alle instellingen blijven hetzelfde..., toch werkt de voip soms wel, soms nietbroli schreef:Heel belangrijk!
Ik raad iedereen aan die alles draaiende heeft de config bestand van op te slaan! Als je volgende keer reset zal voip verdwijnen en zal je uuuuuren moeten wachten of te wel dagen. Aangezien ik het niet riskeerde om mijn eerste config in te laden en dacht dat ik een wireless probleem had wachte ik gewoon af na men 2de reset rond 21u gisteren. Dan 4u (7u later) smorgens nog steeds geen voip. Dan toen weer 7u later geen voip wtf! Dus heb ik gewoon men config file gebruikt waarvan ik dacht dat wireless corrupt was maar het lag gewoon aan de compatiebele beveiliging van men laptop. Dus voip was terug inorde in 5 seconden (telefoon werkt wel nog niet maar voip account is op zen minst ingevuld.). Ik raad jullie aan om allemaal die backup te maken om snel terug online te zijn later.
daar ben ik het volledig mee eens Broli.
Ik heb dit ook al ervaren.
Met een backup ben je binnen 5 sec terug online met voip.
tis jammer dat ze dit niet in de installatiebrief vermelden.
Scheelt weer een hoop irritatie bij een hoop mensen, als ze de modem herstellen.
Waarschijnlijk hoeft er dan geen nieuw paswoord gegenereerd te worden door de server, en accepteerd ie de oude paswoord.
Ik heb dit ook al ervaren.
Met een backup ben je binnen 5 sec terug online met voip.
tis jammer dat ze dit niet in de installatiebrief vermelden.
Scheelt weer een hoop irritatie bij een hoop mensen, als ze de modem herstellen.
Waarschijnlijk hoeft er dan geen nieuw paswoord gegenereerd te worden door de server, en accepteerd ie de oude paswoord.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Bedankt voor de tip, als ze de instellingen deze week nog in mn router krijgen zal ik dat zeker doen !
Iemand hier een oplossing voor?
Mijn Power & ADSL lampje branden, Online & VOIP niet. Op de statuspagina van mijn modem staat niet verbonden, line loopback.
Internet werkt echter wel.
Moet het Online lampje normaal branden of niet? Hoe kan ik dit eventueel oplossen, want zo betrouw ik het niet helemaal
edit: Test instellingen bij geavanceerde internetopties geeft geen fouten
Mijn Power & ADSL lampje branden, Online & VOIP niet. Op de statuspagina van mijn modem staat niet verbonden, line loopback.
Internet werkt echter wel.
Moet het Online lampje normaal branden of niet? Hoe kan ik dit eventueel oplossen, want zo betrouw ik het niet helemaal
edit: Test instellingen bij geavanceerde internetopties geeft geen fouten
Laatst gewijzigd door JanY 02 sep 2008, 11:53, in totaal 1 gewijzigd.
Neem is een screencap van je adsl instellingen en post het.JanY schreef:Iemand hier een oplossing voor?
Mijn Power & ADSL lampje branden, Online & VOIP niet. Op de statuspagina van mijn modem staat niet verbonden, line loopback.
Internet werkt echter wel.
Moet het Online lampje normaal branden of niet? Hoe kan ik dit eventueel oplossen, want zo betrouw ik het niet helemaal
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ik begrijp niet waarom jullie om de haverklap jullie modem moeten resetten.
Ik heb nu bijna twee maanden HomeConnect en nog nooit de modem gereset. Ben drie weken met vakantie geweest en heb toen de modem gewoon uit het stopcontact gehaald. Bij terugkomst terug in het stopcontact gestoken en een minuutje later brandde het VOIP lampje en kon ik bellen...
Ik heb nu bijna twee maanden HomeConnect en nog nooit de modem gereset. Ben drie weken met vakantie geweest en heb toen de modem gewoon uit het stopcontact gehaald. Bij terugkomst terug in het stopcontact gestoken en een minuutje later brandde het VOIP lampje en kon ik bellen...
Iedereen heeft zen redenen. En dat is geen rechtvaardiging dat voip zo lang duurt om terug actief te zijn. Dommel wilt te veel controle in hand hebben en dat bijt hun terug in de vorm van pissed off klanten.FullHD schreef:Ik begrijp niet waarom jullie om de haverklap jullie modem moeten resetten.
Ik heb nu bijna twee maanden HomeConnect en nog nooit de modem gereset. Ben drie weken met vakantie geweest en heb toen de modem gewoon uit het stopcontact gehaald. Bij terugkomst terug in het stopcontact gestoken en een minuutje later brandde het VOIP lampje en kon ik bellen...
Rare redenering e :d.. Khad je inderdad die tip gegeven om je config file op te slaan (juj me) Maar als het aan je wireless lag, dan kan je toch aan je wireles sinstellingen sleutelen? .. Alle ksnap neit echt wat er veranderd met een reset als je alle instellingen van je wireless sectie kan veranderenbroli schreef:Heel belangrijk!
Ik raad iedereen aan die alles draaiende heeft de config bestand van op te slaan! Als je volgende keer reset zal voip verdwijnen en zal je uuuuuren moeten wachten of te wel dagen. Aangezien ik het niet riskeerde om mijn eerste config in te laden en dacht dat ik een wireless probleem had wachte ik gewoon af na men 2de reset rond 21u gisteren. Dan 4u (7u later) smorgens nog steeds geen voip. Dan toen weer 7u later geen voip wtf! Dus heb ik gewoon men config file gebruikt waarvan ik dacht dat wireless corrupt was maar het lag gewoon aan de compatiebele beveiliging van men laptop. Dus voip was terug inorde in 5 seconden (telefoon werkt wel nog niet maar voip account is op zen minst ingevuld.). Ik raad jullie aan om allemaal die backup te maken om snel terug online te zijn later.
Ik dat dat wireless gedeelte corrupt was en ik dacht dat de config file een soort image is van het hele ding dus config en firmware...ik was dus verkeerd, don't sue me please.Zuttasoxx schreef:Rare redenering e :d.. Khad je inderdad die tip gegeven om je config file op te slaan (juj me) Maar als het aan je wireless lag, dan kan je toch aan je wireles sinstellingen sleutelen? .. Alle ksnap neit echt wat er veranderd met een reset als je alle instellingen van je wireless sectie kan veranderenbroli schreef:Heel belangrijk!
Ik raad iedereen aan die alles draaiende heeft de config bestand van op te slaan! Als je volgende keer reset zal voip verdwijnen en zal je uuuuuren moeten wachten of te wel dagen. Aangezien ik het niet riskeerde om mijn eerste config in te laden en dacht dat ik een wireless probleem had wachte ik gewoon af na men 2de reset rond 21u gisteren. Dan 4u (7u later) smorgens nog steeds geen voip. Dan toen weer 7u later geen voip wtf! Dus heb ik gewoon men config file gebruikt waarvan ik dacht dat wireless corrupt was maar het lag gewoon aan de compatiebele beveiliging van men laptop. Dus voip was terug inorde in 5 seconden (telefoon werkt wel nog niet maar voip account is op zen minst ingevuld.). Ik raad jullie aan om allemaal die backup te maken om snel terug online te zijn later.
Ohja weet er iemand naar welk adres ik de fritzbox moet terugsturen?
bedrijf (leveranciers)
schedom nv
sint lambertusstraat 87
3401 landen
belgië
kantoor (klanten)
schedom nv
steenweg 19/01
3590 diepenbeek
belgië
Over experimenteren gesproken... heeft er iemand toevallig al geprobeerd om Procall van Estos aan de praat te krijgen? CTI-tool die ik in m'n vorige functie gebruikte en vond het wreed gemakkelijk!
Die settings kan ik jammer genoeg niet gebruiken omdat daar gebruik gemaakt werd van een tapi-server.
Die settings kan ik jammer genoeg niet gebruiken omdat daar gebruik gemaakt werd van een tapi-server.
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Ben ik niet echt mee akkoord. Dommel heeft - om wat voor reden dan ook - besloten om bepaalde gedeelten van de modem af te schermen. Als je daar een probleem mee hebt, kan je ook zeuren op Belgacom en Telenet digiboxen etc.broli schreef:Iedereen heeft zen redenen. En dat is geen rechtvaardiging dat voip zo lang duurt om terug actief te zijn. Dommel wilt te veel controle in hand hebben en dat bijt hun terug in de vorm van pissed off klanten.
Door op de reset knop te drukken, neem jij zelf het initiatief om al je settings onvoorwaardelijk te wissen. Dan moet je Dommel niet verwijten dat je niet meer kan bellen! Je mag tevreden zijn dat het probleem na een paar uur automatisch is opgelost en je niet eerst een hele procedure moet starten via de helpdesk of zo...
En het is dan zeker ook mijn schuld als er niemand opneemt op de helpdesk . Dus ik verdien een hele dag geen telefonie als ik het reset dat btw zoeizo zelf gedaan moet worden .FullHD schreef:Je mag tevreden zijn dat het probleem na een paar uur automatisch is opgelost en je niet eerst een hele procedure moet starten via de helpdesk of zo...
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Eum, neen. En dat heb ik ook niet gezegd.broli schreef:En het is dan zeker ook mijn schuld als er niemand opneemt op de helpdesk .
Maar er is wel een verschil tussen zelf resetten en de reset die vanop afstand gebeurt. Die laatste is onderdeel van een update/upgrade dus meteen na die reset worden de SIP gegevens terug gepushed.
Die reset knop zit niet voor niets op zo'n moeilijk te bereiken plekje, hoor.
Dit is pure flauwheid. Als ik de hele installatie herbegin wat is dan het verschil of nee ze hebben daar wel een teller dat je enkel 1 maalt laat activeren?FullHD schreef:Eum, neen. En dat heb ik ook niet gezegd.broli schreef:En het is dan zeker ook mijn schuld als er niemand opneemt op de helpdesk .
Maar er is wel een verschil tussen zelf resetten en de reset die vanop afstand gebeurt. Die laatste is onderdeel van een update/upgrade dus meteen na die reset worden de SIP gegevens terug gepushed.
Die reset knop zit niet voor niets op zo'n moeilijk te bereiken plekje, hoor.
Btw kan iemand mijn vraag beantwoorden ivm het adres. Heb al 3 maal gebelt en geen ziel neemt op. En ik wil het vandaag nog opsturen.
-
- Pro Member
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 15 keer
Activeren doe je inderdaad maar eenmaal.broli schreef:Als ik de hele installatie herbegin wat is dan het verschil of nee ze hebben daar wel een teller dat je enkel 1 maalt laat activeren?
Met het adres kan ik je spijtig genoeg niet helpen.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Nog steeds gn VOIP lichtje, normaal? (sinds gisteren 18u dat ik mjn router heb aangesloten)
als hij internet heeft maar geen voip kunnen wij niet vele helpen vrees ikbroli schreef:Neem eens een screencap van je adsl instellingen en post het.Mr. Demmel schreef:Nog steeds gn VOIP lichtje, normaal? (sinds gisteren 18u dat ik mjn router heb aangesloten)
Tenzij hij nog met een temp account zit. Volgens het verleden lag het hieraan. Ik kon niet uitmaken of hij een temp account heeft uit zijn posts en daarom vroeg ik het.Zuttasoxx schreef:als hij internet heeft maar geen voip kunnen wij niet vele helpen vrees ikbroli schreef:Neem eens een screencap van je adsl instellingen en post het.Mr. Demmel schreef:Nog steeds gn VOIP lichtje, normaal? (sinds gisteren 18u dat ik mjn router heb aangesloten)
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Ik zit idd nog met een temp account
Kunne jullie me hierbij verder helpen?
Kunne jullie me hierbij verder helpen?
Een paar pagina's terug heb ik dit gepost...Mr. Demmel schreef:Ik zit idd nog met een temp account
Kunne jullie me hierbij verder helpen?
http://ziosproject.com/NJ/instellingen.PNG
Dus je gebruikt de news login en pass op de brief maar zonder .be. En de andere instellingen ook zoals in het afbeelding. Dan zou je online kunnen gaan met je echte account en hopelijk iets later VOIP actief krijgen.
En nog maals kan een mod dat afbeelding toevoegen op eerste post. In de zin van "nadat je hebt geactiveerd en na 1 uur nog een temp account hebt voor dan gegevens manueel in."
Alleen zie ik het nut niet echt in..
Zelf merkte ik geen verschil tussen het temp account en je "echte" account. Behalve dat de inloggegevens anders zijn. Als je eventjes wacht zal dommel het sowieso doorpushen samen met voip instellingen.
Zelf merkte ik geen verschil tussen het temp account en je "echte" account. Behalve dat de inloggegevens anders zijn. Als je eventjes wacht zal dommel het sowieso doorpushen samen met voip instellingen.
Mr. Demmel wacht al 24u en heeft nog steeds temp accounts dus "eventjes" is precies niet overal hetzelfde. Ik heb niet gewacht zelfs voor 18u begonnen en ook kort daarna manueel gegevens gewijzigd en ik had binnen de 3u voip. Dus ja, wachten of initiatief nemen kies maar.
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Ok bedankt voor de hulp, als het morgenmiddag nog niet in orde is zal ik dat manueel doen
Hey jongens, ik heb te maken met probleem nr 4, nl:
4. Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast, verschijnt het volgende scherm:
Oplossing: dit zou volgens de helpdesk van Dommel dmv een automatische update opgelost moeten worden (vanavond 23/6).
Tijdelijke oplossing: in het eerste vak je email adres ingeven en in het tweede vak je wachtwoord. Dan op de blauwe knop klikken om door te gaan. De HomeConnect applicatie zal je nu toestemming vragen om een update te doen (indien nodig).
Helaas werkt de gegeven oplossing niet. Als ik de mail en het paswoord ingeef kom ik gewoon terug op het beginscherm terecht, alsof ik de Homelink software voor het eerst wil draaien. Had m'n mail en paswoord al veranderd voor ik de activatiebrief kreeg en met die lukte het ook niet...
Software update lukt ook niet, want dan krijg ik de melding dat ik al de nieuwste versie heb...
Hoe krijg ik dit gefixt?
Alvast bedankt!
4. Nadat de instellingen van de Siemens router door de HomeConnect toepassing zijn aangepast, verschijnt het volgende scherm:
Oplossing: dit zou volgens de helpdesk van Dommel dmv een automatische update opgelost moeten worden (vanavond 23/6).
Tijdelijke oplossing: in het eerste vak je email adres ingeven en in het tweede vak je wachtwoord. Dan op de blauwe knop klikken om door te gaan. De HomeConnect applicatie zal je nu toestemming vragen om een update te doen (indien nodig).
Helaas werkt de gegeven oplossing niet. Als ik de mail en het paswoord ingeef kom ik gewoon terug op het beginscherm terecht, alsof ik de Homelink software voor het eerst wil draaien. Had m'n mail en paswoord al veranderd voor ik de activatiebrief kreeg en met die lukte het ook niet...
Software update lukt ook niet, want dan krijg ik de melding dat ik al de nieuwste versie heb...
Hoe krijg ik dit gefixt?
Alvast bedankt!
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
1. Verwijder dommel folder in program files.
2. download en voer bestand uit die Mr. Demmel juist poste
3. kies software remove
4. nadat remove gedaan is voer setup opnieuw uit en installeer
4. kies taal, kies 2de optie, voer login en code in
5. wacht af
2. download en voer bestand uit die Mr. Demmel juist poste
3. kies software remove
4. nadat remove gedaan is voer setup opnieuw uit en installeer
4. kies taal, kies 2de optie, voer login en code in
5. wacht af
-
- Member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 06 aug 2008, 19:22
Ik probeerde ondertussen zelf mijn gegevens in te geven zoals hier werd aangeraden, zonder resultaat. Ik had toen zelfs geen internet.
Temp account staat er ondertussen weer, ze hebben 48u.
Temp account staat er ondertussen weer, ze hebben 48u.
Mr. Demmel schreef:www.dommel.com/setup.zip , werkt die niet ?
Gelukt (denk ik)broli schreef:1. Verwijder dommel folder in program files.
2. download en voer bestand uit die Mr. Demmel juist poste
3. kies software remove
4. nadat remove gedaan is voer setup opnieuw uit en installeer
4. kies taal, kies 2de optie, voer login en code in
5. wacht af
HomeConnect heeft tijdje zitten updaten denk ik en daarna sloot het af.
De lichtjes op de modem zijn gestopt met pinken, maar het lichtje van VoIP brandt wel niet.
Heb nog geen login gegevens moeten ingeven, buiten mijn e-mail en m'n paswoord (die trouwens 'de oude' waren, dus had ze gewijzigd naar aanraden van dit forum, maar toen ik de nieuwe ingaf, zei het dat ze incorrect waren).
Is het dan mislukt of moet ik nu gewoon wachten?
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
- Locatie: Wetteren
Als je voip lichtje brand zal je je gegevens waarschijnlijk niet meer moeten ingeven, dommel zal dit al voor jou gedaan hebben.Kanter schreef:Ok, lichtje van VOiP brandt!
Wat nu?
Wanneer moet ik die login gegevens intikken?
Is dat nog eens via de Homelink Software?
-
- Starter Plus
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
- Locatie: Wetteren
Hopelijk vindt ik hier wat meer hulp voor mijn firmware update van mijn gigaset SX762
op de downloadsite van de firmware heb ik de keuze tussen:
"Annex A Amazone"
"Annex A Danub"
"Annex B Amazone"
"Annex B Danub"
ik weet dat ik een Annex A toestel heb, maar hoe weet ik of ik Amazone of Danub moet nemen ?
wil dit doen omdat dagelijks tussen 1 en 3-4 u mijn VoIP weg is, aangezien dit altijd op het zelfde moment is verdenk ik mijn gigaset eraan zichzelf te herstarten waardoor mijn VoIP account telkens weer zal moeten gestart worden bij Dommel.
en weet van andere mensen in dit forum dat die ook resets hadden in hun toestel en dat was opgelost na firmware update.
thx
op de downloadsite van de firmware heb ik de keuze tussen:
"Annex A Amazone"
"Annex A Danub"
"Annex B Amazone"
"Annex B Danub"
ik weet dat ik een Annex A toestel heb, maar hoe weet ik of ik Amazone of Danub moet nemen ?
wil dit doen omdat dagelijks tussen 1 en 3-4 u mijn VoIP weg is, aangezien dit altijd op het zelfde moment is verdenk ik mijn gigaset eraan zichzelf te herstarten waardoor mijn VoIP account telkens weer zal moeten gestart worden bij Dommel.
en weet van andere mensen in dit forum dat die ook resets hadden in hun toestel en dat was opgelost na firmware update.
thx