sinds een tweetal weken ben ik van skynet overgestapt op adsl2fit (regio Tienen) en sinds de overschakeling kan ik echter niet meer surfen. Er is geen syncrho op de lijn. Na twee weken geduld begon het mijn voeten uit te hangen, want ik had al twee maal gebeld naar adsl2fit om te vragen wanneer ik nu eindelijk zou kunnen surfen. Jammer genoeg zeiden ze me steeds dat er nog probs waren met de aansluiting bij belgacom.
Jammer genoeg voor hen werk ik bij bgc zelf en heb ik net deelgenomen aan de promo actie adsl installatie als technieker
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Dus ik nakijken in het systeem van adsl belgacom, want de dslam enzo is van bgc en niet van adsl2fit. Ik zit idd op een andere poort, op de dslam was alles ok en expert team adsl zegt alles ok bij bgc.
Na veel bellen met adsl2fit helpdesk beweren ze dat ik te ver van centrale woon voor 4mbit, dus schakelen ze mij op 2mbit waarmee ik uiteraard niet akkoord ben.
Met skynet kon ik surfen op 3.3mbit zonder probs, maar de lijntest geeft idd een kleine storing aan omdat er een 2030 maestro is op de lijn aangesloten en die geeft foutmetingen bij de testen, das bekend hier.
(De persoon aan tel beweerde dat het aan de afstand lag, maar als het over zelfde centrale/dslam gaat zou mij dat wel nogal verbazen eerlijk gezegd, want hij logged gewoon in op een andere bas server das alles ...
Als ik overigens naar de helpdesk bel neemt men wel snel op maar ik krijg altijd iemand aan de lijn van de buurt uit Antwerpen denk ik en die probeert mij altijd zo snel mogelijk af te wimpelen.
Bijv ik vroeg kan je niet vragen of ik op 3.3mbit mag dan ipv 4mbit en hij zei we gaan het vragen daag en toen legde hij neer.
Dat was ook niet eerste keer, hij werd beetje onvriendelijker toen ik zei dat ik bij belgacom werkte en adsl technician geweest was en hij zo precies door had dat hetgeen hij mij wou wijsmaken niet echt aanvaard werd ...
Dat vind ik persoonlijk wel jammer, aangezien ik nu wel betaal voor 3maanden enzo maar kan al 3 weken niet surfen en na veel zagen en bellen kunnen ze mij nu eindelijk zeggen dat het aan het scarlet netwerk ligt, dat vind ik toch wel straf.
Dus ze vragen een downgrade aan en alles zou opgelost moeten zijn, maar een downgrade duurt toch geen drie weken das gewoon op dslam instellen op de kaart.
Mja. Ik wil wel positief blijven en hopen dat ik soon kan surfen, maarik ben eerlijk gezegd wel zwaar ontgoocheld over de behandeling die ik gekregen heb.
Nog een informatie vraag:
Is er een mogelijkheid om het contract te annuleren als ik niet kan surfen na x aantal tijd en zo ja zijn daar verplicthingen aan verboden.
Ik denk er nl zwaar aan om mijn geld terug te vragen of compensatie/betaling stopzetting tot ik kan surfen.
Ik wil nl niet betalen voor maanden waarin ik niet kan surfen omdat zei hun service niet in orde krijgen.
Alvast bedankt voor het luisteren en mvg.