Voip storingen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Misschien gaan ze 5 min aan een nieuws post beginnen besteden als we dat mond op mond reclame stop zetten of sterker nog als we negatieve reclame gaan verspreiden. Dommel moet wakker worden en haar klanten een beetje met respect behandelen.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hier werkt het weer....

Het is wel niet goed dat het zoveel uitvalt. OK dat het in het begin niet werkt snap ik nog, maar als het al een maand aan het draaien is, en telkens uitvalt is toch net iets te veel van het goede...
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

EN voip werkt weer niet;
zowel inkomende als uitgaande gesprekken.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ge hebt gelijk,

er zit weer een mega delay op ofzo :s

het is de laatste week echt erg met die VoIP
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Was dit voorheen ook al, meerdere dagen storing, of is dit nu de eerste keer?

Gek eigenlijk, ik word homeconnect omdat voipcheap de laatste tijd wat streken had (soms haperingen en uitval naar telenet). Wat blijkt homeconnect zijn voip is gewoon bagger. Als ik dat op voorhand had geweten ...
Jimmypop
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 jul 2008, 22:02

En voip ligt weer maar eens uit :evil:
Ik zal toch eens een mailke sturen naar de ombudsdienst !
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

twerkt hier weer (voor effe :p)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Is bij jullie de telefoon ook dood of is er een kiestoon?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

broli schreef:Is bij jullie de telefoon ook dood of is er een kiestoon?


nu kan ik terug bellen maar ervoor had ik GEEN kiestoon
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Ok inderdaad, voip werkt terug, en vandaag heb ik eerste oproep binnengekregen met nummerweergave (sinds activatie 29-08).
Maar er is veel storing op de lijn als ik download via torrentclient, ik versta andere mensen goed, maar zij mij niet. Dit is louter een instelling in de modem denk ik die dat kan oplossen.
Voorheen had ik met speedtouch en fritz!box nooit hoperingen door down- en upload.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

klooooon schreef:
broli schreef:Is bij jullie de telefoon ook dood of is er een kiestoon?


nu kan ik terug bellen maar ervoor had ik GEEN kiestoon


Bedankt, dus het ligt aan mij.
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

broli schreef:Is bij jullie de telefoon ook dood of is er een kiestoon?


Ik had 2 mogelijkheden:

1. Bezet toon
2. ik kreeg de melding: het nummer wat u wilt bereiken antwoord niet.


Btw, als je belt, het kan tot 20 seconden ofzo duren eer hij effectief begint te bellen heb ik ook wel gemerkt
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Nu werkt hij weer volledig. :roll:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

broli schreef:Nu werkt hij weer volledig. :roll:

hier niet, ik kan weer niet meer opgebeld worden ...
...
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

mja volgens mij is het omdat ze updates aan het doorvoeren zijn dat het net nu up en down gaat. Soit ik kan naar thuis bellen.. Kweet niet van jullie
Afbeelding
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

ik kan hier prima bellen momenteel :lol:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

barbapapa5800 schreef:ik kan hier prima bellen momenteel :lol:

Bellen kan ik zelf ook, maar ik kan sinds deze morgen al niet meer opgebeld worden. Op mijn gsm krijg ik "number busy".
...
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Aan degenen met problemen, blijft jullie voip lichtje op de modem ook branden tijdens die problemen?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

metaldeth schreef:Aan degenen met problemen, blijft jullie voip lichtje op de modem ook branden tijdens die problemen?


jep !
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

Mijn VOIP lichtje is uitgegaan twee dagen terug, en had plots geen internet meer. Internet heb ik ondertussen terug in orde gekregen op basis van het schermafdruk van Brolli, maar bij VOIP blijft staan dat ik geen accounts heb. Das al 2 dagen zo. Iemand een idee hoe ik dat kan "laten" pushen door Dommel?
tjahhh
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 jul 2008, 11:05
Bedankt: 1 keer

Bravo dat kan alleen door een re-instal van homelink software.

Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt, en is echt alleen mogelijk door opnieuw de installatie te doorlopen.

Als je alles handmatig instelt op de siemens dan word er niks door gepushed helaas.(althans bij mij niet).

Met vriendelijke groet,

Jilles
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

bravo schreef:Mijn VOIP lichtje is uitgegaan twee dagen terug, en had plots geen internet meer. Internet heb ik ondertussen terug in orde gekregen op basis van het schermafdruk van Brolli, maar bij VOIP blijft staan dat ik geen accounts heb. Das al 2 dagen zo. Iemand een idee hoe ik dat kan "laten" pushen door Dommel?


inderdaad. De dat files wegdoen van je homeconnect folder.. Daarna optie 3 kiezen (ding met telefoon) daarna gaat hij instellingen van je modem weer eens wijzigen.. Maar zoals ik eerder in ee nander topic eens gezegd hebt..

Zodra ALLES werkt, je isntellingen van je modem langs geavanceerde instlelingen ==> beheer ==> opslaan herstellen

En dan op opslaan drukken zodat volgende kee rje de instellingen zelf direct op kan zetten, zonder dat dommel hier moet pushen
Afbeelding
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

oké, dan gaan we dat eens proberen! Merci voor de tips!!! En dat opslagen: ga ik meteen doen als m'n voip terug werkt :-D
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Levens lesje geleerd precies :lol:.
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

hier net iets heel vreemd.
ik neem de telefoon, bel iemand op en de telefoon gaat normaal over.
niemand nam de telefoon op en toen kreeg ik een faxtoon.

zodra ik neerlegde kreeg ik telefoon terug, maar als ik opneem, krijg ik een kiestoon.
weer afleggen, weer telefoon, weer kiestoon.
zo zit ie in een constante "loop".
heb nu de stekker uitgetrokken omdat het gewoonweg niet stopt. :eek:
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

nu 3 uur later nog steeds hetzelfde fenomeen???
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

herstart uw modem?
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

oke, de telefoon werkt niet meer vanzelf, maar bellen lukt nog steeds niet...


toch bedankt :lol:
haelters
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2008, 17:20

Ik ben al meer niet bereikbaar geweest dan bereikbaar. Als ik dan al kan bellen en gebeld worden, dan zitten er bijna altijd storingen op de lijn.

Bovendien heb ik nog nooit mijn GSM kunnen bellen.

Mijn tickets staan al twee maand open ! GEEN antwoord.

Ik wil bellen naar de 011 lijn, maar daar krijg ik momenteel enkel de fax aan de lijn. Eerst "kies 1 voor nederlands", ik druk 1, dan zegt dat madameke "dial 2 for english", wat ik dan ook doe-> daarna krijg ik de fax.

Dus: Via tickets en mail krijg je geen antwoord, via tf krijg je geen verbinding.

GOE BEZIG DOMMEL.

Wat we wel plezier doet, is dat ik intussen al twee van hun potentiele klanten mijn uitleg gedaan heb en ze uiteindelijk elders gegaan zijn.

Ik denk dat als het op het einde van de week niet opgelost is, ik klacht zal indienen bij de ombudsman (iets wat daar waarschijnlijk op de stapel zal belanden).
barbapapa5800
Plus Member
Plus Member
Berichten: 195
Lid geworden op: 15 jun 2005, 18:35

doe dat niet.
dat zou dommel wel eens een doodsteek kunnen geven.
vergeet niet dat ze nog steeds de goedkoopste zijn die unlimited aanbieden.
mocht dommel overkop gaan kunnen we weer naar iets anders op zoek.
ik betwijfel of we voor 50 euro unlimited + usenet in een abbo kunnen krijgen bij een andere provider :wink:
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

barbapapa5800 schreef:doe dat niet.
dat zou dommel wel eens een doodsteek kunnen geven.
vergeet niet dat ze nog steeds de goedkoopste zijn die unlimited aanbieden.
mocht dommel overkop gaan kunnen we weer naar iets anders op zoek.
ik betwijfel of we voor 50 euro unlimited + usenet in een abbo kunnen krijgen bij een andere provider :wink:

lol dat van ombudsman maakt toch niet veel uit hoor:)
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Als de ombudsman effectief iets zou doen waarvan ik last heb ga ik daar persoonlijk hun kot afbreken, letterlijk.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

tjahhh schreef:Bravo dat kan alleen door een re-instal van homelink software.

Ik heb dit al meerdere keren meegemaakt, en is echt alleen mogelijk door opnieuw de installatie te doorlopen.

Als je alles handmatig instelt op de siemens dan word er niks door gepushed helaas.(althans bij mij niet).

Met vriendelijke groet,

Jilles


Heb net een re-install gedaan, en gekozen voor optie 3, ik wil mijn modem in gebruik nemen. Niets... Bij de melding dat hij probeert m'n modem te detecteren, krijg ik een foutmelding. Iets van "De objectvariable of With block-variabele is niet ingesteld". Dus kan m'n software de modem niet opnieuw laten installeren... Heb nog altijd wel m'n internet door middel van die instellingen van Broli, maar hij pusht dus geen data naar m'n modem.

Kan het liggen omdat ik dat draadloos instel? Denk het toch niet hé...
Laatst gewijzigd door bravo 03 sep 2008, 22:07, in totaal 1 gewijzigd.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

metaldeth schreef:Als de ombudsman effectief iets zou doen waarvan ik last heb ga ik daar persoonlijk hun kot afbreken, letterlijk.


Breek is het kot af van de duopolissen. Ga dan naar de kleine manne die alles probere te doen om belgie maffialoos te houden (alhoewel ze een beetje falen :p).
metaldeth
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 19 jul 2008, 18:25
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

broli schreef:
metaldeth schreef:Als de ombudsman effectief iets zou doen waarvan ik last heb ga ik daar persoonlijk hun kot afbreken, letterlijk.


Breek is het kot af van de duopolissen. Ga dan naar de kleine manne die alles probere te doen om belgie maffialoos te houden (alhoewel ze een beetje falen :p).


Een beetje falen? Ik zat bij Telenet, en toen we vernamen dat er sommigen 30GB extra downloadvolume hadden gekregen onder de dreiging op te stappen hebben wij dat ook gevraagd. Niet gekregen natuurlijk (was ondertussen ook al in de pers geweest) en klacht ingediend bij de ombudsdienst. Die hebben die klacht verworpen omdat ze geen bewijzen hadden, terwijl Telenet dat zelfs niet eens ontkende. Het was zogezegd een promotie, maar die was wel niet aangekondigd zoals dat wettelijk moet.

Telenet is inderdaad geen haar beter, maar in hun positie zouden er vele hetzelfde doen, en waarom ook niet? Niemand probeert moeite te doen hen tegen te houden, zelfs niet degenen die daarvoor aangesteld zijn.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

De bipt verdient geen miljoenen op maandelijke basis. Ik kan uw standpunt nog niet inzien omdat ik zelf goed werd geholpen met positieve afloop.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Weet iemand meer over hoe ik mede homeconnect gebruikers kan contacteren via voip. Want ik kan mijn lief niet bereiken en omgekeerd :d
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

chessboxing schreef:Weet iemand meer over hoe ik mede homeconnect gebruikers kan contacteren via voip. Want ik kan mijn lief niet bereiken en omgekeerd :d


niet !
van dommel van dommel gaat nog niet
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

ter info: als je een (her)installatie van de modem doe, doe dit dan NOOIT draadloos. Dan crasht de software.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

klooooon schreef:
chessboxing schreef:Weet iemand meer over hoe ik mede homeconnect gebruikers kan contacteren via voip. Want ik kan mijn lief niet bereiken en omgekeerd :d


niet !
van dommel van dommel gaat nog niet


is dit een feit of heeft het te maken met problemen die dommel nog moet zien op te lossen ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”