Doetje schreef:Ik blijf het toch ook maar een rare situatie vinden. In een persbericht aankondigen dat de snelheden omhoog gaan. Letterlijk op hun website bij de specificaties van de abbonnementen bij de ADSL Go en ADSL Plus vermelden dat de downloadsnelheid 12Mbit bedraagt. Dan in een voetnoot bij die snelheid vermelden dat, wanneer ik geen Belgacom TV heb, ik de activering van die "Speed" optie zelf moet regelen via een telefoontje naar de helpdesk. Daarbij ook de vermelding dat die voor ADSL Plus klanten (zoals ikzelf) gratis is.
Goed, een eerste telefoontje begin juli kreeg ik iemand van de helpdesk aan de lijn, die bekeek eerst een hele tijd wat dingen, waarna hij uitlegde dat ze manueel overal de rejumpering moesten doen. (zoals eerder in dit topic ook vermeld) Dit zou een tijd duren, maar tegen 18 augustus zou dit voor iedereen gebeurd zijn zonder ik verder iets moes doen, ook al heb ik geen BGC TV.
Goed, ik wacht geduldig af, geen probleem als het dat maar is. Ondertussen werd het 25 augustus, nog niet veel van de snelheid te zien. Ik bel gisteren terug. Krijg een vrouwelijke helpdeskmedewerkster aan de lijn die duidelijk geen flauw idee had waar ik het over had. Krijg wederom de vraag wat voor modem ik heb, wanneer ik uitleg dat ik een ADSL2+ modem heb is dit ok voor haar. Na 5 minuten stilte waar ze uitleg gaat vragen aan een verantwoordelijke krijg ik te horen dat ik geen hogere snelheid kan krijgen tenzij ik belgacom tv neem. Iets met een nieuwe technologie waar ik moet naar veranderen en dat kan alleen met belgacom tv én een nieuwe modem. Op mijn vraag waarom ik niet op die nieuwe technologie kan gezet worden zonder BGC TV krijg ik wederom als antwoord: "U kan enkel de hogere snelheid krijgen met een abbonnement op BGC TV"
Pas door het lezen van wat posts hier blijkt dat belgacom met vdsl en adsl2+ netwerken prutst, geen goede adsl2+ dekking heeft, maar wel een goede vdsl2 dekking die ze niet willen gebruiken.
Ik kan begrijpen dat ze graag reclame maken met iets wat nog een tijd duurt vooraleer dit dan ook écht kan voor iedereen, maar waarom wordt iedereen voortdurend overal misleid, voorgelogen, enz? Als ik gewoon eens een antwoord had gekregen als "sorry, u bent (nog) niet aansluitbaar op adsl2+ omdat onze centrale daar niet in orde is" was ik al veel tevredener geweest dan nu.
Ben sterk aan het overwegen om binnenkort nog eens te bellen nu ik weer wat concretere info heb. Ik denk wel dat ik dan de technische helpdesk verkies aangezien ze daar tenminste weten waar ze over praten.
De gewone helpdesk vertelde mij dat de snelheids verhoging nog niet beschikbaar was, en de technische dienst vertelde mij dat het enkel kan via BGCTV. Begrijpen wie begrijpen kan.