Netwerk Schedom plat?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1371
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ...
Vind je? Voor mij was het vandaag de enige beschikbare bron van informatie.
Ik ga niemand met de vinger wijzen, zelfs Dommel niet vroeger bij TN immers vaak genoeg zonder internet gezeten.

Maar het was voor mij alleszins een geruststelling om te vernemen dat het probleem niet bij ons lag.

Ter Info: Was al in de veronderstelling dat Dommel me er af had gesmeten wegens 2 "invoice reminders"
"Betaling ontvangen" bericht kwam op 24/08/08 terwijl betaling overgeboekt werd op 06/08/08
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

FredWP schreef:Was blijkbaar probleem met DNS servers.


haha ... mijn cityconnect verbinding lag er volledig uit ... er ging geen IP verkeer meer door. Ik draai men eigen locale dns server.

Ik monitor 5 cityconnect verbindingen in Leuven en geen enkele was nog van buiten het dommel netwerk bereikbaar ... hang dat maar eens samen met DNS problemen he ;)
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

ditCh schreef:
FredWP schreef:Was blijkbaar probleem met DNS servers.


haha ... mijn cityconnect verbinding lag er volledig uit ... er ging geen IP verkeer meer door. Ik draai men eigen locale dns server.

Ik monitor 5 cityconnect verbindingen in Leuven en geen enkele was nog van buiten het dommel netwerk bereikbaar ... hang dat maar eens samen met DNS problemen he ;)


Wat het ook was, momenteel ervaar ik het niet.
:3
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

ditCh schreef:
FredWP schreef:Was blijkbaar probleem met DNS servers.


haha ... mijn cityconnect verbinding lag er volledig uit ... er ging geen IP verkeer meer door. Ik draai men eigen locale dns server.

Ik monitor 5 cityconnect verbindingen in Leuven en geen enkele was nog van buiten het dommel netwerk bereikbaar ... hang dat maar eens samen met DNS problemen he ;)

Hoe kan je andere verbindingen monitoren als je eigen connectie eruit ligt? Of heb je een server in een datacenter daarvoor staan?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

ctgilles schreef:Vergis ik mij of telt de downloadmeter niet meer? Hij zegt trouwens dat ik ook niet aangesloten ben op het netwerk.

Mij geeft hij een ander IP adres. 83....251 ipv 83....173
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

bravo schreef:
cloink schreef:Ik zit hier niet te grienen omdat ik niet op internet kan, maar ik verwacht wél een deftige uitleg voor dit alles...
Ga dan naar Telenet hé. Ha nee, das juist, die doen dat ook NIET!

Zucht. 't Is niet omdat Telenet het ook niet doet dat het daarom OK is hé?

bravo schreef:De wereld vergaat niet als je geen internet hebt.

Lees nog maar eens héél goed het stukje dat je van mij gequote hebt. Ik zit hier niet te janken over het feit dat ik een uurtje ofzo geen internet had. Neen, dan zet ik gewoon de PC aan de kant en doe ik andere dingen (zoals de afwas, grmbl...). Maar zoals gezegd: ik wens als klant wél geinformeerd te worden over het hoe en wat. Als dat niet op voorhand kan, dan tenminste tijdens of - als het dan echt niet anders kan - nadat de feiten zich hebben afgespeeld. Wat ben ik toch veeleisend...

Sommigen verliezen hier precies uit het oog dat je Dommel betaalt voor hun diensten hé. 't Is niet de een of andere VZW die je eigenlijk al dankbaar mag zijn dat hij bestaat.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Hier sinds een uurtje en half alles weer ok, voor 1 keer zat ik niet eens achter de pc maar was het mijn dochter die aan het internetten was , ze vertelde me dat bepaalde sites niet opengingen maar ze is dan maar gestopt ,was nog niet op userbase geweest vandaag en plotseling lees ik er hier alles over . Dacht eerst dat het weer aan mij lag .
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

FredWP schreef:Wat het ook was, momenteel ervaar ik het niet.

Great comeback there...

Het was dus met enige zekerheid niet alleen een DNS-probleem. Ik kreeg bv. hetvolgende in mijn router:

Code: Selecteer alles

26.08.08 11:58:34 Registration at Internet Service Provider failed. Roaming host unreachable
26.08.08 12:01:20 Registration at Internet Service Provider failed. CHAP authentication failure, unit 3227
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

mijn gok:

Hun interne core router is plat gegaan; waardoor de mail-, dns-, hosting-, radius-, dhcp-, telefonie- en crm servers ook plat gingen.
Cityconnect kan eventueel over die router lopen (eigen netwerk) en netconnect zal van belgacom rechtstreeks naar de transit gaan, waardoor er wel nog ATM verkeer was.
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ...


Als mijn provider (EDPnet) plat lijkt te liggen, dan is Userbase mijn referentie om te kunnen nagaan wat er aan de hand is. Ik veronderstel dat dit voor de mensen met een Dommel aansluiting niet anders is ?

selder schreef:[...] en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.


Ik vind dit soort opmerkingen zeer misplaatst, en zeker van een forum moderator.
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

FredWP schreef:
franssen00 schreef:Weet iemand hier het probleem al van
heeft iemand al proberen bellen naar de helpdesk die werkt nu wel
.


Was blijkbaar probleem met DNS servers. Iemand op 9lives die OpenDNS gebruikt zei dat hij het probleem niet had, terwijl meerdere mensen daar zeiden dat ze het probleem ook hadden.

Ik gebruik nu ook OpenDNS. Zie er geen nadeel in, alleen maar voordeel. :)


ik zit op opendns, en ben al actief online sinds 8 uur vanochtend: geen enkele keer er uit gelegen. Zone 050. Ik heb anders niets zinnigs te melden :p
Tazmanian79
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57
Twitter: yvessoers
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

selder schreef:Seg euhm ... dit is een verschrikkelijk oninteressant topic hoor ... "ligt plat" "nee werkt weer" "nee, terug plat" *grommel* "ja, up!" "nee, down!".


Deze topic bestaat enkel om de mensen te informeren. Aangezien er niemand binnen geraakt bij Dommel moeten de mensen elkaar hier helpen. Ikzelf heb deze week 2 uur moeten wachten vooraleer ik een medewerker van Dommel aan de lijn kreeg.
Als dit dan een onintressante topic is kan heel dit forum misschien beter gesloten worden.

Ge moet uzelf eens bezig zien, even geen internet en de wereld is aan het vergaan en Dommel is stuikt van de "allerbeste ISP" naar "wat een bende onozelaars".


Zoals steeds is het ook informatie verstrekken die een host goed of slecht maakt. Indien Dommel snel een berichtje de wereld had ingestuurd dat het een algemeen probleem (of mss zelfs een geplande upgrade of dergelijke) was weet iedereen hiervan en is de frustratie heel wat minder!
Ik heb geen internetaansluiting bij Dommel, maar wel Hosting waarvoor ik betaal.

Wil je betrouwbaarheid, dan neem je een corporate SDSL lijn bij een professionele provider, en als je dat niet kan betalen (haha) zal je met dit soort problemen moeten leren leven.


Grootste zever dat ik ooit al heb gehoord :!:
tbscope
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 25 jul 2003, 21:48

Waarschijnlijk een Denial of Service attack.
Kwam meer dan waarschijnlijk even verrassend bij Dommel aan als bij jullie.

Denk nu niet dat éénder welke persoon op een aantal seconden tijd kan zeggen wat er scheelt als er een probleem is. Geef die mensen de tijd om te onderzoeken wat het probleem is, het probleem op te lossen en achteraf te melden wat het probleem juist was. Dat is de meest logische, de snelste en de beste manier van werken.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

TomG schreef:Hoe kan je andere verbindingen monitoren als je eigen connectie eruit ligt? Of heb je een server in een datacenter daarvoor staan?


Ik heb een server in een DC staan ja ;)
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

nog een geluk van dit topic. Anders had ik nooit geweten dat er problemen waren met de verbinding :lol2:
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Vreemd, ik lees de hele tread, vraag hier of er vandaag problemen waren met de verbinding en... nope... Niets gemerkt sinds 9 uur vanmorgen tot nu. Mijn PC heeft ook netjes om de 10 minuten mail opgehaald (van mijn hoster in Atlanta en bij Gmail).

Zou het om problemen per regio gaan? Hier 052.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Alles is hier perfect blijven werken gedurende gans de dag. Regio 053.
Laatst gewijzigd door devilkin 26 aug 2008, 20:58, in totaal 1 gewijzigd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

on4bam schreef:... Zou het om problemen per regio gaan? Hier 052.

Zou kunnen. Hier 051 en die lag er ook uit.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Tazmanian79 schreef:...

Grootste zever dat ik ooit al heb gehoord :!:


ohja? Een corporate internet connectivity account met een zware SLA aan? Is dat zever?

Punt is dat onze backuplijn er vorige week uitlag, *backup* lijn hé, niet de hoofdlijn. Ik ben naar Verizon en 4 uur later wordt er een nieuwe ge-pre-configureerde router geleverd. Is dat dan zever?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

weet er hier iemand hoe je OpenDNS kunt gebruiken in combinatie met een Fritzbox?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

FredWP schreef:
Ik gebruik nu ook OpenDNS. Zie er geen nadeel in, alleen maar voordeel. :)


Ik toch wel eentje nl een webupdate van definitionsfiles bij ad-aware werkt met OpenDNS niet :wink:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

015 hier hele dag zonder problemen gelopen
The eternal and true pessimist :D
coiken
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 mei 2005, 10:23

selder schreef:
Tazmanian79 schreef:...

Grootste zever dat ik ooit al heb gehoord :!:


ohja? Een corporate internet connectivity account met een zware SLA aan? Is dat zever?

Punt is dat onze backuplijn er vorige week uitlag, *backup* lijn hé, niet de hoofdlijn. Ik ben naar Verizon en 4 uur later wordt er een nieuwe ge-pre-configureerde router geleverd. Is dat dan zever?


Met zever bedoelde die persoon volgens mij niet het feit dat lease lines of andere corporate internet lijnen met zware SLA's aan verbonden slecht zijn...
Wat deze persoon wou zeggen, denk ik, is dat het gezever is om Dommel steeds goed te praten wanneer ze overduidelijk in fout zijn. Het was hun taak een kleine communicatie rond te sturen, basta!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ben benieuwd of er eigenlijk iets van op het crm paneel gaat komen , al was het maar voor hun effectieve klanten . Dat is toch het minste wat ze kunnen doen .
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Fireblade schreef:
broli schreef:Misschien zijn Bart en Sandra eindelijk naar Brazilië gevlucht met het geld en hebben ze alles achter gelaten.


Welk geld? :P

95% van hun geld gaat naar Belgacom en naar infrastructuur. Ik denk dat ze het daar in Brazilië niet zo goed zullen hebben dus :lol:


De kleine winst gaat gaat in rook op met dank aan Belgacom die alles verder opeist door onder andere de prijzen met 45% te laten stijgen. Dit om de kleintjes kapot te maken.

Jammer voor de fanclub van Dommel, maar ze kunnen ook wel eens de mist ingaan.

Hoe dan ook, ze zullen zich wel snel mogen herpakken als ik dit forum lees. Bereikbaarheid klantendienst, werking van producten, ... worden ze het slachtoffer van hun eigen succes. Hmm, zie ik een smile en eurotekentjes in de ogen van Belgacom? Kassa Kassa. :roll: yes, nog een isp die ze in hun macht hebben.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zambo, ge zijt ongelofelijk. Élk, ma dan ook élk topic waar iets fout gaat slaagt ge d'er in om isp's zwart te maken.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Zambo, je hoeft nu ook niet te overdrijven he. Belgacom mogen misschien wel bedriegers zijn, maar je hoeft ze ook niet in elk topic uitgebreid zwart te maken hoor.. trouwens, iedere ISP heeft zijn gebreken, niet alleen Belgacom. Ook Telenet, of EDPNet, of Evonet (desondanks wat jeweetwelwie altijd beweerde).
To download or not to download, that's the question.
Tazmanian79
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 21 aug 2008, 12:57
Twitter: yvessoers
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

coiken schreef:
selder schreef:
Tazmanian79 schreef:...

Grootste zever dat ik ooit al heb gehoord :!:


ohja? Een corporate internet connectivity account met een zware SLA aan? Is dat zever?


Met zever bedoelde die persoon volgens mij niet het feit dat lease lines of andere corporate internet lijnen met zware SLA's aan verbonden slecht zijn...
Wat deze persoon wou zeggen, denk ik, is dat het gezever is om Dommel steeds goed te praten wanneer ze overduidelijk in fout zijn. Het was hun taak een kleine communicatie rond te sturen, basta!


Idd Coiken, dat bedoelde ik!
Feit is dat de communicatie/support bij Dommel slecht is. Ondanks dat ben ik zeer tevreden met mijn hosting account. De update is goed (buiten deze middag :wink: ) de snelheid is er, ... Ik heb nog geen betere hosting provider gehad!

Moesten ze iets doen aan hun support heb ik geen enkele reden tot klagen. Ik heb 4 support tickets open staan, waarvan er al een 2 maand! Zonder dat er hier opvolging aan gebeurd.
Als ik daarvoor dan bel zegt die persoon dat hij mij niet kan verder helpen maar het zal doorgeven aan de systeembeheerder.
Bovendien staat er in het automatisch antwoord die je krijgt op een support ticket dat er binnen de 5 werkdagen op zal worden geantwoord.
Reeds 4 keer hebben ze mij een nieuwe datum gegeven dat we kunnen upgraden naar hun nieuwe paketten. 4 keer zijn ze die belofte niet nagekomen. Ik ben er mij zeer van bewust dat de software die ze daarvoor moeten schrijven niet simpel is en er wel wat problemen mee kunnen zijn. Maar geef dan geen datums op, zeg dat dit gepland is in de loop van dit of volgend jaar, maar geef mensen geen valse hoop!

Communicatie, daar draait alles rond!
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

kaise1 schreef:
FredWP schreef:
Ik gebruik nu ook OpenDNS. Zie er geen nadeel in, alleen maar voordeel. :)


Ik toch wel eentje nl een webupdate van definitionsfiles bij ad-aware werkt met OpenDNS niet :wink:


Huh.... Hier wel. Het heeft trouwens altijd gewerkt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Wat ik ook raar vind.. Mijn neef en zijn vriendin zitten beide bij telenet, en zij hadden rond hetzelfde uur net hetzelfde probleem! geen internetverbinding, geen Digital TV, niks. Zou het een algemeen probleem geweest zijn?
To download or not to download, that's the question.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

on4bam schreef:
kaise1 schreef:
FredWP schreef:
Ik gebruik nu ook OpenDNS. Zie er geen nadeel in, alleen maar voordeel. :)


Ik toch wel eentje nl een webupdate van definitionsfiles bij ad-aware werkt met OpenDNS niet :wink:


Huh.... Hier wel. Het heeft trouwens altijd gewerkt.


Tja eigenaardig geval hier, is de enige prog waarvan webupdates nooit gewerkt heeft met OpenDNS :???:
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Is het eigenlijk zeker dat het aan Dommel lag?

Hier op het werk waren er ook problemen en hier loopt alles via het PubliLink netwerk (dus via Belgacom)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Kenneth schreef:Is het eigenlijk zeker dat het aan Dommel lag?

Hier op het werk waren er ook problemen en hier loopt alles via het PubliLink netwerk (dus via Belgacom)


Behalve hun ADSL2+ ( cityconnect ) in leuven was tevens hun "professionele" hosting onbereikbaar. Mtr naar een host bij dommel stopte aan de border van hun netwerk, mij lijkt er dan wel een probleem te zijn bij dommel ( en niet bij bgc ... ).
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Voor degene die het nog niet gezien zouden hebben http://www.zdnet.be/news.cfm?id=90240&mxp=101, de oorzaak was een stroomstoring
Pieterjanvl
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jun 2008, 09:42
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

reyntjensw schreef:Voor degene die het nog niet gezien zouden hebben http://www.zdnet.be/news.cfm?id=90240&mxp=101, de oorzaak was een stroomstoring


Daar ging mijn kans om mijn eigen artikel hier eens te posten. :-D

Gisteren kregen we dus zelf niemand aan de lijn bij Dommel, vermoedelijk door de problemen. Later op de avond hebben ze ons wel terug gecontacteerd over wat er precies gaande was.
<A HREF="http://www.zdnet.be">ZDNet.be</A>
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Sandra dingske, allé, van dommel schreef:Aangezien we op een all-ip-netwerk zitten, werden dus ook de diensten van onze helpdesk beïnvloed door deze panne


Denk dat commentaar bij zo'n uitspraak overbodig is :lol2:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

meon schreef:Zambo, ge zijt ongelofelijk. Élk, ma dan ook élk topic waar iets fout gaat slaagt ge d'er in om isp's zwart te maken.


Ban hem dan toch aub. Jullie zijn toch de crew ffs!
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Heb na de stroompanne bij dommel redelijk wat package lost , maar ben wel niet zeker dat ik daar de oorzaak bij moet zoeken ,de laatste weken geen tot weinig package lost gehad .Hele stabiele verbinding tot gisteren .

:roll:
Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=38
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Kijk voila, een stroomstoring, dat kan gewoon gebeuren: overmacht. Ik ben bijgevolg ook niet overstuur ofzo en Dommel scoort nog geen negatieve punten (het moet natuurlijk niet te vaak gebeuren, want het gebeurde wel binnenshuis en van enige redundantie is precies niet echt sprake?)... :P
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

xenne schreef:weet er hier iemand hoe je OpenDNS kunt gebruiken in combinatie met een Fritzbox?


https://www.opendns.com/start/linksys.php (hier alle routers, die van u staat er wel niet bij)

De instructies zijn hetzelfde. Meld je aan op je router, zoek waar de DNS server instellingen zijn en stel in.

Let er op dat computers met een statisch IP waar je aangepaste DNS servers op de computer zelf hebt ingesteld ook veranderd moeten worden.
:3
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”