gewoon even ter informatie...
wie zijn jullie en waarom doen jullie dit?
ik vind deze website echt een prachtig initiatief!
elk probleem dat ge in uw systeem tegenkomt, hier vind je de oplossing!
ik zou zeggen doe zo verder!
maar hoe zijn jullie hiermee begonnen?
in opdracht van? waarom?
u know, the history of userbase.be
thx
stephan
http://stephan.b3.nu
Wie en Wat is Userbase?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hm... Ik dacht dat daar ergens een stukje van online stond (of toch zou komen te staan) maar aangezien ik dat niet vind (en jij dus ook niet ) zal ik het even in het kort vertellen.
Ongeveer anderhalf jaar geleden hadden een aantal mensen de buik vol van de crappy service die je kreeg op het technisch forum van Skynet. Veel vragen, weinig (goede) antwoorden en het complete gebrek aan supervisie.
Toen hebben een aantal mensen zich samengezet, en hebben Skynet-User-Base opgericht. Dat was niet meer dan een forum ergens op iemands webhosting, maar goed, we waren vertrokken.
Na een tijd werd het wel duidelijk dat we daar niet konden blijven en werd het initiatief genomen om dit project een beetje beter uit te gaan bouwen. Het verhuisde van server en kreeg een eigen domeinnaam; www.userbase.be .
Nog een tijd later werd beslist om open te staan voor alle providers, omdat uit de problemen op het forum wel bleek dat problemen zich vaak niet beperkte tot enkel Skynet.
En wie we zijn ... wel, ik ben meon . Voorlopig de laatst 'aangeworven' moderator en een beetje verantwoordelijk voor de grafische opsmuk van deze site. Elders is er nog een topic waarin een heleboel bezoekers (en dus ook mods) zich een beetje bloot geven.
Maar de sappige details laat ik voor als ons 'officieel' "about us" verhaal wordt gepubliceerd
Ongeveer anderhalf jaar geleden hadden een aantal mensen de buik vol van de crappy service die je kreeg op het technisch forum van Skynet. Veel vragen, weinig (goede) antwoorden en het complete gebrek aan supervisie.
Toen hebben een aantal mensen zich samengezet, en hebben Skynet-User-Base opgericht. Dat was niet meer dan een forum ergens op iemands webhosting, maar goed, we waren vertrokken.
Na een tijd werd het wel duidelijk dat we daar niet konden blijven en werd het initiatief genomen om dit project een beetje beter uit te gaan bouwen. Het verhuisde van server en kreeg een eigen domeinnaam; www.userbase.be .
Nog een tijd later werd beslist om open te staan voor alle providers, omdat uit de problemen op het forum wel bleek dat problemen zich vaak niet beperkte tot enkel Skynet.
En wie we zijn ... wel, ik ben meon . Voorlopig de laatst 'aangeworven' moderator en een beetje verantwoordelijk voor de grafische opsmuk van deze site. Elders is er nog een topic waarin een heleboel bezoekers (en dus ook mods) zich een beetje bloot geven.
Maar de sappige details laat ik voor als ons 'officieel' "about us" verhaal wordt gepubliceerd
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
AdslBox (ik dus) is er pas ietsje later bijgekomen
Meer daarover kan je in de onderstaande oude draad lezen:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=183
AdslBox (of daarvoor nog turbotest) bestaat ondertussen al een hele tijd (ik zou het eens moeten nagaan, maar ik denk dat ik begonnen ben in 1998 met één page en een speedtestje daarop).
Anyway, we zullen wel eens een mooi overzicht maken (misschien wat screenshots vanuit de oude tijd erbij zetten, dat is altijd leuk )
Meer daarover kan je in de onderstaande oude draad lezen:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=183
AdslBox (of daarvoor nog turbotest) bestaat ondertussen al een hele tijd (ik zou het eens moeten nagaan, maar ik denk dat ik begonnen ben in 1998 met één page en een speedtestje daarop).
Anyway, we zullen wel eens een mooi overzicht maken (misschien wat screenshots vanuit de oude tijd erbij zetten, dat is altijd leuk )
NuKeM
Hallo,
Buiten de groep "Moderatoren" (Crew) genaamd zijn er ook 8 Stafleden van BGC.
Op vraag van de Crew werden er ook vrijwilligers gezocht als nieuwsposters, waar sparkiii en Blue-Sky deel van uitmaken, daarvan is de Admin "groepsmoderator".
Alle moderatoren zijn vanzelfsprekend ook "Nieuwsposters".
Meer informatie kan men ook vinden onder de topic "wat doen jullie zo al?"
In het kort, bij de Crew zijn leden welke hun dagdagelijkse job doen, velen van de leden van de Crew zijn echter student, vooral in de Informatica.
Niet te vergeten de elite posters, deze mensen met uitstekende kennis in de Informatica hebben al veel bijgedragen met waardevolle tips.
Uiteraard ook al de aangesloten members van userbase dragen hun deel bij aan deze gezellige ploeg.
Ik zelf ben gepensioneerde en PC freak...
Groet van
Blue-Sky
Buiten de groep "Moderatoren" (Crew) genaamd zijn er ook 8 Stafleden van BGC.
Op vraag van de Crew werden er ook vrijwilligers gezocht als nieuwsposters, waar sparkiii en Blue-Sky deel van uitmaken, daarvan is de Admin "groepsmoderator".
Alle moderatoren zijn vanzelfsprekend ook "Nieuwsposters".
Meer informatie kan men ook vinden onder de topic "wat doen jullie zo al?"
In het kort, bij de Crew zijn leden welke hun dagdagelijkse job doen, velen van de leden van de Crew zijn echter student, vooral in de Informatica.
Niet te vergeten de elite posters, deze mensen met uitstekende kennis in de Informatica hebben al veel bijgedragen met waardevolle tips.
Uiteraard ook al de aangesloten members van userbase dragen hun deel bij aan deze gezellige ploeg.
Ik zelf ben gepensioneerde en PC freak...
Groet van
Blue-Sky
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 18 jan 2004, 10:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Meon, je eigen post met een beetje historie nav. 1 jaar (S)UB is hier te vinden...
PS. niet vergeten : de moderators zijn vrijwilligers, en hebben geen officiële banden met providers (behalve met ADSL2Fit dan).
PS. niet vergeten : de moderators zijn vrijwilligers, en hebben geen officiële banden met providers (behalve met ADSL2Fit dan).
If you can't beat them, confuse them.
CueBoy schreef:PS. niet vergeten : de moderators zijn vrijwilligers, en hebben geen officiële banden met providers (behalve met ADSL2Fit dan).
Persoonlijk vind ik het spijtig dat het de enige provider is waar er contact mee is, het zou wel handig zijn moesten de anderen ook af en toe eens info komen geven.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Gaat gij het hen is lief vragen zimmy? Misschien komen ze dan wel af.
Serieus: er komt dus een algemene pagina met het ontstaan en het hoe/wat/waarom van de userbase. Met wat uitleg bij de mods.
greetz,
Nob
Serieus: er komt dus een algemene pagina met het ontstaan en het hoe/wat/waarom van de userbase. Met wat uitleg bij de mods.
greetz,
Nob
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Starter 0
Starter Plus 25
Member 50
Plus Member 85
Pro Member 225
Premium Member 450
Elite Poster 520
Maar we zijn aan het denken om een iets ander systeem in te voeren dat je ook moet beoordelen op je kwaliteit (daar zijn we nog over aan het nadenken, brainstormen en stemmen)
Starter Plus 25
Member 50
Plus Member 85
Pro Member 225
Premium Member 450
Elite Poster 520
Maar we zijn aan het denken om een iets ander systeem in te voeren dat je ook moet beoordelen op je kwaliteit (daar zijn we nog over aan het nadenken, brainstormen en stemmen)
NuKeM
-
- Premium Member
ola ik heb ier nog geen reply gezet.
Waarom userbase DIT doet ?
Simpel ze willen mensen helpen en andere mensen willen dan weer geholpen worden (moest het in het echt ook maar ook altijd zo zijn --> dat iedereen elkaar belangeloos inzet voor anderen)
En ja ge hebt natuurlijk ook de speedtest van userbase.
Waarom userbase DIT doet ?
Simpel ze willen mensen helpen en andere mensen willen dan weer geholpen worden (moest het in het echt ook maar ook altijd zo zijn --> dat iedereen elkaar belangeloos inzet voor anderen)
En ja ge hebt natuurlijk ook de speedtest van userbase.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik ben Spock en sinds enige tijd post ik samen met mijn collega's geregeld de nieuwste weetjes over internet en computers. Ik hoop dat ik enige versterking voor het nieuwspostersteam kan zijn en ben van plan Userbase op de kaart te planten als een site waar je het snelst nieuws kan lezen
- metal
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
NuKeM schreef:Starter 0
Starter Plus 25
Member 50
Plus Member 85
Pro Member 225
Premium Member 450
Elite Poster 520
als da zo zit ben ik straks terug starter precies
-
- Elite Poster
- Contacteer:
aikon schreef:Super initiatief
:
Special thanks to : all the UB Crew / Newsposters , Yoko , MrG33K , Bruine , IVIetal ...
Graag gedaan. We weten anders toch niet wat we met onszelf moeten aanvangen.