Homeconnect - bereikbaarheid via telefoon

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Om nummer te verbergen via Belgacom: gewoon *31*nummer
stephane
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:36

ik heb vaandaag nog eens gebeld over hetzelde probleem namelijk dat belgacom en telenet klanten mij niet kunnen berijken ze hebben alles gecontroleert en alles was inorde nu gingen ze het nakijken hoe het komt ddat ze mij niet kunnen berijken dat is al een goede zaak dat ze het zelf gaan proberen op te lossen want de eerste keer moest ik van hun zelf naar telenet en belgacom bellen maar volgens telenet lag het probleem bij dommel
ps ik in eenweg gavraagt naar de snelheidsverhoging hij zei dat dat in september ging gebeuren
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

JanY schreef:Om nummer te verbergen via Belgacom: gewoon *31*nummer


ga ik vanavond eens testen! Merci! Hopelijk werkt dat ook met Telenet :-D
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

stephane schreef:ik heb vaandaag nog eens gebeld over hetzelde probleem namelijk dat belgacom en telenet klanten mij niet kunnen berijken ze hebben alles gecontroleert en ...


:offtopic:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Niet alleen, dat .. het woord "berijken" vind ik toch wel een schitterend voorbeeld van niet opgelet te hebben in de les Nederlands :)

Grtz,
X

PS: Sorry voor de extra offtopic reactie

Ontopic: Wanneer gaat dommel dit eens oplossen zeg ?
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Een 070 nummer bellen gaat ook al niet.... zucht.
LeenV
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008, 23:00

Hey,

Ik ben zelf al bijna 3 maand klant bij Dommel en mijn telefoon werkt ook nog altijd niet.
Ik kan zelf iedereen bellen, maar kan enkel gebeld worden door proximus en mobistar en van een vaste lijn in de UK.
De correspondenten van Belgacom en Telenet krijgen telkens de boodschap 'Dit nummer is niet toegekend' te horen.
Ik kreeg laatst een 2e mail waarin ik werd bedankt voor het betalen van de rekening. Daarin schrijven ze dan dat de diensten geactiveerd/verlengd worden binnen de 3 werkdagen. Ik heb dan een antwoord gestuurd:

Beste,

Dit is reeds de 2e factuur. Na de gratis maand is dit de 3de maand dat ik g
ebruik maak van de diensten van Dommel. Ik tracht dat toch.
De telefoon doet het nog steeds niet. Ik kan nog steeds niet gebeld worden.
Mijn telefoonnummer is XXX/XX.XX.XX.
Ik heb dit al een geruime tijd geleden doorgegeven, meerdere keren zelfs
, helaas zonder gevolg.

Kan er dus eindelijk eens gezorgd worden dat de diensten die mij gegarandee
rd zijn ook effectief operationeel zijn.
ik citeer: "Alle diensten die werden opgenomen in deze proforma faktuur zul
len binnen 3 werkdagen worden geactiveerd of verlengd."

Werkdagen bij Dommel zijn blijkbaar maanden.

Een ondertussen ontevreden klant.


Daarop kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte, Wat is uw adsl telefoonnummer? We kijken dit zsm voor u na en corrigeren waar nodig! met vriendelijke groeten, meilleures salutations, best regards, dommel.com servicecenter a schedom nv/sa service

Dit was alweer 7 dagen geleden.
Als ik dit had geweten op voorhand, had ik nooit voor Dommel gekozen.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Het is al langer geweten dat VOIP-telefonie niet erg betrouwbaar is: kijk maar naar de problemen met Tele2 All-In of in Nederland KPN met hun internetplusbellen. Problemen zijn dat geen noodnummers kunt bellen bellen, het lukt niet om de VOIP-nummers in de databanken van de telecomoperatoren te krijgen, fax en alarmcentrales zijn niet aansluitbaar, stroomuitval = geen telefonie, modem defect = geen telefonie, ...
Men lokt mensen met aantrekkelijke formules voor een systeem dat in zijn kinderschoenen staat.
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

heb gisteren eens geprobeerd om te bellen met een BGC lijn naar mijn GSM, in de hoop dat ik het telefoonnummer op mijn GSM niet zie van de oproeper. Ik probeer dus met
*31*0473/.....
wat niet werkt... Ik krijg steeds een bezettoon, terwijl m'n GSM bereikbaar is als ik gewoon
0473/.....
bel. Iemand nog een idee hoe je je nummer kan uitschakelen bij het bellen vanaf een Belgacom lijn?
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

met een gsm #31#telefoonnummer*
met een vaste telefoon *31*telefoonnummer#
bravo
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jul 2008, 16:06

dus hekje achteraan? Zal het straks nog eens proberen ;) Geldt dit ook voor Telenet?
strife
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 31 okt 2003, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gisteren avond heb ik nog eens gebeld naar mijn eigen nummer vanaf een Belgacom vaste lijn. Ik ben bereikbaar !!! :) Eindelijk !
Ik heb dit daarna nog eens getest vanop een Telenet lijn en ja hoor ... ook dat werkt.

Ik moet toegeven dat ik dit in de laatste week of zelfs 2 weken niet getest heb. Dus het kan zijn dat dit probleem al eerder was opgelost. Ik heb in ieder geval mijn Dommel Homeconnect internet verbinding en VOIP op 24-07-2008 geactiveerd en pas ergens in de maand september kan ik effectief gebeld worden door Belgacom & Telenet vaste lijn klanten. Voor mij is het dus opgelost.

Is dit voor iedereen zo of is die routering nummer per nummer aangepast ?

Houd er rekening mee dat ik een nieuw nummer heb gekregen en geen nummer heb laten overdragen. Ik vermoed dat ik gewoon eentje heb gekregen uit een reeks die men Dommel heeft gegeven of aan Dommel heeft verkocht.

In ieder geval lijkt het VOIP probleem voor mij opgelost te zijn. Ik zit vooruit te denken aan cityconnect .. in de zin van "Hoeveel vertraging heeft cityconnect (24 Mbps) opgelopen door de problemen die de Homeconnect gebruikers hebben gehad ?"
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Hmmm, er heeft net een Proximus nummer gebelt. Het rare is dat X-lite overging maar vaste lijn niet?
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

broli schreef:Hmmm, er heeft net een Proximus nummer gebelt. Het rare is dat X-lite overging maar vaste lijn niet?


Dat heb ik ook al voorgehad!

Héél gek, sindsien heb ik x-lite eraf gesmeten!
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ga straks eens proberen of ik nu eindelijk bereikbaar ben via telenet. Daarnet belde ik met mn moeder ( telenet ), en ze klaagde wel terug dat ze een echo hoorde. Dit probleem is dus duidelijk nog niet opgelost!
guess_who
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 31 jul 2003, 20:29
Contacteer:

ik ben ook sinds kort bereikbaar door telenet en belgacom (of zo lijkt het toch) :-)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Yargo schreef:Ik ga straks eens proberen of ik nu eindelijk bereikbaar ben via telenet. Daarnet belde ik met mn moeder ( telenet ), en ze klaagde wel terug dat ze een echo hoorde. Dit probleem is dus duidelijk nog niet opgelost!


Ik ben eindelijk bereikbaar voor Telenet :). Belgacom weet ik nog niet :).
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

en ik nog altijd niet......

als het langer duurt ga ik eens beginnen met de rekening niet te betalen.

of een deel niet....
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Telenet ging alleszins niet bij mij zo'n 3 dagen geleden..
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Tomola schreef:en ik nog altijd niet......

als het langer duurt ga ik eens beginnen met de rekening niet te betalen.

of een deel niet....

Heb ik ook geprobeerd. Je krijgt een 1e reminder, een 2e reminder en dan een final reminder. Als je dan nog niet betaalt, word je afgesloten...
Als je een mail stuurt om te zeggen dat je niet betaalt zolang niet alles in orde is (wordt weer automatisch een ticket van aangemaakt), dan krijg je na meer dan een maand een antwoord in deze stijl:
Dommel schreef:Hierachter excuses zoeken voor het niet tijdig voldoen van uw facturen, is uiteraard compleet irrelevant.
kos
Member
Member
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 aug 2008, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Tomola schreef:en ik nog altijd niet......

als het langer duurt ga ik eens beginnen met de rekening niet te betalen.

of een deel niet....

Heb ik ook geprobeerd. Je krijgt een 1e reminder, een 2e reminder en dan een final reminder. Als je dan nog niet betaalt, word je afgesloten...
Als je een mail stuurt om te zeggen dat je niet betaalt zolang niet alles in orde is (wordt weer automatisch een ticket van aangemaakt), dan krijg je na meer dan een maand een antwoord in deze stijl:
Dommel schreef:Hierachter excuses zoeken voor het niet tijdig voldoen van uw facturen, is uiteraard compleet irrelevant.
staartmees
Plus Member
Plus Member
Berichten: 216
Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17

Het is hier al tot in de treure uitgelegd maar door je facturen niet te betalen heb je geen poot meer om op te staan; integendeel dan heeft Dommel een wapen tegen jou wegens contractbreuk. Dommel kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat andere operators hun routering niet aanpassen.
Het feit dat je VOIP-nummer niet bereikbaar is, is niet een uniek probleem met Dommel. Noem het gerust een probleem inherent aan VOIP-telefonie.
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Bij mij heeft het ook een hele tijd geduurd vooraleer ik kon telefoneren of getelefoneerd worden.
Na een 2-tal weken was het eindelijke gelukt. (Dit was begin september) Zowel BGC als Telenet abonnees konden me bellen.

Begin deze week echter is het VOIP lichtje op mijn modem weer uitgegaan en sindsdien geen getelefoneer meer. Internet zelf werkt nog.
Ondertussen heb ik twee maal contact gehad met de (heel vriendelijke) helpdesk. Volledig resetten was de boodschap; vervolgens de gegevens manueel invoeren voor het Internet gedeelte en de VOIP zou dan vanzelf opkomen...

Neen, dus. :cry:
Momenteel wacht ik weer op wat komen zal, na een derde volledige reset van de modem...

Zelf heb ik geduld en kan ik wel begrijpen dat alles (uiteindelijk) in orde zal komen, maar mijn echtgenote, die technisch minder onderlegd is, kan daar helemaal geen begrip meer voor opbrengen.

Mijn post zal niet veel aan de zaak veranderen, maar het lucht op.
HomeConnectUser: terug tevreden
VOIP: stabiliteit soms twijfelachtig
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

staartmees schreef:Het is hier al tot in de treure uitgelegd maar door je facturen niet te betalen heb je geen poot meer om op te staan; integendeel dan heeft Dommel een wapen tegen jou wegens contractbreuk. Dommel kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor het feit dat andere operators hun routering niet aanpassen.
Het feit dat je VOIP-nummer niet bereikbaar is, is niet een uniek probleem met Dommel. Noem het gerust een probleem inherent aan VOIP-telefonie.


Het is niet alleen de bereikbaarheid van de telefonie, Dommel komt op Meerdere vlakken z'n afspraken niet na.
Het niet bereikbaar zijn is er maar een klein onderdeel van....
En door niet tebetalen wil ik niets bewijzen, als ze me dan afsluiten ben ik er wel vanaf.
En over het feit dat ik een contract breuk heb veroorzaakt kan ook geen mening over verschillen...
Dommel laat vele beloftes in gebreken....wanneer zij niet instaat zijn om het product dusdanig te leveren als afgesproken bij verkoop dan zijn zij de gene die geen poot hebben om op te staan, en zeker niet ik.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

Cocoony schreef:Bij mij heeft het ook een hele tijd geduurd vooraleer ik kon telefoneren of getelefoneerd worden.
Na een 2-tal weken was het eindelijke gelukt. (Dit was begin september) Zowel BGC als Telenet abonnees konden me bellen.

Begin deze week echter is het VOIP lichtje op mijn modem weer uitgegaan en sindsdien geen getelefoneer meer. Internet zelf werkt nog.
Ondertussen heb ik twee maal contact gehad met de (heel vriendelijke) helpdesk. Volledig resetten was de boodschap; vervolgens de gegevens manueel invoeren voor het Internet gedeelte en de VOIP zou dan vanzelf opkomen...

Neen, dus. :cry:
Momenteel wacht ik weer op wat komen zal, na een derde volledige reset van de modem...

Zelf heb ik geduld en kan ik wel begrijpen dat alles (uiteindelijk) in orde zal komen, maar mijn echtgenote, die technisch minder onderlegd is, kan daar helemaal geen begrip meer voor opbrengen.

Mijn post zal niet veel aan de zaak veranderen, maar het lucht op.


wat bij mij in dit geval goed werkte was : het modem volledig resetten, en dan homelink volledige verwijderen (ook de amp in program files)
dan weer homelink opnieuw installeren.
vervolges kies je voor de derde optie waar staat dat je telefonisch hebt geactiveerd.. dan de code invoeren en wachten...
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Tomola schreef:wat bij mij in dit geval goed werkte was : het modem volledig resetten, en dan homelink volledige verwijderen (ook de amp in program files)
dan weer homelink opnieuw installeren.
vervolges kies je voor de derde optie waar staat dat je telefonisch hebt geactiveerd.. dan de code invoeren en wachten...


Prachtige tip, Tomola!
Dat heeft het 'em gedaan voor mij. :-D
Heel erg gedankt. Vrouwtje ook weer content... 8)
HomeConnectUser: terug tevreden
VOIP: stabiliteit soms twijfelachtig
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

graag gedaan :wink:

als je vervolgens je wachtwoord en key wil veranderen en andere aanpassingen hebt gedaan en alles werkt nog naar behoren is het aan teraden om die configuratie op te slaan zodat als je ooit nog in de toekomst iets veranderd in je modem en een onderdeel werkt ineens niet meer, dan kun je de modem configuratie herstellen met de opgeslagen configuratie.
Tomola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 24 aug 2008, 13:09
Bedankt: 3 keer

en bellen gaat nu ook al niet meer...

gaat lekker bij dommel... ga zo door...
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Bij mij gaat het nu juist wél goed. Gisteren telefoon gekregen van iemand die bij Telenet zit en mij voordien nooit kon bellen. Hetzelfde voor Mobistar.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”