Fireblade schreef: Laat ons hopen dat Bart en Sandra meer verstand hebben dan dat scenario en er voor zorgen dat er nieuwe krachten bijkomen, en dat ze verbeteringen doen aan hun administratief automatisch systeem EN zeker aan hun helpdesk.
Personeel is moeilijk te vinden, vooral in de IT en telecom want het vereist toch wel een zekere vakkennis en waarschijnlijk zijn er betere plekken om te gaan werken. Zeg nu zelf je hebt de keuze: hele dagen naar het gezaag en geklaag (al dan niet terecht) luisteren aan de telefoon of programmeren en netwerkbeheer/pconderhoud... misschien wel voor dezelfde prijs (als Dommel marktconform betaald?)
Voor facturatie hoef je geen kennis van it te hebben. En deze dienst loopt ook niet zoals het hoort.
Fireblade schreef: Laat ons hopen dat Bart en Sandra meer verstand hebben dan dat scenario en er voor zorgen dat er nieuwe krachten bijkomen, en dat ze verbeteringen doen aan hun administratief automatisch systeem EN zeker aan hun helpdesk.
Personeel is moeilijk te vinden, vooral in de IT en telecom want het vereist toch wel een zekere vakkennis en waarschijnlijk zijn er betere plekken om te gaan werken. Zeg nu zelf je hebt de keuze: hele dagen naar het gezaag en geklaag (al dan niet terecht) luisteren aan de telefoon of programmeren en netwerkbeheer/pconderhoud... misschien wel voor dezelfde prijs (als Dommel marktconform betaald?)
Voor facturatie hoef je geen kennis van it te hebben. En deze dienst loopt ook niet zoals het hoort.
heb dergelijk klacht nog al gehoord/gelezen... vrees dat je zal moeten dokken... voor niets. gelukkig wordt dat nummer binnenkort afgeschaft, want dat altijd bereikbaar zijn moet je blijkbaar met korreltje zout nemen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m TV : Belgacom TV Comfort Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Maar nu eens van een klucht gesproken.. Ze hebben de prijzen veranderd op hun hoofdpagina naar prijzen exclusief BTW. Echter, er staat niet bij vermeld dat het effectief zonder BTW is
To download or not to download, that's the question.
Fireblade schreef:Maar nu eens van een klucht gesproken.. Ze hebben de prijzen veranderd op hun hoofdpagina naar prijzen exclusief BTW. Echter, er staat niet bij vermeld dat het effectief zonder BTW is
op 'voor bedrijven' geklikt?
hier nog steeds inclusief BTW (voor particulieren) en F5 gedrukt
Fireblade schreef:Maar nu eens van een klucht gesproken.. Ze hebben de prijzen veranderd op hun hoofdpagina naar prijzen exclusief BTW. Echter, er staat niet bij vermeld dat het effectief zonder BTW is
op 'voor bedrijven' geklikt? hier nog steeds inclusief BTW (voor particulieren) en F5 gedrukt
om een of andere reden redirect Mozilla naar de particulierenwebsite.. heel weird, straks even de oorzaak checken. stom koekje waarschijnlijk.
Laatst gewijzigd door Fireblade 21 jul 2008, 00:06, in totaal 1 gewijzigd.
To download or not to download, that's the question.
xenne schreef:heb dergelijk klacht nog al gehoord/gelezen... vrees dat je zal moeten dokken... voor niets. gelukkig wordt dat nummer binnenkort afgeschaft, want dat altijd bereikbaar zijn moet je blijkbaar met korreltje zout nemen
Neen, je moet het nergens mee nemen, want altijd bereikbaar bestaat gewoonweg niet bij Dommel.
To download or not to download, that's the question.
Fireblade schreef:Maar nu eens van een klucht gesproken.. Ze hebben de prijzen veranderd op hun hoofdpagina naar prijzen exclusief BTW. Echter, er staat niet bij vermeld dat het effectief zonder BTW is
Fireblade schreef:Maar nu eens van een klucht gesproken.. Ze hebben de prijzen veranderd op hun hoofdpagina naar prijzen exclusief BTW. Echter, er staat niet bij vermeld dat het effectief zonder BTW is
is volgens mij zelf illegaal ...
zeker dat je niet op 'business' geklikt hebt ipv particulier?
enkel bij particulier 'goederen' en diensten moet het incl btw vermeld zijn..
rpr schreef:Er is nochtans een simpele oplossing. Resellers. Dat resellers een kleine opleiding krijgen en bewijzen van genoeg gezonde it kennis en dat zij alleen telefonisch contact kunnen opnemen met dommel en specifieke gerichte vragen kunnen stellen.
Ook hun ticketing systeem s**** enorm. Ze zouden beter maken dat je je tickets kunt opvolgen vanuit de crm en dit ook doen. Ze zouden veel efficienter kunnen werken.
Ik heb dommel van een reseller (pc winkel) en deze is ook de klos zoals ons wat betreft de support.
Ja omdat hun reseller systeem niet op poten staat.
Ze moeten voor reseller een aparte helpdesk persoon voorzien die alleen reseller helpt en dus minder met de fluwelen handschoenen aan communiceren.
Ticketing systeem dat via hun crm werkt zou ook al pakken beter zijn.
Heeft iemand het e-mail adres van de zaakvoerder per ongeluk?
Base is nu zelf bezig met onderzoek, zeker na die beslissing van BIPT.
Aangezien deze nummer niet conform de belgische wetgeving is zal er wellicht een schikking voorzien worden.
Rimson maar je had je gezond verstand maar beter moeten gebruiken.
Je weet zowiezo dat een betaalNr duurder is dan een gewoon Nr en dan nog met een gsm zoveel zitten bellen is zeker niet slim.
ketter schreef:Rimson maar je had je gezond verstand maar beter moeten gebruiken. Je weet zowiezo dat een betaalNr duurder is dan een gewoon Nr en dan nog met een gsm zoveel zitten bellen is zeker niet slim.
Als je de moeite had gedaan om de thread eens te lezen, zou je merken dat Rimson nooit is binnengeraakt en steeds een bezettoon te horen kreeg. Ne normale mens (incluis mezelf) zou dan redeneren dat dat geen geld kost. Blijkbaar is dat niet waar. Of de schuld nu bij Base of Dommel zit, laat ik nog in het midden, maar het is alvast niet zo "dom" om blijven te proberen bij een bezettoon...
Rustig aan cloink.
Ik volg wel degelijk al even deze tread.
Maar als je dat nr belt en je krijgt de mededeling wat het je kan kosten dan heb je al aansluiting.
En niemand zegt toch dat je maar moet blijven bellen.
ketter schreef:Maar als je dat nr belt en je krijgt de mededeling wat het je kan kosten dan heb je al aansluiting.
Stel deze vraag aan 100 mensen en ik zou verbaasd zijn mocht 10% weten dat je betaalt voor een bezettoon op zo'n 0903-nummer. Misschien eens een poll houden?
ketter schreef:En niemand zegt toch dat je maar moet blijven bellen.
Zoals je weet is de telefoon zowat de enige manier om support te verkrijgen van Dommel. Akkoord, er is niet enkel het 0903-nummer, maar een mens probeert op den duur zowat alles zeker?
Bottomline blijft: het is ook wat mij betreft volstrekt onlogisch om (zwaar) gefactureerd te worden om naar een bezettoon te luisteren.
Het woord zegt het zelf, hé: "bezet"-toon. Dan zou ik toch ook veronderstellen dat er nog geen rekening aan het lopen is, tenzij er een boodschap aan voorafging, à la 'vanaf nu bent u een arm en een been aan 't betalen'.
nogChoco schreef:Het woord zegt het zelf, hé: "bezet"-toon. Dan zou ik toch ook veronderstellen dat er nog geen rekening aan het lopen is, tenzij er een boodschap aan voorafging, à la 'vanaf nu bent u een arm en een been aan 't betalen'.
Waarom zou je naar een bezet-toon luisteren? Ik denk dat jullie een wektoon bedoelen, en dan is dat eentje van de interne telefooncentrale van Dommel ipv die van je telefonie-provider.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Telefoontonen
meon schreef:Ik denk dat jullie een wektoon bedoelen, en dan is dat eentje van de interne telefooncentrale van Dommel ipv die van je telefonie-provider.
En dan is het systeem schandalig, want dat is echt mensen op kosten jagen zonder enig resultaat.
Maar soit, helaas voor Rimson (?), een beetje een achterhaalde discussie, nu deze speciale lijnen zijn afgeschaft.
wel dankzij dat nieuws bericht is base nu aan het kijken hoe ze dat geld terug kunnen vorderen van iemand anders dan hun klant.
laat ons hopen dat het uitdoet.
er is mischien nog een mogelijkheid om je geld te recupereren. Ik hoorde dit weekend dat dommel al 5 jaar onwettig een betalende hulplijn heeft. Reeds 5 jaar zou elke isp een zonaal nummer moeten hebben om bereikbaar te zijn. Dommel heeft daar vierkant hun kl*ten aan geveegd en hun klanten verder laten betalen.
Ik zou die route eens bekijken en wie weet kan je hun verantwoordelijk stellen voor de kosten die je eigenlijk niet had moeten maken als ze zich aan de regels hadden gehouden.
Toen bij mij het voip gedeelte niet werkte heb ik met mijn gsm ook zeer veel gebeld
Er was zelfs een week bij dat ik elke dag belde en constant naar het bezet liedje mocht horen ( zeker 3 u verspreid over die week)
En die zijn mij NIET aangerekend maar ik zit wel bij proximus
Dus misschien zit base er wel voor iets tussen deze keer
Denk dat ik in Rimson zijn plaats nog veel sterkere taal zou durven gebruiken eigenlijk. 141€ kosten om naar een bezettoon te luisteren is wel overdreven.
Doch, hoewel ik zelf compleet niet snap dat er nog mensen zijn die Dommel durven nemen, moet ik toch toegeven dat dit niet Dommel's fout is, niet alle providers rekenen die kosten door als je niemand aan de lijn krijgt. Volgens mij zit jij in een zeer slecht tariefplan en zou ik schieten op Base. Een goeie raad, laat duidelijk merken (en ook doen dan) dat je opstapt bij Base indien je die kosten effectief moet betalen !
Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Sasuke maar dommel verplicht toch niemand om te bellen laat staan zo lang aan de lijn te hangen.
Ik weet het dat je graag iemand aan de lijn wil en dat je wil wachten tot je ook iemand te pakken hebt maar daar kies je totaal zelf voor.
Ikzelf ben ondertussen al 32 maanden klant bij Dommel en heb nog nooit een hoge rekening gehad om naar de helpdesk te bellen.Als je een beetje U gezond verstand gebruikt dan kan je veel heel veel problemen al zelf oplossen zonder dat je maar steeds moet liggen bellen.En je moet ook slim zijn om zo lang met je gsm zitten te bellen,je moet weten dat die gesprekken zowiezo al een stuk duurder zijn dan met een vast toestel.
Hoe je het ook draait of keert maar Base zal toch zeker weten zijn 141€ moeten hebben en wie die zal betalen maakt Base niks uit hoor als ze hun geld maar hebben.
ketter schreef:Sasuke maar dommel verplicht toch niemand om te bellen laat staan zo lang aan de lijn te hangen.
Ik snap niet goed dat je steeds weer met datzelfde argument komt opdraven. Nogmaals: hij heeft niemand aan de lijn gehad, ook geen wachtmuziekske, maar enkel een bezettoon. Een "niet-geinformeerde" (?) persoon (en reken mezelf daar ook maar bij voor ik deze thread las) zou er dan van uit gaan dat er nul komma nul aan telefoonkosten in rekening wordt gebracht (net zoals bij een gewone telefoonlijn).
Ik begrijp de frustratie van Rimson dus volkomen en vind het ongepast dat er sommigen hier het nodig vinden om het continu te verwijten dat het zijn eigen schuld maar is. Dat is het niet.
cloink maar lees is goed wat hij hier zelf zegt.
Eerste de melding dat dit gesprek 3€ per minuut maximaal kan kosten en dan bezettoon Dan moet je toch enorm dom zijn om dan toch nog zolang naar de bezettoon te zitten luisteren als je daar voor moet betalen wat ik nog steeds in twijfel trek.Ze hebben hem toch eerst verwittigd wat de kosten kunnen zijn en als je dan helder kunt nadenken dan moet je weten dat het bedrag van je gsm hoog kan oplopen.
Rimson schreef:kost van 3 euro maximaal na verbinding dan kreeg ik bezetstoon en heb ik opnieuw geprobeerd ...
- Hoeveel keer heb je opnieuw geprobeerd ?
- Eventueel had je ook via je werk kunnen bellen.
Die hoge belkosten zijn niet leuk (dat snap ik volkomen). Maar is Dommel daar verantwoordelijk voor ? Dat vind ik dus niet. Uiteindelijk ben jij het die gebeld hebt (of niet).
Eigenlijk had je veel sneller je bel-bedrag (via Base) moeten weten. Dan had je wss niet zo vaak of zolang gebeld. Zou veel vlugger een belletje bij je zijn gaan rinkelen. Zo van, shit. Ik heb al voor 20 euro gebeld. Misschien beter stoppen. En een aangetekend schrijven sturen ofzo.
ketter schreef:cloink maar lees is goed wat hij hier zelf zegt. Eerste de melding dat dit gesprek 3� per minuut maximaal kan kosten en dan bezettoon Dan moet je toch enorm dom zijn om dan toch nog zolang naar de bezettoon te zitten luisteren als je daar voor moet betalen wat ik nog steeds in twijfel trek.Ze hebben hem toch eerst verwittigd wat de kosten kunnen zijn en als je dan helder kunt nadenken dan moet je weten dat het bedrag van je gsm hoog kan oplopen.
Het is simpel , het lijkt me dat je oproep naar dat nummer automatisch wordt beantwoord , en dan wordt DOORGESCHAKELD , en dan ligt de lijn open en betaal je effectief .
Bij ernstige problemen ( wat je provider ook is ) en je krijgt geen gehoor , stel ze aangetekend in gebreke , en dien gelijk klacht in bij de ombudsman .
seg wat is dat nu voor zever?
elke normale mens gaat verwachten dat wanneer hij een betalende gesprek gaat voeren hij NIKS moet betalen als er niet opgepakt wordt.
Fanboys, ok. Maar je moet niet voor ALLES blind zijn.
Ik wil ketter zijn reactie is zien als hij zou moeten betalen elke keer hij belde en persoon niet oppakte (want daar komt het op neer bezet=niet opnemen)
ketter schreef:cloink maar lees is goed wat hij hier zelf zegt. Eerste de melding dat dit gesprek 3� per minuut maximaal kan kosten en dan bezettoon Dan moet je toch enorm dom zijn om dan toch nog zolang naar de bezettoon te zitten luisteren als je daar voor moet betalen wat ik nog steeds in twijfel trek.Ze hebben hem toch eerst verwittigd wat de kosten kunnen zijn en als je dan helder kunt nadenken dan moet je weten dat het bedrag van je gsm hoog kan oplopen.
Het is simpel , het lijkt me dat je oproep naar dat nummer automatisch wordt beantwoord , en dan wordt DOORGESCHAKELD , en dan ligt de lijn open en betaal je effectief .
Bij ernstige problemen ( wat je provider ook is ) en je krijgt geen gehoor , stel ze aangetekend in gebreke , en dien gelijk klacht in bij de ombudsman .
Dat klopt gelijk een bus, en dan is het eigenlijk *NOG* smeriger van dommel !! Dat wil zeggen dat zijn hun betalende lijn intern doorschakelen zodat je als klant/beller ALTIJD moet betalen (is voor hen kassa kassa) ongeacht of er geantwoord word of niet. Dit lijkt mij dan met voorbedachte rade te zijn. Elke andere ISP laat u de wachtmuziek horen, en dan weet ge dat ge moet betalen !
Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Sasuke schreef:Elke andere ISP laat u de wachtmuziek horen, en dan weet ge dat ge moet betalen !
Bij de helpdesk van Belgacom is er na het opnemen ook in het begin een beltoon. (Daar is het wel niet erg want het is een gratis nummer en het belt maar een 2-tal keer).
ketter schreef:cloink maar lees is goed wat hij hier zelf zegt. Eerste de melding dat dit gesprek 3� per minuut maximaal kan kosten en dan bezettoon Dan moet je toch enorm dom zijn om dan toch nog zolang naar de bezettoon te zitten luisteren als je daar voor moet betalen wat ik nog steeds in twijfel trek.Ze hebben hem toch eerst verwittigd wat de kosten kunnen zijn en als je dan helder kunt nadenken dan moet je weten dat het bedrag van je gsm hoog kan oplopen.
Het is simpel , het lijkt me dat je oproep naar dat nummer automatisch wordt beantwoord , en dan wordt DOORGESCHAKELD , en dan ligt de lijn open en betaal je effectief .
Bij ernstige problemen ( wat je provider ook is ) en je krijgt geen gehoor , stel ze aangetekend in gebreke , en dien gelijk klacht in bij de ombudsman .
Dat klopt gelijk een bus, en dan is het eigenlijk *NOG* smeriger van dommel !! Dat wil zeggen dat zijn hun betalende lijn intern doorschakelen zodat je als klant/beller ALTIJD moet betalen (is voor hen kassa kassa) ongeacht of er geantwoord word of niet. Dit lijkt mij dan met voorbedachte rade te zijn. Elke andere ISP laat u de wachtmuziek horen, en dan weet ge dat ge moet betalen !
Grtz, Sasuke
nu dat je het zegt, heb ik ineens een vraag
Vroger had dommel betalende nummer
Daarna BIPT etc etc, nu "gewone" nummer
Mss hebben ze zo hun vrlies aan inkomen proberen in te perken?
Sasuke schreef: Dat klopt gelijk een bus, en dan is het eigenlijk *NOG* smeriger van dommel !! Dat wil zeggen dat zijn hun betalende lijn intern doorschakelen zodat je als klant/beller ALTIJD moet betalen (is voor hen kassa kassa) ongeacht of er geantwoord word of niet. Dit lijkt mij dan met voorbedachte rade te zijn. Elke andere ISP laat u de wachtmuziek horen, en dan weet ge dat ge moet betalen !
Grtz, Sasuke
Sasuke, ik weet niet hoe het hier is, maar op andere forums zijn mods verplicht neutraal te blijven, maar blijkbaar ben je ook zo een klager
Sasuke schreef: Dat klopt gelijk een bus, en dan is het eigenlijk *NOG* smeriger van dommel !! Dat wil zeggen dat zijn hun betalende lijn intern doorschakelen zodat je als klant/beller ALTIJD moet betalen (is voor hen kassa kassa) ongeacht of er geantwoord word of niet. Dit lijkt mij dan met voorbedachte rade te zijn. Elke andere ISP laat u de wachtmuziek horen, en dan weet ge dat ge moet betalen !
Grtz, Sasuke
Sasuke, ik weet niet hoe het hier is, maar op andere forums zijn mods verplicht neutraal te blijven, maar blijkbaar ben je ook zo een klager
Inderdaad, onbegrijpelijk dat een moderator op zo'n manier "modereert". Die zeer suggestieve poll vond ik ook al erg smakeloos, maar de tussenkomsten hier zijn echt totaal ongehoord.
Gelieve een andere nick aan te maken om uw mening te ventileren...