Xp uitshakelen verloopt traag

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
danzka
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb het probleem dat als ik mijn pc laat afsluiten deze naar het afsluitscherm gaat maar het zeker 2min duurd eer dat mijn pc uitvalt.Ervoor duurde dit maar een sec of 5.Ik heb alles laten controleren op spyware, register opgeruimd ,gedefragmenteerd,hd opgekuist.

Beetje informatie P4 2800mhz,1024ddr geheugen,120gb hd,os windowsxp pro
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Dat kan eventueel zijn oorzaak hebben bij een Antivirus systeem.
Sinds wanneer heb je dat, is dit gekomen nadat je een programma geïnstalleerd hebt, geef eens wat informatie welk Antivirus systeem je gebruikt. Werkt je pc anders normaal tijdens het gebruik?
Persoonlijk vind ik dit beetje wachten bij het afsluiten niet erg, dat duurt bij mijn PC ook een tijdje, ik denk dat er met je PC niets aan de hand is.

Greetz, :wink:
Afbeelding
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Toepassingen zoals icq kunnen de boel behoorlijk ophouden bij het afsluiten. Wanneer je deze hebt draaien: deze eerst even met de hand afsluiten.
Zo kun je eens testen door voor afsluiten steeds wat toepassingen met de hand te sluiten. (via windows task manager)
Pedro44
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Wil je een zeer snelle manier om je pc af te sluiten? Probeer dan eens het volgende:
-druk ctrl-alt-del
-terwijl je daar dan op afsluiten klikt, hou je de ctrl toets ingedrukt.
Wedden dat ie binnen de 3 seconden stilligt? :wink:
Neen, het kan geen kwaad voor je harddisk
Groeten
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Misschien helpt dit:
:wink:
Je klikt op een leeg stuk van je bureaublad. Vervolgens ga je naar "Nieuw" en klik je op "Snelkoppeling". Vervolgens typ je de naam in, en bij locatie moet je "shutdown.exe -s -t 5" typen, 5 = hoeveel seconden hij erover doet, dat kan je ook aanpassen naar 1 of 10 ofzo.
Klik op "Verder" en kies (hoeft niet) een icoontje. Klik op "Voltooien". Nu staat de snelkoppeling op je bureaublad.
:twisted:
Gast

Ik heb dit gewoon plotseling gekregen ik heb niet bepaald iets speciaal geinstalleerd.En aan mijn antivirus zou het ook niet kunnen liggen ofwel moet dit na een update gebeurt zijn. Anders maar is binnekort formateren was ik toch van plan :roll:
danzka
Starter Plus
Starter Plus

Norton antivirus 2003 en de pc werkt normaal ,heb wel iets opgemerkt tijdens het afsluiten komt er het afsluitscherm dan worden de gebruiksgegevens opgeslagen de harde schijf is dan bezig duurd 5sec en dan blijft het lampje van de hd branden een minuut lang zonder dat de harde schijf iets doet dan valt de pc uit.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt er van uitgaan dat je PC feilloos werkt, 'k zou zeggen laat Windows zijn werk doen en je PC normaal afsluiten. 8)
Zo wordt alle data op de voorziene wijze afgesloten, als je een paar uur met je PC bezig was, zal het op die laatste minuten ook wel niet aankomen.
Afbeelding
danzka
Starter Plus
Starter Plus

Blue-Sky schreef:Je kunt er van uitgaan dat je PC feilloos werkt, 'k zou zeggen laat Windows zijn werk doen en je PC normaal afsluiten. 8)
Zo wordt alle data op de voorziene wijze afgesloten, als je een paar uur met je PC bezig was, zal het op die laatste minuten ook wel niet aankomen.
Je hebt ergens wel gelijk :-) ,zal maar een formatje doen een van deze dagen dan zal het wel terug tegoei werken,merci voor de hulp ook al is het niet opgelost :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”