inhoud digicorder overzetten nr externe harddisk: mogelijk?

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Pfff, zitten wij hier 4 pagina's vol te lullen en dan komt de vraagsteller zelf met nog een andere oplossing :roll:
Enne... wat kost die oplossing dan met wat je wilt, dus die Lacie en die Conceptronic? Want ik ben echt benieuwd naar het kostenplaatje.

Mod Edit: "Beschouw jezelf als op de vinger getikt zijnde, uitleg onderaan"
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

Jack Daniels schreef:Pfff, zitten wij hier 4 pagina's vol te lullen en dan komt de vraagsteller zelf met nog een andere oplossing :roll:
Enne... wat kost die oplossing dan met wat je wilt, dus die Lacie en die Conceptronic? Want ik ben echt benieuwd naar het kostenplaatje.


Conceptronic 500 GB Fnac ledenprijs : 189,99 €
LaCie LaCinema Premier HDD 750 Gb 169,99 €. Een met HDD 1 TB 199,99 €. De prijs van één met HDD 500 Gb weet ik niet meer exact maar minder natuurlijk :wink: Ik zou met 500 Gb genoeg hebben maar de extra ruimte is handig om nog andere multimediabestanden op te zetten zoals foto's, muziek en gewoon ook back-ups (ik wou mij al lang zoiets aanschaffen, dus de extra functie om ook mijn andere multimediabestanden rechtstreeks te kunnen bekijken op TV is aardig meegenomen). Die ging ik mij sowieso kopen voor mijn foto's en muziek...dat rekenen ik niet echt als kost om Vlaamse programma's te kunnen bekijken in Singapore.

Ik reken dus enkel de Conceptronic.

Ik zag dat echt niet zitten om een schotelantenne te kopen met dreambox en accessoires, een TV Vlaanderen abo, en eventueel nog computer met netwerkje om videobestanden te streamen naar Singapore....veel te ingewikkeld en te duur.

Nu hoef ik enkel mijn telenet abo in te krimpen. Ik heb al genoeg aan het analoog signaal voor die paar Vlaamse posten waar het hier om gaat.
Ik heb nu de kabel liggen op elk verdiep. Heb hier meerdere TV's aangesloten. Met een satteliet zou ik maar ene TV kunnen aansluiten hebben. Niet dat ik er hier meerdere nodig heb terwijl we ginder wonen maar als we terugkeren zou ik graag weer overal beeld uit de kabel krijgen.
Vandaar dat deze keuze mij simpel uitvoerbaar en realistisch lijkt en bovendien valt het prijskaartje ook lichter uit :thumbs: .

In elk geval allemaal bedankt om mee te denken. Sorry dat ik uiteindelijk tot een andere slotsom gekomen ben. :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

lin.vdb schreef:Vandaar dat deze keuze mij simpel uitvoerbaar en realistisch lijkt en bovendien valt het prijskaartje ook lichter uit :thumbs: .

In elk geval allemaal bedankt om mee te denken. Sorry dat ik uiteindelijk tot een andere slotsom gekomen ben. :wink:


En hoe zit het met plannen van opnames (series ed., en verschillende maanden op voorhand)... ik vrees dat je daar meteen tegen de beperkingen van het toestel gaat aanlopen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

r2504 schreef:En hoe zit het met plannen van opnames (series ed., en verschillende maanden op voorhand)... ik vrees dat je daar meteen tegen de beperkingen van het toestel gaat aanlopen.

Inderdaad want dit toestel heeft geen web interface om remote te programmeren en het maximum aantal te programeren opnames is 8 of 16 en dat kan dus alleen met de afstandsbediening.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Astralon schreef:
r2504 schreef:En hoe zit het met plannen van opnames (series ed., en verschillende maanden op voorhand)... ik vrees dat je daar meteen tegen de beperkingen van het toestel gaat aanlopen.

Inderdaad want dit toestel heeft geen web interface om remote te programmeren en het maximum aantal te programeren opnames is 8 of 16 en dat kan dus alleen met de afstandsbediening.

Als je naar de fnac gaat, tjah wat voor oplossing verwacht je dan he.

dat laat je door familie/vrienden doen.*zucht*

Koop gewoon een pc voor een appel en ei,steek daar een videokaart in(heb er nog liggen) en via remote control kun je daar in singapore alles regelen/installeren.Wat moet je dan doen?:

1)tv kaart in pc steken/aansluiten
2)TightVNC als service installeren, paswoord selecteren
3)poort openzetten in router

De rest doe je maar in Singapore/kun je laten outsourcen.
Via VNC is het alsof je zelf voor je pc zit.

(evt zet je er nog een splitter tussen zodat je 2 coax signialen hebt om op te nemen.,2 videokaarten nodig)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Pfff, zitten wij hier 4 pagina's vol te lullen en dan komt de vraagsteller zelf met nog een andere oplossing :roll:
Enne... wat kost die oplossing dan met wat je wilt, dus die Lacie en die Conceptronic? Want ik ben echt benieuwd naar het kostenplaatje.


Beetje respect voor de medemens mag toch wel hé. De TS is nu duidelijk en zeer diepgaand geinformeerd geweest over de mogelijke oplossingen met voor- en nadelen.

Een topic als dit is waar Userbase om draait, gelieve het dan ook zo te houden. En wees blij dat je 4 pagina's vol hebt kunnen lullen, dankzij de TS zullen nog vele toekomstige leden U dankbaar zijn voor al deze uitleg. En je hebt 'm maar 1 keer moeten doen zelfs.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:En wees blij dat je 4 pagina's vol hebt kunnen lullen, dankzij de TS zullen nog vele toekomstige leden U dankbaar zijn voor al deze uitleg.


Inderdaad... en voor één van de weinige keren is er 4 pagina's ON-TOPIC gelulled over de effectieve vraag wat ook al een prestatie is op zich :-)
lin.vdb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 aug 2008, 16:50

r2504 schreef:
En hoe zit het met plannen van opnames (series ed., en verschillende maanden op voorhand)... ik vrees dat je daar meteen tegen de beperkingen van het toestel gaat aanlopen.


Ik heb al de handleiding gedownload en het ding werkt net als mijn oude videorecorder. Je kan "elke dag" of "elke week" kiezen en dat wordt maar geteld als 1 commando, dan kan je ook nog op exacte datum programmeren....voor speciale request kan ik misschien nog een familielid inschakelen om effe iets bij te programmeren, wat ik met ingewikkelde toestanden niet aan iedereen kan vragen. Dit werkt net als een videorecorder.
"Elke dag" opname is wel soms te veel (za en zo staat er dan ook op) maar dat delete ik dan maar. Er kan genoeg op.
Ik kan de hele schijf vullen met serietjes, wel 874 afleveringen van 1/2 uur ....genoeg om een paar maanden weg te blijven en dan heb ik de maanden daarna veel kijkvoer om mij ginder een tijdje zoet te houden :-D
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Sasuke schreef:
Jack Daniels schreef:Pfff, zitten wij hier 4 pagina's vol te lullen en dan komt de vraagsteller zelf met nog een andere oplossing :roll:
Enne... wat kost die oplossing dan met wat je wilt, dus die Lacie en die Conceptronic? Want ik ben echt benieuwd naar het kostenplaatje.


Beetje respect voor de medemens mag toch wel hé. De TS is nu duidelijk en zeer diepgaand geinformeerd geweest over de mogelijke oplossingen met voor- en nadelen.

Een topic als dit is waar Userbase om draait, gelieve het dan ook zo te houden. En wees blij dat je 4 pagina's vol hebt kunnen lullen, dankzij de TS zullen nog vele toekomstige leden U dankbaar zijn voor al deze uitleg. En je hebt 'm maar 1 keer moeten doen zelfs.

Grtz,
Sasuke

Maak er dan een sticky van, anders beland dit topic toch in de vergeetput.

De TS is nu duidelijk en zeer diepgaand geinformeerd geweest over de mogelijke oplossingen met voor- en nadelen.

Daar ben ik niet van overtuigd.Ik ben wel overtuigd dat de verkoper blijkbaar meer overtuigingskracht had.
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

De zoekfunctie bestaat er om te gebruiken, maar misschien dat een sticky zo slecht nog niet is. We peinzen der eens eens over :)

Dat de verkoper meer overtuigingskracht had kan natuurlijk. Wil niet zeggen dat ze niet duidelijk genoeg geinformeerd is hé. Ieder doet met de informatie die hij krijgt nog altijd wat ze zelf willen.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

Waarom geen 2 digicorders in de mix smijten en er altijd eentje meenemen terwijl de andere aan het opnemen is? Dan heb je je draagbare hd in de vorm van een digicorder.

(ter info, ik heb zelf zo geen toestel dus weet niet of dat mogelijk / haalbaar is naar afmetingen / hd size / ...)
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het grootste probleem is dat je de opgenomen programma's niet kunt afspelen zonder actieve kabel verbinding :evil:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
Sasuke schreef:En wees blij dat je 4 pagina's vol hebt kunnen lullen, dankzij de TS zullen nog vele toekomstige leden U dankbaar zijn voor al deze uitleg.


Inderdaad... en voor één van de weinige keren is er 4 pagina's ON-TOPIC gelulled over de effectieve vraag wat ook al een prestatie is op zich :-)


Da's dan ook weer waar. Is inderdaad een hele prestatie on-topic blijven
mikedenutte
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2008, 19:29

Als je de Digicorder gewoon laat afspelen en deze opneemt via de analoge tv-ingang van de pc kan je die toch wel opnemen. Wel niet efficient naar tijdsgebruik maar het kan wel.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Is het niet zo dat het analoge signaal uit de digibox beschermd is met macrovision? Dan is opnemen analoog zelfs niet mogelijk.

Ik heb hier helaas geen digicoder (alleen digibox) dus zou het zo niet kunnen testen, maar dacht dat die dingen met een linux filesysteem waren uitgerust (ext2)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

qless schreef:Is het niet zo dat het analoge signaal uit de digibox beschermd is met macrovision? Dan is opnemen analoog zelfs niet mogelijk.


Nee, enkel On-Demand content is voorzien van Macrovision.

qless schreef:Ik heb hier helaas geen digicoder (alleen digibox) dus zou het zo niet kunnen testen, maar dacht dat die dingen met een linux filesysteem waren uitgerust (ext2)


Nee, is "eigen" filesysteem, maar iemand heeft het al wel ver kunnen ontleden (je moet hier maar eens goed zoeken op het forum).
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

Hallo,

Ik heb met veel belangstelling dit topic gelezen en gevolgd, want ik zou ongeveer hetzelfde willen doen.
Heb momenteel ook zo'n onhandelbare Telenet Digicorder en vind het ook flink vervelend dat ik de opnames er op geen enkele manier kan afhalen.

In tegenstelling tot de originele vraagsteller, ben ik wel gewonnen voor het idee van een sat i.c.m. een Dreambox (de Conceptronic muti-mediaplayer lijkt me wat te primitief en voldoet niet echt om een hoge kwaliteit te halen).

Ik heb echter wel nog een vraag, hopelijk kan iemand hier op antwoorden:
Het voorstel van jullie was dat je gewoon opneemt op de harde schijf van de Dreambox.
Kan dit ook op een externe harde schijf (aangekoppeld via USB), zodat je nadien de harde schijf gemakkelijk kan verwisselen tegen een andere lege schijf?

En zoja, hoe speel je vervolgens de opgenomen bestanden af (opgenomen op de externe harde schijf)?
Kan de Dreambox gemakkelijk bestanden afspelen komende van een externe harde schijf of herkent hij enkel de bestanden van de ingeboude harde schijf?

Hopelijk is mijn vraag wat duidelijk, want ik ben zelf ook een leek in sat- en dreambox-toestanden...

Bedankt voor een antwoordje!
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Voor een dreambox weet ik niet . Wat mijn kathrein aangaat , ik neem op op een externe usb drive , die fat 32 geformateerd moet zijn ( HD gaat niet met de oude picmod image die ik gebruik ) , kijk dit op m'n pc als ik wil met bv vlc player . Alles wat door die kathrein wordt opgenomen heeft de extensie *.ts . Ik neem aan dat dit voor een dreambox ook zo is , en al heeft ie een ingebouwde hard disk , dan zal ie wel via de pc over het netwerk te benaderen zijn .
Afbeelding
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Astralon schreef:Het grootste probleem is dat je de opgenomen programma's niet kunt afspelen zonder actieve kabel verbinding :evil:

Er moet dus een 'internet' verbinding aanwezig zijn aan de digicorder om de opgenomen inhoud af te spelen?

Kan je eigenlijk ook makkelijk een andere harde schijf in de digicorder plaatsen (bv 1 terabyte ipv die kleine 160/320gb)?
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

Avenger 2.0 schreef:
Astralon schreef:Het grootste probleem is dat je de opgenomen programma's niet kunt afspelen zonder actieve kabel verbinding :evil:

Er moet dus een 'internet' verbinding aanwezig zijn aan de digicorder om de opgenomen inhoud af te spelen?

Kan je eigenlijk ook makkelijk een andere harde schijf in de digicorder plaatsen (bv 1 terabyte ipv die kleine 160/320gb)?


De internet-verbinding is niet noodzakelijk (heb ik zelf al uitgetest), maar blijkbaar dus wel de kabel (distributie) (heb ik echter nog niet getest).
Daar de software afgestemd is op de grootte van de harde schijf, zou het me enigszins verwonderen dat je er een andere schijf zou kunnen indoen...

Andere opmerking:
Als ik het goed begrepen heb, kan je enkel de digtale signalen van Telenet ontvangen met hun eigen decorders (digibox, digicorder).
Als ik zelf een dvb-c ontvanger koop (ander merk, volledig naar mijn wens geconfigureerd), dan zou het dus blijkbaar ook niet lukken.
Slyke
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 dec 2008, 21:40

dopke schreef:Voor een dreambox weet ik niet . Wat mijn kathrein aangaat , ik neem op op een externe usb drive , die fat 32 geformateerd moet zijn ( HD gaat niet met de oude picmod image die ik gebruik ) , kijk dit op m'n pc als ik wil met bv vlc player . Alles wat door die kathrein wordt opgenomen heeft de extensie *.ts . Ik neem aan dat dit voor een dreambox ook zo is , en al heeft ie een ingebouwde hard disk , dan zal ie wel via de pc over het netwerk te benaderen zijn .

Ik had hem eigenlijk ook wat willen gebruiken als een soort van media-player.
Als je bijvoorbeeld 2 of 3 externe harddisks hebt, dan is het wel gemakkelijk als je ze gewoon kunt aan- en afkoppelen extern...

Het zou zelfs helemaal mooi zijn, mocht hij bijvoorbeeld in staat zijn om DVD's (bewaard op een harde schijf, de IFO-bestanden), weer te geven., incl. de Dolby en DTS-tracks...?
Misschien is het ook wel mogelijk... een hele wereld is opeens aan het opengaan voor me... :-D
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Die 2 of 3 externe hard disk hang ik er allemaal gelijk aan , heeft 3 usb 2.0 ports :wink: . Van mijn toestel is nu een pvr van uit ( 520 € ) , die kan wel bv mp3 enz afspelen ( beta sftware van fabrikant ) .
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Avenger 2.0 schreef:Kan je eigenlijk ook makkelijk een andere harde schijf in de digicorder plaatsen (bv 1 terabyte ipv die kleine 160/320gb)?


Naar het schijnt zou dit moeten lukken (zou een autoformat doen)... wel maximum 500 GB.

Wet opletten... denk dat de schijf gelocked wordt, en NIET meer bruikbaar is in een PC nadien.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Slyke schreef:..
Andere opmerking:
Als ik het goed begrepen heb, kan je enkel de digtale signalen van Telenet ontvangen met hun eigen decorders (digibox, digicorder).
Als ik zelf een dvb-c ontvanger koop (ander merk, volledig naar mijn wens geconfigureerd), dan zou het dus blijkbaar ook niet lukken.


Klopt, alleen de 7 zenders die je zonder smartcard kan ontvangen zijn niet gecodeerd
Leslon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2009, 21:17

Weet je wat de goedkoopste oplossing is? :P
Laat de digicorder je programma's opnemen, neem hem dan mee naar Singapore, sluit hem daar aan op tv, en kijken maar.

Maar jouw situatie vraagt eigenlijk wel voor satelliet-TV. :P
Telenet is goed voor hier in België en op vakantie.

Greetz,
Leslon
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hmm, voortaan toch maar beter de reacties lezen hier alvorens je zelf reageert. De vraagsteller schrijft in een van haar reacties "een schotel plaatsen in Singapore is uit den boze omdat het daar verboden is om schotelantennes te plaatsen". Een ander iemand schreef dat de digicorder meenemen ook geen optie is omdat de digicorder verbonden moet zijn met de Telenetkabel wil hij werken.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Tja, zelfs al mag je een schotel plaatsen in Singaport, een schotel is sowieso geen optie om de vlaamse zenders te ontvangen want de Astra reikt niet tot ginder. ;)
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
Avenger 2.0 schreef:Kan je eigenlijk ook makkelijk een andere harde schijf in de digicorder plaatsen (bv 1 terabyte ipv die kleine 160/320gb)?
Naar het schijnt zou dit moeten lukken (zou een autoformat doen)... wel maximum 500 GB.

Wet opletten... denk dat de schijf gelocked wordt, en NIET meer bruikbaar is in een PC nadien.
Zitten er van die plakkertjes in de digicorder van "warranty void if broken" ? Want anders wil ik dat zeker een keer proberen, maar mijn digicorder is gehuurd.

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sasuke schreef:Zitten er van die plakkertjes in de digicorder van "warranty void if broken" ? Want anders wil ik dat zeker een keer proberen, maar mijn digicorder is gehuurd.
Normaal gewoon eentje op de buitenkant (al is dat ook niet altijd)... binnen in niet bij mijn weten.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik las hier ergens in het begin iets van "de harde schijf er uit halen"

Helaas mensen, een kameraad van mij heeft eens een oude digibox van het containerpark meegenomen. De harde schijven zijn beveiligd met een wachtwoord, je kan deze dus niet eens in gebruik nemen. Hebben er een tijdje op gezocht maar hebben alles opgegeven.
Zonde hé :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Hmmm bij Belgacom toch al iets meer geluk:

Alle niet versleutelde kanalen kan je:
- Streams van bekijken op pc
- Opnames (=stream gesaved naar harddisk, geen conversie) op de HDD kan je bekijken op pc

De niet-versleutelde kanalen is grosso mode beperkt tot de belangrijkste Vlaamse kanalen (exclusief HD varianten).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Hmmm bij Belgacom toch al iets meer geluk:

Alle niet versleutelde kanalen kan je:
- Streams van bekijken op pc
Mits een DVB-C kaartje in je PC kan je dat eveneens bij Telenet... alléén spijtig dat het aantal niet versleutelde kanalen zo hard beperkt is.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

TomG schreef: Alle niet versleutelde kanalen kan je:
- Opnames (=stream gesaved naar harddisk, geen conversie) op de HDD kan je bekijken op pc
Interessant! Iemand een kleine howto? Ik kan wel rechtstreeks de streams bekijken op mijn PC via VLC, maar hoe stream ik dan de opnames van mijn decoder naar mijn pc?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Dat zal wel niet lukken. Er zal wellicht een mogelijkheid zijn om vanaf een pc zelf te gaan multicasten en dat te bekijken op je decoder. Maar nog niet getest.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Wat als je een Dreambox aansluit met een DVB-C tuuner erin met gebruik van de Telenet smartcard?
Iemand dat al geprobeerd?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

BasMSI schreef:Wat als je een Dreambox aansluit met een DVB-C tuuner erin met gebruik van de Telenet smartcard?
Iemand dat al geprobeerd?
Nagravision heeft een pairing met het toestel... een TN smartcard is dus waardeloos... zelfs in een andere TN decoder !
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Als je de boxkey kan achterhalen, dan zou dat kunnen lukken.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

lithion schreef:Als je de boxkey kan achterhalen, dan zou dat kunnen lukken.
Idd, het is al gelukt (2005, eind 2009) om hiermee naar prime te kijken :)
Eenvoudig is het echter niet.
Je hebt de boxkey en rsakey nodig. (NewCS)

Het uitlezen kan enkel via de chip van de box, in Polen zijn er bedrijven die dit voor belgen doen.

Service is applicable possibly for all receivers from Cable TELENET

On present day tested is succesfull extraction BOXKEY and RSA from:

Digibox DB-AD110 ADB Model: Q86-TLN *

Also at least 2 models of ADB HD receivers ( I don’t remember it model name )

INDI ( TELENET ) ADB 5800C HD **

*In case of this receiver is very high risk of destroying it in extraction process, because flash memory is glued to mainboard.
60-120€
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Om even dit terug op te halen ... ik vroeg mij of Telenet HDCP encryptie gebruikt over HDMI bij de HD Digicorders ?

Want met dit toestel tussen de TV en de Digicorder te plaatsen, moet het volgens mij mogelijk zijn om je opnames rechtstreeks naar PC te capteren in de best mogelijke kwaliteit, niet ?
http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/

Maar die doet geen HDCP, hoewel je altijd nog een Fury III in serie kan zetten om ook dat te omzeilen (http://dme.ghost2.net/hdfury/hdfury-iii/specs-iii/) ....

Iemand hier opmerkingen / bedenkingen bij ?

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Ja, Telenet gebruikt HDCP !

Leuk ding... hopelijk doet het dan ook real-time encoding van het HDMI signaal terug naar MPEG4... want een "raw" HDMI stream is véél data !
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”