Opgelet: Belgacom CallCenter vieze trucs

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

deej schreef:/callvote ban Zambo


Ik werk om den brode op een technische helpdesk: Je kunt niet genoeg verdienen om alle dagen mensen die zitten te schelden, alsnog heel geduldig hun probleem op een vriendelijke wijze op te lossen. In veel gevallen bestaat het probleem tussen keyboard and chair.

I agree with the callvote ban
Laatst gewijzigd door gedeco 15 aug 2008, 11:36, in totaal 1 gewijzigd.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

gedeco schreef:...bestaat het probleem tussen keyboard and chair...

De befaamde "pebcak" :lol:
If you can't beat them, confuse them.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik denk dat werken op een helpdesk niet zo simpel is. De mensen die dit doen, petje af.
Een beetje respect voor deze mensen is zeker op zijn plaats.
Afbeelding
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Doen de mensen van de helpdesk ook de verkoop-telefoontjes?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

nogChoco schreef:Doen de mensen van de helpdesk ook de verkoop-telefoontjes?


je kan klantendiensten in 3 verschillende groepen onderscheiden

1. sales (informatie aanvragen, bestellingen,...)
2. aftersales (waarvoor bijv. facturatie, status aanvraag)
3. technical (zegt het zelf hé...)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

nogChoco schreef:Doen de mensen van de helpdesk ook de verkoop-telefoontjes?


Dan spreek je meestal over een calldesk en niet over een helpdesk. Mensen zonder technische achtergrond. Bij ons is het absoluut not done om verkoopspraatjes te houden op de technische helpdesk. Anderzijds kan men bij wijze van oplossing wel een ander product aanprijzen

Qua structuur verschilt een helpdesk meestal ook van een calldesk.
Voor de moeilijkere problemen bestaat er een bvb 2de lijnssupport en zijn er escalatiemogelijkheden voorzien
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Bedankt om dat even te verduidelijken :wink:
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

Calldesk zonder technische achtergrond? Nah denk het niet, ik heb een diploma A1 informaticus en toch werk ik op de klantendienst.

Terwijl we niet genoodzaakt zijn om klanten technisch bij te staan, helpen we hen toch verder indien we kunnen om zo de klant 'onnodig' nogmaals te laten bellen.

Wat betreft het salaris zullen er veel verschieten ! Mijn neefje die net afgestudeerd is als electricien heeft nu al evenveel als ik :roll:

Vaak komen er ook nieuwe sollicitanten meeluisteren met ons, er zijn er dan ook vaak die afhaken omdat ze de job massaal onderschatten.
Gebruikersavatar
gedeco
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 sep 2005, 10:57
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Bates schreef:Calldesk zonder technische achtergrond? Nah denk het niet, ik heb een diploma A1 informaticus en toch werk ik op de klantendienst.



Ik bedoel gewoon dat de profiel voor calldesk medewerker algemeen genomen niet hetzelfde is als een helpdesk medewerker. Dit sluit niet uit dat iemand met een profiel dat in aanmerking komt voor een helpdesk niet op een calldesk terecht komt. Het omgekeerde is net iets moeilijker.
Alles hang af van het product dat wordt aangeboden en de SLA.

In sommige gevallen volstaat het om netjes te kunnen spreken en een script af te lezen.

Ik wil enkel maar aantonen dat er een verschil bestaat tussen helpdesk en calldesk.

In beide gevallen moet je een computer kunnen gebruiken. en verbaal wat mondig zijn.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ach vandaar dat de prijzen zo sterk blijven stijgen bij Belgacom Rolling Eyes dat "zeer goed salaris" dient betaalt te worden Rolling Eyes Worden daar mensen niet wat overbetaalt Question Mark voor wat ze maar doen? Zeker als ze onwaarheden hier voortdurend dag in en dag uit op dit forum komen verkondigen. Zogenaamd in "eigen naam". waardoor ze meer schade aan het bedrijf brengen dan iets goeds bij te dragen.


Al eens bedacht dat dat continu bashen op BGC en meer specifiek hun werknemers persoonlijk pesten, U meer schade berokkent dan de anderen? Gij zijt echt nen etter eerste klas weet ge het.

This says it all:

/callvote ban Zambo


Niet voten, gewoon doen.
Bates
Plus Member
Plus Member
Berichten: 151
Lid geworden op: 13 dec 2007, 17:56

gedeco schreef:
Bates schreef:Calldesk zonder technische achtergrond? Nah denk het niet, ik heb een diploma A1 informaticus en toch werk ik op de klantendienst.



Ik bedoel gewoon dat de profiel voor calldesk medewerker algemeen genomen niet hetzelfde is als een helpdesk medewerker. Dit sluit niet uit dat iemand met een profiel dat in aanmerking komt voor een helpdesk niet op een calldesk terecht komt. Het omgekeerde is net iets moeilijker.
Alles hang af van het product dat wordt aangeboden en de SLA.

In sommige gevallen volstaat het om netjes te kunnen spreken en een script af te lezen.

Ik wil enkel maar aantonen dat er een verschil bestaat tussen helpdesk en calldesk.

In beide gevallen moet je een computer kunnen gebruiken. en verbaal wat mondig zijn.



Daar kan ik je wel volledig in volgen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Goendi schreef:Niet voten, gewoon doen.


Als ik admin rechten had was het al lang gebeurd ;). Dus crew, aub, tijd voor nog een opkuis actie.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”