Afstand tot de centrale
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 9 keer
Gisteren eens naar dommel gebeld ivm de beloofde snelheidsverhoging en ik ging die niet krijgen doordat ik volgens dommel op 6 km van de centrale lig.
Nochtans had belgacom mij vroeger altijd gezegd dat dit op 3-4km was.
Nu zou ik dus graag eens naar belgacom bellen om de afstand te vragen. Weet iemand hiervoor het telefoonnr.
Trouwens de belgacom centrale staat 2 straten verder wat een goeie 800m maar daaruit vertrekt een lus dus vandaar de verdere afstand.
Nochtans had belgacom mij vroeger altijd gezegd dat dit op 3-4km was.
Nu zou ik dus graag eens naar belgacom bellen om de afstand te vragen. Weet iemand hiervoor het telefoonnr.
Trouwens de belgacom centrale staat 2 straten verder wat een goeie 800m maar daaruit vertrekt een lus dus vandaar de verdere afstand.
Je kunt dit steeds proberen maar ik betwijfel of ze afstand zullen geven.Insom schreef:080022700 is de technische dienst (storingen)frado schreef:0800 10 200 ofzo? ge kunt et vinden door technische dienst belgacom te googlen.
Heb dit ook ne keer gedaan en kreeg als antwoord: mijnheer uw lijn is ok en de afstand mogen we niet vrijgeven.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
WAt is daar eigenlijk geheim aan? (het is niet dat ze paswoorden geven ofzo e)
ja normaal kan dommel het wel weten door de ijn te tes ten ofzo. Nuja zolang ik met full speed download ofzo heb ik geen probleemdroopy schreef:ik heb hen enkele maanden geleden gebeld en ik kreeg direct het antwoord zonder problemen zelfs bij dommel zelf wisten ze me te zeggen wat de afstand was.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Noteren als je het eenmaal weet
Volgens 320i is mijn afstand 2305m kan kloppen. Nu dit betekent dat ik theoretisch 14mbit kan halen met adsl2+ dus is 12mbit zeker mogelijk320i schreef:als je me jou adres doorstuurt per pb, dan kan ik het ook even checken voor je.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
- Bedankt: 35 keer
Laat dat maar aan de uiteindelijke metingen over.Zuttasoxx schreef:Volgens 320i is mijn afstand 2305m kan kloppen. Nu dit betekent dat ik theoretisch 14mbit kan halen met adsl2+ dus is 12mbit zeker mogelijk320i schreef:als je me jou adres doorstuurt per pb, dan kan ik het ook even checken voor je.
Kennissen van ons zitten op 2 km van de wijkcentrale en de bekabeling in de straat is van zo belabberde kwaliteit dat ze al blij mogen zijn dat ze 4 MB hebben.
- Coolrunner
- Member
tja vorige week hiervoor gebeld en enige info die ik kreeg was : "u zit in de groene zone"
spijtig maar denk dat ze eht beu zijn om mensen te laten weten hoever ze van de centrale zitten, mail gestuurd naar Dommel (4 weken terug) maar geen antwoordt
wil wel overstappen op Homeconnect maar moet weten of het echt zin heeft voor mij
spijtig maar denk dat ze eht beu zijn om mensen te laten weten hoever ze van de centrale zitten, mail gestuurd naar Dommel (4 weken terug) maar geen antwoordt
wil wel overstappen op Homeconnect maar moet weten of het echt zin heeft voor mij
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Die zones zijn helemaal geen referentie om te weten hoever je van de centrale zit. Het kan best zijn dat je op 8 kilometer van de centrale zit, maar dat in jouw buurt VDSL2 al beschikbaar is.
Raar zoals ik al zei belde ik gewoon naar belgacom naar de storing om te melden dat mijn internet traag was en ik wou weten hoever ik van de centrale zat en direct zei men 1300m. Ik belde erna naar dommel omdat de snelheid zo traag was en die vertelden me ook 1300m. Uiteindelijk lag de fout bij mij aan mijn binneninstallatie maar beide vertelden me direct hoever ik zat.
ze gebruiken zelfde centrale. Dus kdenk dat da normaal isdroopy schreef:Raar zoals ik al zei belde ik gewoon naar belgacom naar de storing om te melden dat mijn internet traag was en ik wou weten hoever ik van de centrale zat en direct zei men 1300m. Ik belde erna naar dommel omdat de snelheid zo traag was en die vertelden me ook 1300m. Uiteindelijk lag de fout bij mij aan mijn binneninstallatie maar beide vertelden me direct hoever ik zat.
nee 'k bedoelde niet raar dat ze hetzelfde antwoord gaven maar raar dat ze aan anderen het niet willen zeggen of beginnen met groene zones en aan mij dan van beide partijen duidelijk en vlot geantwoord hebben. Anders eens proberen met te zeggen dat je een storing hebt op de lijn en als ze ze getest hebben de afstand vragen...
hangt grotendeels af van wieje aan de telefoon hebt zeker. Als er bij belgacom 1 is die vindt dat die informatie toegankelijk moet zijn voor iedereen dan zegt em dat .. Dommel zeg thet sowieso als je nu dommelklant bent of nieuwsgierig bent
-
- Starter Plus
Volgens den check op EDPNet kan ik hun Max24 maximaal benutten... Max van da abbo is 24587 kb/s ofzoiets, en volgens hun check kan ik da volledig halen... Volgens mij staat er zo'n centrale onder ons huis, of die test klopt gewoonweg niet
Maar als ik dan bij Dommel kijkt krijg ik enkel de 4.0 en 4.6mb/s opties te zien als ik de check op hun site doe. Maarja, nu met 4.6 haal ik toch een mooie 480-490kb/s, dus ja, khoop dak hier het speedpack kan krijge, maarja... Kwoon echt in een uithoek van Belgie xD
Maar als ik dan bij Dommel kijkt krijg ik enkel de 4.0 en 4.6mb/s opties te zien als ik de check op hun site doe. Maarja, nu met 4.6 haal ik toch een mooie 480-490kb/s, dus ja, khoop dak hier het speedpack kan krijge, maarja... Kwoon echt in een uithoek van Belgie xD
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Doe eens een check op WebcheckForcemaster schreef:Volgens den check op EDPNet kan ik hun Max24 maximaal benutten... Max van da abbo is 24587 kb/s ofzoiets, en volgens hun check kan ik da volledig halen... Volgens mij staat er zo'n centrale onder ons huis, of die test klopt gewoonweg niet
das een ander
edit: eh, op mijn adres staat er dat ik Max24Dyn kan nemen... zou EDPnet dan toch Scarlet volgen?
Inderdaad, maar het kan wel variëren.Zuttasoxx schreef:Iedereen die hun afstand tot hun centrale wilt weten. Het is ongeveer uw
downstream lijndemping / 13,81
Ik kom hiermee 2,27 km en het is 2300 meter normaal. Dus dit klopt ongeveer
Dommel heeft eind 2006 mijn afstand tot de centrale doorgemaild (ik ben is gaan kijken) en het is "CableLength 4246 m"
En dit zijn mijn huidige waarden:
Maximale lijnsnelheid: 5856 kbps (downstream) / 1088 kbps (upstream)
Ruismarge: 10.3 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 40.2 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
(Soms sync ik met ongeveer dezelfde ruismarge aan 6100kbps maar met een lijndemping van 43.6 dB)
...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Volgens dommel zit ik op 7.4 km van de hoofdcetrale . Maar heb van de week gezien dat BGC nieuwe kabels in de grond heeft gestopt ( je ziet ze om de x aantal meter nog steken ) en de oude wijkcentrales compleet gesloopt en nieuwe geplaatst , die wijkcentrale is op minder dan 1km van hier.
Laat ons hopen dat dit goede voortekenen zijn en binnenkort het onnozel dure TN vervangen kan worden door homeconnect .
Laat ons hopen dat dit goede voortekenen zijn en binnenkort het onnozel dure TN vervangen kan worden door homeconnect .
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 15 keer
Inderdaad, 1,95 km en dat was ook wat Belgacom me zei, iets minder dan 2 km. Bedankt voor de info!Zuttasoxx schreef:Iedereen die hun afstand tot hun centrale wilt weten. Het is ongeveer uw
downstream lijndemping / 13,81
Ik kom hiermee 2,27 km en het is 2300 meter normaal. Dus dit klopt ongeveer
Ik veronderstel dat dit wel enkel bij een goede staat van de bekabeling zo is.
To download or not to download, that's the question.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 40 keer
Vandaag ook eens een telefoontje gedaan naar Belgacom om mijn afstand te meten, de juffrouw aan de lijn zei me dat dit niet kon ze kon me wel zeggen in welke zone ik zat (groene, grijze etc...).
btw. Geeft dommel het meetresultaat ook door als je niet met de lijn belt die gemeten moet worden ?
btw. Geeft dommel het meetresultaat ook door als je niet met de lijn belt die gemeten moet worden ?
idd. Bij mij kopt het in ieder geval niet. Zou er zo'n kilometer boven zitten volgens attenuation.Fireblade schreef:Ik veronderstel dat dit wel enkel bij een goede staat van de bekabeling zo is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja , heb dit ook gedaan ( he t nummer van m'n gebuur gegeven ), volgens hun 7.4 km , bij BGC konden ze dit ook , daar was t 5.4 km (paar maand ervoor ook 7.4 km , maar ze dachten zeker me wat te kunnen verkopen) .