Afstand tot de centrale

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Gisteren eens naar dommel gebeld ivm de beloofde snelheidsverhoging en ik ging die niet krijgen doordat ik volgens dommel op 6 km van de centrale lig.
Nochtans had belgacom mij vroeger altijd gezegd dat dit op 3-4km was.

Nu zou ik dus graag eens naar belgacom bellen om de afstand te vragen. Weet iemand hiervoor het telefoonnr.

Trouwens de belgacom centrale staat 2 straten verder wat een goeie 800m maar daaruit vertrekt een lus dus vandaar de verdere afstand.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

0800 10 200 ofzo? ge kunt et vinden door technische dienst belgacom te googlen.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

frado schreef:0800 10 200 ofzo? ge kunt et vinden door technische dienst belgacom te googlen.

080022700 is de technische dienst (storingen)
Marcus
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008, 10:49

Insom schreef:
frado schreef:0800 10 200 ofzo? ge kunt et vinden door technische dienst belgacom te googlen.

080022700 is de technische dienst (storingen)


Je kunt dit steeds proberen maar ik betwijfel of ze afstand zullen geven.
Heb dit ook ne keer gedaan en kreeg als antwoord: mijnheer uw lijn is ok en de afstand mogen we niet vrijgeven.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Sinds BGC deze dienst betalend heeft gemaakt, worden langzaam maar zeker alle achterpoortjes om deze informatie toch nog gratis op te vragen, gesloten.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

WAt is daar eigenlijk geheim aan? (het is niet dat ze paswoorden geven ofzo e)
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Information = power = money
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

reyntjensw schreef:WAt is daar eigenlijk geheim aan? (het is niet dat ze paswoorden geven ofzo e)

das geen geheim
das kapitalisme
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

ik heb hen enkele maanden geleden gebeld en ik kreeg direct het antwoord zonder problemen zelfs bij dommel zelf wisten ze me te zeggen wat de afstand was.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

droopy schreef:ik heb hen enkele maanden geleden gebeld en ik kreeg direct het antwoord zonder problemen zelfs bij dommel zelf wisten ze me te zeggen wat de afstand was.


ja normaal kan dommel het wel weten door de ijn te tes ten ofzo. Nuja zolang ik met full speed download ofzo heb ik geen probleem
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Noteren als je het eenmaal weet :lol:
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

als je me jou adres doorstuurt per pb, dan kan ik het ook even checken voor je.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

320i schreef:als je me jou adres doorstuurt per pb, dan kan ik het ook even checken voor je.


Volgens 320i is mijn afstand 2305m kan kloppen. Nu dit betekent dat ik theoretisch 14mbit kan halen met adsl2+ dus is 12mbit zeker mogelijk
Afbeelding
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Zuttasoxx schreef:
320i schreef:als je me jou adres doorstuurt per pb, dan kan ik het ook even checken voor je.


Volgens 320i is mijn afstand 2305m kan kloppen. Nu dit betekent dat ik theoretisch 14mbit kan halen met adsl2+ dus is 12mbit zeker mogelijk


Laat dat maar aan de uiteindelijke metingen over.
Kennissen van ons zitten op 2 km van de wijkcentrale en de bekabeling in de straat is van zo belabberde kwaliteit dat ze al blij mogen zijn dat ze 4 MB hebben.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

tja vorige week hiervoor gebeld en enige info die ik kreeg was : "u zit in de groene zone"

spijtig maar denk dat ze eht beu zijn om mensen te laten weten hoever ze van de centrale zitten, mail gestuurd naar Dommel (4 weken terug) maar geen antwoordt :(

wil wel overstappen op Homeconnect maar moet weten of het echt zin heeft voor mij
It ain`t what you say but the way you say it !
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Die zones zijn helemaal geen referentie om te weten hoever je van de centrale zit. Het kan best zijn dat je op 8 kilometer van de centrale zit, maar dat in jouw buurt VDSL2 al beschikbaar is.
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

Raar zoals ik al zei belde ik gewoon naar belgacom naar de storing om te melden dat mijn internet traag was en ik wou weten hoever ik van de centrale zat en direct zei men 1300m. Ik belde erna naar dommel omdat de snelheid zo traag was en die vertelden me ook 1300m. Uiteindelijk lag de fout bij mij aan mijn binneninstallatie maar beide vertelden me direct hoever ik zat.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

droopy schreef:Raar zoals ik al zei belde ik gewoon naar belgacom naar de storing om te melden dat mijn internet traag was en ik wou weten hoever ik van de centrale zat en direct zei men 1300m. Ik belde erna naar dommel omdat de snelheid zo traag was en die vertelden me ook 1300m. Uiteindelijk lag de fout bij mij aan mijn binneninstallatie maar beide vertelden me direct hoever ik zat.


ze gebruiken zelfde centrale. Dus kdenk dat da normaal is
Afbeelding
droopy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 329
Lid geworden op: 22 mei 2008, 20:48

:wink: nee 'k bedoelde niet raar dat ze hetzelfde antwoord gaven maar raar dat ze aan anderen het niet willen zeggen of beginnen met groene zones en aan mij dan van beide partijen duidelijk en vlot geantwoord hebben. Anders eens proberen met te zeggen dat je een storing hebt op de lijn en als ze ze getest hebben de afstand vragen...
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

hangt grotendeels af van wieje aan de telefoon hebt zeker. Als er bij belgacom 1 is die vindt dat die informatie toegankelijk moet zijn voor iedereen dan zegt em dat :D.. Dommel zeg thet sowieso als je nu dommelklant bent of nieuwsgierig bent
Afbeelding
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Volgens den check op EDPNet kan ik hun Max24 maximaal benutten... Max van da abbo is 24587 kb/s ofzoiets, en volgens hun check kan ik da volledig halen... Volgens mij staat er zo'n centrale onder ons huis, of die test klopt gewoonweg niet :p

Maar als ik dan bij Dommel kijkt krijg ik enkel de 4.0 en 4.6mb/s opties te zien als ik de check op hun site doe. Maarja, nu met 4.6 haal ik toch een mooie 480-490kb/s, dus ja, khoop dak hier het speedpack kan krijge, maarja... Kwoon echt in een uithoek van Belgie xD
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Forcemaster schreef:Volgens den check op EDPNet kan ik hun Max24 maximaal benutten... Max van da abbo is 24587 kb/s ofzoiets, en volgens hun check kan ik da volledig halen... Volgens mij staat er zo'n centrale onder ons huis, of die test klopt gewoonweg niet :p

Maar als ik dan bij Dommel kijkt krijg ik enkel de 4.0 en 4.6mb/s opties te zien als ik de check op hun site doe. Maarja, nu met 4.6 haal ik toch een mooie 480-490kb/s, dus ja, khoop dak hier het speedpack kan krijge, maarja... Kwoon echt in een uithoek van Belgie xD
Doe eens een check op Webcheck

das een ander

edit: eh, op mijn adres staat er dat ik Max24Dyn kan nemen... zou EDPnet dan toch Scarlet volgen?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Iedereen die hun afstand tot hun centrale wilt weten. Het is ongeveer uw

downstream lijndemping / 13,81

Ik kom hiermee 2,27 km en het is 2300 meter normaal. Dus dit klopt ongeveer
Afbeelding
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Lord Utopia schreef:Doe eens een check op Webcheck

das een ander

Met die check ben je ook niets, want dan zou ik ook aangesloten kunnen worden op adsl2+ en toch is het niet zo.
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Zuttasoxx schreef:Iedereen die hun afstand tot hun centrale wilt weten. Het is ongeveer uw

downstream lijndemping / 13,81

Ik kom hiermee 2,27 km en het is 2300 meter normaal. Dus dit klopt ongeveer

Inderdaad, maar het kan wel variëren.
Dommel heeft eind 2006 mijn afstand tot de centrale doorgemaild (ik ben is gaan kijken) en het is "CableLength 4246 m"
En dit zijn mijn huidige waarden:
Maximale lijnsnelheid: 5856 kbps (downstream) / 1088 kbps (upstream)
Ruismarge: 10.3 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 40.2 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

(Soms sync ik met ongeveer dezelfde ruismarge aan 6100kbps maar met een lijndemping van 43.6 dB)
...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Volgens dommel zit ik op 7.4 km van de hoofdcetrale . Maar heb van de week gezien dat BGC nieuwe kabels in de grond heeft gestopt ( je ziet ze om de x aantal meter nog steken ) en de oude wijkcentrales compleet gesloopt en nieuwe geplaatst , die wijkcentrale is op minder dan 1km van hier.

Laat ons hopen dat dit goede voortekenen zijn en binnenkort het onnozel dure TN vervangen kan worden door homeconnect :lol: .
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Zuttasoxx schreef:Iedereen die hun afstand tot hun centrale wilt weten. Het is ongeveer uw

downstream lijndemping / 13,81

Ik kom hiermee 2,27 km en het is 2300 meter normaal. Dus dit klopt ongeveer


Inderdaad, 1,95 km en dat was ook wat Belgacom me zei, iets minder dan 2 km. Bedankt voor de info!

Ik veronderstel dat dit wel enkel bij een goede staat van de bekabeling zo is.
To download or not to download, that's the question.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 548
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 40 keer

Vandaag ook eens een telefoontje gedaan naar Belgacom om mijn afstand te meten, de juffrouw aan de lijn zei me dat dit niet kon :roll: ze kon me wel zeggen in welke zone ik zat (groene, grijze etc...).

btw. Geeft dommel het meetresultaat ook door als je niet met de lijn belt die gemeten moet worden ?
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Fireblade schreef:Ik veronderstel dat dit wel enkel bij een goede staat van de bekabeling zo is.

idd. Bij mij kopt het in ieder geval niet. Zou er zo'n kilometer boven zitten volgens attenuation.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ja , heb dit ook gedaan ( he t nummer van m'n gebuur gegeven ), volgens hun 7.4 km , bij BGC konden ze dit ook , daar was t 5.4 km (paar maand ervoor ook 7.4 km , maar ze dachten zeker me wat te kunnen verkopen) .
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”