Het grote Homeconnect topic deel 2

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Wentie
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 22 jul 2008, 21:40

macamba schreef:Hij vertelde mij dat er in de loop van deze week een nieuwe versie van de homelink software zou uitkomen en daarmee zou het dan aangevraagd kunnen worden.


Maak je nog geen ilusies. 3 weken geleden heb ik gebelt, en toen maakte ze me hetzelfde wijs "volgende week komt de update".. Ik heb geen update gezien hoor.

En ik zit al sinds JUNI met die telefoonproblemen.
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)
Contacteer:

frado schreef:dat domein ed zal wachten worden op nieuwe software. Maar ze zeggen telkens deze week of volgende week. Maar ik denk volgende week ergens(aangezien voip nu ook opgelost is)


Ok, bedankt voor de reacties !!
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hoi,

Sinds gisteren heb ik ook een actieve ADSL lijn (de installateurs hebben wel het stuk tot aan mijn straat mogen uitbreken, en een nieuwe lijn leggen, want Belgacom wou geen toestemming geven om de bestaande lijn te hergebruiken :roll: )

Enfin, alvast eindelijk een werkend ADSL signaal.. Zo ver, zijn we al :-)

Nu heb ik wel volgend probleem. Heeft iemand van jullie dit ook gehad ? Ik heb de FAQ van FullHD al eens doorlopen. Maar geen antwoord erop gevonden...

1) Via de HomeLink software (internet oude huis) heb ik mijn gegevens doorgestuurd, contract gefaxed en uiteindelijk activatie-brief in de bus gekregen.

2) De ADSL lijn (in mijn nieuw huis) is nu actief. Ik heb de HomeLink software laatste versie (uit dit startertopic) op een nieuwe pc geinstalleerd en krijg nu volgende keuzes:

(a) ik heb de registratie-procedure nog niet succesvol doorlopen
(b) ik ben reeds via deze software geregistreerd maar heb mijn software opnieuw geïnstalleerd
(c) ik ben reeds telefonisch geregistreerd en wens mijn modem in gebruik te nemen

Ik heb voor (a) niet gekozen. Want ben reeds geregistreerd (heb activatie-brief ontvangen)

Als ik voor (c) kies, dan krijg ik (na invullen activatie-code) de melding, dat het systeem mijn modem niet kan vinden. Nochtans heb ik het paswoord van de router niet aangepast (blijft op admin). En zijn de kabels correct aangesloten.

Als ik voor (b) kies, krijg ik geen melding dat mijn modem door Dommel geconfigureerd zal worden, maar iets later wel dit te zien:

u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond


Betekent dit nu, dat Dommel mijn model aan het configureren is. Ik weet niet.. Ik vertrouw het niet helemaal. Bij puntje (b) is daar geen melding van gegeven. Puntje (a) heb ik niet geprobeerd (misschien stom, weet niet).

Hoe hebben jullie dit gedaan ?

P.S. Ik kan straks ook altijd eens bellen naar Dommel (activatie-helpdesk).
antpeks
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 jan 2008, 02:15

na een kleine week wachten is hier ook home connect geactiveerd. Super eigenlijk eind augustus de snelheids verhoging.

Peter
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Het daarnet eens gebeld naar de Helpdesk. Het is optie (c)

Hierbij kreeg ik de melding (modem niet gevonden). Ik kan alvast eens proberen om alle software er opnieuw af te smijten, modem te resetten en uit te laten tot ik gevraagd wordt om hem aan te leggen...

Als dit niet lukt, kan ik proberen om mijn account manueel aan te maken in de modem...

Heeft iemand van jullie ook deze problemen gehad ? Dat de modem niet werd gevonden ?
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn er mensen waarbij het lichtje nog steeds niet brandt, of ben ik alleen :?
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

Yargo schreef:Zijn er mensen waarbij het lichtje nog steeds niet brandt, of ben ik alleen :?


neen malinwa001 heeft ook nog geen voip
bij de helpdesk hadden ze tegen hem gezegd dat zijn account al manueel
moest invullen met zijn vaste gegevens en dat het dan vrij snel inorde zou komen
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

klooooon schreef:
Yargo schreef:Zijn er mensen waarbij het lichtje nog steeds niet brandt, of ben ik alleen :?


neen malinwa001 heeft ook nog geen voip
bij de helpdesk hadden ze tegen hem gezegd dat zijn account al manueel
moest invullen met zijn vaste gegevens en dat het dan vrij snel inorde zou komen


Bedoel je dan de user en pass ?
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Zalig, VOIP WERKT HIER OOK.

Op mijn Homeconnect link icoon, krijg ik wel nog steeds die foutmelding en bij gevolg ook niets mee aan vangen...
JanY
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:39
Bedankt: 6 keer

Vraagje over :
Komt er een technieker langs om mijn telefoonkabel opnieuw aan te sluiten? (bvb als die doorgeknipt is door Telenet)
Neen. Als de lijn al in huis ligt, komt er geen technieker meer langs. Dan moet je de aansluiting zelf doen.
Als je nog een rawcopper aansluiting moet krijgen (dus als je nog geen Belgacom telefoonlijn in huis had), dan komt er wel een technieker.


Ik heb een appartement overkocht, waar de vorige eigenaar een telefoonlijn had. Hij heeft zijn contract mee verhuisd.
Nu heb ik homeconnect aangevraagd. Volgens bovenstaande zou er geen technieker langs hoeven te komen. Vandaag stond er echter wel een belgacomtechnieker ad deur die op zoek was naar Schedom.
Nu heeft mijn vriendin hem niet binnen gelaten, omdat we niks van Belgacom besteld hebben en Schedom niet op ons adres woont.
Zou het nodig zijn om de technieker terug te roepen, of zou de telefoonlijn vanop afstand geactiveerd worden? Wat zou ik er best mee doen?

PS. Ik weet wel dat dommel internet over een Belgacom telefoonlijn loopt, maar mijn vriendin niet :?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

lol :D..

schedom nv aka dommel? :D

Dommel heeft wss ze gestuurd op hun naam. Naja best eens naar dommel bellen
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Hey Homeconnecters,

In jullie VOIP enthousiasme... :wink:

Heeft iemand van jullie ook problemen gehad bij de installatie van de Homeconnect software, dat de modem niet gevonden werd ?

Of ben ik hier nu de enige... :-(

Enfin, vanavond weet ik meer (probeer ik eens opnieuw alles uit)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

sorrry om hier nog een vraag op te smjten, maar:
mijn uploadsnelheid is gezakt naar 39 kb/s . Is de rest voorbehouden voor telefoon misschien? Maar atm is er niemand aan het bellen, dus zou er imo toch ook niets voor moeten voorbehouden worden? Dat het zakt als er iemand belt, ja tuurlijk...
Dus kan die limiet niet auto opgeheven worden als er niemand belt?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Gent32m schreef:Hey Homeconnecters,

In jullie VOIP enthousiasme... :wink:

Heeft iemand van jullie ook problemen gehad bij de installatie van de Homeconnect software, dat de modem niet gevonden werd ?

Of ben ik hier nu de enige... :-(

Enfin, vanavond weet ik meer (probeer ik eens opnieuw alles uit)


Wanneer ze vragen om nu uw modem in te steken vond hi jhem wel hoor. Wel met ethernet kabel verbonden voor de zekerheid. En vergeet ook niet op de powerknop te drukken van de modem. Als je modem aanstaat brandt het lichtje power

Voor frado..

Recht uit tweakers

sikk schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:53 schreef:Het feit dat je router terug naar standaard instellingen gezet moet worden, heb ik een vermoeden dat de software gewoon met het admin wachtwoord werkt om alles in te stellen (rootww uit de software halen zal dus niet mogelijk zijn). Van om afstand... kan HyparBart gelijk hebben dat ze inloggen als root... en via CLI alles instellen.

Hier alvast de Voip instellingen:
  • Voor afbeelding1 moet je gewoon de pagina live editen en alles zichtbaar maken..
  • Voor de geavanceerde instellingen (afbeelding2) kan je gewoon de link: "http://192.168.1.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html" voor nemen ;) ofwel druk je op bewerken zodra je alles zichtbaar hebt gemaakt op afbeelding1...

Afbeelding
Afbeelding


Laatst gewijzigd door Zuttasoxx 13 aug 2008, 15:06, in totaal 5 gewijzigd.
plaus
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 aug 2008, 14:54

Gent32m schreef:Het daarnet eens gebeld naar de Helpdesk. Het is optie (c)

Hierbij kreeg ik de melding (modem niet gevonden). Ik kan alvast eens proberen om alle software er opnieuw af te smijten, modem te resetten en uit te laten tot ik gevraagd wordt om hem aan te leggen...

Als dit niet lukt, kan ik proberen om mijn account manueel aan te maken in de modem...

Heeft iemand van jullie ook deze problemen gehad ? Dat de modem niet werd gevonden ?

Ik heb die error eerst ook de hele tijd gekregen toen ik mijn activatie code wou invoeren.. heb het probleem verholpen door de software op een andere pc te installeren.

Ik denk dat het vooral aan de software ligt, bij de brief met de activatiecode kreeg ik een cd met een "belangrijke update die ik moest installeren voor het invoeren van de activatiecode".
Als ik die dan wou installeren dan zei hij dat dit niet ging omdat ik reeds een "nieuwere versie van de homeconnect software" geïnstalleerd had. Dit was helemaal niet waar dus ik heb dan maar zelf de files vanop de cd gekopieerd en naar de dommel map gekopieerd.
Hierna bleek het nog steeds niet te werken en dan heb ik maar de oorspronkelijke software op een andere pc geïnstalleerd gevolgd door de update cd. Ditmaal bleek de update cd wel te werken en hierna kon ik de activatiecode zonder errors invoeren en enkele uren later had ik een internetverbinding. Mijn pc is 64-bit en mijn broer zijn pc is 32-bit dus misschien ligt het daaraan.

't is wel nogal debiel dat hun software zo buggy is..het installeren van die .net dinges liep bijvoorbeeld ook eerst de hele tijd vast en ik heb het dan kunnen fixen door de specifieke .net install files op de cd eerst aan te klikken en zo uit te voeren
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zuttasoxx schreef:
Gent32m schreef:Hey Homeconnecters,

In jullie VOIP enthousiasme... :wink:

Heeft iemand van jullie ook problemen gehad bij de installatie van de Homeconnect software, dat de modem niet gevonden werd ?

Of ben ik hier nu de enige... :-(

Enfin, vanavond weet ik meer (probeer ik eens opnieuw alles uit)


Wanneer ze vragen om nu uw modem in te steken vond hi jhem wel hoor. Wel met ethernet kabel verbonden voor de zekerheid. En vergeet ook niet op de powerknop te drukken van de modem. Als je modem aanstaat brandt het lichtje power

Voor frado..

Recht uit tweakers

[quote=sikk schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:53]
Het feit dat je router terug naar standaard instellingen gezet moet worden, heb ik een vermoeden dat de software gewoon met het admin wachtwoord werkt om alles in te stellen (rootww uit de software halen zal dus niet mogelijk zijn). Van om afstand... kan HyparBart gelijk hebben dat ze inloggen als root... en via CLI alles instellen.

Hier alvast de Voip instellingen:
  • Voor afbeelding1 moet je gewoon de pagina live editen en alles zichtbaar maken..
  • Voor de geavanceerde instellingen (afbeelding2) kan je gewoon de link: "http://192.168.1.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html" voor nemen ;) ofwel druk je op bewerken zodra je alles zichtbaar hebt gemaakt op afbeelding1...

Afbeelding
Afbeelding


[/quote]
en hoe geraakt ge daar allemaal aan als't afgesloten is? Moede die router weer resetten enzo :s?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

http://192.168.1.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html

probeer dat eens. Kben momenteel niet thuis moet het zelf nog testen
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Zuttasoxx schreef:http://192.168.1.1/UE/advanced_telephony_voip_acc.html

probeer dat eens. Kben momenteel niet thuis moet het zelf nog testen

Er is een interne systeemfout opgetreden (VOORBEREIDEN_DATA_MISLUKT). Uw aanvraag kan niet worden verwerkt.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

plaus schreef:Ik heb die error eerst ook de hele tijd gekregen toen ik mijn activatie code wou invoeren.. heb het probleem verholpen door de software op een andere pc te installeren.

Ik denk dat het vooral aan de software ligt, bij de brief met de activatiecode kreeg ik een cd met een "belangrijke update die ik moest installeren voor het invoeren van de activatiecode".
Als ik die dan wou installeren dan zei hij dat dit niet ging omdat ik reeds een "nieuwere versie van de homeconnect software" geïnstalleerd had. Dit was helemaal niet waar dus ik heb dan maar zelf de files vanop de cd gekopieerd en naar de dommel map gekopieerd.
Hierna bleek het nog steeds niet te werken en dan heb ik maar de oorspronkelijke software op een andere pc geïnstalleerd gevolgd door de update cd. Ditmaal bleek de update cd wel te werken en hierna kon ik de activatiecode zonder errors invoeren en enkele uren later had ik een internetverbinding. Mijn pc is 64-bit en mijn broer zijn pc is 32-bit dus misschien ligt het daaraan.

't is wel nogal debiel dat hun software zo buggy is..het installeren van die .net dinges liep bijvoorbeeld ook eerst de hele tijd vast en ik heb het dan kunnen fixen door de specifieke .net install files op de cd eerst aan te klikken en zo uit te voeren


Aha, toch nog een zielsgenoot gevonden :wink:

Idd, het zou wel eens aan de pc ook kunnen liggen. Of die software update.

Mijn HTPC is van de laatste nieuwste generatie (GigaByte GA-MA78GM-S2H moederbord). Ik heb hier al miserie mee gehad, met de Acronis software. In de PC Magazine zomereditie zat daar een Gratis Full Version DVD van Acronis True Image 10.0 (Home Edition). Met serial die je krijgt enzo. Ik heb dat uitgevoerd. Wou die Acronis Loader niet booten (hij vond mijn harde schijven niet. Een soort Host Controller error in C, etc...)

Ik heb hiervoor vele uren aan de chat met Acronis gehangen. Zeker 7 oplossingen heb ik uitgeprobeerd. Dan update drivers, tot andere boot CD, etc. Uiteindelijk bleek dat Acronis Loader 10.0 (die in een verborgen partitie op je schijf geinstalleerd wordt) geen drivers had om de harde schijven in mijn moederbord mee aan te sturen. Ik heb Acronis 11.0 Home Edition mogen uitproberen en uiteindelijk deze upgrade versie gratis gehad (waar je anders 30 euro moet voor neertellen). Van Service (langs de kant van Acronis) kan dit alvast tellen!

Waarmee ik maar zeggen wil, best mogelijk dat die HomeLink software geen connectie met die modem via de netwerkkaart van mijn moederbord kan maken (wegens verouderde drivers).

Ik zal vanavond eens een paar dingen uitproberen. Zoals jij ook gedaan hebt. Alvast bedankt voor je tips / ervaringen !

Greetz.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

frado schreef:sorrry om hier nog een vraag op te smjten, maar:
mijn uploadsnelheid is gezakt naar 39 kb/s . Is de rest voorbehouden voor telefoon misschien? Maar atm is er niemand aan het bellen, dus zou er imo toch ook niets voor moeten voorbehouden worden? Dat het zakt als er iemand belt, ja tuurlijk...
Dus kan die limiet niet auto opgeheven worden als er niemand belt?


Dit is mij ook zo en waarschijnlijk ook bij de andere
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

klooooon schreef:
frado schreef:sorrry om hier nog een vraag op te smjten, maar:
mijn uploadsnelheid is gezakt naar 39 kb/s . Is de rest voorbehouden voor telefoon misschien? Maar atm is er niemand aan het bellen, dus zou er imo toch ook niets voor moeten voorbehouden worden? Dat het zakt als er iemand belt, ja tuurlijk...
Dus kan die limiet niet auto opgeheven worden als er niemand belt?


Dit is mij ook zo en waarschijnlijk ook bij de andere

wat? Dat de limiet weggaat als er niet gebeld wordt?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Gent32m schreef:
plaus schreef:Ik heb die error eerst ook de hele tijd gekregen toen ik mijn activatie code wou invoeren.. heb het probleem verholpen door de software op een andere pc te installeren.

Ik denk dat het vooral aan de software ligt, bij de brief met de activatiecode kreeg ik een cd met een "belangrijke update die ik moest installeren voor het invoeren van de activatiecode".
Als ik die dan wou installeren dan zei hij dat dit niet ging omdat ik reeds een "nieuwere versie van de homeconnect software" geïnstalleerd had. Dit was helemaal niet waar dus ik heb dan maar zelf de files vanop de cd gekopieerd en naar de dommel map gekopieerd.
Hierna bleek het nog steeds niet te werken en dan heb ik maar de oorspronkelijke software op een andere pc geïnstalleerd gevolgd door de update cd. Ditmaal bleek de update cd wel te werken en hierna kon ik de activatiecode zonder errors invoeren en enkele uren later had ik een internetverbinding. Mijn pc is 64-bit en mijn broer zijn pc is 32-bit dus misschien ligt het daaraan.

't is wel nogal debiel dat hun software zo buggy is..het installeren van die .net dinges liep bijvoorbeeld ook eerst de hele tijd vast en ik heb het dan kunnen fixen door de specifieke .net install files op de cd eerst aan te klikken en zo uit te voeren


Aha, toch nog een zielsgenoot gevonden :wink:

Idd, het zou wel eens aan de pc ook kunnen liggen. Of die software update.

Mijn HTPC is van de laatste nieuwste generatie (GigaByte GA-MA78GM-S2H moederbord). Ik heb hier al miserie mee gehad, met de Acronis software. In de PC Magazine zomereditie zat daar een Gratis Full Version DVD van Acronis True Image 10.0 (Home Edition). Met serial die je krijgt enzo. Ik heb dat uitgevoerd. Wou die Acronis Loader niet booten (hij vond mijn harde schijven niet. Een soort Host Controller error in C, etc...)

Ik heb hiervoor vele uren aan de chat met Acronis gehangen. Zeker 7 oplossingen heb ik uitgeprobeerd. Dan update drivers, tot andere boot CD, etc. Uiteindelijk bleek dat Acronis Loader 10.0 (die in een verborgen partitie op je schijf geinstalleerd wordt) geen drivers had om de harde schijven in mijn moederbord mee aan te sturen. Ik heb Acronis 11.0 Home Edition mogen uitproberen en uiteindelijk deze upgrade versie gratis gehad (waar je anders 30 euro moet voor neertellen). Van Service (langs de kant van Acronis) kan dit alvast tellen!

Waarmee ik maar zeggen wil, best mogelijk dat die HomeLink software geen connectie met die modem via de netwerkkaart van mijn moederbord kan maken (wegens verouderde drivers).

Ik zal vanavond eens een paar dingen uitproberen. Zoals jij ook gedaan hebt. Alvast bedankt voor je tips / ervaringen !

Greetz.

ivm acronis,der zijn veel betere open source alternatieven!
Meegeleverde gratis software geeft vaak problemen(meestal verouderd,...) Ik heb nog hopen gratis software liggen, interesse?
Drivers hebben er hier niets mee te zien.
Homeconnect ik zal het nooit nemen (schandalig dat er nog altijd zoveel problemen zijn, ze zouden alle siemens kit's wel eens mogen upgraden voordat ze bij de klant terechtkomen) omdat ik zelf een voip account deel met familie(4maand gratis bellen nr nationale en internationale nummers voor +-12€, bedrag vermindert enkel door naar gsm's te bellen); de discovery kost 9.5€ met korting/maand.En als er problemen zijn heb je er zelf volledige controle over(er is geen contract).
Cocoony
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 aug 2008, 08:44
Locatie: Lier

Yargo schreef:Zijn er mensen waarbij het lichtje nog steeds niet brandt, of ben ik alleen :?

Helaas, hier in Lier is het ook nog steeds "nouga bollen"; je bent dus niet alleen.
Ondertussen kan ik wel aan alle schermen via HomeLink en heb ik zelfs een mailbox kunnen aanmaken...
Wat raar is: voordien werden de telefoniepagina's afgeschermd, maar nu niet meer. (heeft misschien te maken dat ik een hardreset van de modem heb gedaan en de internet instellingen manueel heb ingegeven...)

Dus: nog wat geduld oefenen voor het verschijnen van het VOIP lichtje.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Cocoony schreef:
Yargo schreef:Zijn er mensen waarbij het lichtje nog steeds niet brandt, of ben ik alleen :?

Helaas, hier in Lier is het ook nog steeds "nouga bollen"; je bent dus niet alleen.
Ondertussen kan ik wel aan alle schermen via HomeLink en heb ik zelfs een mailbox kunnen aanmaken...
Wat raar is: voordien werden de telefoniepagina's afgeschermd, maar nu niet meer. (heeft misschien te maken dat ik een hardreset van de modem heb gedaan en de internet instellingen manueel heb ingegeven...)

Dus: nog wat geduld oefenen voor het verschijnen van het VOIP lichtje.


Ik heb 2h geleden naar dommel gebeld en kheb ook mijn accountgegevens ( gewoon user en pass ) manueel in de modem moeten ingeven. Het zou nu tussen de 30min en 4 h in orde moeten zijn en ik mocht ik geen geval hem zonder stroom zetten.

Nu 2h later nog geen lampje... Ik zal maar niet teveel hopen zeker :-(
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

frado schreef:de MTU moet w el op 1492 staan, niet 1450.
En kan iemand bevestigen dat je de 1e pro forma zelf moet betalen, en niet via domilciliering?


is dat echt nodig om op 1492 te staan?
heb dat nog niet veranderd en heb zonder problemen internet.
zit wel op een verbinding van een goeie 8500Mbps, exact weet ik niet van buiten aangezien ik nu op werk ben.
anders verander ik dat straks wel eens :P
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Bij mij staat de MTU op 1500 , heb wel een cityconnect formule in Leuven .
Weet niet bij de andere 'cityconnecters ' .
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Kenneth_matthys schreef:
frado schreef:de MTU moet w el op 1492 staan, niet 1450.
En kan iemand bevestigen dat je de 1e pro forma zelf moet betalen, en niet via domilciliering?


is dat echt nodig om op 1492 te staan?
heb dat nog niet veranderd en heb zonder problemen internet.
zit wel op een verbinding van een goeie 8500Mbps, exact weet ik niet van buiten aangezien ik nu op werk ben.
anders verander ik dat straks wel eens :P

de maximum die voor adsl wordt gehanteerd is 1492.
Dit slaagt terug op het grootte van het packet. Hoe groter hoe groter kans dat hem niet aankomt. Er stond hier ergens een command om te testen wat beste is voor u verbinding
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

Nadat bijna iedereen hier eindelijk zijen voip aan de praat heeft gekregen en ik nog steeds niet (lampje brandt nog steeds niet) heb ik de installatie eens helemaal van 0 begonne... gaat allemaal goed... alleen bij de homeconnect software als ik wil inloggen geeft ie een fout : fout bij inloggen op de server ofiets in die aard.
Plus normaal moet dommel mijne voip-gedeelte zelf configureren.. dit is nog altijd niet gebeurd...
wat nu? :(
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Die maximum MTU is die ook geldig voor adsl2+ , vreemd dat dit in mijn scherm op 1500 staat , heb dat nochtans niet veranderd .
Jeanke
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2008, 13:12

Yeah wicked.. Voip werkt.. ik kan nu bellen, gebeld worden weet ik nog niet...
nu de nieuws server nog aan de praat krijgen :( ik geraak er maar niet op...
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

silencer schreef:ivm acronis,der zijn veel betere open source alternatieven!
Meegeleverde gratis software geeft vaak problemen(meestal verouderd,...) Ik heb nog hopen gratis software liggen, interesse?
Drivers hebben er hier niets mee te zien.
Homeconnect ik zal het nooit nemen (schandalig dat er nog altijd zoveel problemen zijn, ze zouden alle siemens kit's wel eens mogen upgraden voordat ze bij de klant terechtkomen) omdat ik zelf een voip account deel met familie(4maand gratis bellen nr nationale en internationale nummers voor +-12€, bedrag vermindert enkel door naar gsm's te bellen); de discovery kost 9.5€ met korting/maand.En als er problemen zijn heb je er zelf volledige controle over(er is geen contract).


Hoi, bedankt voor het aanbod. Maar ik heb al software genoeg liggen. Moet het enkel nog op mijn HTPC geinstalleerd krijgen. Ik kom tijd, tijd tijd tekort... (buiten mijn werkuren)

P.S. Ik verstuur deze comment vanop mijn nieuw adres in Merelbeke. De internet connectie met de HomeConnect software is dus eindelijk gelukt :-D

Het had idd terug met mijn pc te maken. Op de HTPC (Gigabyte moederbord) lukte het niet. Op mijn Asus Desktop (1 jaar oud) lukt het wel...

Een te nieuwe PC hebben, is dus nergens goed voor.
Want je loopt tov iedereen voorop :)

Zie ook Acronis True Image verhaal.

Nu nog wachten tot die VOIP aangaat (morgen), dan kan ik dit ook eens uittesten...
lcars8467
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:43

Even ter info:

Eind juli homeconnect aangevraagd, nu reeds netconnect klant.

Vandaag gebeld naar de helpdesk om te vragen hoe lang de activatie van homeconnect nog duurt. Blijkbaar lag de registratie even stil omdat de persoon die de manuele acties uitvoert er niet was (vakantie wsl).

Dus netconnectors die eind juli hebben ingeschreven zouden eind volgende week hun activiatie moeten krijgen.

P.S duurde wel een half uur om binnen te geraken :? maar zeer vriendelijk en correct verder geholpen!
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Yargo schreef:
Cocoony schreef:
Yargo schreef:Zijn er mensen waarbij het lichtje nog steeds niet brandt, of ben ik alleen :?

Helaas, hier in Lier is het ook nog steeds "nouga bollen"; je bent dus niet alleen.
Ondertussen kan ik wel aan alle schermen via HomeLink en heb ik zelfs een mailbox kunnen aanmaken...
Wat raar is: voordien werden de telefoniepagina's afgeschermd, maar nu niet meer. (heeft misschien te maken dat ik een hardreset van de modem heb gedaan en de internet instellingen manueel heb ingegeven...)

Dus: nog wat geduld oefenen voor het verschijnen van het VOIP lichtje.


Ik heb 2h geleden naar dommel gebeld en kheb ook mijn accountgegevens ( gewoon user en pass ) manueel in de modem moeten ingeven. Het zou nu tussen de 30min en 4 h in orde moeten zijn en ik mocht ik geen geval hem zonder stroom zetten.

Nu 2h later nog geen lampje... Ik zal maar niet teveel hopen zeker :-(


Pfrrtttt, zoals ik verwacht had, meer dan 4h later nog altijd niets :evil: :evil:
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

Het is overal in orde aan het komen dus mss dat het tegen morgen wel opgelost is :)
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Overal zou ik ni zeggen, hier ook nog steeds niks :evil:
Daarstraks nog gebeld en zou in orde moete zijn na 4u. Niks dus
Kenneth_matthys
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 aug 2008, 00:32
Locatie: Wetteren

heb gezegd dat het in orde aan het komen is, niet dat het in orde is :P
hoop wel voor u dat het morgen toch in orde zal zijn.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

malinwa001 schreef:Overal zou ik ni zeggen, hier ook nog steeds niks :evil:
Daarstraks nog gebeld en zou in orde moete zijn na 4u. Niks dus


zelfde als bij mij dus, ben blij datk toch nie alleen ben :).
Gebruikersavatar
GeMa
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 17 dec 2005, 12:09

Yargo schreef:
malinwa001 schreef:Overal zou ik ni zeggen, hier ook nog steeds niks :evil:
Daarstraks nog gebeld en zou in orde moete zijn na 4u. Niks dus


zelfde als bij mij dus, ben blij datk toch nie alleen ben :).


Ook hier nog altijd geen VOIP, nu al 4 weken.
;-(
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Jeanke 17u18 schreef:Nadat bijna iedereen hier eindelijk zijen voip aan de praat heeft gekregen en ik nog steeds niet (lampje brandt nog steeds niet) heb ik de installatie eens helemaal van 0 begonne... gaat allemaal goed... alleen bij de homeconnect software als ik wil inloggen geeft ie een fout : fout bij inloggen op de server ofiets in die aard.
Plus normaal moet dommel mijne voip-gedeelte zelf configureren.. dit is nog altijd niet gebeurd...
wat nu? :(


Jeanke 17u40 schreef:Yeah wicked.. Voip werkt.. ik kan nu bellen, gebeld worden weet ik nog niet...
nu de nieuws server nog aan de praat krijgen :( ik geraak er maar niet op...


iedereen die geen voip heeft jeanke heeft het in 20 min gedaan blijkbaar :D.. nice
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik was dit allemaal aan het lezen, keek ff op men modem en ook hier brandt het voip lichtje nu. Alles werkt perfect.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”