Hoi,
Sinds gisteren heb ik ook een actieve ADSL lijn (de installateurs hebben wel het stuk tot aan mijn straat mogen uitbreken, en een nieuwe lijn leggen, want Belgacom wou geen toestemming geven om de bestaande lijn te hergebruiken
)
Enfin, alvast eindelijk een werkend ADSL signaal.. Zo ver, zijn we al
Nu heb ik wel volgend probleem. Heeft iemand van jullie dit ook gehad ? Ik heb de FAQ van FullHD al eens doorlopen. Maar geen antwoord erop gevonden...
1) Via de HomeLink software (internet oude huis) heb ik mijn gegevens doorgestuurd, contract gefaxed en uiteindelijk activatie-brief in de bus gekregen.
2) De ADSL lijn (in mijn nieuw huis) is nu actief. Ik heb de HomeLink software laatste versie (uit dit startertopic) op een nieuwe pc geinstalleerd en krijg nu volgende keuzes:
(a) ik heb de registratie-procedure nog niet succesvol doorlopen
(b) ik ben reeds via deze software geregistreerd maar heb mijn software opnieuw geïnstalleerd
(c) ik ben reeds telefonisch geregistreerd en wens mijn modem in gebruik te nemen
Ik heb voor (a) niet gekozen. Want ben reeds geregistreerd (heb activatie-brief ontvangen)
Als ik voor (c) kies, dan krijg ik (na invullen activatie-code) de melding, dat het systeem mijn modem niet kan vinden. Nochtans heb ik het paswoord van de router niet aangepast (blijft op admin). En zijn de kabels correct aangesloten.
Als ik voor (b) kies, krijg ik geen melding dat mijn modem door Dommel geconfigureerd zal worden, maar iets later wel dit te zien:
u kan momenteel niet inloggen aangezien de configuratie van uw modem en/of; de activatie of overname van uw telefoonnummer nog niet is afgerond
Betekent dit nu, dat Dommel mijn model aan het configureren is. Ik weet niet.. Ik vertrouw het niet helemaal. Bij puntje (b) is daar geen melding van gegeven. Puntje (a) heb ik niet geprobeerd (misschien stom, weet niet).
Hoe hebben jullie dit gedaan ?
P.S. Ik kan straks ook altijd eens bellen naar Dommel (activatie-helpdesk).