Ik wel.Limburg schreef:Heel goed Dfrog!Dfrog schreef:Ik ben ff de firma itelco gaan opzoeken bij de NBB. Ze hebben slechts een eigen vermogen van 85.259 euro en handelsvorderingen van: 365.733 euro.
Waarom zouden ze die 5miljoen dan niet in hun balans hebben staan? Toch een enorm bedrag voor zo'n bedrijfje. Om dat het een veel te hoog bedrag is? Of staat dit op een andere balanspost? Zitten er boekhouders pur sang onder ons?
Maar over welk jaar betreft dit, 2007 of 2006?
Ze zouden natuurlijk sterk gegroeid kunnen zijn, maar zo'n groei wekt toch vragen op die DataNews zichzelf op z'n minst zou moeten hebben gesteld voor publicatie van zo'n bericht.
(p.s. ik ben geen boekhouder)
Ten eerste gaat het blijkbaar over een schadeclaim wegens contractbreuk... dit is geen handelsvordering. Dit heeft niets met groei te maken.
Ten tweede als deze schadeclaim in het lopende boekjaar is ontstaan (2008 dus) zal je dit pas ten vroegste in de balans per 31/12/2008 terug kunnen vinden.
Ten derde zouden (!!!) de hoge openstaande handelsvorderingen een uitleg kunnen zijn van de wanbetaling van Scarlet.
Tenslotte, let op met het analyseren van jaarrekeningen, dit is slechts een momentopname op de afsluitdatum van het boekjaar. wat op 31/12/x in de balans staat kan bij wijze van spreken op 1/1/x+1 alweer helemaal anders zijn.
PS: Ik heb de jaarrekening niet bekeken ik ga maar af op de bedragen die hierboven vermeld worden