Computers worden weggehaald bij Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
magicstarlet
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:49

Limburg schreef:
Dfrog schreef:Ik ben ff de firma itelco gaan opzoeken bij de NBB. Ze hebben slechts een eigen vermogen van 85.259 euro en handelsvorderingen van: 365.733 euro.

Waarom zouden ze die 5miljoen dan niet in hun balans hebben staan? Toch een enorm bedrag voor zo'n bedrijfje. Om dat het een veel te hoog bedrag is? Of staat dit op een andere balanspost? Zitten er boekhouders pur sang onder ons? 8)

Heel goed Dfrog! :-D
Maar over welk jaar betreft dit, 2007 of 2006?
Ze zouden natuurlijk sterk gegroeid kunnen zijn, maar zo'n groei wekt toch vragen op die DataNews zichzelf op z'n minst zou moeten hebben gesteld voor publicatie van zo'n bericht.
(p.s. ik ben geen boekhouder)


Ik wel.
Ten eerste gaat het blijkbaar over een schadeclaim wegens contractbreuk... dit is geen handelsvordering. Dit heeft niets met groei te maken.
Ten tweede als deze schadeclaim in het lopende boekjaar is ontstaan (2008 dus) zal je dit pas ten vroegste in de balans per 31/12/2008 terug kunnen vinden.
Ten derde zouden (!!!) de hoge openstaande handelsvorderingen een uitleg kunnen zijn van de wanbetaling van Scarlet.
Tenslotte, let op met het analyseren van jaarrekeningen, dit is slechts een momentopname op de afsluitdatum van het boekjaar. wat op 31/12/x in de balans staat kan bij wijze van spreken op 1/1/x+1 alweer helemaal anders zijn.

PS: Ik heb de jaarrekening niet bekeken ik ga maar af op de bedragen die hierboven vermeld worden
teaser
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 aug 2008, 23:47
Bedankt: 1 keer

Rudi.$ schreef:Maar zoals de zaken nu staan zou de klant deze keer geen goede beurt maken.

Wat bedoel je met deze zin?

Het laatste wat ik wil is zonder ISP vallen, want het duurt al gauw weken om een nieuwe aansluiting bij een andere ISP te krijgen.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

teaser schreef:
Rudi.$ schreef:Maar zoals de zaken nu staan zou de klant deze keer geen goede beurt maken.

Wat bedoel je met deze zin?

Het laatste wat ik wil is zonder ISP vallen, want het duurt al gauw weken om een nieuwe aansluiting bij een andere ISP te krijgen.


Ik bedoel stel dat Belgacom nu zou overnemen, dan zou de klant daar bijna zeker de dupe van worden, waar ik vroeger het omgekeerde stelde, maar toen was dit verhaal nog niet gekend, zelfs al is er dan veel natte vingerenwerk bij te pas ggekomen bij dat artikel.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ben eens benieuwd wat er van waar is. Er zijn er maar een paar die met dit "nieuws" naar buiten komen.
Afbeelding
magicstarlet
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2008, 19:49

ik hoop dat het nog wat meevalt.. want professioneel kan ik toch echt niet een paar weken zonder internet :s
Gebruikersavatar
Vladimirke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 223
Lid geworden op: 27 apr 2007, 07:39
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Het zal wel weer veel wind en weinig schade zijn. Gewoon afwachten en we zien wel.
malo01
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 aug 2008, 05:38

En ik, dacht de ware (isp)t'hebben gevonden :-(




LOL
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Als er al een faillissement komt dan zal de klant daar niets van merken. Er komt dan een vloeiende overname door een anders speler. KPN om maar iets te noemen. Hoe sneller Scarlet wordt overgenomen, hoe beter. Kan het gewicht tegen BC alleen maar vergroten. En he tis niet omdat je 5 miljoen euro vraagt aan een rechter dat je die ook krijgt. Veel lopen nogal hard van stapel. Juridisch wordt de soep nooit zo heet geheten als die wordt opgediend. Beslissingen worden steeds genuanceerd.
gertd
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:20

Fustigateur schreef:Als er al een faillissement komt dan zal de klant daar niets van merken. Er komt dan een vloeiende overname door een anders speler.

dat is niet gegarandeerd ik hoop voor de scarlet mensen van wel
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

update:

Philippe Vansteenkiste, de advocaat van Scarlet, zegt dat de feiten manifest onjuist zijn. "Er is een procedure hangende, maar het gaat om een saldo van 49.000 euro aan onbetaalde facturen en nog eens een bijkomende 8.400 euro. Er is geen schadeclaim van 5 miljoen euro." Volgens hem zijn de rekeningen niet geblokkeerd en is er ook geen sprake van inbeslagname.

bron: datanews
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

ROFLMAO
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Goztow schreef:ROFLMAO


? in welke zin?
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

@ datanews
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Wie weet is het allemaal in scene gezet.

1) Itelco wordt hiermee bekender
2) Scarlet kan sympathie wekken bij BIPT
3) Belgacom kan mss toch Scarlet overnemen

ik zeg niks natuurlijk ... maar het is wel vreemd zo'n strijd via media te voeren ...
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

We zijn vandaag de 14 de en bij scarlet gingen ze dan hun computers weghalen.. Is daar nu iets gebeurt of niet..

Mijn internet en foon werken nog steeds dus??? Denk dat datanews wel even een foutje heeft geschreven....
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

stefke schreef:We zijn vandaag de 14 de en bij scarlet gingen ze dan hun computers weghalen.. Is daar nu iets gebeurt of niet..

Mijn internet en foon werken nog steeds dus??? Denk dat datanews wel even een foutje heeft geschreven....


Als dat echt zo is, dan is het al een kemel :roll:

Maar dit wordt ontkent door Scarlet hun advocaat.
Op de site van Tik is het inderdaad ook al door iemand van Scarlet (dat vermoeden we) ook al ontkent.

Afwachten dus ...
proxiboyke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 355
Lid geworden op: 02 jan 2007, 14:56
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ze hebben allezins nog computers
want ze hebben mijn faktuur gecrediteerd
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Wat heb ik gezegd. Ik dacht het wel dat er niet veel van waar zou zijn.
Bedankt voor de info Astralon.
Afbeelding
MisterGasman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 07 jan 2008, 23:36

lol, Itelco heeft dus gewoon geprofiteerd om van zijn mening een feit te maken, om de boel een beetje te verzieken.
Wat is het nut ervan? Gelijk willen krijgen allicht.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”