Homeconnect - ADSL licht brandt, maar geen internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Hey,

vorige week via de Homelink wizard (setup programma via FAQ gedownload) de modem laten configureren. Heb volledig de FAQ gevolgd. Er staat dat je geduld moet hebben, maar ik wacht nu al een week en heb nog altijd geen verbinding :-). Het adsl lampje brandt zonder te knipperen. Voip lampje brandt niet. Ook staat in de FAQ dat je een inlogscherm krijgt, maar heb die niet gekregen.
Voordien had ik Edpnet, reeds opgezegd maar wordt pas 18/09 afgesloten. Belgacom lijn is reeds afgesloten.

Blokkeert het Edpnet signaal dat van Dommel?
Iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt!
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

Er staat een grote sticky paar post boven je speciaal voor dommel en problemen. Als ik het me niet vergis had iemand ook een dergelijk geval, waar hij mobistar internet had. Lees de topics wat door.

En maak niet voor elk homeconnect probleem een nieuw topic als er een grote gestickiede topic is
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb nog wat opgezocht hier. Ik merk nu dat het online-lichtje niet brandt. Ik heb gelezen dat dit waarschijnlijk door verkeerde instellingen in de router komt. Maar als ik de geavanceerde internetinstellingen probeer te wijzigen naar een voorbeeld op het forum en ik druk op 'OK' worden de settings niet gesaved.

iemand raad?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

hmm.. als je kan bel naar dommel technische dienst en laat ze je samen de instellingen overlopen
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Dommel heeft zelf gebeld vanmorgend. Verschoot me een bult :-) . Spijtig dat ik nog sliep :-(. Teruggebeld, samen instellingen overlopen en nu werkt internet. Gsm verbrak verbinding na een uur bellen, dus voip werkt nog niet. Geen zin om nog eens terug te bellen. Zal voor volgende week zijn :-).
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Kan je me zeggen wat jij juist aan instellingen hebt? Want bij mij zoeken ze een technieker te laten langskomen. Want mijn ADSL lampeke blijft pinken. En volgens hun is opt eerste gehoor alles juist aangesloten. Maar nu ik lees dat het ook aan de instellingen kan liggen van de modem is dit misschien de oplossing?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

dit wil ook weten :-)
heezy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 jun 2008, 18:34
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Internet-provider: Anders
Protocol: PPPoE
Gebruikersnaam: staat in je brief onder news login, maar belangrijk je moet de .be eraf laten. Dus bv. dsl56490@schedom
Wachtwoord: = news paswoord, zie brief
Naam Access concentrator: open laten
MTU: 1492
Lijnmodus: automatisch
Encapsulation: LLC
QoS class: UBR
VPI / VCI: 8 /35
24-uurs herverbinding: Uit
Verbindingsmodus: Altijd aan
PPPoE-doorvoer: Uit
UPnP: Uit

Dan op 'Testinstellingen' klikken en even geduld hebben zodat hij verbinding kan maken.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

heezy schreef:Internet-provider: Anders
Protocol: PPPoE
Gebruikersnaam: staat in je brief onder news login, maar belangrijk je moet de .be eraf laten. Dus bv. dsl56490@schedom
Wachtwoord: = news paswoord, zie brief
Naam Access concentrator: open laten
MTU: 1492
Lijnmodus: automatisch
Encapsulation: LLC
QoS class: UBR
VPI / VCI: 8 /35
24-uurs herverbinding: Uit
Verbindingsmodus: Altijd aan
PPPoE-doorvoer: Uit
UPnP: Uit

Dan op 'Testinstellingen' klikken en even geduld hebben zodat hij verbinding kan maken.


Dank voor de mooie hulp, straks eens even testen.
Nen dikke merci ;)
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Heb dit geprobeert maar zonder resultaat. Adsl lampeke blijft rustig voortknipperen.
Kheb ondertussen ook al men eerste proforma betaald uit goede wil.
Kosten lopen bij mij ferm op zonder dat ik werkend internet heb :(
Kben echt de wanhoop nabij momenteel
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

GunSmoke007 schreef:Kan je me zeggen wat jij juist aan instellingen hebt? Want bij mij zoeken ze een technieker te laten langskomen. Want mijn ADSL lampeke blijft pinken. En volgens hun is opt eerste gehoor alles juist aangesloten. Maar nu ik lees dat het ook aan de instellingen kan liggen van de modem is dit misschien de oplossing?


als het blijft knipperen ligt het imo niet aan de modem instellingen maar aan uw fysieke lijn. Dus zo rap mogelijk diene technieker laten langskomen zeker.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Vandaag komt mijne maat langs, kent zeer veel van die dingen allemaal. Als die het ni kan oplossen dan zal het idd een technieker worden.

Vandaag ook een mail gehad van Schedom dat mijn betaling is binnengekomen en dat de diensten binnen 3 dagen geactiveerd zullen worden en het internet mogelijk binnen de 10 dagen.
Ik neem aan dat dit gewoon een standaardmail is? Aangezien ze mij telefonich al verteld hebben dat alles actief staat.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Gunsmoke , is idd standaard. heb juist dezelfde mail gekregen.
Ik ben sinds zaterdag online met homeconnect. Ik was vrijdag aangesloten maar theeft me serieus wat moeite gekost om het ding geactiveerd te krijgen.

Ik kon direct online.. maar de instellingen van scarlet (mijn vorige isp) zaten nog in de modem (effe vergeten:p)
Homeconnect software geherinnstalleerd .. modem terug gereset naar fabrieksinstellingen .. .
Modem synct ... maar geraakt niet online (zitten geen gegevens in)
Ik dacht dat de homeconnectsoftware de modem zou installeren... eventueel met een tempaccount.
maar na uren wachten geen resultaat. Ook de software geeft 'could not connect to database'... logisch als ge geen internetverbinding hebt denk ik ! :p

Heb dan toch zelf de gegevens ingevuld in de router (die van de newsaccount , heb zowat alle combinaties gebruikt) .. en ik kon online.
Ik dacht dat de voip instellingen nu wel niet zouden lukken. Maar paar uur later brande het VOIP lampje en kan ik uitgaande gesprekken voeren.
Nu zal het wachten zijn tot mijn nummer volledig is overgedragen wrs :)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 18 dec 2005, 12:22

die gegevens gingen er bij mij automatisch in eigenlijk.
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

GunSmoke007 schreef:Vandaag komt mijne maat langs, kent zeer veel van die dingen allemaal. Als die het ni kan oplossen dan zal het idd een technieker worden.

Vandaag ook een mail gehad van Schedom dat mijn betaling is binnengekomen en dat de diensten binnen 3 dagen geactiveerd zullen worden en het internet mogelijk binnen de 10 dagen.
Ik neem aan dat dit gewoon een standaardmail is? Aangezien ze mij telefonich al verteld hebben dat alles actief staat.



Ik heb mail lijn moeten zuiveren met een ADSL spitter en een binnenhuisbedrading moeten opschonen (er zat nog een centrale tuss, die er nu vantussen is), een toen kon ik ook online!
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”