vanaf 22juli max 12

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

CronoS schreef:Ik was op zich wel geinteresseerd in dit Max12 abbonement.

Ik zit ongeveer op 3.6 km van de centrale af en heb nu een 3.3 mbit verbinding liggen die stabiel is, toch zou ik graag een klein beetje sneller willen als dit mogelijk is. Dus ik had EDPNet gevraagd wat mijn verwachte lijnspeed zou gaan worden met dit nieuwe abbonnement.
Krijg ik een antwoord terug dat er geen snelheidsverhoging in kan zitten... Nu zit ik wel wat verder weg van de centrale, maar ik had met ADSL 2 wel een iets betere performance verwacht, misschien 4 of 5 mbit ? Klopt dit??? Kan straks ADSL 24 mbit of VDSL 2 nog iets voor me betekenen of is dit allemaal hopeloze techniek zolang ik 3.7 km van de wijkcentrale verwijderd bent...

Zie mijn eerdere post op pagina 4. Wanneer je te ver zit, zit er geen snelheidsverhoging in.
Bij mij is dit dus ook het geval, 4 Mbit ongeacht ik Max6 Dyn of Max12 Dyn aanga.

ADSL2+ is op zich ook weeral een gedateerde technologie, ik hoop dat men zo snel (ook voor de kleinere ISP's) volledig kan overgaan op VDSL2, waar de ROP's aka mini-centrale's veel dichter staan (omdat er dus meer zijn) en de koper tot je thuis dus een heel stuk ingekort wordt.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

ik zit op 862 meter van de centrale en haal het maximum uit mijn max6, 666 kb/sec download en 68 kb/sec upload.

Op het eerste gezicht is Max12 interessant maar als je een nieuwe modem, activatiekosten meerekend wordt dit al vlug een dure upgrade als je het mij vraagt. Je krijgt grotere downloadsnelheid maar met die snelheid zal de limiet van 60 gb vlug bereikt zijn en de upload is ook minder dan max6.

Voor nieuwe klanten is max12 zeer goed maar voor bestaande klanten die max6 hebben is een upgrade te duur vind ik persoonlijk.

Tevens op edpnet website maken ze volgende vergelijking:

EDPnet ADSL Max12 €34,95 per maand
Belgacom ADSL Plus €57,05 per maand
Telenet ExpressNet €42,91 per maand


Edpnet vergeet wel bij te vermelden dat je een discolijn van 10 euro of copperlijn van 11.8 euro moet hebben bij dit abonnement dus met andere woorden telenet expressnet is goedkoper dan Max12 abonnement !!!!!
super_freak
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:13

Edpnet vergeet wel bij te vermelden dat je een discolijn van 10 euro of copperlijn van 11.8 euro moet hebben bij dit abonnement dus met andere woorden telenet expressnet is goedkoper dan Max12 abonnement !!!!!


Maar dan zult ge het wel moeten doen met 20GB volume
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

bigbrother schreef:EDPnet ADSL Max12 €34,95 per maand
Belgacom ADSL Plus €57,05 per maand
Telenet ExpressNet €42,91 per maand


Edpnet vergeet wel bij te vermelden dat je een discolijn van 10 euro of copperlijn van 11.8 euro moet hebben bij dit abonnement dus met andere woorden telenet expressnet is goedkoper dan Max12 abonnement !!!!!


Errr. En hoe bel je dan als je Telenet hebt? Ik bedoel maar, als je niet via VOIP of GSM belt heb je toch altijd een telefoonlijn nodig (tenzij je geen telefoonlijn wilt natuurlijk)?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

Nee ik maak geen gebruik van een vaste telefoon. Heb een gsm en dat is al meer dan voldoende.

Dus zeker in mijn geval is edpnet duurder dan telenet :-)
EDPNET ROCKS !!!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

waat staat die vergelijking?
tis ni alsof ze het verbergen
het wordt vermeldt dat je telefoonlijn nodig hebt of raw copper
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op de productenpagina.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

bigbrother schreef:ik zit op 862 meter van de centrale en haal het maximum uit mijn max6, 666 kb/sec download en 68 kb/sec upload.

Op het eerste gezicht is Max12 interessant maar als je een nieuwe modem, activatiekosten meerekend wordt dit al vlug een dure upgrade als je het mij vraagt. Je krijgt grotere downloadsnelheid maar met die snelheid zal de limiet van 60 gb vlug bereikt zijn en de upload is ook minder dan max6.

Voor nieuwe klanten is max12 zeer goed maar voor bestaande klanten die max6 hebben is een upgrade te duur vind ik persoonlijk.

Tevens op edpnet website maken ze volgende vergelijking:

EDPnet ADSL Max12 €34,95 per maand
Belgacom ADSL Plus €57,05 per maand
Telenet ExpressNet €42,91 per maand


Edpnet vergeet wel bij te vermelden dat je een discolijn van 10 euro of copperlijn van 11.8 euro moet hebben bij dit abonnement dus met andere woorden telenet expressnet is goedkoper dan Max12 abonnement !!!!!


Kan je evengoed zeggen dat je bij Telenet een kabelTV-abonnement nodig hebt.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Steven7 schreef:
Kan je evengoed zeggen dat je bij Telenet een kabelTV-abonnement nodig hebt.
Dat heb je niet nodig.
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

Net eens mijn licht opgestoken bij belgacom ivm met de modem die nodig is voor ADSL2. Ik had een philips adsl modem pstn blue sna 6600/18 omdat ik belgacom tv ooit geprobeerd heb. Deze modem is perfect compatible voor ADSL2. Dus enkel 25 euro activatiekosten voor een upgrade daar kan ik nog met leven dus ga ik omschakelen van Max6 naar Max12.

Max12 is maar beschikbaar vanaf september vandaar dat iemand die lange wachttijd van 8 weken had waarschijnlijk.
EDPNET ROCKS !!!
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Eigenlijk wel stom dat een max12 meer dan een max6 kost, als ik mij niet vergis is de extra kost voor EDPnet minder dan 0,5€.
En ja die 20GB extra, laat die keuze aan de klant of die ze wilt of niet.

En ten slotte, de activatiekost. I.p.v. 25€ activatie kosten aan bestaande klanten, bedank uw trouwe klanten en vraag ze eventueel om hun contract een extra jaar te verllengen.

Resultaat: De bestaande klanten zijn/worden/blijven tevreden en hoeven dus geen alternaieven te bekijken en vergelijken en zo is EDPnet weer een jaar extra verzekerd van de inkomsten van die klanten.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ZMD schreef:Eigenlijk wel stom dat een max12 meer dan een max6 kost, als ik mij niet vergis is de extra kost voor EDPnet minder dan 0,5€.
En ja die 20GB extra, laat die keuze aan de klant of die ze wilt of niet.
Volgens mij zal het feit dat Max6 via Scarlet en Max12 via Belgacom loopt er wel voor iets tussen zitten.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 maa 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

meon schreef:
ZMD schreef:Eigenlijk wel stom dat een max12 meer dan een max6 kost, als ik mij niet vergis is de extra kost voor EDPnet minder dan 0,5€.
En ja die 20GB extra, laat die keuze aan de klant of die ze wilt of niet.
Volgens mij zal het feit dat Max6 via Scarlet en Max12 via Belgacom loopt er wel voor iets tussen zitten.


Inderdaad was dit effe vergeten. Daar zullen er misschien wel meer kosten zijn. Het zijn de gewone adsl via Belgacom en de ADSL2+ (12Mbps) van Belgacom die zo weinig verschillen van prijs.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

meon schreef:Volgens mij zal het feit dat Max6 via Scarlet en Max12 via Belgacom loopt er wel voor iets tussen zitten.
Ik denk dat Max12 nog steeds via Bruo loopt, niet?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
meon schreef:Volgens mij zal het feit dat Max6 via Scarlet en Max12 via Belgacom loopt er wel voor iets tussen zitten.
Ik denk dat Max12 nog steeds via Bruo loopt, niet?

hoogtswrs niet, gezien die max12 volledige dekking beloofd en heeft die lage upload dat geen enkele andere formule heeft
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:hoogtswrs niet, gezien die max12 volledige dekking beloofd en heeft die lage upload dat geen enkele andere formule heeft
Aan die upload kan Scarlet ook niet doen denk ik, 512 kbps is het overal, ongeacht het bruo of wholesale is.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
liger schreef:hoogtswrs niet, gezien die max12 volledige dekking beloofd en heeft die lage upload dat geen enkele andere formule heeft
Aan die upload kan Scarlet ook niet doen denk ik, 512 kbps is het overal, ongeacht het bruo of wholesale is.

eh zowat elke scarlet reseller biedt 640 kbps adsl1 en 1024 kbps adsl2+ toch?
bigbrother
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2008, 18:39

Edpnet Ticket 1:

Code: Selecteer alles

Geachte,

Max 12 zal nationaal beschikbaar zijn, dit is ADSL2+.  De uploadsnelheid is lager omdat het commercieel profiel dat de netwerkbeheerder hiervoor voorziet (Belgacom) dit nu eenmaal voorschrijft.  Indien zij een hoger profiel aanbieden dan zal EDPnet dit uiteraard overwegen maar momenteel is 512 helaas het maximum.  Wat betreft de activatiekost die wordt idd doorgerekend.  EDPnet dient significante kosten te maken om een klant over te schakelen naar het ADSL2+ netwerk.
De omschakeling gaat vrijwel naadloos (de dag zelf kan u disconnectie ondervinden) de logins en passwords blijven behouden.
Er is geen technieker voor nodig ter plekke bij u (wél in de centrale van uw regio).

Met vriendelijke groet,



Edpnet ticket 2:

Code: Selecteer alles


Geachte,

Max 12 loopt niet via hetzelfde netwerk als Max 24, vandaar het verschil.
U dient idd wel te beschikken over een ADSL2+ compatibele modem (splitter blijft compatibel)
Max 12 zal beschikbaar zijn vanaf september 2008.

Met vriendelijke groet,
EDPNET ROCKS !!!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

en nu zijn we er zeker van :0
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Vreemd dat ze daar niet vermelden dat je daarom niet perse een hogere snelheid haalt dan die op ADSL.

't Is zo een beetje als bij ADSL 20 van Scarlet: men afficheert deze sneheden, in het beste geval staat er ergens vermeld dat die van de afstand tot centrale afhangen, en voor een heel aantal gebruikers zal er toch niet meer in zitten dan 4 à 6 mbit...
bmattijs
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 31 okt 2006, 18:01

ook hier pas vanaf september beschikbaar. Maar de kortingsactie loopt maar tem 31 augustus. Dus al vooraf intekenen op iets wat eigelijk nog niet zeker is. Klinkt volledig edpnet voor mij :p
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Hier ook pas september maar ik wordt al in augustus aangesloten op een 6Mbit profiel. Geen idee eigenlijk wat de upload snelheid zal zijn tijdens die periode.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

TomG schreef:Vreemd dat ze daar niet vermelden dat je daarom niet perse een hogere snelheid haalt dan die op ADSL.

't Is zo een beetje als bij ADSL 20 van Scarlet: men afficheert deze sneheden, in het beste geval staat er ergens vermeld dat die van de afstand tot centrale afhangen, en voor een heel aantal gebruikers zal er toch niet meer in zitten dan 4 à 6 mbit...

Dat is toch bij elke ADSL ISP zo.

Ik zit op 4.2 KM van de centrale en heb ook maar een 3.3Mbit/384Kbit profiel bij EDPnet ipv hun 6Mbit profiel. Voor zover ik weet is er geen enkele ISP die dit duidelijk maakt op zijn site.

Het zou inderdaad mooi zijn moest elke ADSL ISP dit vermelden op hun site, maar ik denk dat ze dit liefst zo stil mogelijk houden en de klant het zelf laten ontdekken. Uiteindelijk kunnen zij daar ook niet veel aan doen en is het gewoon een fysieke limiet (waar zij inderdaad onderscheid in maken via profielen omdat het anders voor hun niet te doen is).

Het is misschien wat vuil om het niet te vermelden, maarja je gaat toch niet tegen je eigen winkel spreken en omdat dit voor elke ADSL ISP zo is stoor ik me er niet meer zo aan.

Als de toekomstige klant een klein beetje opzoekingswerk doet komt hij er vanzelf wel achter.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik vind het nog altijd raar dat telenet daar niet op in speelt in hun reklame.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef:ik vind het nog altijd raar dat telenet daar niet op in speelt in hun reklame.
Telenet heeft ook zijn nadelen, hoe meer mensen tegelijk op het internet zitten in jouw straat, hoe lager je snelheid kan uitvallen.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

TomG schreef:Vreemd dat ze daar niet vermelden dat je daarom niet perse een hogere snelheid haalt dan die op ADSL.

't Is zo een beetje als bij ADSL 20 van Scarlet: men afficheert deze sneheden, in het beste geval staat er ergens vermeld dat die van de afstand tot centrale afhangen, en voor een heel aantal gebruikers zal er toch niet meer in zitten dan 4 à 6 mbit...


Toch wel, als je de gegevens invuld via de online xdsl configurator krijg je wel een indicatie van de te verwachte snelheid.
Ik heb net als test mijn gegevens ingevuld:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 12288 kbps en een uploadsnelheid tot 512 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

dejean schreef:
TomG schreef:Vreemd dat ze daar niet vermelden dat je daarom niet perse een hogere snelheid haalt dan die op ADSL.

't Is zo een beetje als bij ADSL 20 van Scarlet: men afficheert deze sneheden, in het beste geval staat er ergens vermeld dat die van de afstand tot centrale afhangen, en voor een heel aantal gebruikers zal er toch niet meer in zitten dan 4 à 6 mbit...


Toch wel, als je de gegevens invuld via de online xdsl configurator krijg je wel een indicatie van de te verwachte snelheid.
Ik heb net als test mijn gegevens ingevuld:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 12288 kbps en een uploadsnelheid tot 512 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.

standaard antwoord.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

silencer schreef:
dejean schreef:
TomG schreef:Vreemd dat ze daar niet vermelden dat je daarom niet perse een hogere snelheid haalt dan die op ADSL.

't Is zo een beetje als bij ADSL 20 van Scarlet: men afficheert deze sneheden, in het beste geval staat er ergens vermeld dat die van de afstand tot centrale afhangen, en voor een heel aantal gebruikers zal er toch niet meer in zitten dan 4 à 6 mbit...


Toch wel, als je de gegevens invuld via de online xdsl configurator krijg je wel een indicatie van de te verwachte snelheid.
Ik heb net als test mijn gegevens ingevuld:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 12288 kbps en een uploadsnelheid tot 512 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.

standaard antwoord.

Inderdaad, dat kreeg ik ook terug, en aangezien ik nu al niet hoger dan 4 kan...
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 11 keer

TomG schreef:
silencer schreef:
dejean schreef:
TomG schreef:Vreemd dat ze daar niet vermelden dat je daarom niet perse een hogere snelheid haalt dan die op ADSL.

't Is zo een beetje als bij ADSL 20 van Scarlet: men afficheert deze sneheden, in het beste geval staat er ergens vermeld dat die van de afstand tot centrale afhangen, en voor een heel aantal gebruikers zal er toch niet meer in zitten dan 4 à 6 mbit...


Toch wel, als je de gegevens invuld via de online xdsl configurator krijg je wel een indicatie van de te verwachte snelheid.
Ik heb net als test mijn gegevens ingevuld:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 12288 kbps en een uploadsnelheid tot 512 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.

standaard antwoord.

Inderdaad, dat kreeg ik ook terug, en aangezien ik nu al niet hoger dan 4 kan...


Voor zover mijn "taalkennis" mij niet in de steek laat.
Ik lees hier "Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale"

Rekening houdend, is duidelijk en precies !! indien niet zo, zou ik edpnet willen vragen de tekst in hun xdsl configurator aan te passen.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

BungaMan schreef:Hmm, interessant abo. Bij dommel moet je een euro meer betalen voor minder snelheid. Daarna eenmalig 90 euro voor een speed upgrade naar 12 waarbij de uploadsnelheid onveranderd blijft. Als je met de limiet toekomt is dit toch wel beter.

Bij edpnet heb je dan ook nog korting als klant van test-aankoop. Iemand van edpnet zelf die kan bevestigen of de korting ook voor deze formules zal gelden?

Ik denk indien edpnet slim is ze de downloadlimiet optrekken naar 150gig bvb ze heel wat klanten zouden winnen snap eigenlijk nniet goed hoe ze vasthouden aan die 60 gig.
Dommel is the way!
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Braincel schreef:
BungaMan schreef:Hmm, interessant abo. Bij dommel moet je een euro meer betalen voor minder snelheid. Daarna eenmalig 90 euro voor een speed upgrade naar 12 waarbij de uploadsnelheid onveranderd blijft. Als je met de limiet toekomt is dit toch wel beter.

Bij edpnet heb je dan ook nog korting als klant van test-aankoop. Iemand van edpnet zelf die kan bevestigen of de korting ook voor deze formules zal gelden?

Ik denk indien edpnet slim is ze de downloadlimiet optrekken naar 150gig bvb ze heel wat klanten zouden winnen snap eigenlijk nniet goed hoe ze vasthouden aan die 60 gig.

60 is meer als genoeg voor meesten denk ik zo
edpnet richt zich ook niet naar zware downloaders gelijk dommel
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

liger schreef:
Braincel schreef:
BungaMan schreef:Hmm, interessant abo. Bij dommel moet je een euro meer betalen voor minder snelheid. Daarna eenmalig 90 euro voor een speed upgrade naar 12 waarbij de uploadsnelheid onveranderd blijft. Als je met de limiet toekomt is dit toch wel beter.

Bij edpnet heb je dan ook nog korting als klant van test-aankoop. Iemand van edpnet zelf die kan bevestigen of de korting ook voor deze formules zal gelden?

Ik denk indien edpnet slim is ze de downloadlimiet optrekken naar 150gig bvb ze heel wat klanten zouden winnen snap eigenlijk nniet goed hoe ze vasthouden aan die 60 gig.

60 is meer als genoeg voor meesten denk ik zo
edpnet richt zich ook niet naar zware downloaders gelijk dommel

En daar ben ik blij mee ook dat ze zich niet op downloaders richten.

Zo heb je prijs/kwaliteit een zeer goeie provider zonder dat die overstelpt wordt door nieuwe klanten
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16



Grof eigenlijk, Test-Aankoop, dat zich de geneugten toeeigend bedrijven te beschuldigen van koppelverkoop, terwijl ze zelf al de mogelijke regels aan hun laars lappen om hun 101 blaadjes aan de man te krijgen.... :roll:
Toppy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 11 mei 2006, 17:16

dejean schreef:Toch wel, als je de gegevens invuld via de online xdsl configurator krijg je wel een indicatie van de te verwachte snelheid.
Ik heb net als test mijn gegevens ingevuld:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 12288 kbps en een uploadsnelheid tot 512 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.


Ik denk dat iedereen die waarden te zien krijgt wanneer hij aan de bestelling bezig is, de realiteit is hoogstwaarschijnlijk véél minder rooskleurig.
Als je de tekst nauwkeurig leest, besef je dat deze marketingcijfertjes GEEN rekening houden met enige afstand noch lijnkwaliteit.:wink:
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Toppy schreef:
dejean schreef:Toch wel, als je de gegevens invuld via de online xdsl configurator krijg je wel een indicatie van de te verwachte snelheid.
Ik heb net als test mijn gegevens ingevuld:

Rekening houdend met uw afstand tot de lokale wijkcentrale kan het geselecteerde product een downloadsnelheid tot 12288 kbps en een uploadsnelheid tot 512 kbps halen. De down- en uploadsnelheid kunnen niet gegarandeerd worden, aangezien u ook rekening dient te houden met de kwaliteit van uw telefoonlijn en van de netwerkbelasting.


Ik denk dat iedereen die waarden te zien krijgt wanneer hij aan de bestelling bezig is, de realiteit is hoogstwaarschijnlijk véél minder rooskleurig.
Als je de tekst nauwkeurig leest, besef je dat deze marketingcijfertjes GEEN rekening houden met enige afstand noch lijnkwaliteit.:wink:


Nu zoek je toch spijkers op laag water hoor. Als je de tekst goed leest staat er dat er op basis van de afstand 12288kbps gehaald kan worden én dat dit een maximumsnelheid is én dat er nog andere factoren als belasting+lijnkwaliteit van doen zijn.

Elke opgegeven waarde in ISP-land moet steeds met een korrel zout genomen worden. Het meeste wat ze kunnen doen is de nieuwe klant inlichten over wat deze maximum kan verwachten.
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

Wanneer wordt het EDPnet Starter pakket nu eens deftig aangepast? 19,95 euro voor 1 Gb is niet meer van deze tijd en bij de concurrentie krijg je voor deze prijs minstens 4-5 Gb. Bovendien kost 1 Gb extra veel meer (nl. 1 euro!!) dan bij bv. het Max6 Dyn abo (slechts 0,25 euro voor 1 Gb extra). Niet erg fair voor de kleine gebruikers vind ik! :x

Als het niet in het kort verandert, dan stap ik over naar een andere provider. Wel spijtig want ik was tevreden bij EDPnet, maar de prijs moet wel in verhouding blijven IMHO.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Spink schreef:bij de concurrentie krijg je voor deze prijs minstens 4-5 Gb. Bovendien kost 1 Gb extra veel meer (nl. 1 euro!!) dan bij bv. het Max6 Dyn abo (slechts 0,25 euro voor 1 Gb extra). Niet erg fair voor de kleine gebruikers vind ik!


Vooreerst ken ik niet direct een provider waar je een ADSL abo vindt voor (minder dan) 20€ per maand, met meer dan 1GB included, waar je dan minder dan een euro per extra GB betaalt.

Ten tweede kom je als kleine gebruiker (minder dan 10 GB / maand) nog steeds goedkoper uit dan een Max 6 Dyn. Gebruik je meer, dan schakel je over.

Je moet providers ook ergens de kans geven om de misgelopen inkomsten te recupereren. Voor 19,95 per maand, en daar 5 of 10GB included, gaan veel klanten niet meer intekenen op een hogere formule.

En trouwens, voor 20 euro per lijntje, is ISP'tje spelen helemaal niet interessant.
Onlangs een artikel op ISPam.nl gelezen over hoe meer en meer kleine providers in NL de boeken dicht doen omwille van de lage prijzenpolitiek daar. als je 25000 lijntjes hebt, en je houdt bv. aan elk lijntje anderhalve euro over om je loonkosten te betalen, dan kom je niet ver...

Linke ISPam: http://www.ispam.nl/archives/2438/geen- ... and-markt/
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

Netconnect Start -> 2€ / extra GB (ook niet zo zaligmakend)
Vitaya ADSL Go -> geen woord te vinden over extra trafiek.
ADSL20 -> Er staat gvd niet eens bij of het incl. of excl. BTW is. Dit is trouwens zo waanzinnig goedkoop dat ik het absoluut niet vertrouw.

Anyway, er is duidelijk overal productdifferentiatie, maar om te zeggen dat EDPnet voorhistorisch is, vind ik een brugje te ver.
Gezien de marktsituatie heb ik nog altijd zo het gevoel dat, als ISP, veel trafiek geven voor weinig geld, net als in je eigen voet schieten is.
Je zal misschien veel klanten krijgen, maar je verdient er geen *zak* aan, en je kan onvoldoende personeel veroorloven om de zaak in goede banenblijven leiden.

Maar als de 3 (bovenaan) aangehaalde voorbeelden over een jaar nog bestaan, en het bovendien ook nog goed doen, dan neem ik mijn woorden met plezier terug :)
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”