Geen ADSL signaal te verkrijgen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer

Ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen. Vroeger had ik Internet en Digitaal Tv van Belgacom (Vdsl dus) zonder telefoonabonnement. Nu heb ik gisteren na 6 uur zoals op mijn brief stond de modem aangesloten. Maar het lampje van ADSL blijft constant knipperen. Op mijn brief stond dat ik dezelfde telefoonnummer heb als bij belgacom. Dus neem ik aan dat dat onder actieve lijn komt van belgacom en ik die procedure moet volgen om mijn draden aan te sluiten. Echter het enige wat ik heb is een telefoonaansluiting die ik in de muur kan steken met daar de draad in van de siemens modem naar de modem dus. Maar ik heb ook nog die VDSL splitter van aethra (belgacom) waar ik mee kan splitten naar TEl en VDSL. nu heb ik beide manier eens geprobeert maar krijg steeds hetzelfde probleem dat het lampje blijft pinken.
Kan iemand mij dringend helpen aangezien ik al ff probeer om binnen te raken bij dommel en ik niet binnengeraak.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

GunSmoke007 schreef: Kan iemand mij dringend helpen aangezien ik al ff probeer om binnen te raken bij dommel en ik niet binnengeraak.
dit is vrij normaal hoor tegenwoordig. :-)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

hollebollegijs schreef:
Of er is bij Belgacom nog een probleem dat ze is gaan oplossen als ze veel tijd hebben. :wink:
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ketter schreef:
hollebollegijs schreef:
Of er is bij Belgacom nog een probleem dat ze is gaan oplossen als ze veel tijd hebben. :wink:
dat is nen anderen dienst , het geluk van groot bedrijf te zijn :roll: 8)
The eternal and true pessimist :D
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Blijkbaar was het activeren van mijn lijn door Dommel nog niet gebeurt. Is da ni ongelooflijk? wrom sturen ze dan eigenlijk nen brief dat vanaf de 6de de lijn actief is? Kbent zo beu als kouw pap. En dat allemaal voor wat klotelimietjes
staartmees
Plus Member
Plus Member

je moet niet zo zeuren op Dommel: Dommel krijgt van BGC bericht dat op die datum jouw adsl geactiveerd wordt. Maar als BGC dat nu niet doet, heeft Dommel de bonen gegeten. Het is toch al langer geweten dat BGC de alternatieve providers geregeld kloot door activaties, herstellingen, ... op de lange bana te schuiven.
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Ik heb gevraagd of de lijn actief stond bij belgacom en daar staat ze actief!! Het is dus wel de fout van Dommel, en dan als antwoord ja als het morgen nog niet werkt dan bel je nog maar eens terug.
saffie
Pro Member
Pro Member

idd een lastige situatie, maar ik denk eerlijk gezegd dat iedere provider zo'n dingen wel kan tegenkomen.

Het is natuurlijk altijd ambetant als het bij jou gebeurd.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

saffie schreef:idd een lastige situatie, maar ik denk eerlijk gezegd dat iedere provider zo'n dingen wel kan tegenkomen.

Het is natuurlijk altijd ambetant als het bij jou gebeurd.
Ja ik weet dat fouten enzo kunnen gebeuren, maar als je weet dat ik ondertussen al meer dan 5 weken aan het wachten ben op enig resultaat. Dan krijg je toch wel de kriebels. Het enige waar ze wel mee in orde zijn is de toeloop van proforma fakturen en rappels.

Maar een deftige uitleg wat ik of Dommel juist gaan of moeten doen, die krijg ik nooit, alleen dat de lijn niet actief staat en dat ik morgen moet trugbellen alst niet in orde is.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zeker en vast niet de fout van dommel, de datum die op je brief staat krijgen ze van Belgacom. De reden dat jou syncro nog niet werkt is gewoon omdat Belgacom zich niet aan deze datum heeft gehouden, bij netconnect gebeurt dat ook veel. No worries, komt wel in orde. Bellen heeft in dit geval ook niet direct zin, als je toch wil bellen kan je best even vragen of ze een ticket bij belgacom willen openen. Maar dommel zelf heeft hier totaal geen invloed op, bij dit probleem is Belgacom de schuldige.

Voor alle duidelijkheid, ik betwijfel ten strengste dat Belgacom dit bewust doet.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

L-army schreef:Zeker en vast niet de fout van dommel, de datum die op je brief staat krijgen ze van Belgacom. De reden dat jou syncro nog niet werkt is gewoon omdat Belgacom zich niet aan deze datum heeft gehouden, bij netconnect gebeurt dat ook veel. No worries, komt wel in orde. Bellen heeft in dit geval ook niet direct zin, als je toch wil bellen kan je best even vragen of ze een ticket bij belgacom willen openen. Maar dommel zelf heeft hier totaal geen invloed op, bij dit probleem is Belgacom de schuldige.

Voor alle duidelijkheid, ik betwijfel ten strengste dat Belgacom dit bewust doet.
Wat stel je dan voor? Bellen naar Belgacom om daar druk op de ketel te zetten? Ik heb reeds een ticket gekregen voor het probleem dat ik geen ADSL heb. Alleen geven ze bij Dommel nogal snel een ticket, alleen gebeurt er met die tickets niet veel. Ik vertrek 16aug op verlof en ben vanaf nu zaterdag thuis, dit word een leuk verlof zonder enige vorm van internet.
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

Kweet niet wat je ervoor had, maar wij hadden telenet en blijkbaar hadden ze de kabel doorgeknipt in de kelder van belgacom, ik kreeg ook een knipperent adsl lampje.. Gebeld naar dommel ze sturen bgc technieker, die checkt d elijn,m geen lijn te vinden, nieuwe aanleggen enz (maar dit is dommel hun schuld niet echt, als de infrastructuur er niet echt ligt)
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Zuttasoxx schreef:Kweet niet wat je ervoor had, maar wij hadden telenet en blijkbaar hadden ze de kabel doorgeknipt in de kelder van belgacom, ik kreeg ook een knipperent adsl lampje.. Gebeld naar dommel ze sturen bgc technieker, die checkt d elijn,m geen lijn te vinden, nieuwe aanleggen enz (maar dit is dommel hun schuld niet echt, als de infrastructuur er niet echt ligt)
Ik had ervoor Belgacom TV en internet. En exact op de dag dat Dommel zoals in de brief verklaarde (6 augustus) dat mijn lijn actief zou zijn bij hun. Was de lijn inactief gezet door belgacom want ik kon niet meer op internet.

Dus heeft BGC wel de moeite gedaan om de lijn inactief te zetten, maar niet de moeite gedaan om ze weer actief te zetten op naam van Dommel.

Maar nu is de vraag waarom BGC dit niet heeft gedaan?? Heeft dommel dit vergeten te vragen? Of Doet BGC gewoon lastig?
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

het beste is toch bellen en niet gewoon 1 kee rbellen, maar constant. Het heeft de eerste keer wel 2 uur geduurd eer ik binnen was, en soms 2 min dusja je moet maar zien
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Over het binnengeraken maak ik geen probleem, dat lukt me iedere keer, maar als ze dan is eerlijk en oprecht zouden antwoorden dat zou mij zeer veel schelen. Ze sturen mij vant kaske naar de muur. Ik weet gewoon nimeer wat ik moet doen!!!
Zuttasoxx
Pro Member
Pro Member

bes taan dommel vragen om een technieker te sturen van belgacom die van eerste keer het antwoord zal geven
Qbe
Plus Member
Plus Member

Zuttasoxx schreef:bes taan dommel vragen om een technieker te sturen van belgacom die van eerste keer het antwoord zal geven
Ik heb ook een technieker gevraagd voor de lijn te controleren...

Dat zijn de mensen van belgacom die digitale tv enz instaleren( en da doen ze zeer goed) maar voor de rest weten die nauwelijks er wat vanaf. De fout op m'n lijn is niet opgelost (lijn testen kunnen ze als de beste) zelfs een modem/router voor digitale tv kreeg geen syncho.

Dan heeft 'm zo'n oude modem er opgezet en da ging wel. Toen ik vroeg aan wat kon liggen? zei hij; " tja ik zou niet weten. "

enerzijds apprecieer ik het dat hij zet da hij ni weet ipv iets uit z'n nek te lullen

als je technieker laat afkomen is het niet gezegd dat hij kan oplossen (ik was wel content van de dag daar acvhter belde hij nog eens om te vragen of nog alles werkte.
ps ik zit ook bij dommel)
Laatst gewijzigd door Qbe 07 aug 2008, 17:59, in totaal 1 gewijzigd.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Bij Belgacom ga je totaal geen gehoor krijgen, de personen die dergelijke activaties doen zijn geen first-line agents en zitten totaal op een andere dienst als de welke bereikbaar is voor het grote publiek. Je zal spijtig genoeg moeten afwachten.

Trouwens, hoe meer en hoe sneller je belt hoe slechter de support word bij dommel. Dat snappen we toch he? Ik wil gerust de haar fijne uitleg doen van hoe het nu in elkaar zit, maar als iedereen hier in het wilde weg topics opent zonder eerst de search functie te gebruiken is het hier ook dweilen met de kraan open he...

Ik wil ook verzoeken om mij geen PM's te sturen met je vragen. Je mag gerust mijn naam in een topic zetten. Maar het is de bedoeling dat we elkaar helpen en dat mensen die het zelfde probleem in de toekomst meemaken uit jou topic kunnen een oplossing kunnen halen. Als het dringend is mag je wel een pm sturen met een link naar je topic, dat gaat iets sneller mits ik door de week ook moet werken. Ik heb wel de mogelijkheid om af en toe te kijken, maar niet om elk topic af te gaan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

L-army schreef:B... Maar het is de bedoeling dat we elkaar helpen en dat mensen die het zelfde probleem in de toekomst meemaken uit jou topic kunnen een oplossing kunnen halen. ...
Zeer juist maar voor de VOIP-oplossing heb ik hier nog niks zien passeren en dat duurt nu al zeker een maand voor de meeste.

Ik zou wel is willen weten wie van dommel zich daar nu mee bezig houd?
Als er al iemand is die zich daar mee bezig houd... Misschien is die gast,vrouw op verlof. Maar elke keer ik bel is het probleem zo van de baan.
De 4u regel noem ik dat nu al.
Als ze dan ineens zeggen, probeer volgende maand nog eens te bellen. Dan weet ik dat het lang duurt en ze het ni weten eigenlijk.

Dan zal ik niet elke dag moeten bellen want Dommel zegt me altijd dat het binnen 4u werkt.

Pff die ktprovider was prachtig tot het homeconnect en cityconnect gedoe.
denk dat ze iets te veel hooi op hun vork hebben genomen.
Maar daar moet de klant toch niet voor boeten zeker...
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member

Kheb gisterenavond naar Belgacom gebeld, kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die mij wist te vertellen dat mijn lijn afgesloten was zoals aangevraagd door Dommel. Volgens die dame hebben zij nu al het werk gedaan en is het aan Dommel om mij verder te helpen. Zij moeten de configuratie afronden zodat mijn lijn weer actief word.
Iemand een idee hoelang dit gaat duren, aangezien in hun brief stond dat het de 6de aug zou actief zijn na 18h, maar enkel BGC heeft dus zijn werk gedaan.
Iemand een idee of dit wel juist is wat die dame van BGC mij heeft verteld, of is dit crap?

Net naar Dommel gebeld en hier zeggen ze dat gisteren mijn lijn actief is gezet, maar ik kan nog steeds niet connecten met hun server. Iemand hier een oplossing voor???
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”