Ik heb een probleem dat ik niet kan oplossen. Vroeger had ik Internet en Digitaal Tv van Belgacom (Vdsl dus) zonder telefoonabonnement. Nu heb ik gisteren na 6 uur zoals op mijn brief stond de modem aangesloten. Maar het lampje van ADSL blijft constant knipperen. Op mijn brief stond dat ik dezelfde telefoonnummer heb als bij belgacom. Dus neem ik aan dat dat onder actieve lijn komt van belgacom en ik die procedure moet volgen om mijn draden aan te sluiten. Echter het enige wat ik heb is een telefoonaansluiting die ik in de muur kan steken met daar de draad in van de siemens modem naar de modem dus. Maar ik heb ook nog die VDSL splitter van aethra (belgacom) waar ik mee kan splitten naar TEl en VDSL. nu heb ik beide manier eens geprobeert maar krijg steeds hetzelfde probleem dat het lampje blijft pinken.
Kan iemand mij dringend helpen aangezien ik al ff probeer om binnen te raken bij dommel en ik niet binnengeraak.
Geen ADSL signaal te verkrijgen
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
dit is vrij normaal hoor tegenwoordig.GunSmoke007 schreef: Kan iemand mij dringend helpen aangezien ik al ff probeer om binnen te raken bij dommel en ik niet binnengeraak.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
dat is nen anderen dienst , het geluk van groot bedrijf te zijnketter schreef:Of er is bij Belgacom nog een probleem dat ze is gaan oplossen als ze veel tijd hebben.hollebollegijs schreef:
dit is vrij normaal hoor tegenwoordig.
The eternal and true pessimist
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Blijkbaar was het activeren van mijn lijn door Dommel nog niet gebeurt. Is da ni ongelooflijk? wrom sturen ze dan eigenlijk nen brief dat vanaf de 6de de lijn actief is? Kbent zo beu als kouw pap. En dat allemaal voor wat klotelimietjes
-
- Plus Member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 10 jul 2006, 17:17
je moet niet zo zeuren op Dommel: Dommel krijgt van BGC bericht dat op die datum jouw adsl geactiveerd wordt. Maar als BGC dat nu niet doet, heeft Dommel de bonen gegeten. Het is toch al langer geweten dat BGC de alternatieve providers geregeld kloot door activaties, herstellingen, ... op de lange bana te schuiven.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Ik heb gevraagd of de lijn actief stond bij belgacom en daar staat ze actief!! Het is dus wel de fout van Dommel, en dan als antwoord ja als het morgen nog niet werkt dan bel je nog maar eens terug.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Ja ik weet dat fouten enzo kunnen gebeuren, maar als je weet dat ik ondertussen al meer dan 5 weken aan het wachten ben op enig resultaat. Dan krijg je toch wel de kriebels. Het enige waar ze wel mee in orde zijn is de toeloop van proforma fakturen en rappels.saffie schreef:idd een lastige situatie, maar ik denk eerlijk gezegd dat iedere provider zo'n dingen wel kan tegenkomen.
Het is natuurlijk altijd ambetant als het bij jou gebeurd.
Maar een deftige uitleg wat ik of Dommel juist gaan of moeten doen, die krijg ik nooit, alleen dat de lijn niet actief staat en dat ik morgen moet trugbellen alst niet in orde is.
Zeker en vast niet de fout van dommel, de datum die op je brief staat krijgen ze van Belgacom. De reden dat jou syncro nog niet werkt is gewoon omdat Belgacom zich niet aan deze datum heeft gehouden, bij netconnect gebeurt dat ook veel. No worries, komt wel in orde. Bellen heeft in dit geval ook niet direct zin, als je toch wil bellen kan je best even vragen of ze een ticket bij belgacom willen openen. Maar dommel zelf heeft hier totaal geen invloed op, bij dit probleem is Belgacom de schuldige.
Voor alle duidelijkheid, ik betwijfel ten strengste dat Belgacom dit bewust doet.
Voor alle duidelijkheid, ik betwijfel ten strengste dat Belgacom dit bewust doet.
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Wat stel je dan voor? Bellen naar Belgacom om daar druk op de ketel te zetten? Ik heb reeds een ticket gekregen voor het probleem dat ik geen ADSL heb. Alleen geven ze bij Dommel nogal snel een ticket, alleen gebeurt er met die tickets niet veel. Ik vertrek 16aug op verlof en ben vanaf nu zaterdag thuis, dit word een leuk verlof zonder enige vorm van internet.L-army schreef:Zeker en vast niet de fout van dommel, de datum die op je brief staat krijgen ze van Belgacom. De reden dat jou syncro nog niet werkt is gewoon omdat Belgacom zich niet aan deze datum heeft gehouden, bij netconnect gebeurt dat ook veel. No worries, komt wel in orde. Bellen heeft in dit geval ook niet direct zin, als je toch wil bellen kan je best even vragen of ze een ticket bij belgacom willen openen. Maar dommel zelf heeft hier totaal geen invloed op, bij dit probleem is Belgacom de schuldige.
Voor alle duidelijkheid, ik betwijfel ten strengste dat Belgacom dit bewust doet.
Kweet niet wat je ervoor had, maar wij hadden telenet en blijkbaar hadden ze de kabel doorgeknipt in de kelder van belgacom, ik kreeg ook een knipperent adsl lampje.. Gebeld naar dommel ze sturen bgc technieker, die checkt d elijn,m geen lijn te vinden, nieuwe aanleggen enz (maar dit is dommel hun schuld niet echt, als de infrastructuur er niet echt ligt)
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Ik had ervoor Belgacom TV en internet. En exact op de dag dat Dommel zoals in de brief verklaarde (6 augustus) dat mijn lijn actief zou zijn bij hun. Was de lijn inactief gezet door belgacom want ik kon niet meer op internet.Zuttasoxx schreef:Kweet niet wat je ervoor had, maar wij hadden telenet en blijkbaar hadden ze de kabel doorgeknipt in de kelder van belgacom, ik kreeg ook een knipperent adsl lampje.. Gebeld naar dommel ze sturen bgc technieker, die checkt d elijn,m geen lijn te vinden, nieuwe aanleggen enz (maar dit is dommel hun schuld niet echt, als de infrastructuur er niet echt ligt)
Dus heeft BGC wel de moeite gedaan om de lijn inactief te zetten, maar niet de moeite gedaan om ze weer actief te zetten op naam van Dommel.
Maar nu is de vraag waarom BGC dit niet heeft gedaan?? Heeft dommel dit vergeten te vragen? Of Doet BGC gewoon lastig?
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Over het binnengeraken maak ik geen probleem, dat lukt me iedere keer, maar als ze dan is eerlijk en oprecht zouden antwoorden dat zou mij zeer veel schelen. Ze sturen mij vant kaske naar de muur. Ik weet gewoon nimeer wat ik moet doen!!!
Ik heb ook een technieker gevraagd voor de lijn te controleren...Zuttasoxx schreef:bes taan dommel vragen om een technieker te sturen van belgacom die van eerste keer het antwoord zal geven
Dat zijn de mensen van belgacom die digitale tv enz instaleren( en da doen ze zeer goed) maar voor de rest weten die nauwelijks er wat vanaf. De fout op m'n lijn is niet opgelost (lijn testen kunnen ze als de beste) zelfs een modem/router voor digitale tv kreeg geen syncho.
Dan heeft 'm zo'n oude modem er opgezet en da ging wel. Toen ik vroeg aan wat kon liggen? zei hij; " tja ik zou niet weten. "
enerzijds apprecieer ik het dat hij zet da hij ni weet ipv iets uit z'n nek te lullen
als je technieker laat afkomen is het niet gezegd dat hij kan oplossen (ik was wel content van de dag daar acvhter belde hij nog eens om te vragen of nog alles werkte.
ps ik zit ook bij dommel)
Laatst gewijzigd door Qbe 07 aug 2008, 17:59, in totaal 1 gewijzigd.
Bij Belgacom ga je totaal geen gehoor krijgen, de personen die dergelijke activaties doen zijn geen first-line agents en zitten totaal op een andere dienst als de welke bereikbaar is voor het grote publiek. Je zal spijtig genoeg moeten afwachten.
Trouwens, hoe meer en hoe sneller je belt hoe slechter de support word bij dommel. Dat snappen we toch he? Ik wil gerust de haar fijne uitleg doen van hoe het nu in elkaar zit, maar als iedereen hier in het wilde weg topics opent zonder eerst de search functie te gebruiken is het hier ook dweilen met de kraan open he...
Ik wil ook verzoeken om mij geen PM's te sturen met je vragen. Je mag gerust mijn naam in een topic zetten. Maar het is de bedoeling dat we elkaar helpen en dat mensen die het zelfde probleem in de toekomst meemaken uit jou topic kunnen een oplossing kunnen halen. Als het dringend is mag je wel een pm sturen met een link naar je topic, dat gaat iets sneller mits ik door de week ook moet werken. Ik heb wel de mogelijkheid om af en toe te kijken, maar niet om elk topic af te gaan.
Trouwens, hoe meer en hoe sneller je belt hoe slechter de support word bij dommel. Dat snappen we toch he? Ik wil gerust de haar fijne uitleg doen van hoe het nu in elkaar zit, maar als iedereen hier in het wilde weg topics opent zonder eerst de search functie te gebruiken is het hier ook dweilen met de kraan open he...
Ik wil ook verzoeken om mij geen PM's te sturen met je vragen. Je mag gerust mijn naam in een topic zetten. Maar het is de bedoeling dat we elkaar helpen en dat mensen die het zelfde probleem in de toekomst meemaken uit jou topic kunnen een oplossing kunnen halen. Als het dringend is mag je wel een pm sturen met een link naar je topic, dat gaat iets sneller mits ik door de week ook moet werken. Ik heb wel de mogelijkheid om af en toe te kijken, maar niet om elk topic af te gaan.
- malinwa001
- Pro Member
- Berichten: 410
- Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 12 keer
Zeer juist maar voor de VOIP-oplossing heb ik hier nog niks zien passeren en dat duurt nu al zeker een maand voor de meeste.L-army schreef:B... Maar het is de bedoeling dat we elkaar helpen en dat mensen die het zelfde probleem in de toekomst meemaken uit jou topic kunnen een oplossing kunnen halen. ...
Ik zou wel is willen weten wie van dommel zich daar nu mee bezig houd?
Als er al iemand is die zich daar mee bezig houd... Misschien is die gast,vrouw op verlof. Maar elke keer ik bel is het probleem zo van de baan.
De 4u regel noem ik dat nu al.
Als ze dan ineens zeggen, probeer volgende maand nog eens te bellen. Dan weet ik dat het lang duurt en ze het ni weten eigenlijk.
Dan zal ik niet elke dag moeten bellen want Dommel zegt me altijd dat het binnen 4u werkt.
Pff die ktprovider was prachtig tot het homeconnect en cityconnect gedoe.
denk dat ze iets te veel hooi op hun vork hebben genomen.
Maar daar moet de klant toch niet voor boeten zeker...
-
- Pro Member
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
- Locatie: Puurs
- Bedankt: 5 keer
Kheb gisterenavond naar Belgacom gebeld, kreeg een vriendelijke dame aan de lijn die mij wist te vertellen dat mijn lijn afgesloten was zoals aangevraagd door Dommel. Volgens die dame hebben zij nu al het werk gedaan en is het aan Dommel om mij verder te helpen. Zij moeten de configuratie afronden zodat mijn lijn weer actief word.
Iemand een idee hoelang dit gaat duren, aangezien in hun brief stond dat het de 6de aug zou actief zijn na 18h, maar enkel BGC heeft dus zijn werk gedaan.
Iemand een idee of dit wel juist is wat die dame van BGC mij heeft verteld, of is dit crap?
Net naar Dommel gebeld en hier zeggen ze dat gisteren mijn lijn actief is gezet, maar ik kan nog steeds niet connecten met hun server. Iemand hier een oplossing voor???
Iemand een idee hoelang dit gaat duren, aangezien in hun brief stond dat het de 6de aug zou actief zijn na 18h, maar enkel BGC heeft dus zijn werk gedaan.
Iemand een idee of dit wel juist is wat die dame van BGC mij heeft verteld, of is dit crap?
Net naar Dommel gebeld en hier zeggen ze dat gisteren mijn lijn actief is gezet, maar ik kan nog steeds niet connecten met hun server. Iemand hier een oplossing voor???