[PC] Rockstar kondigt GTA IV aan
Grand Theft Auto IV komt definitief naar de pc. Uitgever Rockstar Games heeft bekend gemaakt dat het veelbesproken free-roaming spel in Noord-Amerika en Europa in november voor de pc verkrijgbaar zal zijn.
De uitgever gaf geen verdere details over het spel vrij, behalve de releasedatum: GTA IV moet op 21 november in Europa verkrijgbaar zijn, drie dagen na de Amerikaanse release op 18 november.
Het volledige artikel: Rockstar kondigt GTA IV aan voor pc
Bron: Tweakers.net
Dat worden slapeloze nachten
De uitgever gaf geen verdere details over het spel vrij, behalve de releasedatum: GTA IV moet op 21 november in Europa verkrijgbaar zijn, drie dagen na de Amerikaanse release op 18 november.
Het volledige artikel: Rockstar kondigt GTA IV aan voor pc
Bron: Tweakers.net
Dat worden slapeloze nachten
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Agreed met de vorige posters. 'k Heb weeral eens gelijk gehad, 'k heb altijd gezegd dat het naar de PC ging komen, en die PS3/Xbox360 eigenaars maar zagen dat het nooit naar de pc ging komen
In your ugly face !
Plus vraag ik mij af wat de systeemvereisten zullen zijn en of het op Blue-Ray uitkomt of DVD.
In your ugly face !
Plus vraag ik mij af wat de systeemvereisten zullen zijn en of het op Blue-Ray uitkomt of DVD.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
... denk dat je al een ongelooflijk blinde PS3 of Xb360'er moet zijn geweest om te denken (hopen ?) dat het spel niet zou uitkomen voor de PC.
Ik ben allersinds blij dat ze er geen technisch absurde "Vista only" op plakken, want daar had ik wel een slecht voorgevoel over en het verwonderde me dat het spel er zo snel komt. (had 12 tot 18 maanden verwacht, dus mid2009)
Nu, 2 persoonlijke observaties :
1- In mei zegt Rockstar dat het spel niet voor PC in de planning staat. Het spel komt nu uit in november. Trek van de release maand minstens 4 tot 6 weken af voor beta/RC/gold accreditatie + shipment/verkrijgbaar in winkel, dan moet het spel nu al bijna klaar zijn. Een ontwikkel-cyclus (zelfs van een port) van ruwweg 6 maanden ? Ga weg ! Rockstar zit niet verlegen om een leugentje meer of minder. De XNA tools zijn wel goed, maar niet _zo_ goed. (als ze die al gebruiken !)
2- hoewel ik in het verleden ook wel plezier heb beleefd aan sommige GTA's, staat dit niet echt hoog op mijn agenda. Daar zijn er voor het einde van het jaar gewoon teveel indrukwekkende nieuwe PC titels voor.
Wat "open wereld/sandbox" gameplay en gebaseerd op de trailers/demos verwacht ik van Far Cry2 veeeel meer als van GTA4 bijvoorbeeld (op alle gebied). En zo staan er voor Q4 dit jaar serieus wat leuke nieuwe en orginele titels klaar.
Hoezo PC games zijn dood ? Zoals onze wijze Duitse medemens ons weet te vertellen : Todgesagten Leben Länger !!!
Ik ben allersinds blij dat ze er geen technisch absurde "Vista only" op plakken, want daar had ik wel een slecht voorgevoel over en het verwonderde me dat het spel er zo snel komt. (had 12 tot 18 maanden verwacht, dus mid2009)
Nu, 2 persoonlijke observaties :
1- In mei zegt Rockstar dat het spel niet voor PC in de planning staat. Het spel komt nu uit in november. Trek van de release maand minstens 4 tot 6 weken af voor beta/RC/gold accreditatie + shipment/verkrijgbaar in winkel, dan moet het spel nu al bijna klaar zijn. Een ontwikkel-cyclus (zelfs van een port) van ruwweg 6 maanden ? Ga weg ! Rockstar zit niet verlegen om een leugentje meer of minder. De XNA tools zijn wel goed, maar niet _zo_ goed. (als ze die al gebruiken !)
2- hoewel ik in het verleden ook wel plezier heb beleefd aan sommige GTA's, staat dit niet echt hoog op mijn agenda. Daar zijn er voor het einde van het jaar gewoon teveel indrukwekkende nieuwe PC titels voor.
Wat "open wereld/sandbox" gameplay en gebaseerd op de trailers/demos verwacht ik van Far Cry2 veeeel meer als van GTA4 bijvoorbeeld (op alle gebied). En zo staan er voor Q4 dit jaar serieus wat leuke nieuwe en orginele titels klaar.
Hoezo PC games zijn dood ? Zoals onze wijze Duitse medemens ons weet te vertellen : Todgesagten Leben Länger !!!
Je kan geen appelen met citroenen vergelijken: Far Cry heeft een heel ander publiek en is bovendien alleen maar geschikt om te spelen op high-end game PC's. Los daarvan zal Far Cry 2 ongetwijfeld één van de mooiste games van het najaar worden en ik ga hem zeker kopen.kaween schreef:.
Ik kijk ook al uit naar X3 Terran Conflict: één van de weinige space sims die er nog gemaakt worden en goed voor maanden spelplezier
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
Ik denk niet dat je het appelen en peren/citroenen of wat dan ook kan noemen. Tenminste niet wat de basic mechanics van de 2 spellen aangaat.
Als je "sandbox type" games neemt, komt GTA altijd boven als een voorbeeld. Dus mag ik op dat gebied Far Cry2 vergelijken met GTA4, vooral ook omdat dit spel ook op XB360 en PS3 uitkomt en voor wat ik ervan hoor en gezien heb ook daar fenomenaal uitziet.
Ubisoft beweert continu dat zijn Dunia veel vriendelijker is op de resources als de Cryengine 2 ; dat de demo's in Parijs op de XB360 en PS3 zo goed uitzagen lijkt erop te wijzen dat ze hier wel gelijk in kunnen hebben : een heel ander houding als de "Crysis te zwaar voor consoles", nietwaar. (mijn idee : Cryengine2 was slecht geoptimaliseerd, iets wat ook wel wordt geroepen omdat "Warhead" zelfs in betastatus een stuk beter zou lopen als Crysis)
Dat de game in zijn totaliteit niet echt vergelijkbaar is, daar wil ik je nog wel in volgen, maar toch, ze hebben dezelfde sandbox approach.
Ik zelf kijk nog uit naar, pakweg DeadSpace (met een ijzersterke comic van "30daysofnight-mijnheer-Templesmith"), FarCry2, Left4Dead, Mirror's Edge, Alan Wake (optimistisch ik weet), Fear Origins, Tsunguska Files 2 (old school adventurer at heart), Stalker Clear Sky, Crysis Warhead, Fallout 3, de nieuwe Prince of Persia, .... de lijst is heeeeel lang.
Nu, mezelf kennende zal ik (moreel verantwoordbaar) geld hebben voor 5 titels, en tijd voor geen enkele. Zal dus blij zijn als ik dit jaar 1 van die titels zal spelen, en dan hoeft GTA4 voor zo niet echt meer vergeleken met wat hierboven staat ...
X3 .... tja, voor deze oude zak is er nooit een echt waardige opvolger geweest van Elite. X1 en X2 heb ik beiden, maar ze misten de magie van een 8-bits wiredframed Cobra MKIII of de zo-fout-dat-het-goed-werd B-type "Privateer 2", of de actie/emotie van de FreeSpace series (Wing Commander ontbreekt omdat ik daar een haat/liefde verhouding mee had). Maar geen van de games had zo'n impact op mij als gamer als Elite indertijd.
Als je "sandbox type" games neemt, komt GTA altijd boven als een voorbeeld. Dus mag ik op dat gebied Far Cry2 vergelijken met GTA4, vooral ook omdat dit spel ook op XB360 en PS3 uitkomt en voor wat ik ervan hoor en gezien heb ook daar fenomenaal uitziet.
Ubisoft beweert continu dat zijn Dunia veel vriendelijker is op de resources als de Cryengine 2 ; dat de demo's in Parijs op de XB360 en PS3 zo goed uitzagen lijkt erop te wijzen dat ze hier wel gelijk in kunnen hebben : een heel ander houding als de "Crysis te zwaar voor consoles", nietwaar. (mijn idee : Cryengine2 was slecht geoptimaliseerd, iets wat ook wel wordt geroepen omdat "Warhead" zelfs in betastatus een stuk beter zou lopen als Crysis)
Dat de game in zijn totaliteit niet echt vergelijkbaar is, daar wil ik je nog wel in volgen, maar toch, ze hebben dezelfde sandbox approach.
Ik zelf kijk nog uit naar, pakweg DeadSpace (met een ijzersterke comic van "30daysofnight-mijnheer-Templesmith"), FarCry2, Left4Dead, Mirror's Edge, Alan Wake (optimistisch ik weet), Fear Origins, Tsunguska Files 2 (old school adventurer at heart), Stalker Clear Sky, Crysis Warhead, Fallout 3, de nieuwe Prince of Persia, .... de lijst is heeeeel lang.
Nu, mezelf kennende zal ik (moreel verantwoordbaar) geld hebben voor 5 titels, en tijd voor geen enkele. Zal dus blij zijn als ik dit jaar 1 van die titels zal spelen, en dan hoeft GTA4 voor zo niet echt meer vergeleken met wat hierboven staat ...
X3 .... tja, voor deze oude zak is er nooit een echt waardige opvolger geweest van Elite. X1 en X2 heb ik beiden, maar ze misten de magie van een 8-bits wiredframed Cobra MKIII of de zo-fout-dat-het-goed-werd B-type "Privateer 2", of de actie/emotie van de FreeSpace series (Wing Commander ontbreekt omdat ik daar een haat/liefde verhouding mee had). Maar geen van de games had zo'n impact op mij als gamer als Elite indertijd.
-
- Erelid
Ik denk dat dat (zeggen dat het niet naar de PC komt) uit winstoogmerk kwam. Zoveel mogelijk geld binnenrijven met een PS3/Xbox-spel, relatief weinig verlies aan illegale kopieën. Rockstar tevreden, Microsoft tevreden (verkoop Xbox-dozen en later exclusieve content) en Sony tevreden (verkoop PS3-dozen).
Want, een PC-spel gaat en kan moeilijk overleven (het komt juist uit en het staat al op het internet gratis aangeboden). Bij een console komt dat minder snel voor.
Want, een PC-spel gaat en kan moeilijk overleven (het komt juist uit en het staat al op het internet gratis aangeboden). Bij een console komt dat minder snel voor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik vind het ook beetje een verrasing dat het snel op pc verschijnt
maar langs andere kant heeft gta geen exclusiviteits contract (vroeger enkel sony) dus wrs daarmee.
En eerst op consoles releasen omdat er daar veel minder wordt gecopieerd
maar langs andere kant heeft gta geen exclusiviteits contract (vroeger enkel sony) dus wrs daarmee.
En eerst op consoles releasen omdat er daar veel minder wordt gecopieerd
Deze oude zak heeft wel wat gemeen met jou: ik heb ze ook allemaal, inclusief de hele WC reeks en het prachtige Starlancer. Daarna zijn er nog amper goede titels gemaakt, zo vond ik Freelancer al een stap terug, ook al omdat het niet te vliegen was met een stick. De laatste die ik heb gekocht is X3 Reunion waar het (niet verplichte) verhaalplot wat magerder is maar waar je wel heerlijk kan knallen en traden. Ook de ongelooflijke hoeveelheid mods en scripts maakt dat je dat spel kan blijven spelenkaween schreef: X3 .... tja, voor deze oude zak is er nooit een echt waardige opvolger geweest van Elite. X1 en X2 heb ik beiden, maar ze misten de magie van een 8-bits wiredframed Cobra MKIII of de zo-fout-dat-het-goed-werd B-type "Privateer 2", of de actie/emotie van de FreeSpace series (Wing Commander ontbreekt omdat ik daar een haat/liefde verhouding mee had). Maar geen van de games had zo'n impact op mij als gamer als Elite indertijd.
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
^^meon schreef:
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Console games staan even snel op het internet als PC games, maar veel console gamers hebben niet de middelen om games te kopieren.Lord Utopia schreef:Want, een PC-spel gaat en kan moeilijk overleven (het komt juist uit en het staat al op het internet gratis aangeboden). Bij een console komt dat minder snel voor.
Ik ben in ieder geval enorm blij dat GTA IV op pc komt. Ik heb GTA IV voor Xbox 360 en eerlijk gezegd vind ik het weggesmeten geld, ik kan er met zo'n console controller niet ten volle van genieten. Integendeel, ik erger mij alleen maar aan de klote besturing.
Met Mass Effect was ik ook supertevreden dat het voor PC uitkwam, eindelijk eens deftig kunnen aimen!
-
- Erelid
En wie heeft GTA IV voor op de PC?
In de Bart Smit in Blankenberge voor 39,95 EUR gekocht, lagen nog genoeg versies te koop aangeboden ^^
Hij's momenteel aan het installeren.
GTA IV bevat:
* 2 DVD's
* map van Liberty City met op de achterkant een knappe dame
* "On Liberty", een klein boekje met tips voor bezienswaardigheden enz.
* een survivalgids, een klein boekje met informatie over Rockstar Social Club, Multiplayer, Video Editor, Independence FM.
In de Bart Smit in Blankenberge voor 39,95 EUR gekocht, lagen nog genoeg versies te koop aangeboden ^^
Hij's momenteel aan het installeren.
GTA IV bevat:
* 2 DVD's
* map van Liberty City met op de achterkant een knappe dame
* "On Liberty", een klein boekje met tips voor bezienswaardigheden enz.
* een survivalgids, een klein boekje met informatie over Rockstar Social Club, Multiplayer, Video Editor, Independence FM.
-
- Erelid
http://nl.wikigta.org/wiki/Systeemeisen_(GTA_IV)stephan schreef:@ Lord Utopia : wat wijn de systeemvereisten?
Thanks
@KK... 't is idd enorm... zeer omslachtig om gewoon offline te spelen. Op dit moment ben ik lichtjes pissed-off :s
framarates gaat pokketraag, in het begin krijg ik zelfs alleen water, auto's en gras te zien, de rest verwijnt en hup, daar rijd ik op water :")
geloof het of niet... en ik vind maar geen drivers voor mijn videokaart :")
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Don't, anders gaat de ontgoocheling groot zijn.kaween schreef: Ik zelf kijk nog uit naar, pakweg FarCry2
Je hebt een Radeon kaart zeker? Daarmee blijkt het spel totaal onspeelbaar te zijn.Lord Utopia schreef:@KK... 't is idd enorm... zeer omslachtig om gewoon offline te spelen. Op dit moment ben ik lichtjes pissed-off :s
framarates gaat pokketraag, in het begin krijg ik zelfs alleen water, auto's en gras te zien, de rest verwijnt en hup, daar rijd ik op water :")
En dan verschieten ze ervan dat er zoveel piraterij is. Mensen zijn het beu om games te kopen die eigenlijk nog in bèta stadium zitten
-
- Erelid
Nee, Nvidia GForce 9500 GS... met 512 MB. Minimum specs haal ik easy, op recommended is enkel mijn processor te zwak.
En ik vind er geen driver voor :s
En ik vind er geen driver voor :s
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Zo gaat dat tegenwoordig, de mensen die het kopen straffen ze want het werkt dan meestal niet of niet gelijk het moet en degene die het illegaal downloaden die hebben er geen problemen mee.KK schreef:En dan verschieten ze ervan dat er zoveel piraterij is. Mensen zijn het beu om games te kopen die eigenlijk nog in bèta stadium zittenLord Utopia schreef:@KK... 't is idd enorm... zeer omslachtig om gewoon offline te spelen. Op dit moment ben ik lichtjes pissed-off :s
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Ik heb GTA4 ook legaal sinds gisteren (bart smith 39euro) en wat een ramp is die installatie!!
De installatie zelf duurt al 5 eeuwen, eer ge dan binnengeraakt op die rotte Social Club nest, en eer ge daan uw Games For Windows gamertag aan verbonden hebt... en dan moet ge nog is kunnen inloggen op die rommel als ge wilt spelen!
Maar het spel zelf is verbluffend, de GFX zijn niet te geloven. Mensen die AA misssen (en het ook niet via de driver geforceerd krijgen) moeten maar is op "p" drukken
De installatie zelf duurt al 5 eeuwen, eer ge dan binnengeraakt op die rotte Social Club nest, en eer ge daan uw Games For Windows gamertag aan verbonden hebt... en dan moet ge nog is kunnen inloggen op die rommel als ge wilt spelen!
Maar het spel zelf is verbluffend, de GFX zijn niet te geloven. Mensen die AA misssen (en het ook niet via de driver geforceerd krijgen) moeten maar is op "p" drukken
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Erelid
Je hoeft in feite maar één keer in te loggen om het spel effectief te spelen, daarna is het niet meer nodig. Je spellen staan ook opgeslagen op je pc.selder schreef:Ik heb GTA4 ook legaal sinds gisteren (bart smith 39euro) en wat een ramp is die installatie!!
Jij krijgt het spel nog aan de praat, een heleboel mensen (waaronder ik) hebben problemen met de textures die niet laden of het spel dat lag heeft (lage framerate).
Andere mensen krijgen hun game zelfs niet opgestart of crashen tijdens het spelen. Anderen krijgen dan weer allemaal foutcodes waarmee je niets bent... "BAAA 10932" (zelf verzonnen) waarvoor staat dat je niet kun inloggen bijvoorbeeld.
't is een regelrechte 0.91, een bèta !
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Ik keek eigenlijk wel uit naar deze game, maar je leest niets anders dan klachten en bugs, extreem zware systeemeisen. Dus laat ik deze maar een tijdje in de rekken liggen.
De zoveelste teleurstelling voor het pc-gamend-publiek.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Er zijn echt wel bijna-onvergeeflijke dingen aan het game
- die installatie! ik heb er nog nachtmerries van
- Rockstar Social Club, .net3.5 geprogrammeerd, traag als str**** door nen trechter, dient tot niets, maar blijft wel draaien als ge GTA4 afzet
- grafische settings die niet onthouden worden
- flikkerende textures soms
- camera die niet terugplooit, dus moet ge eigelijk met muis én toetsenbord rijden, soms héél vet, soms héél storend
Maar de rest van het spel is gewoon te vet om te laten liggen
- die installatie! ik heb er nog nachtmerries van
- Rockstar Social Club, .net3.5 geprogrammeerd, traag als str**** door nen trechter, dient tot niets, maar blijft wel draaien als ge GTA4 afzet
- grafische settings die niet onthouden worden
- flikkerende textures soms
- camera die niet terugplooit, dus moet ge eigelijk met muis én toetsenbord rijden, soms héél vet, soms héél storend
Maar de rest van het spel is gewoon te vet om te laten liggen
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
zou een GeForce 7300 LE goed genoeg zijn? (evt. mits aanpassingen), het is al jaren geleden dat ik nog eens een game heb gespeeld, ben wel eens benieuwd wat er tegenwoordig kan.Block schreef:Ik keek eigenlijk wel uit naar deze game, maar je leest niets anders dan klachten en bugs, extreem zware systeemeisen. Dus laat ik deze maar een tijdje in de rekken liggen.
Kort en bondig: Vergeet het maar. Met een 7900 zou je misschien nog iets kunnen aanvangen, maar een 7300 is totaal niet gemaakt om te gamen.silencer schreef:zou een GeForce 7300 LE goed genoeg zijn? (evt. mits aanpassingen), het is al jaren geleden dat ik nog eens een game heb gespeeld, ben wel eens benieuwd wat er tegenwoordig kan.
De doos vermeldt trouwens als minimum een Geforce 7900 of ATi X1900 met 256MB, en geloof mij, zelfs met die kaarten zal het amper te spelen zijn.
- Phuncz
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
- Bedankt: 24 keer
Zelf heb ik geen problemen meegemaakt, buiten de MMA10 bug die bijna iedereen had. Offline Mode en je kan verder. Dat het in de achtergrond draait kan me niet boeien, Steam en Xfire draaien ook in de achtergrond bij de meeste gamers en daar wordt (nu) ook niet (meer) over geklaagd. Het spel zelf ziet er super uit, op medium texture detail (max op 768MB kaart) ziet het er beter uit dan op de Xbox360. De rest van de instellingen staat op max en trekt een 9600GSO op 1680x1050 vrij ok. Soms bij heftige actie valt het terug, maar over het algemeen +30fps.
Met de installatie had ik geen problemen. Ik draai hier Vista 64-bit waar alles uptodate op staat dus veel moest hij niet bijinstalleren of upgraden. Dat het lang duurt kon me niet boeien, effe filmpje op en in de achtergrond laten doen.
Het is wel een feit dat de fouten die er zijn gebeurd, niet hadden mogen gebeuren. Dat MMA10 probleem bijvoorbeeld waar bijna iedereen last van had, was met een simulatie wel te voorzien.
Met de installatie had ik geen problemen. Ik draai hier Vista 64-bit waar alles uptodate op staat dus veel moest hij niet bijinstalleren of upgraden. Dat het lang duurt kon me niet boeien, effe filmpje op en in de achtergrond laten doen.
Het is wel een feit dat de fouten die er zijn gebeurd, niet hadden mogen gebeuren. Dat MMA10 probleem bijvoorbeeld waar bijna iedereen last van had, was met een simulatie wel te voorzien.