Ik krijg de CD met activatiecode na een maand en vervang de modem en volg de instructies (ook na de userbase FAQ zorgvuldig gelezen te hebben).
Ik ben rustig met de vorige modem & account blijven surfen.
Dag 1. Geen internet, de FAQ zei geduld (al bedoelden ze voor de VOIP waarschijnlijk). Ik laat die dus s'nachts aanstaan en zijn updates/reboots doen.
Dag 2. VOIP lampje brandt nu, ik probeer niets ... nada.... nog meer geduld
Dag 3. Nog altijd niets, ik probeer alles opnieuw, reset etc... lees de FAQ en forums na
Dag 4. Ik maak een ticket aan bij Dommel
Dag 5. Al een paar dagen zonder internet, ik heb dat nodig voor mijn werk, dus ik bel.... ja meneer, we zien signaal, het moet bij u liggen. Nochtans werkte alles tot voordat ik de modem verving.
Dag 6. Ik vul het ticket aan met gedetailleerde informatie. (zie beneden)
Dag 7-10 Ik wacht geduldig en experimenteer met de modem, nog altijd niets
Dag 11 (vandaag), ik steek mijn Thomson modem terug met de Homeconnect settings, en het werkt.Jan 1 01:00:38 War kernel: cpc5621_open: open devNum=0, chNum=0, pDev=00000000, CPC5621_Devices=c00c2348
Jan 1 01:00:38 War kernel: cpc5621_open: open devNum=0, chNum=0, pDev=80273380
Jan 1 01:00:40 War scm: 050-20-00 QDisciplineCM:handleEvent skipping EV_Link_InterfaceStatus (no linuxdevice name)
Jan 1 01:00:40 Err scm: 086-00-00 PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Jan 1 01:01:03 War kernel:
Jan 1 01:01:04 Err kernel: channel is fastkernel: set_qsb: Class=1 MAX_PCR=0 PCR=0 MIN_PCR=0 SCR=0 MBS=0 CDV=15
Jan 1 01:01:04 Err kernel: set_qsb: tprs:0 twfq:16383 ts:0 taus:0
Jan 1 01:01:04 Err scm: 077-00-00 FirewallComponent::NAT Notification. Unable to remove NAT for address none
Jan 1 01:01:25 War scm: 995-00-00 WebGUI::prepareDataForPageLoad Apply Rollback on existing scm session:
Jan 1 01:01:49 Err pppd: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 01:01:49 Err scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Jan 1 01:01:49 Eme scm: 049-00-00 PPP:: Normal exit(0).
Jan 1 01:01:49 War scm: 049-00-00 PPP:: PPPConnection stopped, trying to restart in 10 secs.
Jan 1 01:02:01 Err scm: 049-00-00 PPP:: EV_COMM_RX_DATA error code NONE
Jan Jan 1 01:02:03 Err scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jan 1 01:02:03 Err scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jul 31 01:05:20 Err scm: 086-00-00 PortTriggering received EV_NET_IPSTATUS
Jul 31 01:05:20 Err scm: 086-00-00 PortTriggering add NAT rule: 83.101.9.136
Jul 31 01:11:54 Err scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jul 31 01:11:54 Err scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Jul 31 01:11:54 Err scm: 077-00-00 Commit failed: iptFix sent back commit_failed
Verbindingsstatus: Verbonden (0:00:15:32)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 83.101.9.XXX
MAC-adres: 00:01:E3:XX:XX:XX
Standaard gateway: 83.101.9.1
Voorkeurs-DNS-server: 193.109.184.75
Alternatieve DNS-server: 193.109.184.72
Downstream-snelheid: 4640 kbps
Upstream-snelheid: 512 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1168 kbps (upstream)
Ruismarge: 31.3 dB (downstream) / 24 dB (upstream)
Lijndemping: 13.2 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 15.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Waarom? Omdat mijn theorie het volgende is.... Hij maakt de PPPoE sessie en krijgt IP addressen en DNS servers. Hij update zijn tijd, zie loggegevens modem. Dus connecties vanaf de modem werkten. Alleen als ik tracert's op IP deed van machines achter de modem, nada.
NATing staat aan, doch werkt niet. Gezien (in vergelijking met vele verhalen hier) de Dommel helpdesk zijn calls niet tijdig kan verwerken, ga ik hier vragen? Moet ik de modem vervangen? Het lijkt me een software setting probleem. Misschien een slechte firmware, maar dit wordt allemaal door Dommel beheerd (via de homelink software?) . Wat kan ik doen?
Via de Thomson kan ik tijdelijk verder met internet. Telefonie is niet het belangrijkste maar moet uiteindelijk toch gaan werken.