Internet provider E-Leven failliet verklaard

Nieuws omtrent telecom
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Goendi schreef:
ispwatch houdt ten minste zijn manieren. Dat kunnen van jou en sommige anderen spijtig genoeg niet zeggen. Snel even wat roepen en dan alle tegen-argumenten afdoen als niet ter zake doende, zo overtuigd van het eigen 'grote gelijk'. De redelijkheid is hier weer ver te zoeken.


Ik hou zeer zeker wel mijn manieren. Als je niet tegen bepaalde flames kunt, omdat het achterliggende sarcasme je confronteert met je eigen stommiteiten, moet je niet komen melken achteraf dat het onbeleefd is. Ga gewoon in een hoekje grienen dan.



Onder het mom van 'achterliggend sarcasme' en, bij uitbreiding, mijn ingebeelde morele superioriteit kan ik dus voortaan ongestraft iemand schofferen en kleineren? Leuk om weten. Ik dacht dat flames niet gewenst waren op een forum, blijkbaar heb ik me daarin vergist (voor alle eerlijkheid, vooraleer je met de bewuste post aan komt draven, ik heb me er ook al aan bezondigd, maar heb me er ten minste voor geëxcuseerd).

Wat voor de één als 'normaal' overkomt, kan voor de andere als beledigend overkomen. Ik denk dat het normaal is dat in een geschreven medium woorden beter gewikt en gewogen moeten worden voor dat je ze neerschrijft.
Goendi schreef:
EDIT: en voor alle duidelijkheid. Ja, het is E-leven hun eigen fout. En ja, Belgacom had waarschijnlijk (want dus blijkbaar ten gronde bevestigd door rechter) het recht om E-leven af te sluiten. Geen enkel probleem daarmee. Enkel met de yes-in-your-face-houding van sommigen hier heb ik een probleem.


Tof... Dus: je hebt ongelijk, verkondigt je ongelijk, krijgt je ongelijk, en dan ga je zagen dat je op je ongelijk wordt gewezen en er mee geconfronteert? Komaan eh, wordt eens een beetje mannelijk. Of wat dacht je dan? Dat mensen die hier continu pleiten voor redelijkheid (zoals ik deed toen e-leven werd afgesloten), dan de wind van voren krijgen omdat het toch maar weer eens Belgacom is, plots ons gaan inhouden als dan uiteindelijk blijkt dat we gelijk hadden om voor redelijkheid te pleiten? Wat, it's just an opinion, en als we gelijk hebben dan vergroten we het uit, maar als we ongelijk krijgen mogen we het minimaliseren? try it elsewhere.


Ik heb geen idee waar je het hier over hebt. Wie is de 'je'? Ik denk dat, als ik het topic doorlees, er niemand is (buiten een onnozele opmerjing van Fluppeke en wat ge-off-topic over manklopende aansluitingen) die e-leven hier nog verdedigt en belgacom ongelijk geeft. Ik zie dus niet in waarom je je hier zo over opwindt?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Special_K
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 21 mar 2008, 16:05
Locatie: Hemiksem

Mooi gezegd, eigenlijk wou ik hier zowat hetzelfde op zeggen.
Het is vandaag mooi weer dus laten we daar maar van genieten :-D
Afbeelding
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

Rafken schreef:het is erg hé, boys, dat belgacom weer eens gelijk heeft gekregen.
en dat niet kunnen toegeven.
sukkelaartjes. :-D


Niet helemaal waar, dat BGC gelijk heeft gekregen omdat het zijn eigen contractuele voorwaarden met een provider uitvoert volgens contract en dus ook afsluit volgens die voorwaarden, daarin heeft Belgacom gelijk gekregen.

Dat betekent echter niet dat een besluit van het BIPT genegeerd mag worden. Dat is wel gebeurd.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

krisvb schreef:Om even terug on topic te komen.

Het hele e-leven verhaal doet mij een beetje denken aan sommige telefoonwinkels in immigrantenwijken een aantal jaar geleden ... het spelletje ging als volgt :
1) bestel een aantal gewone telefoonlijnen bij Belgacom
2) richt een "winkel" in waarbij je een aantal telefoontoestellen op een aantal gewone bankjes installeert
3) biedt telefoongesprekken naar een welbepaald (migranten-)land tegen een spotprijs aan. Mond-aan-mond reklame binnen de welbepaalde migranten-community zorgt voor de verdere bekendheid
4) Betaal geen enkele Belgacom factuur
5) Probeer punt 4 zo lang mogelijk vol te houden
6) Zodra Belgacom de lijnen afsluit, doe je de "winkel" "dicht" en start je hem een paar dagen later terug op onder een andere naam.


Die zaakjes blijven juist jaren open omdat ze daar in alles handelen van poeders tot mobiele telefoons, loop maar eens door bepaalde wijken in Antwerpen of Brussel als ze dicht zijn komt dat of door de BTW-controle of door de voedselautoriteit (veel van die zaakjes zijn ook algemene voeding )
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Onder het mom van 'achterliggend sarcasme' en, bij uitbreiding, mijn ingebeelde morele superioriteit kan ik dus voortaan ongestraft iemand schofferen en kleineren? Leuk om weten. Ik dacht dat flames niet gewenst waren op een forum, blijkbaar heb ik me daarin vergist (voor alle eerlijkheid, vooraleer je met de bewuste post aan komt draven, ik heb me er ook al aan bezondigd, maar heb me er ten minste voor geëxcuseerd).


Ik heb niets om me voor te excuseren, waarom zou ik ook? Ik zette iemand op zijn plek ja, en ik doe dat in mijn dagdagelijkse activiteiten evengoed. En wat is daar mis mee?

Wat voor de één als 'normaal' overkomt, kan voor de andere als beledigend overkomen. Ik denk dat het normaal is dat in een geschreven medium woorden beter gewikt en gewogen moeten worden voor dat je ze neerschrijft.


Het is niet aan mij om mijn woorden te wikken omdat iemand anders zich door de taalkeuze beledigd voelt. Ik ben geen diplomaat.

k heb geen idee waar je het hier over hebt. Wie is de 'je'? Ik denk dat, als ik het topic doorlees, er niemand is (buiten een onnozele opmerjing van Fluppeke en wat ge-off-topic over manklopende aansluitingen) die e-leven hier nog verdedigt en belgacom ongelijk geeft. Ik zie dus niet in waarom je je hier zo over opwindt?


Boven mijn post, staat een quote. Die quote is afkomstig van een forum gebruiker. De 'je' is dus de forumgebruiker wiens quote ik beantwoord. Mogelijk ook daarom dat het nodeloos Belgacom gebash in deze post je ontging, zeker als je al een stuk tekst komende uit een voorgaande post niet kunt terugvinden. En waarom ik me er in opwind... Dacht je dat dan?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik hoop dat je in het dagelijkse leven mensen met iets meer tact op hun plaats zet en dat je daar wel een beetje diplomaat bent een geen bullebak die mensen toesnauwt dat ze 'man moeten worden' en maar wat moeten 'gaan grienen in een hoekje'. En ik mag hopen dat je je woorden wel wikt wanneer je bvb tegengehouden wordt door de politie. Of ga je die ook even snel op hun plaats zetten ("daar is nog een hoekje, jochie, ga maar")?

Vroeger kon ik je posts nog smaken: to the point, getuigend van veel kennis, goed geschreven. Nu stel je me enkel maar teleur. Toegeven dat je gewoon verkeerd was is blijkbaar een brug te ver.

En over die quote in jouw post. Waar zit ik te bashen op BGC? Ik klaag enkel de hautaine, irritante houding aan van sommigen die hier het faillissement van E-leven toejuichen en waaruit duidelijk het "one down, plenty more to go"-gevoel in schuilgaat.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die quote was niet jouw tekst... Die sloeg dus ook gans niet op U. Dat terzijde, UB is niet meer wat het voorheen was. Recent zijn er steeds meer groupies terug te vinden, en is elke vorm van redelijkheid ver te zoeken. Dat aangevuld met een aantal die hard's die (zoals bvb Zambo) continu dezelfde irrelevante gal zitten te spuien in zowat elk Belgacom topic bvb, maakt dat mijn zin om te trachten iets zinnigs neer te schrijven op dit forum ver te zoeken is. En dan krijg je idd zo'n sarcastische replieken zoals voorgaande die enkel de man spelen. En verdienen ze dit niet?
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

En ik maar wachten op zinvolle reacties. Al nieuws over de onbekende overnemer van de eigen E-Leven netwerkinfrastructuur?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Slightly offtopic weer (sorry), maar markant detail: zowat 5% van alle verkeer naar xs.be afgelopen 7 dagen komt van de hostname "powered.by.e-leven.be" (de proxy van...). :D
ooh. shiny.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

cloink schreef:Slightly offtopic weer (sorry), maar markant detail: zowat 5% van alle verkeer naar xs.be afgelopen 7 dagen komt van de hostname "powered.by.e-leven.be" (de proxy van...). :D


Zolang het nog kan binnenpakken wat je binnenpakken kan zal er gedacht worden.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik denk eerder: 'inpakken en wegwezen'. :)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Maglor schreef:Ik denk eerder: 'inpakken en wegwezen'. :)


Ge moogt gerust zijn, ben sinds enkele dagen ook een efforke aan het doen, kwestie van het volume voor de maand augustus al in de maand juli binnen te pakken ;-)
Kristofvds
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 mar 2007, 01:07

Update: Destiny - een dochterbedrijf van Belgian Network Solutions (Benesol) neemt het ADSL2-netwerk van E-Leven over

http://www.datanews.be/nl/news/90-14-19 ... -over.html
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Als E-Leven-klant vind ik het natuurlijk heel leuk wat er allemaal aan het gebeuren is... Gelukkig verneem ik via dit soort fora af en toe nieuws over het faillissement, want van het bedrijf zelf heb ik nog niets gehoord.

Uit dit recente artikel over de Destiny-overname maak ik op dat de aansluitingen van particuliere klanten in Leuven (niet-studenten) worden overgenomen door Free Belgian Network. Iemand enig idee of mijn ADSL2+ connectie aanstaande maandag nu nog afgesloten wordt?

Los daarvan: zelfs als mijn connectie niet afgesloten wordt, heb ik veel zin om naar een andere provider over te stappen. Ik zou graag een overstap naar BGC of TN vermijden, vandaar ook mijn keuze voor een kleinere provider als E-Leven, al heb ik daar nu wel spijt van. Met andere woorden, ik wil ook geen te klein bedrijfje, want daar loopt blijkbaar ook te veel mis. Heeft iemand positieve ervaringen met Scarlet in Leuven? En zo ja, is Scarlet actief in Mechelen (want binnen een jaar of zo verhuis ik waarschijnlijk naar daar)?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Zonder Benesol te willen afbreken, vraag ik me af of de organisatie daar beter gaat geregeld zijn dan bij e-leven.

Toen ik er vroeger mee in contact kwam, werd er veel beloofd maar weinig waargemaakt. Gerund door jongeren vanop een zolderkamer.
Misschien is er momenteel al veel veranderd, de toekomst zal het uitwijzen.
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

ik heb een vrij degelijke indruk van Benesol. Maar DSL is toch iets heel anders dan hosting...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Toxeh schreef:ik heb een vrij degelijke indruk van Benesol. Maar DSL is toch iets heel anders dan hosting...
Zien ze de eurotekentjes in de ogen na het succes van Dommel? :)
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Als je rijk wilt worden, moet je geen internetaansluitingen aan particulieren gaan aanbieden hoor. De winstmarges zijn veel te laag.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Toxeh schreef:ik heb een vrij degelijke indruk van Benesol. Maar DSL is toch iets heel anders dan hosting...


Ben al jaren zeer tevreden colocation klant van Benesol. Niets op aan te merken :)
Gebruikersavatar
Toxeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 15 jun 2005, 23:28
Locatie: Land van Waas

ditCh schreef:
Toxeh schreef:ik heb een vrij degelijke indruk van Benesol. Maar DSL is toch iets heel anders dan hosting...


Ben al jaren zeer tevreden colocation klant van Benesol. Niets op aan te merken :)


Yes, maar Co-Lo en Hosting aanbieden is peanuts vergeleken met DSL. En dan heb ik het niet over het technische deel. Ik ben relatief zeker dat Benesol hier voldoende talent voor in huis heeft, maar je passeert telkens langs Belgacom en daar heb je lastige procedures. En da's iets waar je zo weinig vat op krijgt. Technische problemen heb je niet allemaal zelf in de hand, nieuwe aansluitingen lopen verkeerd, ... Het forum staat vol met voorbeelden van problemen, en je haalt er altijd wel op je nek. Je mag nog zo goed zijn, je kan niet meer alles direct oplossen vergeleken met hosting.

Maar ik wens ze alvast veel succes bij hun poging.
Phoenixke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:53
Locatie: Gent

Benesol is wel een heel degelijk bedrijf geworden hoor. Ze hebben, samen met Studenten Internet (SI deed de infrastructuur en dergelijke, Benesol de voice) in de laatste maanden met E-Leven samengewerkt. Het bleek een maat voor niets maar ze hebben allesinds veel goed gemaakt (en stabieler).
DSL aanbieden is inderdaad niet zo heel winstgevend maar als ze de businesslijnen ook overnemen (weet ik niet) is dat wel een mooi begin. Een 5/5M ESHDSL aan dezelfde prijs van de 2/2 SDSL van BGC is niet slecht te noemen.
Laatst gewijzigd door Phoenixke op 14 aug 2008, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Phoenixke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:53
Locatie: Gent

ispwatch schreef:Tristan en Luk, beide ex-belgacommers, denk ik eerder dat het veel te groot zagen, dat gekoppeld aan de barslechte administratie en het verhaal is snel gedaan natuurlijk.
Er zijn genoeg mensen die nooit een factuur van e-leven mochten ontvangen, of een onjuiste factuur die dan geprotesteerd werd, klachten over verkeerde aansluitingen die ervoor zorgden dat de klant weigerde te betalen tot het probleem opgelost was, enzovoort
E-leven heeft het faillisement aan zichzelf te danken, laat dat duidelijk wezen, zij hadden immers oplossingen moeten zoeken voor bovenstaande problemen, om de situatie e-leven te vergelijken met de telefoonwinkels van weleer vind ik te kort door de bocht.


Het grootste probleem van E-Leven is geweest dat ze de klant te centraal gezet hebben. Teveel energie in een niet betalende klant steken, teveel service willen aanbieden voor de peanuts die ze maar betaalden en vooral een te grote boem gehad met het ADSL2+ verhaal en een slecht opvolgsysteem.
Moesten ze een correct facturatiesysteem gehad hebben en een correct opvolgsysteem voor het opleveren van de lijnen gehad hebben dan was dit nu een bloeiend bedrijf geweest...
Voor de mensen die het niet zouden weten, de 670.000€ is overdreven aangezien de rechter beslist heeft dat 11 aan BGC 150.000€ moest om de rekening te vereffenen en dat BGC aan 11 ongeveer 60 à 70.000€ aan retributies moest. (dit ten tijde van de afsluiting van de lijnen)
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Zijn er e-levenklanten die intussen al officieel bericht hebben gekregen over de details van de overname? (nieuw contract? tarieven? voorwaarden?)
Phoenixke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:53
Locatie: Gent

Ik alvast nog niet... Internet werkt nog perfect.
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Mijn internet werkt ook nog, maar is nog steeds niet stabiel, dat is het nooit geweest. Wat ook vreemd is: sinds Belgacom enkele maanden geleden mij en andere E-Leven-klanten een tijdje heeft afgesloten, werkt mijn draadloos netwerk niet meer naar behoren. Op mijn eigen laptop helemaal niet meer, op de laptop van mijn vriendin soms wel, soms niet, maar nooit op een stabiele manier. Het probeem is dat ik niet genoeg technische bagage heb om te weten waar dit aan ligt: scheelt er iets met de modem, met de instellingen van de laptop, ligt het probleem bij E-Leven,... Ik word gek van die labiele internetverbinding, maar weet niet wat ik eraan kan doen. Kan iemand me tips of advies gegeven? Zijn er nog E-Levenklanten met gelijkaardige problemen? Aangezien hun helpdesk niet meer beschikbaar is, kan ik bij hen voorlopig niet meer terecht met vragen.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Ik heb vanmiddag de administratieve dienst van Destiny aan de lijn gehad, ze zijn op dit ogenblik de database (ik vermoed in werkelijkheid een excellsheet) aan het uitkuisen dat ze van e-leven gekregen hebben. De medewerker vertelde mij dat de facturatie bij Destiny begint te lopen vanaf 01/09/2008 en dat in de loop van volgende week (na het opkuisen van die DB dus) eindelijk de brieven met meer info de deur uitgaan.
Goed dat ik belde, want men vond mij niet terug op naam, enkel op het adres van mijn oude aansluiting, op mijn huidig adres was er geen aansluiting volgens de e-leven DB.
Voorlopig blijft dus alles bij hetzelfde.
Ze zijn trouwens volop op zoek naar mensen om hun helpdesk te versterken.
Phoenixke
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2007, 14:53
Locatie: Gent

@Stargasm.
Het is wel zo dat er heel veel lijnen van kwaliteit verandert zijn na de onderbreking van BGC. Sommige zijn kwalitatief veel beter geworden, anderen zijn dan weer zwaar naar beneden gegaan in snelheid en stabiliteit. Het frappanste voorbeeld is iemand met 21M die naar 2M gegaan is. BGC doet natuurlijk alsof ze geen neus hebben (laat staan bloed).
Ik zou eerst en vooral wel eens proberen of het met een kabel niet beter is. Wifi is nu eenmaal nooit te betrouwen.
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Op mijn laptop surf ik constant mét kabel, aangezien ons draadloos netwerk daar niet meer op werkt sinds de afsluiting van BGC. Echt stabiel kan ik die kabelverbinding niet noemen. En als mijn vriendin op haar laptop surft - wél draadloos - valt het netwerk zeer regelmatig uit. Ik wil eigenlijk nog het liefst van al zo snel mogelijk van provider veranderen. Volgens mij kan dit, want ik heb nooit een jaarcontract getekend bij E-Leven. Ik weet alleen niet goed welke provider ik best kies... Liefst geen van de twee grote (te duur voor wat ze in de plaatst stellen), maar een kleine provider is ook niet altijd een voordeel, is in het geval van E-Leven gebleken. Ik dacht aan Dommel, maar als ik de kritiek op hun communicatie en helpdesk lees... Scarlett misschien? Alle hulp en advies zijn welkom!
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Stargasm, als je het niet bij Dommel ziet zitten owv de helpdesk dan zijn er twee geschikte providers voor je: EDPNet en dxADSL. Van EDPNet kan ik persoonlijk getuigen dat ze hele goede en snelle service leveren, van dxADSL lees je hier hetzelfde op het forum.

Scarlet is niet bepaald gekend voor zijn "goede" helpdesk dus daar zou ik het ook niet wagen.
Stargasm
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 jul 2008, 12:24
Locatie: Leuven

Merci voor de tips. De nieuwe abonnementen die dxADSL vanaf begin september aanbiedt, zien er mooi uit. Als de helpdesk bovendien zo goed is als je hier op het forum leest en de verbinding meevalt qua stabiliteit, spreken we van een uitstekende provider. Weet iemand hier of ik mijn ADSL 2+ verbinding kan behouden (momenteel heb ik die dus via E-Leven)? Zo ja, dan kan ik mijn ADSL2+ router van Comtrend behouden neem ik aan? En is ADSL2+ al operationeel in heel Mechelen? (binnen het jaar hoop ik naar Mechelen te verhuizen)
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”