ma 28/07/08 17:45 - Oud-medewerkers van internetreus Google hebben een nieuwe zoekrobot gelanceerd. Ze hopen er Google mee van de troon te stoten.
De nieuwe zoekrobot heet Cuil, het Gaelische woord voor kennis. Cuil zou meer pagina's doorzoeken dan Google en zou de huidge wereldleider zo van de troon moeten stoten.
Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.
Ook beweren de makers van Cuil dat hun zoekrobot veel relevantere resultaten geeft dan Google, en dat de privacy van de gebruikers beter wordt beschermd.
Google is momenteel de onbetwiste wereldleider onder de zoekrobots op het internet. Hij neemt maar liefst 62 procent van alle zoekopdrachten voor zijn rekening.
Yahoo! volgt met 14 procent op een verre tweede plaats, Live Search is derde met 3 procent. Ook kleinere zoekrobots als Teoma, Vivisimo en Snap zijn uit op meer marktaandeel.
Bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... rentGoogle
Stoot nieuwe zoekrobot Google van de troon?
Klopt dus nietsuper_freak schreef:Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.
Ook beweren de makers van Cuil dat hun zoekrobot veel relevantere resultaten geeft dan Google, en dat de privacy van de gebruikers beter wordt beschermd.
Ik geef mijn naam in op google, ik krijg 66 zekere resultaten. Bij Cuil krijg ik 3 resultaten (niet relevant).
Ik dacht dat het bij Cuil nog altijd om een 'bèta-versie' ging. Spijtig genoeg hebben ze nooit echt een bèta-fase gehad...waardoor het product nu al gelanceerd is met heel wat gebreken ten gevolge.L-army schreef:Klopt dus nietsuper_freak schreef:Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.
Ik geef mijn naam in op google, ik krijg 66 zekere resultaten. Bij Cuil krijg ik 3 resultaten (niet relevant).
Het wordt dus een tijdje afwachten om te zien of deze zoekmachine betere resultaten oplevert in vergelijking met de bestaande machines.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
- gedeco
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 10 keer
Deze morgen was er nog geen enkel resultaat beschikbaar voor mijn alias. Nu wel.L-army schreef:[Klopt dus niet
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
approximated.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Voorlopig nog niet.
Zoek maar is de naam van het zoekprogramma in het zoekprogramma en daarna in Google ...
Hopelijk brengt het Google wel op het idee, om de mogelijkheid toe te voegen om in je profiel de manier waarop je links wenst weer te geven, toe te voegen.
Zoek maar is de naam van het zoekprogramma in het zoekprogramma en daarna in Google ...
Hopelijk brengt het Google wel op het idee, om de mogelijkheid toe te voegen om in je profiel de manier waarop je links wenst weer te geven, toe te voegen.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
super_freak schreef:Ze hopen er Google mee van de troon te stoten.
De nieuwe zoekrobot heet Cuil, het Gaelische woord voor kennis. Cuil zou meer pagina's doorzoeken dan Google en zou de huidge wereldleider zo van de troon moeten stoten.
Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.
No results because of high load...
Due to excessive load, our servers didn't return results. Please try your search again.
...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Het bewijs dat Cuil je privacy beter respecteert!L-army schreef:Klopt dus nietsuper_freak schreef:Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Als Cuil zou aanslaan dan is het toch het moment om er aandelen van te kopen, want wie dat destijds in het prille begin van Google had gedaan ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
hoogswrs zijn ze nog niet openlijk beschikbaarBraindamage schreef:Als Cuil zou aanslaan dan is het toch het moment om er aandelen van te kopen, want wie dat destijds in het prille begin van Google had gedaan ...
Is gewoon aanpassen.ljd schreef:Ik vind de gevonden resultaten scherm op niks trekken. Alles staat zowat kris kras door elkaar. Totaal geen structuur erin.
Ik herinner mij ook enkele websites die via een nieuwe versie van drupal een volledig andere startpagina hadden. In het begin was het enorm irritant, maar uiteindelijk wil je niet meer wisselen.
Het systeem lijkt mij toch goed uitgedacht (toch beter dan een gewone lijst-weergave zoals bij Google). Het hangt natuurlijk af van hoe het verder evolueert...(en nog verbetert).
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
google is op de beurs gekomen toen het al een heel groot internet bedrijf was [adwords/adsense etc waren al gelanceerd]Braindamage schreef:Als Cuil zou aanslaan dan is het toch het moment om er aandelen van te kopen, want wie dat destijds in het prille begin van Google had gedaan ...