Stoot nieuwe zoekrobot Google van de troon?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
super_freak
Starter
Starter

ma 28/07/08 17:45 - Oud-medewerkers van internetreus Google hebben een nieuwe zoekrobot gelanceerd. Ze hopen er Google mee van de troon te stoten.

De nieuwe zoekrobot heet Cuil, het Gaelische woord voor kennis. Cuil zou meer pagina's doorzoeken dan Google en zou de huidge wereldleider zo van de troon moeten stoten.

Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.

Ook beweren de makers van Cuil dat hun zoekrobot veel relevantere resultaten geeft dan Google, en dat de privacy van de gebruikers beter wordt beschermd.

Google is momenteel de onbetwiste wereldleider onder de zoekrobots op het internet. Hij neemt maar liefst 62 procent van alle zoekopdrachten voor zijn rekening.

Yahoo! volgt met 14 procent op een verre tweede plaats, Live Search is derde met 3 procent. Ook kleinere zoekrobots als Teoma, Vivisimo en Snap zijn uit op meer marktaandeel.

Bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie ... rentGoogle
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

super_freak schreef:Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.

Ook beweren de makers van Cuil dat hun zoekrobot veel relevantere resultaten geeft dan Google, en dat de privacy van de gebruikers beter wordt beschermd.
Klopt dus niet :)
Ik geef mijn naam in op google, ik krijg 66 zekere resultaten. Bij Cuil krijg ik 3 resultaten (niet relevant).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

L-army schreef:
super_freak schreef:Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.

Ik geef mijn naam in op google, ik krijg 66 zekere resultaten. Bij Cuil krijg ik 3 resultaten (niet relevant).
Ik dacht dat het bij Cuil nog altijd om een 'bèta-versie' ging. Spijtig genoeg hebben ze nooit echt een bèta-fase gehad...waardoor het product nu al gelanceerd is met heel wat gebreken ten gevolge.
Het wordt dus een tijdje afwachten om te zien of deze zoekmachine betere resultaten oplevert in vergelijking met de bestaande machines.
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

L-army schreef:[Klopt dus niet :)
Deze morgen was er nog geen enkel resultaat beschikbaar voor mijn alias. Nu wel.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Wat een irritante layout :x

Geef mij maar http://Clusty.com
Robbe
El Robre
El Robre
Twitter: infocaris
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Voorlopig nog niet.
Zoek maar is de naam van het zoekprogramma in het zoekprogramma en daarna in Google ...
Hopelijk brengt het Google wel op het idee, om de mogelijkheid toe te voegen om in je profiel de manier waarop je links wenst weer te geven, toe te voegen.

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

site ligt ondertussen al plat ...
oververhit door de vele requests :oops:
BBB
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

super_freak schreef:Ze hopen er Google mee van de troon te stoten.

De nieuwe zoekrobot heet Cuil, het Gaelische woord voor kennis. Cuil zou meer pagina's doorzoeken dan Google en zou de huidge wereldleider zo van de troon moeten stoten.

Wie in Cuil een term ingeeft, zoekt in 120 miljard internetpagina's, zeggen de makers. Dat zou een pak meer zijn dan Google.

No results because of high load...

Due to excessive load, our servers didn't return results. Please try your search again.
...
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

It made me LOL! :lol:
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik vind de gevonden resultaten scherm op niks trekken. Alles staat zowat kris kras door elkaar. Totaal geen structuur erin.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

L-army schreef:

Het bewijs dat Cuil je privacy beter respecteert! :wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Als Cuil zou aanslaan dan is het toch het moment om er aandelen van te kopen, want wie dat destijds in het prille begin van Google had gedaan ... :P
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Braindamage schreef:Als Cuil zou aanslaan dan is het toch het moment om er aandelen van te kopen, want wie dat destijds in het prille begin van Google had gedaan ... :P
hoogswrs zijn ze nog niet openlijk beschikbaar
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Contacteer:

ljd schreef:Ik vind de gevonden resultaten scherm op niks trekken. Alles staat zowat kris kras door elkaar. Totaal geen structuur erin.
Is gewoon aanpassen.
Ik herinner mij ook enkele websites die via een nieuwe versie van drupal een volledig andere startpagina hadden. In het begin was het enorm irritant, maar uiteindelijk wil je niet meer wisselen.

Het systeem lijkt mij toch goed uitgedacht (toch beter dan een gewone lijst-weergave zoals bij Google). Het hangt natuurlijk af van hoe het verder evolueert...(en nog verbetert).
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Braindamage schreef:Als Cuil zou aanslaan dan is het toch het moment om er aandelen van te kopen, want wie dat destijds in het prille begin van Google had gedaan ... :P
google is op de beurs gekomen toen het al een heel groot internet bedrijf was [adwords/adsense etc waren al gelanceerd]
punkfreak
Member
Member

ik gebruik terug yahoo, vind ik veel sneller iets mee terug dan met google -_-
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”