welke router voip

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Welke router is geschikt voor voip en heeft wlan en is aan te raden? (evt met ingebouwde modem), als je deze enkel als router gebruikt kan je ze toch nog aansluiten op een vdsl2 modem?
(met 2*fxs poorten en fxo als backup,inkomende lijn)
welke fritz!box (of speedtouch?) is geschikt?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

De Fritz!box 7140 !
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

cloink schreef:De Fritz!box 7140 !

Dat is pas een snel antwoord.waarom geen Fritz!box 7170?of 7050?

Zou een exemplaar uit duitsland(ebay?) willen bestellen, iemand een goed adres?(hoe kom je te weten of een modem annex a of b is? staat nl. niet altijd op het apparaat!)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

silencer schreef:waarom geen Fritz!box 7170?of 7050?

De 7050 heeft geen USB-host port en slechts 2 LAN-ports. De 7170 heeft een extra analoge output. 't Is dus maar wat je wil en hoeveel je er wil voor bijbetalen.

silencer schreef:Zou een exemplaar uit duitsland(ebay?) willen bestellen, iemand een goed adres?(hoe kom je te weten of een modem annex a of b is? staat nl. niet altijd op het apparaat!)

Staat weldegelijk op het apparaat en ik zou dan ook een originele Annex A aanbevelen i.t.t. een "geconverteerde" Annex B.
ooh. shiny.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

cloink schreef:
silencer schreef:waarom geen Fritz!box 7170?of 7050?

De 7050 heeft geen USB-host port en slechts 2 LAN-ports. De 7170 heeft een extra analoge output. 't Is dus maar wat je wil en hoeveel je er wil voor bijbetalen.

silencer schreef:Zou een exemplaar uit duitsland(ebay?) willen bestellen, iemand een goed adres?(hoe kom je te weten of een modem annex a of b is? staat nl. niet altijd op het apparaat!)

Staat weldegelijk op het apparaat en ik zou dan ook een originele Annex A aanbevelen i.t.t. een "geconverteerde" Annex B.

En de 7050 is de enige die je als ata kunt gebruiken(de andere kun je enkel als router gebruiken).Het is ook een toestel dat je goedkoop kunt vinden (en zeker 2dehands).
Annex A of B staat er zeker niet altijd op.


(Ik ga denk ik wachten op de Gigaset SE267 VDSL2, die dommel mss gaat gebruiken voor zijn vdsl2 (als dat er komt) met voip ondersteuning.)
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

silencer schreef:En de 7050 is de enige die je als ata kunt gebruiken(de andere kun je enkel als router gebruiken).Het is ook een toestel dat je goedkoop kunt vinden (en zeker 2dehands).



Maar nee gij, die [url=http://www.avm.de/en/Produkte/FRITZBox/FRITZ_Box_Fon_WLAN/index.html##]7170[/url]gewoon de nieuwere versie van de 7050.

En op mijn 7050 staat er vanonder toch een mooi stickertje (met het serienummer op) waarop 'Annex A' staat. Ik vermoed dat dat dus wel bij elke fritz!box het geval zal zijn.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

De 7170 heeft ook een FXs voor digitale toestellen.

Btw: Annex a is analoog.
annex b is isdn.

7170 is echt goei toestel.
3 Fon aansluitingen (die je dan natuurlijk kan splitsen) en veel mogelijkheden.

2 bedenkingen bij Fritzbox.
Fax of T38 werkt nog steeds niet naar behoren.
de 3 eerste beltonen van inkomende gesprekken gaan verloren in de bak.
Dus als iemand 10 beltonen laat overgaan hoor jij er maar 7.

Verder geen klagen over Fritzbox.
Werk er nu al 2 jaar mee en heb toch reeds een mooi klantenbestand met Fritzkes lopen.

Wat meer is; na een interne test met de gigaset Sx672 wisten we wel zeker dat Fritzbox goed (beter) is.
Turbocom
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:23
Locatie: Aarschot

Insom schreef:De 7170 heeft ook een FXs voor digitale toestellen.

Btw: Annex a is analoog.
annex b is isdn.

7170 is echt goei toestel.
3 Fon aansluitingen (die je dan natuurlijk kan splitsen) en veel mogelijkheden.

2 bedenkingen bij Fritzbox.
Fax of T38 werkt nog steeds niet naar behoren.
de 3 eerste beltonen van inkomende gesprekken gaan verloren in de bak.
Dus als iemand 10 beltonen laat overgaan hoor jij er maar 7.

Verder geen klagen over Fritzbox.
Werk er nu al 2 jaar mee en heb toch reeds een mooi klantenbestand met Fritzkes lopen.

Wat meer is; na een interne test met de gigaset Sx672 wisten we wel zeker dat Fritzbox goed (beter) is.


Let op met toestellen uit Duitsland zijn meestal Annex B (ISDN) of omgevormde naar Annex A.

voor Fax of T38 zit in de nieuwste komende firmware
Gratis lifetime update van firmware
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Turbocom schreef:voor Fax of T38 zit in de nieuwste komende firmware
Gratis lifetime update van firmware


Nieuwste komende?

Wanneer wordt ie gereleased Turbocom?

Ze beloven het ons al zeer lang hoor.
We krijgen het soms werkende, vooral met Telenetconfigs, maar over POTS en adsl hebben we vaak problemen.
Turbocom
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:23
Locatie: Aarschot

Insom schreef:
Turbocom schreef:voor Fax of T38 zit in de nieuwste komende firmware
Gratis lifetime update van firmware


Nieuwste komende?

Wanneer wordt ie gereleased Turbocom?

Ze beloven het ons al zeer lang hoor.
We krijgen het soms werkende, vooral met Telenetconfigs, maar over POTS en adsl hebben we vaak problemen.


Volgende firmware update zou september zijn , in de duitste firmware is deze al beschikbaar!
regelmatig kijken naar www.avm.de/en
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Insom schreef:De 7170 heeft ook een FXs voor digitale toestellen.
Btw: Annex a is analoog.
annex b is isdn.

Pas op met deze uitspraak...
In Belgie wordt inderdaad Annex A gebruikt op analoge telefoonlijnen, en Annex B op ISDN lijnen.
Maar dit wijzigt niets aan het Telefonie gedeelte van de FritzBox: zowel de Annex A als de Annex B versie hebben analoge en ISDN aansluitingen. Meer nog: met een FritzBox kan je ISDN toestellen (bv ISDN Centrale) gebruiken op een analoge telefoonlijn

Insom schreef:2 bedenkingen bij Fritzbox.
Fax of T38 werkt nog steeds niet naar behoren.
de 3 eerste beltonen van inkomende gesprekken gaan verloren in de bak.
Dus als iemand 10 beltonen laat overgaan hoor jij er maar 7.

Deze ervaring heb ik niet.
Het is wel zo dat je altijd één of maximaal twee beltonen verliest wegens CLIP. Het analoge CLIP signaal (nummer van de oproeper) wordt meegestuurd tijdens de pauze tussen de eerste en de tweede beltoon. De FritzBox moet dus wachten tot na de eerste beltoon, om te weten "wie" er belt, deze informatie verwerken en dan meesturen met de beltonen naar de analoge binnenlijnen. Dat kan inderaad maximaal 2 beltonen duren.
Het is ook zo dat de derde binnenpost laatst belt: De analoge toestellen bellen niet gelijktijdig, maar netjes na mekaar (afwisselend). Waarschijnlijk om grote belasting te vermijden op de voeding (als 3 toestellen gelijktijdig zouden bellen)

Het leuke gadget met de laaste Firmware: de naam van de oproeper verschijnt nu ook op de analoge display, als de oproeper in het Telefoonboek van de FritzBox staat.
Philippe.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Hier Fritzbox 7170 en enorm tevreden met dit bakje. Wel opletten als je hem koopt via een webwinkel. Heb er problemen mee gehad. Had zogezegd een internationale editie maar met duitse firmware. Kreeg het ding dus niet aan de praat. Contact genomen met AVM, die waren zelf verwonderd hoe dat kon gebeuren maar ze hebben een paar dagen nadien een goeie Fritzbox vanuit Duitsland gestuurd. In ruil heb ik mijn Fritzbox naar hen gestuurd want ze gingen de zaak onderzoeken. Mijn vorige configuratie (adsl modem, aparte router en ATA) is de deur uit. Nu nog één derde stroomverbruik omdat het een alles in 1 toestel is; makkelijk te configureren en uitstekende gesprekskwaliteit. ik kan een Fritzbox ten zeerste aanraden aan iedereen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

en de Speedtouch 780WL ? (heeft wat minder mogelijkheden, maar doet het voip gedeelte het ook erg goed?,kwa lijnkwaliteit-instellingen)
Wat met nummer weergave bij de speedtouch (voor uitgaande en inkomende gesprekken) vs fritzbox.
Bij de ST ziet het er maar magertjes uit.
(de wireless is net zoals bij de fritz niet zo goed, hoe zou je dat goedkoop kunnen oplossen?)


valt het telefoonsigniaal eigenlijk weg als je de modem reboot?

&Kun je ergens de webinterface bekijken van de fritzbox?
Bij de ST780Wl: http://www.webblernet.nl/STSim/ST780/R6 ... &l0=2&l1=2
Laatst gewijzigd door silencer 26 jul 2008, 18:55, in totaal 5 gewijzigd.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Fritzbox is wel duur vind ik
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Heb mijn Fritz!Box nu ook al eenpaar dagen en ik moet zeggen dat het qua geluidskwaliteit voor de VOIP gesprekken een hele verademing is tegenover mijn vorige ATA adapter (van E-tech).
Ik dacht soms dat het aan voipstunt, was, maar nu ben ik wel zeker dat het mijn vorige ATA was die niet deugde :?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Braindamage schreef:Heb mijn Fritz!Box nu ook al eenpaar dagen en ik moet zeggen dat het qua geluidskwaliteit voor de VOIP gesprekken een hele verademing is tegenover mijn vorige ATA adapter (van E-tech).
Ik dacht soms dat het aan voipstunt, was, maar nu ben ik wel zeker dat het mijn vorige ATA was die niet deugde :?

maar niets kan toch zo goed zijn als de ata spa3102?, daar kun je echt zoveel instellen dat het te moeilijk is voor velen.

Ik ga voor de fritzbox gaan, hopelijk stelt hij niet teleur.
Aangezien er binnenkort waarschijnlijk vdsl2 komt is het modemgedeelte overbodig.

Waar hebben jullie je fritz!box gekocht?

Ik zat te denken aan ebay.de:
Is het patchen van een annex B naar annex A verstandig? (maw kan je behalve aan het modemgedeelte nog schade berokkenen?)
Is de hardware verschillend?(de filter?)
Wat met het patchen van de duitse versie naar de engelse, internationale versie, kan dat problemen geven?
Kun je na het patchen nog gewoon nieuwe updates gebruiken?
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

maar niets kan toch zo goed zijn als de ata spa3102?, daar kun je echt zoveel instellen dat het te moeilijk is voor velen.


Ik ken het toestel wel maar kan er niet over oordelen. Voor de mensen die echt alles uit de VOIP mogelijkheden willen halen zal het wel een goed toestel zijn, maar zoals je zegt, het vergt toch wat kennis.
Ik ben voor de Fritzbox gegaan omdat ik toch binnen een paar maand ook voor in het huisje een nieuwe modem en router enzo moest hebben, nu is alles in 1

Ik ga voor de fritzbox gaan, hopelijk stelt hij niet teleur.
Aangezien er binnenkort waarschijnlijk vdsl2 komt is het modemgedeelte overbodig.


Er zal op termijn wel een VDSL versie verschijnen

Waar hebben jullie je fritz!box gekocht?


Heb hem ondanks de beetje ongewenste reclame van iemand van de webshop hier, de box toch op www.tns.be gekocht, niet de goedkoopste als je het appart koopt, maar was wel voordelig als je het pakket met de USB stick kocht.
Na 2 dagen was het er trouwens, dus zeer goede levering
psmammoth
Member
Member
Berichten: 75
Lid geworden op: 13 jun 2008, 15:59
Locatie: Leuven

silencer schreef:en de Speedtouch 780WL ? (heeft wat minder mogelijkheden, maar doet het voip gedeelte het ook erg goed?,kwa lijnkwaliteit-instellingen)


De geluidskwaliteit is zeer goed.

silencer schreef:Wat met nummer weergave bij de speedtouch (voor uitgaande en inkomende gesprekken) vs fritzbox.


Nummer weergave voor inkomende nummers is geen probleem, uitgaande weet ik niet want wordt niet ondersteund door Vyke dus heb ik geen ervaring mee.

silencer schreef:Bij de ST ziet het er maar magertjes uit.


De webinterface is inderdaad erg magertjes zeker als je vergelijkt met wat er allemaal ingesteld kan worden. De CLI (via telnet) is heel krachtig. Zie http://www.speedtouch.nl/docs/ST780WL_CLIGuide_R62.pdf

silencer schreef:(de wireless is net zoals bij de fritz niet zo goed, hoe zou je dat goedkoop kunnen oplossen?)


Wat bedoel je met dat de wireless niet goed is ? Encryptie ? Signaalsterkte ?

silencer schreef:valt het telefoonsigniaal eigenlijk weg als je de modem reboot?


Ja.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

De 7270 is ook al uit(enkel duitse,idsn versie):
Deze ondersteund dect telefoons,
ondersteund de 7170 dan geen dect telefoons? (ja toch?)
De audio kwaliteit zou ook beter zijn, beter codecs, merk je dit als je naar iet voip nummers belt?

ivm 7170: Er zijn verschillende versies (v2,v3,... ) verkrijgbaar.
Ook zijn er zwarte 7170's, wat is het verschil met de grijs-rode versie?
Turbocom
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:23
Locatie: Aarschot

silencer schreef:De 7270 is ook al uit(enkel duitse,idsn versie):
Deze ondersteund dect telefoons,
ondersteund de 7170 dan geen dect telefoons? (ja toch?)
De audio kwaliteit zou ook beter zijn, beter codecs, merk je dit als je naar iet voip nummers belt?

ivm 7170: Er zijn verschillende versies (v2,v3,... ) verkrijgbaar.
Ook zijn er zwarte 7170's, wat is het verschil met de grijs-rode versie?


De internationale versies zijn de grijs met rode behuizing.
de zwarte zijn meestal OEM voor een of andere ISP en geschikt voor de duitse markt.

Alle Fritz!boxen kunnen DECT toestellen op aangesloten worden enkel de 7270 is DECT ingebouwd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Turbocom schreef:
silencer schreef:De 7270 is ook al uit(enkel duitse,idsn versie):
Deze ondersteund dect telefoons,
ondersteund de 7170 dan geen dect telefoons? (ja toch?)
De audio kwaliteit zou ook beter zijn, beter codecs, merk je dit als je naar iet voip nummers belt?

ivm 7170: Er zijn verschillende versies (v2,v3,... ) verkrijgbaar.
Ook zijn er zwarte 7170's, wat is het verschil met de grijs-rode versie?


De internationale versies zijn de grijs met rode behuizing.
de zwarte zijn meestal OEM voor een of andere ISP en geschikt voor de duitse markt.

Alle Fritz!boxen kunnen DECT toestellen op aangesloten worden enkel de 7270 is DECT ingebouwd.

DECT ingebouwd: wil dat dan zeggen dat je je basisstation voor je dect toestellen niet meer nodig hebt?
Turbocom
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2008, 13:23
Locatie: Aarschot

silencer schreef:
Turbocom schreef:
silencer schreef:De 7270 is ook al uit(enkel duitse,idsn versie):
Deze ondersteund dect telefoons,
ondersteund de 7170 dan geen dect telefoons? (ja toch?)
De audio kwaliteit zou ook beter zijn, beter codecs, merk je dit als je naar iet voip nummers belt?

ivm 7170: Er zijn verschillende versies (v2,v3,... ) verkrijgbaar.
Ook zijn er zwarte 7170's, wat is het verschil met de grijs-rode versie?


De internationale versies zijn de grijs met rode behuizing.
de zwarte zijn meestal OEM voor een of andere ISP en geschikt voor de duitse markt.

Alle Fritz!boxen kunnen DECT toestellen op aangesloten worden enkel de 7270 is DECT ingebouwd.

DECT ingebouwd: wil dat dan zeggen dat je je basisstation voor je dect toestellen niet meer nodig hebt?


klopt helemaal zijn reeds beschikbaar in de duitse versie sept verwacht in de internationale versie
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

heb mij een fritz!box 7170 (ebay 50€) & ST 780 WL aangeschaft.

Nu heb ik wel met een wag200g teveel.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

silencer schreef:DECT ingebouwd: wil dat dan zeggen dat je je basisstation voor je dect toestellen niet meer nodig hebt?


Klopt inderdaad zoals ook al aangegeven, maar je DECT telefoon moet er wel een bepaald protocol voor ondersteunen. Want er zijn natuurlijk ook veel DECT telefoons die enkel met hun eigen basisstation kunnen communiceren.
Ik kan wel niet meer direct terugvinden welk protocol het was.
[EDIT] Blijkbaar is het de GAP-standaard die ondersteund moet zijn door het DECT toestel.[/EDIT]

Volgens een persbericht over de premiere van de 7270 op de website van AVM zou hij ook VLAN ondersteunen voor VDSL :
It supports permanent virtual connections (ATM PVC) for ADSL 2+ and virtual local networks (VLAN) for VDSL

Persbericht : klik hier

Ik vind de 7270 wel knap enzo, maar toch zou ik hem niet kopen ookal was hij in anex A beschikbaar, omdat die met wireless-N werkt en je dan voor je laptop enzo andere Wifi adapters moet kopen, dan kan je de ingebouwe wifi-kaart niet meer gebruiken en zit je constant met een stickje enzo. En ook de wifikaarten van de pc's kan je dan vervangen
Laatst gewijzigd door Braindamage 28 jul 2008, 00:13, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

silencer schreef:heb mij een fritz!box 7170 (ebay 50€) & ST 780 WL aangeschaft.

Nu heb ik wel met een wag200g teveel.


Duitse of internationale versie? Want 50 euro is wel heel weinig :?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Braindamage schreef:
silencer schreef:heb mij een fritz!box 7170 (ebay 50€) & ST 780 WL aangeschaft.

Nu heb ik wel met een wag200g teveel.


Duitse of internationale versie? Want 50 euro is wel heel weinig :?

heb geen idee, ik laat mij verrassen, maar duits is zeker geen probleem om te begrijpen.Annex A of B staat er vaak niet bij (is standaard B).

Wireless N, het is mss een mooie technologie, maar mn pda ondersteund het niet, alle 12 ip toestellen zijn aangesloten via UTP cat 5e, het is mij wat te duur.
De 7170 heeft ook nog het voordeel dat deze te patchen is (indien nodig) naar engelse versie en met telnet-commando kun je makkelijk overschakelen naar annex A.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Braindamage schreef:Ik vind de 7270 wel knap enzo, maar toch zou ik hem niet kopen ookal was hij in anex A beschikbaar, omdat die met wireless-N werkt en je dan voor je laptop enzo andere Wifi adapters moet kopen, dan kan je de ingebouwe wifi-kaart niet meer gebruiken en zit je constant met een stickje enzo. En ook de wifikaarten van de pc's kan je dan vervangen

Dan ben je wel niet goed geinformeerd. De 7270 ondersteunt:
802.11a 5 GHz 54 Mbit/s (zelfde snelheid als de wireless-G, maar op de niet vaak gebruikte 5 GHZ band, waardoor minder onder invloed van storingen)
802.11b 2,4 GHz 11 Mbit/s (de oude WLAN standard)
802.11g 2,4 GHz 54 Mbit/s (huidig meeste gebruikt)
802.11n 2,4 / 5 GHz 300 Mbit/s
Je kan dus je bestaande apparaten verder gebruiken !
Philippe.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Even een waarschuwing aan de mensen die ook hun antenne willen vervangen van de fritzbox.

Kijk eerst of de antenne nu in zo'n zwart plastieken sleufje zit, ofdat het gewoon grijs is zoals de rest van de achterkant en één geheel met het volledige achterpaneeltje en dus niet verwijderbaar.
Bij mij is dat laatste het geval, met als gevolg dat ik de bestelde antenne en connector niet kan plaatsen zonder eerst te moeten gaan snijden in de plastiek.
Er zijn ook antennes beschikbaar met dezelfde plug als de originele dus dan hoef je niks stuk te maken. Deze kosten zo'n 35 euro. De andere 10,89 euro.

[EDIT] Ik vind het vreemd dat op afbeeldingen op het internet het 'gleufje' waar de antenne in geklikt zit overal zwart is, en dus verwijderbaar, terwijl die van mij dat dus niet is :?

[EDIT2] Ik heb de FritzDSl, het programma dat ook op de cd staat geïnstalleerd, die start wel maar als ik "Diagnosis" kies, dan zegt hij dat hij de pagina op de box niet vind. Het IP adres heb ik wel gewijzigd, maar hij zoekt de juiste.
Als ik nu de laatste versie van het programma dat ik van internet afgehaald heb wil installeren, dan krijg ik na de installatie de boodschap dat er geen Fritz!DSL hardware geïnstalleerd is.
Bestaan er al copies???? :?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Braindamage schreef:Even een waarschuwing aan de mensen die ook hun antenne willen vervangen van de fritzbox.

Kijk eerst of de antenne nu in zo'n zwart plastieken sleufje zit, ofdat het gewoon grijs is zoals de rest van de achterkant en één geheel met het volledige achterpaneeltje en dus niet verwijderbaar.
Bij mij is dat laatste het geval, met als gevolg dat ik de bestelde antenne en connector niet kan plaatsen zonder eerst te moeten gaan snijden in de plastiek.
Er zijn ook antennes beschikbaar met dezelfde plug als de originele dus dan hoef je niks stuk te maken. Deze kosten zo'n 35 euro. De andere 10,89 euro.

[EDIT] Ik vind het vreemd dat op afbeeldingen op het internet het 'gleufje' waar de antenne in geklikt zit overal zwart is, en dus verwijderbaar, terwijl die van mij dat dus niet is :?

[EDIT2] Ik heb de FritzDSl, het programma dat ook op de cd staat geïnstalleerd, die start wel maar als ik "Diagnosis" kies, dan zegt hij dat hij de pagina op de box niet vind. Het IP adres heb ik wel gewijzigd, maar hij zoekt de juiste.
Als ik nu de laatste versie van het programma dat ik van internet afgehaald heb wil installeren, dan krijg ik na de installatie de boodschap dat er geen Fritz!DSL hardware geïnstalleerd is.
Bestaan er al copies???? :?


ivm de antenna
http://nl.youtube.com/watch?v=kVPIQ6c7a-U
http://www.wehavemorefun.de/fritzbox/in ... -Powerhack
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer



Thx, maar ik heb al een dergelijk filmpje gezien en dat 'gaatje' waar die nieuwe connector inkomt is bij mij anders. Ik heb geen volledige cirkel aan de buitenkant, maar nog geen halve cirkel langstboven. Dat diende blijkbaar om te zorgen dat de antenne niet volledig rond kon draaien.
En terwijl het bij die anderen langst de binnenkant gewoon vlak is zoals de rest van het plaatje, steekt dat 'gaatje' het bij mij nog zo'n halve centimeter naar binnen. Dus wat bij hun vanbuiten zit steekt bij mij vanbinnen met dan vanbuiten iets anders.
ik kan de nieuwe connector gewoon volledig door dat gaatje steken. Gebruik ik echter dat moertje langstbinnen dan steekt de connector niet genoeg uit en het langst buiten zetten heeft niet veel zin.

Spijtig van de gekochte 9Dbi antenne :-(

Op dit filmpje kan je zien dat er boxen zijn waarbij het volledige achterplaatje vlak is, maar er dan nog iets extra buisjesvormig ingeklikt zit (zie je nadat ze originele antenne verwijderd hebben) dat verwijderd kan worden om de nieuwe connector gemakkelijk te plaatsen
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”