Hoe zit dat nu met e-leven?

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Sinds het afsluiten en terug aansluiten van de e-leven klanten door BGC, hebben we hier niks meer van gehoord... Hoe zit dat nu met e-leven? Zijn ze "herrezen uit de doden"?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Goztow schreef:Sinds het afsluiten en terug aansluiten van de e-leven klanten door BGC, hebben we hier niks meer van gehoord... Hoe zit dat nu met e-leven? Zijn ze "herrezen uit de doden"?

Herrezen met nog ne berg schulden denk ek, ben benieuwd wanneer de E-leven klanten terug afgesloten worden eigelijk
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dommel zou die e-leven klanten moeten overnemen ;)
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Goendi schreef:Dommel zou die e-leven klanten moeten overnemen ;)

Samen met alle achterstallige betalingen & het gezeik van Belgacom naar hun toe? Dacht het niet ^^
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

b012145214 schreef:
Goendi schreef:Dommel zou die e-leven klanten moeten overnemen ;)

Samen met alle achterstallige betalingen & het gezeik van Belgacom naar hun toe? Dacht het niet ^^


De heavy downloaders bij e-leven zullen nu sowieso het netwerk van Dommel wel komen overbelasten gezien de striktere polici ivm de FUP bij e-leven.
Als je op adls-bc.org de draadjes ivm e-leven volgt merk je meteen dat de ex-latribu volop aan het overschakelen zijn naar Dommel alwaar zij 9 kansen op de 10 dezelfde problemen zullen ondervinden/veroorzaken als bij elke andere provider waar die gasten al geweest zijn.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ispwatch schreef:Als je op adls-bc.org de draadjes ivm e-leven volgt merk je meteen dat de ex-latribu volop aan het overschakelen zijn naar Dommel alwaar zij 9 kansen op de 10 dezelfde problemen zullen ondervinden/veroorzaken als bij elke andere provider waar die gasten al geweest zijn.


Alleen is het Dommel netwerk veel steviger dan dat van e-leven, dus die leechers kunnen ze er wel aan.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

deej schreef:
ispwatch schreef:Als je op adls-bc.org de draadjes ivm e-leven volgt merk je meteen dat de ex-latribu volop aan het overschakelen zijn naar Dommel alwaar zij 9 kansen op de 10 dezelfde problemen zullen ondervinden/veroorzaken als bij elke andere provider waar die gasten al geweest zijn.


Alleen is het Dommel netwerk veel steviger dan dat van e-leven, dus die leechers kunnen ze er wel aan.


Afwachten, was op klassiek adsl via Scarlet dat die ex-Latribu voor problemen zorgden.
Je kan dat zo mooi volgen in hun posts : BGC->LaTribu->EDPnet->E-leven->Dommel.
Bij iedere provider hebben ze tot nu toe al problemen gehad/veroorzaakt.
Ik haal zelf ook flink wat binnen (reden waarom BGC en TN geen optie zijn) maar hier staat dat niet 24/24 en 7/7 te pompen.
Van enkele van die gasten weet ik dat ze indertijd bij BGC buitengezwierd zijn wegens hun gedrag en impact op het netwerk, en ik denk dat BGC toch wel een stevig netwerk heeft.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ispwatch schreef:Afwachten, was op klassiek adsl via Scarlet dat die ex-Latribu voor problemen zorgden.
Je kan dat zo mooi volgen in hun posts : BGC->LaTribu->EDPnet->E-leven->Dommel.
Bij iedere provider hebben ze tot nu toe al problemen gehad/veroorzaakt.
Ik haal zelf ook flink wat binnen (reden waarom BGC en TN geen optie zijn) maar hier staat dat niet 24/24 en 7/7 te pompen.
Van enkele van die gasten weet ik dat ze indertijd bij BGC buitengezwierd zijn wegens hun gedrag en impact op het netwerk, en ik denk dat BGC toch wel een stevig netwerk heeft.
Jamaar, buiten gesmeten... wanneer was dat? Hebben ze zoveel bijbetaald aan extra volume? :)

Tijden zijn veranderd he, Dommel kan het zware downloaden aan. 'k Bij die zware downloaders waar alles 7/7 en 24/24 aanstaat, hoop ik dat de politie eens binnenvalt, uit de grond van mijn hart :)
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

Lord Utopia schreef:
ispwatch schreef:Afwachten, was op klassiek adsl via Scarlet dat die ex-Latribu voor problemen zorgden.
Je kan dat zo mooi volgen in hun posts : BGC->LaTribu->EDPnet->E-leven->Dommel.
Bij iedere provider hebben ze tot nu toe al problemen gehad/veroorzaakt.
Ik haal zelf ook flink wat binnen (reden waarom BGC en TN geen optie zijn) maar hier staat dat niet 24/24 en 7/7 te pompen.
Van enkele van die gasten weet ik dat ze indertijd bij BGC buitengezwierd zijn wegens hun gedrag en impact op het netwerk, en ik denk dat BGC toch wel een stevig netwerk heeft.
Jamaar, buiten gesmeten... wanneer was dat? Hebben ze zoveel bijbetaald aan extra volume? :)

Tijden zijn veranderd he, Dommel kan het zware downloaden aan. 'k Bij die zware downloaders waar alles 7/7 en 24/24 aanstaat, hoop ik dat de politie eens binnenvalt, uit de grond van mijn hart :)


Je kan perfect 24/24 en 7/7 downloaden en enkel legaal materiaal binnentrekken (om boven de limieten van BGC en TN uit te komen volstaat het wat linux iso's binnen te trekken of aan te bieden, creative commons etc), vorige maand bijvoorbeeld zat ik aan een uitzonderlijke 223 GB (stond er zelf een beetje verbaasd bij te kijken dat het zoveel was) en dat er daar wel eens iets tussenzat waar SABAM en dergelijke niet blij mee zijn zal ik niet ontkennen maar het merendeel is dus perfekt legaal materiaal, die gasten echter zijn een ander paar mouwen.
Vind jij meer dan een TB per maand binnentrekken normaal voor een particulier accountje?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

totaal niet. Die kunnen dat ook nooit op een maand bekijken/gebruiken ook toch... Belachelijk. Daarenboven maken ze er ook ISP's mee kapot en sleuren ze andere gebruikers mee. Dikke egoïsten met dom gedrag.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

ispwatch schreef:Vind jij meer dan een TB per maand binnentrekken normaal voor een particulier accountje?


Que??? :eek:

Wat doen die mannen daar in godsnaam mee???
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Insom schreef:Wat doen die mannen daar in godsnaam mee???


Branden en verkopen vermoed ik...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En hoe krijg je precies meerdere TB's per maand door een ADSL-lijntje? :-o
ooh. shiny.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

cloink schreef:En hoe krijg je precies meerdere TB's per maand door een ADSL-lijntje? :-o


415 KB * 3600 seconden * 24 uren * 30 dagen = 1,0018050670623779296875 TB ;)

edit: Meerdere zie ik met een 4.0 Mbit (of 4.6) lijntje nog niet echt gebeuren nee :)
Laatst gewijzigd door Rogue 16 jul 2008, 18:47, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Rogue schreef:
cloink schreef:En hoe krijg je precies meerdere TB's per maand door een ADSL-lijntje? :-o


415 KB * 3600 seconden * 24 uren * 30 dagen = 1,0018050670623779296875 TB ;)
meerdere : meer dan één :P

dat is dus minstens 2 :P
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Mja als je binnenkort 9/12 Mbit gaat krijgen...
Afbeelding
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

cloink schreef:En hoe krijg je precies meerdere TB's per maand door een ADSL-lijntje? :-o


Meer dan 1 TB is niet hetzelfde als meerdere TB. (1<1,4<2)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Rogue schreef:Mja als je binnenkort 9/12 Mbit gaat krijgen...

en als je dan ook nog 2 lijntjes neemt ipv 1 dan gaat het pas echt vlot.
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Ondertussen ligt mijn E-leven ADSL2+ lijn weer 2 dagen plat :!:
Weet iemand wat er gaande is?
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

keethar schreef:Ondertussen ligt mijn E-leven ADSL2+ lijn weer 2 dagen plat :!:
Weet iemand wat er gaande is?


Elsene geen problemen, ik vrees dat je de helpdesk zal moeten contacteren, en het is geen grap, dat is dus een 0900 nummer geworden.

Service Technique

Téléphone: 0900 88 114 (0,50€ la minute)
Fax: 02 709 08 79
Mail: [email protected]
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

cloink schreef:En hoe krijg je precies meerdere TB's per maand door een ADSL-lijntje? :-o

latribu, waar ze oorspronkelijk zaten, bood adsl2+ aan.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

E-Leven staat sinds gisteren onder een curator. More info to follow soon.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Can't say we didn't saw that one comming... :?
ooh. shiny.
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Verdorie, wat een Waalse knoeiers. Ondertussen ik zit al weer sinds gisteren zonder internet, maar dat zal hier dus wel iets mee te maken hebben :wink: .
Is het de bedoeling dat bestaande contracten nog afgewerkt worden of gaat de curator nu beginnen met hun DSLAMs te verkopen :-( ?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Waarschijnlijk zal een andere ISP de e-leven klanten en infrastructuur gaan overnemen. Wie dat zal worden zal mee door de curator worden bepaald.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

deej schreef:Waarschijnlijk zal een andere ISP de e-leven klanten en infrastructuur gaan overnemen. Wie dat zal worden zal mee door de curator worden bepaald.


Belgacom?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ispwatch schreef:Belgacom?


EDPNet, Dommel, Belgacom, Tele2, Telenet, you name it. Ze kunnen allemaal uit de bus komen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zal waarschijnlijk wel BGC worden. Ze hebben toch geld genoeg in kassa.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dommel neemt E-Leven klanten over, dat is lachen en gieren :P

'k Vrees ervoor, KPN zou wel durven, Telenet heeft niet echt veel te zoeken bij E-Leven, tenzij die ook professionele klanten hebben. Belgacom zou ironisch zijn en zou het ook wel mogen? Scarlet heeft geen geld en...

EDPnet lijkt me wel waarschijnlijk ^^
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

E-leven biedt ook kotnet aan, misschien dat in die richting wat kan gezocht worden?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

Ondertussen ligt mijn verbinding wel nog steeds plat. En op mijn mailtje naar de klantendienst komt uiteraard geen antwoord.

edit: Hoe zit het met de verbinding bij andere E-leven klanten?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

scarlet zou ook durven, als ze het geld in de kassa zitten hebben.

Mja, jammer voor de e-leven klanten natuurlijk.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

keethar schreef:Ondertussen ligt mijn verbinding wel nog steeds plat. En op mijn mailtje naar de klantendienst komt uiteraard geen antwoord.

edit: Hoe zit het met de verbinding bij andere E-leven klanten?


Elsene deze namiddag geen enkel probleem.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik denk niet dat Belgacom het in nood verkerende e-leven zal overnemen.De klanten van E-leven zijn immers mensen die van Belgacom weg willen( zoals alle klanten van andere alternatieve providers).
Mijn gedacht is,dat buiten Telenet &Belgacom eigenlijk iedereen in aanmeriking komt.
Het zal hier niet gaan over de markt-prijs,maar wel over een soort bradrie-prijs,omdat het moet gaan via een kurator.
Het zou wel eens een koopje kunnen zijn,indien er niet te veel bieders opdagen,afwachten maar,en goed blijven volgen.
EDPnet is (naar mijn mening) een van de bedrijven die het messchien wel zouden durven doen,omdat die nog geen abbo's aanbieden met internet&tel.samen.E-Leven had die tech. wel in huis.
Maar dit is absoluut mijn eigen mening hoor.
ispwatch
Pro Member
Pro Member
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 dec 2007, 13:47
Locatie: Maaseik
Bedankt: 9 keer

fluppie schreef:Ik denk niet dat Belgacom het in nood verkerende e-leven zal overnemen.De klanten van E-leven zijn immers mensen die van Belgacom weg willen( zoals alle klanten van andere alternatieve providers).
Mijn gedacht is,dat buiten Telenet &Belgacom eigenlijk iedereen in aanmeriking komt.
Het zal hier niet gaan over de markt-prijs,maar wel over een soort bradrie-prijs,omdat het moet gaan via een kurator.
Het zou wel eens een koopje kunnen zijn,indien er niet te veel bieders opdagen,afwachten maar,en goed blijven volgen.
EDPnet is (naar mijn mening) een van de bedrijven die het messchien wel zouden durven doen,omdat die nog geen abbo's aanbieden met internet&tel.samen.E-Leven had die tech. wel in huis.
Maar dit is absoluut mijn eigen mening hoor.


Ik had dus ingeschreven op het 11pack, die telefonie is er nooit van gekomen, ik betwijfel dus sterk of ze die technologie wel echt in huis hebben.
LLN biedt telefonie via VOIP (als ik mij niet vergis via 3stars) aan, het 11pack zou een echte telefoonlijn zijn, alles zou reeds vanaf juni 2007 geconfigureerd zijn, men diende enkel nog te wachten op apparatuur die laattijdig geleverd werd, er waren zelfs plannen voor digitale TV vanaf de tweede helft van 2008, ook reeds alles geconfigureerd, de hardware moest echter nog geleverd worden.......
keethar
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 aug 2007, 21:53

@ispwatch: bedankt vr de info, bij mij geen verandering, verbinding nog steeds down en geen reactie van helpdesk.
Weet iemand het technisch probleem te situeren als de adsl sync failed, zit het dan in de last mile of bij hun DSLAMs .

Ja grootse plannen hadden ze wel. Maar een businessplan das iets anders :)

Ik ben al maar beginnen zoeken naar alternatieven. Met de actie op Scarlet 20 komt deze momenteel as interessantste uit de bus (voor een jaartje). Kan iemand me vertellen wat ik te vrezen heb t g v de eventuele overname door BGC? Is daar enig recent nieuws over?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Het meest recente nieuws daaromtrent is dat er meer kans is dat het niet doorgaat dan dat er kans is dat het wel doorgaat.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bart_joosten
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2005, 20:48

Ik peins dat het voorgoed gedaan is met E-leven.
Nu is het bang afwachten voor de klanten. Ik ben blij dat ik daar niet bij hoor.

http://www.unizo.be/eurodb_fal.jsp?pc=& ... r=&x=0&y=0

E-LEVEN
Barthelemylaan 20 - 1000 BRUXELLES
Datum van vonnis: 18 juli 2008
Uitspraak: Faillietverklaring
Rechtbank: Niet bepaald
Curator: Geen gegevens
Ondernemingsnummer: 0864192497
Bedrijfshistoriek op Het Staatsblad
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Jammer.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het hangt allemaal af,hoe vlug de curator met een andere provider tot een akkoord komt,over de 'overname' van E-leven.
Gesloten

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”