De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.
Ik heb het 'kaske' open gedaan en gezien dat er een component geen goed contact meer gaf (beetje over en weer bewegen zorgde wel voor een goed bevel naar TV), de gesoldeerde aansluitingen waren nog goed, dus het is intern in deze component dat er iets mis is, ik weet echter niet wat voor iets het is en waar ik het kan kopen, misschien kan iemand mij helpen. Hieronder een foto van bewuste component:
Een tijdje geleden vond mijn zoon het hoognodig om de afstandsbediening van de DVD speler een bad te geven in de vaas met bloemen. Ik heb toen online een nieuwe besteld bij http://www.afstandsbediening-online.nl. Zij hebben naast nieuwe, ook tweedehandse (gereviseerde) en 'witte producten' (aan een fractie van de prijs).
Ik kan het ook niet thuis wijzen wat het is. waarschijnlijk een weerstand of iets gelijkaardigs. Eens langs gaan bij een elektronica winkel met het componentje, ze zullen daar wel weten wat het is. Indien je in Wvl woont, in de TeleShop in Roeselare zullen ze wel weten wat het is.
Grtz
Euhm. waarschijnlijk zal dat ene componentje u meer kosten dan een nieuwe universele remote.
Tenzij ge ne toffe TV-repareur of zo vind die het nog liggen heeft.
Als ge echt zo graagt zelf prutst zou ik trachten dezelfde remote ergens te vinden (E-Bay, TV-reparatie winkel,.. of zo?) en die dan te gebruiken voor onderdelen.
TL@ schreef:De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.
Ik heb het 'kaske' open gedaan en gezien dat er een component geen goed contact meer gaf (beetje over en weer bewegen zorgde wel voor een goed bevel naar TV), de gesoldeerde aansluitingen waren nog goed, dus het is intern in deze component dat er iets mis is, ik weet echter niet wat voor iets het is en waar ik het kan kopen, misschien kan iemand mij helpen. Hieronder een foto van bewuste component:
component ansich ziet er toch goed uit??? gewoon terug solderen gaat niet...? lokale elektronicaboer zal het ook wel liggen hebben..
Dat is een condensator , kan je bij je elektronica boer gaan kopen voor een appel en een ei (schatting: 50 eurocent ofzo). Is wel precies een smd behuizing , is ietske moeilijker te solderen wel.
Ik denk dat het een is van 47µF , maar ben niet 100% zeker.. (kan je berekenen maar ik weet het voltage van je kaske ni (veronderstel 3,3V ofzo)
Ik heb hem opnieuw goed gesoldeerd, maar dit maakt niet uit, werkte nog steeds niet deftig.
Ik zal eens zoeken naar een electronica boer in buurt en eens gaan vragen.
Ik koop veel online, maar nooit bij ebay, heb er eigenlijk een hekel aan, vooral omdat het niet gratis en er wel veel alternatieven zijn die gratis zijn. namaak heb ik ook al niet graag.
Toch bedankt voor de hulp. Zal wel iets laten weten als het terug werkt (of niet)
misterjo schreef:Dat is een condensator , kan je bij je elektronica boer gaan kopen voor een appel en een ei (schatting: 50 eurocent ofzo). Is wel precies een smd behuizing , is ietske moeilijker te solderen wel.
Ik denk dat het een is van 47µF , maar ben niet 100% zeker.. (kan je berekenen maar ik weet het voltage van je kaske ni (veronderstel 3,3V ofzo)
Die 1.00M, duidt dat niet op 1µF?
Anders wil ik de formule om om te rekenen wel weten, weer wat bijgeleerd.
TL@ schreef:De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.
het is een resonator van 1MHz. een kristal zal ook wel werken. kosten geen 4 euro
een condensator is het zeker niet.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
Nui nog een lastigere vraag, waar kan ik zoiets kopen (evntueel webshop) tegen een normale prijs. Ik heb al eens rondgekeken en ofwel moet ik ze per 5 kopen of is er een kost (verzending en verwerking) van 20€ of zo.
(het mag tussen antwerpen en Brussel liggen of daar niet te ver vandaan)