Electronica van een afstandsbediening

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
TL@
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.

Ik heb het 'kaske' open gedaan en gezien dat er een component geen goed contact meer gaf (beetje over en weer bewegen zorgde wel voor een goed bevel naar TV), de gesoldeerde aansluitingen waren nog goed, dus het is intern in deze component dat er iets mis is, ik weet echter niet wat voor iets het is en waar ik het kan kopen, misschien kan iemand mij helpen. Hieronder een foto van bewuste component:

Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Een universele afstandsbediening kost minder dan 10 euro. Ik zou dus niet gaan prutsen...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
TL@
Pro Member
Pro Member

Goztow schreef:Een universele afstandsbediening kost minder dan 10 euro. Ik zou dus niet gaan prutsen...
Ik pruts graag en wil geen universele afstandsbediening :-D
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Een tijdje geleden vond mijn zoon het hoognodig om de afstandsbediening van de DVD speler een bad te geven in de vaas met bloemen. Ik heb toen online een nieuwe besteld bij http://www.afstandsbediening-online.nl. Zij hebben naast nieuwe, ook tweedehandse (gereviseerde) en 'witte producten' (aan een fractie van de prijs).
TL@
Pro Member
Pro Member

Als ik weet wat voor ding het is dat kapot is, dan soldeer ik er een nieuwe in en heb ik veel goedkoper mijn eigen afstandsbediening terug.
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Ik kan het ook niet thuis wijzen wat het is. waarschijnlijk een weerstand of iets gelijkaardigs. Eens langs gaan bij een elektronica winkel met het componentje, ze zullen daar wel weten wat het is. Indien je in Wvl woont, in de TeleShop in Roeselare zullen ze wel weten wat het is.
Grtz
Draco888
Elite Poster
Elite Poster

Euhm. waarschijnlijk zal dat ene componentje u meer kosten dan een nieuwe universele remote.
Tenzij ge ne toffe TV-repareur of zo vind die het nog liggen heeft.

Als ge echt zo graagt zelf prutst zou ik trachten dezelfde remote ergens te vinden (E-Bay, TV-reparatie winkel,.. of zo?) en die dan te gebruiken voor onderdelen.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

TL@ schreef:De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.

Ik heb het 'kaske' open gedaan en gezien dat er een component geen goed contact meer gaf (beetje over en weer bewegen zorgde wel voor een goed bevel naar TV), de gesoldeerde aansluitingen waren nog goed, dus het is intern in deze component dat er iets mis is, ik weet echter niet wat voor iets het is en waar ik het kan kopen, misschien kan iemand mij helpen. Hieronder een foto van bewuste component:

Afbeelding

component ansich ziet er toch goed uit??? gewoon terug solderen gaat niet...? lokale elektronicaboer zal het ook wel liggen hebben..
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Dat is een condensator , kan je bij je elektronica boer gaan kopen voor een appel en een ei (schatting: 50 eurocent ofzo). Is wel precies een smd behuizing , is ietske moeilijker te solderen wel.

Ik denk dat het een is van 47µF , maar ben niet 100% zeker.. (kan je berekenen maar ik weet het voltage van je kaske ni (veronderstel 3,3V ofzo)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

TL@ schreef:
Goztow schreef:Een universele afstandsbediening kost minder dan 10 euro. Ik zou dus niet gaan prutsen...
Ik pruts graag en wil geen universele afstandsbediening :-D
Koop namaak, zelfde functionaliteit aan 1/10 van de prijs.(ebay)
TL@
Pro Member
Pro Member

Ik heb hem opnieuw goed gesoldeerd, maar dit maakt niet uit, werkte nog steeds niet deftig.

Ik zal eens zoeken naar een electronica boer in buurt en eens gaan vragen.

Ik koop veel online, maar nooit bij ebay, heb er eigenlijk een hekel aan, vooral omdat het niet gratis en er wel veel alternatieven zijn die gratis zijn. namaak heb ik ook al niet graag.

Toch bedankt voor de hulp. Zal wel iets laten weten als het terug werkt (of niet)
320i
Elite Poster
Elite Poster

ik weet niet van waar je bent, maar in Leuven (meer bepaald heverlee) heb je de Aitec, die verkopen dat zeker
misterjo
Premium Member
Premium Member

Die zijn er overal hoor :) , maar bij aitec hebben ze wel redelijk wat liggen ja :)
Corleone
Plus Member
Plus Member

misterjo schreef:Die zijn er overal hoor :) , maar bij aitec hebben ze wel redelijk wat liggen ja :)
Overal ? Aitec ? Nee ze , enkel in Leuven :P
Afbeelding
Afbeelding
TL@
Pro Member
Pro Member

Zal daar eens langsrijden van de week.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

misterjo schreef:Dat is een condensator , kan je bij je elektronica boer gaan kopen voor een appel en een ei (schatting: 50 eurocent ofzo). Is wel precies een smd behuizing , is ietske moeilijker te solderen wel.

Ik denk dat het een is van 47µF , maar ben niet 100% zeker.. (kan je berekenen maar ik weet het voltage van je kaske ni (veronderstel 3,3V ofzo)
Die 1.00M, duidt dat niet op 1µF?
Anders wil ik de formule om om te rekenen wel weten, weer wat bijgeleerd.
bolleke64
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

TL@ schreef:De afstandsbediening van mijn TV heeft er geen zin meer in. Mijn dochter heeft ze waarschijnlijk een keer te veel tegen de grond gesmakt.

Afbeelding
het is een resonator van 1MHz. een kristal zal ook wel werken. kosten geen 4 euro

een condensator is het zeker niet.
Voor al uw vragen op RF en PA gebied. Intergratie van Multimedia toepassingen in binnen en buitenland.
TL@
Pro Member
Pro Member

bedankt.

Nui nog een lastigere vraag, waar kan ik zoiets kopen (evntueel webshop) tegen een normale prijs. Ik heb al eens rondgekeken en ofwel moet ik ze per 5 kopen of is er een kost (verzending en verwerking) van 20€ of zo.

(het mag tussen antwerpen en Brussel liggen of daar niet te ver vandaan)
misterjo
Premium Member
Premium Member

het is een resonator van 1MHz. een kristal zal ook wel werken. kosten geen 4 euro

een condensator is het zeker niet.
Dat zou inderdaad ook kunnen :)
maar waarom staat die J erop?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

misterjo schreef:maar waarom staat die J erop?
Ik herkende het ook niet meteen... was al aan het denken Mega Joule en Watt :?

Hier zou je alvast terecht moeten kunnen voor het onderdeel... http://www.vego.nl/6/7/6_7.htm
TL@
Pro Member
Pro Member

Geweldig, zal deze eens tijd maken om langs 1 van die adressen te rijden.

Thx!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”