teveel betaald word overschakelingskost

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

BBB schreef:Trouwens in het vet gedrukt staat er "gratis activatie" + "eerste maand gratis", ze wisten op voorhand dat huidige klanten ook dit aanbod wilden, dus als ze hun klanten extra willen aanrekenen dan hadden ze dat even goed kunnen vermelden.


BBB, ik kan me hier verder niet (meer) over uitspreken. Echter, moeten er toch nog mensen zijn die via Netconnect naar Homeconnect zijn overgeschakeld. Misschien kunnen die Dommel eens opbellen (of dit eens nakijken)

Ik (denk wel) dat wat er op die website staat enkel geldt voor nieuwe (oftewel niet dommel) abonnees. Dit geldt niet voor mensen die van Netconnect naar Homeconnect omschakelen. Of anders gezegd, hoe die omschakeling gebeurt, weet ik niet.

Ik heb zelf een paar weken geleden eens gebeld naar de Helpdesk. En toen gevraagd of men van Netconnect naar Homeconnect kon overschakelen. Dat was toen nog niet mogelijk (maar werd aan gewerkt).

Ondertussen stond die info (op de website) van één maand gratis + gratis activatie voor Homeconnect er wel al op. Dus vermoedelijk zitten we hier met een misverstand.

Maar Dommel moet dit uitklaren. Ik kan je daar verder niet bij helpen.
Probeer eens contact op te nemen met andere forummers. En daarna met de helpdesk van Dommel opnieuw. En als je tot een besluit gekomen bent (post het dan hier).

Geef Dommel alvast ook wat credit (als hun voorwaarden nog niet helemaal op punt staan). Het best informeer je dan eens naar deze voorwaarden. Of dat je deze voorwaarden kan krijgen op papier.

Je moet je toch op één of ander contract kunnen beroepen. Ergens moet dit toch beschreven staan. Of worden.

Veel succes ermee!
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Er is niet eens sprake van een overschakeling...

Dommel maakt gewoon een nieuwe account aan voor homeconnect (met nieuwe login en paswoord) en de oude account van Netconnect wordt gewoon niet verlengd. Je moet er zelf voor zorgen dat je de mailadressen en homepage in je netconnect account wist en ze daarna terug aanmaakt in je homeconnect account.

Bij een overschakeling zou je alles gewoon behouden zonder dat je zelf iets moest ondernemen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Klagen helpt dus toch!
Nog eens gebeld, lang gewacht, vriendelijke persoon (ben zelf ook vriendelijk gebleven)
Ik kreeg nu de uitleg van de opzegging te horen van het contract (dus geen omschakelkost, dit was een verkeerde interne communicatie)
Wat heeft hij mij voorgesteld, want credit-nota is een soep. (edit: zijn woorden)
Mijn netconnect kostte 34,94€ per maand homeconnect 48,95€ dat is een verhouding van 0,7
0,7 x 30 = 21 dagen.
Mijn eerste factuur homeconnect blijft op de huidige vervaldag 4 augustus, maar de daaropvolgende factuur zou pas aangerekend worden op 21 september augustus. Dus ik krijg 17 dagen homeconnect als compensatie voor de mis-communicatie. (factuur wordt 17 dagen opgeschoven)
In mijn geval kan ik het zien als een omgerekende maand netconnect die is opgeschoven (aangezien ik al online kon op 30 juni).
We zijn dus tot een oplossing kunnen komen die voor ons beiden aanvaardbaar was (ik hoef niet per se een credit-nota, met de omgerekende dagen ben ik ook tevreden)

B.t.w. ik heb de persoon er op attent gemaakt dat het gesprek kon opgenomen worden, hij was er van op de hoogte en ik heb het opgenomen. Dus in geval van latere discussie heb ik bewijs.
...
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Blijkbaar hebben ze in't weekend eens goed vergaderd.
Nu maar hopen dat ze iedereen gelijk behandelen, zonder dat we eerst hoeven te bellen (klagen).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Allé, dat is goed nieuws :-)

Ben blij dat het goed is gekomen. Een paar comments terug, werd Dommel hier nog als "afperser" verwoord. Dit was duidelijk uit de lucht gegrepen. Zal door de emoties komen :wink:

En ja, klagen helpt (soms). Ik heb (bij Argenta) uiteindelijk ook mijn 1000 euro teruggehad (zie andere post).

De tekst 'mistevreden van HomeConnect' mag nu wel weg in je onderschrift zeker :wink:
Edit: Ik zie dat je het al hebt aangepast ondertussen.

Homeconnect is alvast een nieuw (maar zeer interessant) product. Het zal wel nog enkele weekjes duren, denk ik. Voor alles echt goed op zijn pootjes staat. En dan kan de (concurrentie) strijd met Belgacom pas goed losbarsten :wink:

Ik heb gisteren mijn activatie verstuurd. Maar moest hiervoor wel de nieuwe setup (die op het forum stond) downloaden. De setup van de cd werkte namelijk niet...

Allemaal kleine hick-ups.
Heb je dus altijd als je early adapter bent.

Goh ja, je pioneer voelen, heeft ook wel ergens zijn charme :-)
Laatst gewijzigd door Gent32m 14 jul 2008, 12:48, in totaal 2 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Perkele schreef:Blijkbaar hebben ze in't weekend eens goed vergaderd.
Nu maar hopen dat ze iedereen gelijk behandelen, zonder dat we eerst hoeven te bellen (klagen).


Idd, ik hoop ook (dat mettertijd) al deze info op hun website terug te vinden zal zijn. Hoe beter ze die site maken (t.t.z. hoe meer info en fax's ze erop zetten) des te minder telefoons ze zullen krijgen over al deze zaken. Dat ontlast de helpdesk alvast wat.

Als je bv 100 tickets met dezelfde vraag krijgt, is het (denk ik) interessanter één keer het antwoord daarvan op de website te zetten. Dan 100 keer dat antwoord via mail of telefoon te beantwoorden
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Perkele schreef:Blijkbaar hebben ze in't weekend eens goed vergaderd.
Nu maar hopen dat ze iedereen gelijk behandelen, zonder dat ze eerst hoeven te bellen (klagen).

Ik hoop het ook.
Behalve dan voor diegene dat mij beschuldigde van een leugenaar te zijn, of zouden er nog excuses volgen?
Als het voor iedereen in orde zou komen dan zou dit wel goed zijn, misschien dat er mij dan nog mensen dankbaar gaan zijn ...

Indien je toch nog zou moeten bellen kan je nu vermelden dat er iemand compensatie heeft gekregen in dagen (als het echt moet zal ik de komende facturen hier op het forum zetten zodat iedereen kan zien dat ik niet lieg, het gesprek zelf ga ik niet op het forum zetten want dat is dan weer niet legaal)
...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ze lezen hier mee hoor, dus als je het woord userbase laat vallen weten ze al genoeg ;).
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

deej schreef:Ze lezen hier mee hoor, dus als je het woord userbase laat vallen weten ze al genoeg ;).

Dan weten ze dat ik terug tevreden ben.
Ik heb dat ook gezegd aan de telefoon. Voor mij persoonlijk credit-nota, terugbetaling of de verschuiving van het abonnement is allemaal even goed.
Dit is voor mij een goede oplossing en ik denk voor hun ook.
Hopelijk krijgen de anderen een gelijkaardig voorstel.
...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dat is inderdaad goed nieuws. Maar de vraag is natuurlijk. Zal dit met iedereen gedaan worden of alleen met jouw :???: .
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

broli schreef:Dat is inderdaad goed nieuws. Maar de vraag is natuurlijk. Zal dit met iedereen gedaan worden of alleen met jouw :???: .

Als ze het met één iemand doen, en die hangt het aan de grote klok (lees: zet het op userbase), dan zullen ze dat met iedereen toch moeten doen, niet?
Maar ik zou zeker bellen, niet wachten totdat ze het uit zichzelf doen, want dat zullen ze niet direct doen vrees ik.
En ik zeg ook maar wat ze tegen mij gezegd hebben, maar ik veronderstel als ze zoiets zelf voorstellen dat ze dit dan ook wel zullen doen, maar met zekerheid kan ik het pas zeggen op 21 september.
...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Het zou beter zijn als het meer officieel wordt. Zoals een post op CRM. Dan kan ik succesvol zeggen dat dommel de MAX is :P .
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

heeft er nog iemand gebeld en een gelijkaardig aanbod gekregen?
(of wachten jullie op een officieel bericht?)
...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

BBB schreef:heeft er nog iemand gebeld en een gelijkaardig aanbod gekregen?
(of wachten jullie op een officieel bericht?)


Iets vertelt me dat de meest overschakelaars het niet kan schelen, dus kan dommel het ook niet echt veel schelen om uit eigen initiatief dit te regelen. Ik ga zeker bellen als ik overschakel.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

broli schreef:
BBB schreef:heeft er nog iemand gebeld en een gelijkaardig aanbod gekregen?
(of wachten jullie op een officieel bericht?)


Iets vertelt me dat de meest overschakelaars het niet kan schelen, dus kan dommel het ook niet echt veel schelen om uit eigen initiatief dit te regelen. Ik ga zeker bellen als ik overschakel.

Als je nog moet overschakelen dan kan je gewoon uw huidig abonnement opzeggen en iets minder dan een maand later uw homeconnect aanvragen, dan heb je dit probleem niet.
...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

BBB schreef:Als je nog moet overschakelen dan kan je gewoon uw huidig abonnement opzeggen en iets minder dan een maand later uw homeconnect aanvragen, dan heb je dit probleem niet.


Theoretisch is dit goed maar of dit in het echt zou werken... Dommel is onvoorspelbaar, voor je het weet wordt men abo te vroeg opgezegd en mijn homeconnect te laat geactiveerd en zit ik hier wrss een maand zonder internet :-D .

Geef mij dan gewoon liever de methode dat netconnect credits homeconnect credits worden :P .
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

BBB schreef:Wat heeft hij mij voorgesteld, want credit-nota is een soep. (edit: zijn woorden)

Ik kan vanaf vandaag inloggen via de homelink software en zie daar "credit bedrag" staan, dus zouden ze toch simpelweg een creditnota moeten kunnen opstellen. Da gaat anders plezant worden wanneer er een betwisting is over teveel aangerekende telefoonkosten, gaan ze dan elke keer je abo verlengen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

cloink schreef:
Nikon schreef:Ik ben is geïnteresseerd hoeveel klanten er wél content zijn en hoeveel niet.

Dat is compleet naast de kwestie! Zo zijn er altijd mensen die

a) niet overschakelen
b) niet doorhebben dat ze te veel betaald hebben
c) er niet om malen


Ik wil even opmerken dat Dommel, voor zo'n piepkleine provider te zijn, enorm veel "lawaai" weet op te wekken. Er zijn op UB blijkbaar meer klachtentopics over Dommel dan over Belgacom en Telenet samen. Dat kan toch niet alleen maar omdat Dommel-klanten mondiger zijn? Waar rook is, is vuur.

UniCatcher schreef:Als er tegenwoordig op userbase al niet meer met klachten naar buiten mag gekomen worden vind ik het ver gekomen.

Ik durf ervoor wedden dat als deze klacht over Skynet of Telenet ging iedereen op de kar was gesprongen in een rondje cliché-matig bashen.

userbase was voor mij, en voor een hoop andere mensen wrs ook, een must read vooraleer over te schakelen.
Als ik overschakel wil ik weten waar ik op moet letten, wat de ervaringen zijn van anderen en vooral op welke vlakken de provider niet voldoet.

Ik heb geen zin om met open ogen in een nieuwe A2Fit val te lopen.

Antwoorden als "ik zit al x tijd bij Dommel en nog nooit problemen" doen trouwens ook niet terzake.
Wat voor mij belangrijk is is hoe ze daar omgaan met situatie die NIET verlopen zoals het moet.

Sinds het Dommelisme zich hier als staatsgodsdienst manifesteert lijkt het forum hier meer op een smakeloze adware dan op een community die elkaar helpt.

My €.02


Als je je niet meer welkom voelt op Userbase, ben je altijd nog welkom op Tik... ;-)
Laatst gewijzigd door localhost 18 jul 2008, 01:04, in totaal 1 gewijzigd.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

of er zitten meer 'informatica' gerichten users op userbase.... die dan overstappen op een alternatieve ISP..
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:of er zitten meer 'informatica' gerichte users op userbase.... die dan overstappen op een alternatieve ISP..
Mja, komt eigenlijk wel op hetzelfde neer he?
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

localhost schreef:Ik wil even opmerken dat Dommel, voor zo'n piepkleine provider te zijn, enorm veel "lawaai" weet op te wekken. Er zijn op UB blijkbaar meer klachtentopics over Dommel dan over Belgacom en Telenet samen. Dat kan toch niet alleen maar omdat Dommel-klanten mondiger zijn?

Al de 'mondige' klanten van Telenet en Belgacom zijn ws al overgestapt naar Dommel, een leek blijft wel bij de 2 grote providers.

Trouwens, waarom zouden Telenet klanten hier komen klagen als ze een eigen userbase hebben waar ze kunnen klagen?
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

BBB schreef:Indien je toch nog zou moeten bellen kan je nu vermelden dat er iemand compensatie heeft gekregen in dagen (als het echt moet zal ik de komende facturen hier op het forum zetten zodat iedereen kan zien dat ik niet lieg, het gesprek zelf ga ik niet op het forum zetten want dat is dan weer niet legaal)

Ik heb daarnet nog eens naar de helpdesk gebeld en na 3 dagen neemt er daadwerkelijk iemand op.

Ik klaag daar aan dat ik een maand Netconnect teveel heb betaald en krijg het antwoord dat dat normaal is, want er is een maand opzeg voor die Netconnect. Wanneer ik hem er attent op maak dat er op Userbase een andere persoon is die wel compensatie kreeg, antwoordde hij dat dat niet kon.

Ik heb hem ook gezegd dat ik homeconnect heb aangevraagd op 27 juni en dat dus mijn eventuele opzeg van het netconnect abo vanaf dan geldt en ik dus maar tot 27 juli voor Netconnect zou moeten betalen en niet tot 14 augustus zoals nu het geval is. Het enige wat hij daarop kon zeggen is dat er niets aan te doen was en dat ik toch een maand gratis homeconnect heb gekregen (wat iedereen krijgt) en dat zij zelf voor de opzeg hebben gezorgd zonder dat ik een aangetekende brief moest sturen. Volgens hem geldt de opzeg ook pas vanaf de activatie van het homeconnect abo wat totaal uit de lucht gegrepen is. Indien ik had geweten dat er een maand vooropzeg was bij een overschakeling bij dezelfde provider, dan had ik mijn Netconnect wel een maand geleden opgezegd...

Mijn domiciliëring voor homeconnect heb ik ondertussen al verwijderd, ik betaal wel 1 euro per maand extra zodat ik kan voorkomen dat de incompetente administratie van Dommel ongevraagd geld van mijn rekening haalt.

Ik laat het hier iig niet bij en zal andere stappen tegen Dommel ondernemen, iedere (nieuwe) dommelklant moet weten hoe fout hun administratie loopt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

kamagurka schreef:Mijn domiciliëring voor homeconnect heb ik ondertussen al verwijderd, ik betaal wel 1 euro per maand extra zodat ik kan voorkomen dat de incompetente administratie van Dommel ongevraagd geld van mijn rekening haalt.

Dit lijkt mij alvast een erg goede tip. Buiten mijn hypotheek, komt er verder ook voor geen enkele instelling een domiciliëring in huis en al zeker niet voor "geautomatiseerde systemen" die totaal mank lopen...
ooh. shiny.
Deep4Space
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 jul 2008, 15:37
Locatie: Zwitzerland
Bedankt: 3 keer

kamagurka schreef:
Ik klaag daar aan dat ik een maand Netconnect teveel heb betaald en krijg het antwoord dat dat normaal is, want er is een maand opzeg voor die Netconnect. Wanneer ik hem er attent op maak dat er op Userbase een andere persoon is die wel compensatie kreeg, antwoordde hij dat dat niet kon.



Ik kan zeggen dat ik daar geen last van gehad heb.
Ik ben eveneens overgeschakeld van netconnect naar homeconnect en had mijn ondertekende contracten één dag voor mijn maandelijkse vernieuwing van mijn netconnect contract via mail doorgestuurd. (Heb er wel duidelijk bijgezet dat dat ik hiermee dit contract beschouwde als een formule wijziging van netconnect naar de homeconnect) Geen facturen meer ontvangen voor de daarop komende maand en 2 weken later was mijn homeconnect actief.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad 2 weken overlapping heb maar daar kan ik nu wel nog mee leven want ik heb slechts een uurtje (gedurende de installatie van de modem) zonder internet gezeten.
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Deep4Space schreef:Ik moet zeggen dat ik inderdaad 2 weken overlapping heb maar daar kan ik nu wel nog mee leven

Blijkbaar had Margaas toch gelijk, ze beschouwen het teveel betaalde als overschakelingskost (Dommel noemt het nu weer een opzeggingsvergoeding). Heb je geluk, dan betaal je slechts voor een paar dagen, heb je pech, dan betaal je voor een hele maand.

Als Dommel hiervoor al geen creditnota kan (wil) opmaken, hoe zouden ze dan een betwisting van de telefoonkosten behandelen?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kamagurka schreef:Ik klaag daar aan dat ik een maand Netconnect teveel heb betaald en krijg het antwoord dat dat normaal is, want er is een maand opzeg voor die Netconnect.

Dit kreeg ik ook te horen. (dit is nu het officieel verhaal)
kamagurka schreef:Wanneer ik hem er attent op maak dat er op Userbase een andere persoon is die wel compensatie kreeg, antwoordde hij dat dat niet kon.

Compensatie in de vorm van "opschuiving" abonnement, ik zal een screenshot maken en hier direct bijvoegen.
kamagurka schreef:Ik heb hem ook gezegd dat ik homeconnect heb aangevraagd op 27 juni en dat dus mijn eventuele opzeg van het netconnect abo vanaf dan geldt en ik dus maar tot 27 juli voor Netconnect zou moeten betalen en niet tot 14 augustus zoals nu het geval is. Het enige wat hij daarop kon zeggen is dat er niets aan te doen was en dat ik toch een maand gratis homeconnect heb gekregen (wat iedereen krijgt) en dat zij zelf voor de opzeg hebben gezorgd zonder dat ik een aangetekende brief moest sturen. Volgens hem geldt de opzeg ook pas vanaf de activatie van het homeconnect abo wat totaal uit de lucht gegrepen is.

Inderdaad dit heb ik ook aangehaald, als ze uw e-mail als aanvraag aanvaarden voor homeconnect dan is dit ook de opzegdatum voor uw ander abonnement, anders verkopen ze dikke zever ...
kamagurka schreef:Indien ik had geweten dat er een maand vooropzeg was bij een overschakeling bij dezelfde provider, dan had ik mijn Netconnect wel een maand geleden opgezegd...

Dit heb ik ook gezegd, want dan had ik gerust nog een maand willen wachten op homeconnect, het enige probleem is dat ze pas achteraf komen zeggen dat de opzeg ook dient als je bij hun blijft.
En het is zever als ze zeggen dat je dit op voorhand had moeten weten want dan hadden ze tegen mij 2 (nu 3) weken geleden niet moeten zeggen dat ze gingen bekijken hoe ze deze fout konden oplossen. (Dat gesprek heb ik niet opgenomen, het vorige wel omdat ik bewijs wilde hebben dat we dit zijn overeengekomen; voor diegene die nu gaan zeggen "dat mag niet", ik heb gezegd in het begin van het gesprek dat het gesprek kon opgenomen worden.)
Ik heb ook gezegd "Als jullie het zelf vanaf nu pas weten dat ik deze opzeg dien te betalen, hoe moest ik het dan 2 weken geleden weten, als jullie het zelf nog niet zeker wisten!?"
Bijlagen
eerste_proforma.JPG
(33.26 KiB) 31 keer gedownload
opshuiving_abo.JPG
(49.33 KiB) 38 keer gedownload
...
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kamagurka schreef:Heb je geluk, dan betaal je slechts voor een paar dagen, heb je pech, dan betaal je voor een hele maand.

In mijn geval was de maand juni nog niet voorbij, en ik moest de maand juli ook nog betalen.
8 dagen juni + volledige maand (die 8 dagen daar had ik op gerekend en heb ik ook geen vergoeding voor gekregen)
Maar de volledige maand juli die nog moest komen 8 (eigenlijk 9) dagen later dat ging er toch wel over bij mij. (de huidige maand daar kon ik nog inkomen omdat mijn volume toch grotendeels was opgebruikt)
...
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Bedankt voor de screenshots, dat bevestigt iig jouw verhaal.
Ik zal dinsdag nog eens terugbellen, misschien krijg ik een competenter iemand aan de lijn die er wel kan voor zorgen dat mijn abonnement wordt opgeschoven.
Laatst gewijzigd door kamagurka 19 jul 2008, 20:29, in totaal 1 gewijzigd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kamagurka schreef:Bedankt voor de screenshots, dat bevestigt iig jouw verhaal.
Ik zal maandag nog eens terugbellen, misschien krijg ik een competenter iemand aan de lijn die er wel kan voor zorgen dat mijn abonnement wordt opgeschoven.

Hopelijk komt het in orde bij u.
Bij dommel zullen ze wel weten wie ik ben (want er zullen er geen twee zijn met de pro forma op dezelfde datum en dan nog is dezelfde verschuiving)

edit: zoals je kan zien heb ik juist 21 dagen gekregen (normaal moest het er 21,4 zijn maar daar klaag ik niet over)
de datum zelf, zoals je kan zien, is maar 17 dagen opgeschoven (maar ik was 30 juni online, dus in mijn geval is het wel een verschuiving van 21 dagen sinds ik online ben)
dus heel strikt genomen heb ik nog wel 8 dagen teveel betaald.
...
chridarl
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 23 dec 2007, 21:12

kamagurka schreef:Bedankt voor de screenshots, dat bevestigt iig jouw verhaal.
Ik zal dinsdag nog eens terugbellen, misschien krijg ik een competenter iemand aan de lijn die er wel kan voor zorgen dat mijn abonnement wordt opgeschoven.


En kamagurka, al iemand aan de lijn gekregen?
kamagurka
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 jul 2006, 15:12

Nog niemand aan de lijn gekregen, ik heb ook maar een uur kunnen bellen (werk). Het ticket is natuurlijk ook nog niet beantwoord.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb op 9 juli een ticket aangemaakt om alles klaar en duidelijk te hebben : (aan de telefoon kon men mij niet antwoorden)

Zoals daarnet aan de telefoon gezegd wil ik overschakelen naar homeconnect, en heb voor mezelf even de rekening gemaakt : (bedragen afgerond)
NETCONNECT : nu : 35 euro + 10 euro abon Belgacom = 45 euro/maand
DOMMEL HOMECONNECT = 48 EURO/MAAND maar alle gesprekken gratis.

NODIG : EEN GIGABOX : kost 129 euro.
Maar : 1 maand gratis inbegrepen, en Fritsbox+Belkin terugsturen = 149 euro terugkrijgen.
Dus op basis van 1 jaar geeft dit :
NU : 45 x 12 = 540 euro

HOMMECONNECT : 48 x 12 = 576 - (149 - 129) toestellen - 48 (1 maand gratis) = 508 + telefoneren naar vaste lijnen gratis + hogere snelheid.
Zie ik dit correct ?
Kunt u me zeggen op welke afstand ik van de centrale zit (m.a.w. welke downloadsnelheid haal ik) ?

Alvast bedankt voor uw antwoord.


Tot op heden zonder antwoord. Dacht dat de vraag toch duidelijk genoeg was ...

Maar uit deze draad heb ik geleerd dat ik best toch nog wat wacht om over te schakelen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dietervanb schreef:Zoals daarnet aan de telefoon gezegd wil ik overschakelen naar homeconnect, en heb voor mezelf even de rekening gemaakt : (bedragen afgerond)
NETCONNECT : nu : 35 euro + 10 euro abon Belgacom = 45 euro/maand
DOMMEL HOMECONNECT = 48 EURO/MAAND maar alle gesprekken gratis.

NODIG : EEN GIGABOX : kost 129 euro.
Maar : 1 maand gratis inbegrepen, en Fritsbox+Belkin terugsturen = 149 euro terugkrijgen.
Dus op basis van 1 jaar geeft dit :
NU : 45 x 12 = 540 euro

HOMMECONNECT : 48 x 12 = 576 - (149 - 129) toestellen - 48 (1 maand gratis) = 508 + telefoneren naar vaste lijnen gratis + hogere snelheid.
Zie ik dit correct ?

Over de Fritsbox+Belkin kan ik niets zeggen, maar het is niet zo logisch dat je deze van de jaarprijs aftrekt (want uiteindelijk heb je daar voor betaald, maar ik begrijp uw standpunt: je had deze modem dus krijg je in principe 20 euro terug voor de oude modem die je gaat inleveren)
Als je zelf rekening gaat houden met de opzegging van netconnect (en homeconnect dus een maand later gaat aanvragen dan klopt dit).
Om geen downtime te hebben zou ik toch +/- 13 dagen voor het einde van het netconnectabonnement, homeconnect aanvragen.
Als je uiteindelijk gewoon kijkt naar wat je het volgende jaar zou moeten betalen dan is deze berekening correct (als het klopt wat je zegt van de Fritsbox+Belkin, want daar ben ik niet van op de hoogte)
dietervanb schreef:Kunt u me zeggen op welke afstand ik van de centrale zit (m.a.w. welke downloadsnelheid haal ik) ?

Alvast bedankt voor uw antwoord.


Tot op heden zonder antwoord. Dacht dat de vraag toch duidelijk genoeg was ...

Maar uit deze draad heb ik geleerd dat ik best toch nog wat wacht om over te schakelen.

Downloadsnelheid kan niet echt op voorhand gezegd worden (maar dat had je waarschijnlijk al in andere threads gelezen)
Als je uw verzwakking kent dan ken je ongeveer je afstand tot de centrale (verzwakking / 10dB = +/- afstand in km; ik heb ergens gelezen dat het +/- 13dB zou zijn per km, neem het als een ruwe schatting) en dan zou je uit een grafiek uw theoretische snelheid kunnen halen, maar dat je deze ook effectief zal kunnen halen dat zal je moeten afwachten.

edit:
Rough guide...

13.81db per km

Then use this graph to work out (guessitimate speed)
http://www.internode.on.net/residential ... l/extreme/

Another words...
Less than 1km should be 23-24 Mbit
1.0km = 13.81db = 23Mbit
1.5km = 20.7db = 21Mbit
2.0km = 27.6db = 18Mbit
2.5km = 34.5db = 13Mbit
3.0km = 41.4db = 8Mbit
3.5km = 48.3db = 6Mbit
4.0km = 56db = 4Mbit
4.5km = 62.1db = 3Mbit
5.0km = 69db = 2Mbit

Let op: ik geef dit ter informatie en ik garandeer niet dat dit ook effectief zo zal zijn (als je op het ADSL2+netwerk van Belgacom wordt aangesloten dan zal je maximum 12Mbit hebben)
...
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Misschien even verduidelijken : die fritzbox en Belkin heb ik via Dommel. Ik heb daar voor 149 euro waarborg betaald (digitel). Dus normaal krijg ik dat terug.
De afstand tot de centrale weet ik niet. Heb daarvoor Dommel gebeld op 9 juli, maar de tool waar ze dat mee konden controleren was net buiten werking.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dietervanb schreef:Misschien even verduidelijken : die fritzbox en Belkin heb ik via Dommel. Ik heb daar voor 149 euro waarborg betaald (digitel). Dus normaal krijg ik dat terug.

Dan zou ik persoonlijk de Siemens gigaset als extra kost beschouwen (aangezien je deze moet kopen)

Code: Selecteer alles

NODIG : EEN GIGABOX : kost 129 euro.
Maar : 1 maand gratis inbegrepen, en Fritsbox+Belkin terugsturen = 149 euro terugkrijgen.
Dus op basis van 1 jaar geeft dit :
NU : 45 x 12 = 540 euro
HOMMECONNECT : 48 x 12 = 576 + 129 toestellen - 48 (1 maand gratis) = 657 + telefoneren naar vaste lijnen gratis + hogere snelheid + onbeperkt surfen.

dietervanb schreef:De afstand tot de centrale weet ik niet. Heb daarvoor Dommel gebeld op 9 juli, maar de tool waar ze dat mee konden controleren was net buiten werking.

De afstand tot de centrale beïnvloed uw snelheid, maar is niet de enige factor. Als ze uw afstand toch hadden gezegd, dan hadden ze waarschijnlijk een mogelijke snelheid gezegd (maar garanderen zullen ze zeker niet doen, er zijn teveel factoren die ze zelf niet in de hand hebben)

Ik hoop op 8Mbit, met 6Mbit zou ik ook nog tevreden zijn (in 't slechtste geval blijf ik op 4.6Mbit zoals nu, hoop ik toch)
...
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

BBB bedankt voor je reactie, maar eigenlijk was het me meer te doen over het feit dat mijn vraag niet door Dommel werd beantwoord.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

dietervanb schreef:BBB bedankt voor je reactie, maar eigenlijk was het me meer te doen over het feit dat mijn vraag niet door Dommel werd beantwoord.

ok, ze zouden daar wel mogen op antwoorden
en bij vermelden dat je opzeggingsvergoeding moet betalen als je niet eerst uw opzegging van netconnect zelf regelt. Zeker als je vraagt naar de kosten.
...
Perkele
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 13 jun 2005, 21:21

Ik vind het nog steeds niet logisch dat je 30 dagen op voorhand een opzegging dient te doen wanneer je van het ene abonnementstype naar het andere overschakelt (upgrade), ik ken geen enkele andere firma die op zo'n manier werkt.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Perkele schreef:Ik vind het nog steeds niet logisch dat je 30 dagen op voorhand een opzegging dient te doen wanneer je van het ene abonnementstype naar het andere overschakelt (upgrade), ik ken geen enkele andere firma die op zo'n manier werkt.

Ik ook niet.
Doen ze dit opzettelijk of niet, ik weet het niet.
Dan hadden ze gewoon een activatiekost kunnen aanrekenen i.p.v. die opzegvergoeding.
Nu vind ik dat bestaande klanten benadeeld worden t.o.v. nieuwe klanten.
Dat je de maand betaald waarin je overgeschakeld wordt kan ik nog in komen, maar nog een maand extra niet.
...
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 12 keer

Als ze ni rond komen dat ze dan hun cityconnect wat duurder maken.
Daar hebben ze ruimte zat om hun marges te vergroten.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”