Even mezelf quoten
Gent32m schreef:Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.
Hebben jullie de laatste service pack van Vista draaien ?
Ik heb onlangs een artikeltje in PC Magazine gelezen. Waar de game prestaties op Xp (SP3) vergeleken worden met deze op Vista (laatste service pack). De achterstand van Vista lijkt hierbij ingehaald te zijn. Alles zou vlotter moeten spelen nu (volgens dit artikel).
Ik draai zelf geen Vista. En zal dit ook nooit doen. Ik ga van XP overschakelen naar Windows 7 (als die stabiel en ok blijkt te zijn)
Als Vista met de laatste service pack nog steeds niet naar behoren werkt (zoals ik uit jullie ervaringen kan opmaken), neem ik bij deze mijn woorden terug
Vista = nog steeds niet stabiel
Microsoft heeft daar toch echt wel een kemel geschoten...
Wat ik zelf (ook) erg vind, is dat je bv bij Mediamarkt laptopjes te koop ziet staan, met Vista erop en 1 Gb RAM (geheugen). Bedoel, hoe kan je daarop ooit Vista vlot draaien ? Dat is toch een kat in de zak kopen.
Zelfs met 2 Gb geheugen (zonder die service pack; heb ik nooit geprobeerd) draaide het op de laptop van mijn vriendin nauwelijks.
Bij die aankoop van haar laptop konden we ook geen 4GB geheugen erin steken. Zonder zowiezo voor die 2 GB (die er standaard bij zit) te betalen. Op dat vlak is een desktop (of HTPC) pc toch veel gemakkelijker. Je koopt wat je wilt en steekt erin wat je wilt. Maar bon...
Een ander nadeel als je een laptop koopt, is dat ze je die Vista door de strot rammen. Ik wou XP op die laptop nemen, maar dit ging niet meer. Zelfs de laptop zonder OS aankopen, ging niet (mijn vriendin moest dus echt voor die Vista meebetalen
, los van het gebruik ervan of niet)
We hebben het even met die Vista (en 2 Gb RAM) geprobeerd. Ze had er tenslotte voor betaald. Maar dit was niet echt werkbaar (traag opstarten, te irritant beveiligd, haperend afspelen van films, problemen met Daemon tools, geheugen-problemen, etc)
Na een paar weken heb ik alles (die vervelende Acer software die erop stond inclusief) eraf gegooid. En XP erop gezet. Was eventjes zoeken naar de drivers (op het internet en download-site van Acer). En in de bios een setting voor de HDD aanpassen. En alles draait nu perfect als een zonnetje.
Geen problemen meer. Alles werkt perfect.