Wat vinden we van vista.

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Lord Utopia schreef:
nonkie schreef:
Gent32m schreef:Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.


:roll:
Precies, nog nooit zo'n hatelijke OS tegengekomen als Vista. Ben er absoluut niet tevreden mee, kon ik maar teruggaan naar XP :roll:

wil ik een 700 MB grote file unzippen, geeft die gewoon time-outs, problemen die ik niet krijg bij XP.
Ben ik film aan het kijken (met CD's gebrand op een XP), hangt hij vast ergens op het einde. Problemen die ik bij XP niet heb.
Kleine bestandjes kopiëren vanop een CD naar mijn HDD gaat nog, maar is het een file groter dan 500 MB, dan hangt hij ook al vast, vaak bij 00:06 resterend :roll:


Ik ben dan nog zo zot om me een ultimate versie aangeschaft te hebben.
Crasht telkens als ik intern verkeer verzet via een gigabit pci netwerkkaart. Heb ondertussen al vier verschillende gebruikt en ook in een ander pci slot gestoken. Deze pc heeft een dual boot met xp pro en daar werkt het wel perfect. We zijn nu al meer dan een jaar verder en het zit nog vol kinderziektes.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

b012145214 schreef:
Lord Utopia schreef:Precies, nog nooit zo'n hatelijke OS tegengekomen als Vista. Ben er absoluut niet tevreden mee, kon ik maar teruggaan naar XP :roll:

wil ik een 700 MB grote file unzippen, geeft die gewoon time-outs, problemen die ik niet krijg bij XP.
Ben ik film aan het kijken (met CD's gebrand op een XP), hangt hij vast ergens op het einde. Problemen die ik bij XP niet heb.
Kleine bestandjes kopiëren vanop een CD naar mijn HDD gaat nog, maar is het een file groter dan 500 MB, dan hangt hij ook al vast, vaak bij 00:06 resterend :roll:

Geheugenvretende, onbetrouwbare, onstabiele OS, achja hoop dat Windows 7 wat wordt, tot die tijd, XP :-)

Tweakers-berichtje


Ik heb op mijn laptop vista vervangen door win xp pro en de batterij gaat nu een 3 a 4 uur mee bij intensief gebruik. Voorheen met vista 1.5 tot 2 uur. Dit zegt al genoeg denk. Nu met xp veel stabieler en vééél sneller.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Even mezelf quoten :wink:

Gent32m schreef:Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.


Hebben jullie de laatste service pack van Vista draaien ?

Ik heb onlangs een artikeltje in PC Magazine gelezen. Waar de game prestaties op Xp (SP3) vergeleken worden met deze op Vista (laatste service pack). De achterstand van Vista lijkt hierbij ingehaald te zijn. Alles zou vlotter moeten spelen nu (volgens dit artikel).

Ik draai zelf geen Vista. En zal dit ook nooit doen. Ik ga van XP overschakelen naar Windows 7 (als die stabiel en ok blijkt te zijn)

Als Vista met de laatste service pack nog steeds niet naar behoren werkt (zoals ik uit jullie ervaringen kan opmaken), neem ik bij deze mijn woorden terug :-)

Vista = nog steeds niet stabiel

Microsoft heeft daar toch echt wel een kemel geschoten...

Wat ik zelf (ook) erg vind, is dat je bv bij Mediamarkt laptopjes te koop ziet staan, met Vista erop en 1 Gb RAM (geheugen). Bedoel, hoe kan je daarop ooit Vista vlot draaien ? Dat is toch een kat in de zak kopen.

Zelfs met 2 Gb geheugen (zonder die service pack; heb ik nooit geprobeerd) draaide het op de laptop van mijn vriendin nauwelijks.

Bij die aankoop van haar laptop konden we ook geen 4GB geheugen erin steken. Zonder zowiezo voor die 2 GB (die er standaard bij zit) te betalen. Op dat vlak is een desktop (of HTPC) pc toch veel gemakkelijker. Je koopt wat je wilt en steekt erin wat je wilt. Maar bon... :wink:

Een ander nadeel als je een laptop koopt, is dat ze je die Vista door de strot rammen. Ik wou XP op die laptop nemen, maar dit ging niet meer. Zelfs de laptop zonder OS aankopen, ging niet (mijn vriendin moest dus echt voor die Vista meebetalen :-(, los van het gebruik ervan of niet)

We hebben het even met die Vista (en 2 Gb RAM) geprobeerd. Ze had er tenslotte voor betaald. Maar dit was niet echt werkbaar (traag opstarten, te irritant beveiligd, haperend afspelen van films, problemen met Daemon tools, geheugen-problemen, etc)

Na een paar weken heb ik alles (die vervelende Acer software die erop stond inclusief) eraf gegooid. En XP erop gezet. Was eventjes zoeken naar de drivers (op het internet en download-site van Acer). En in de bios een setting voor de HDD aanpassen. En alles draait nu perfect als een zonnetje. 8) :wink: Geen problemen meer. Alles werkt perfect.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Toen ik mijn laptop bijna 4 jaar geleden kocht, kon ik die kopen zonder een besturingssysteem erop en ik kon bepaalde hardware kiezen wat erin stak, daarom heb ik ook eentje van compal gekocht. :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb dual boot met Vista en XP. Xp gebruik ik om te gamen.

Windows 7 gaat niet echt verbetering brengen want is gebouwd op VISTA.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik heb nog XP op mijn computer,ik vraag mij af hoelang Microsoft dit nog gaat ondersteunen,heeft iemand daar een idee over??
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Ik had verleden jaar geen keuze welk OS op mijn Dell zou staan. Ttz, ik kon XP hebben als ik als KMO kocht voor 300 Euro meer.... niet dus.
Eens geleverd geprobeerd om een extra partitie te maken voor dual-boot XP. Niet gelukt.... Na een paar uurtjes ergernis een format C gedaan, XP er op en geen problemen meer gehad.
Het voordeel is dat ik een Vista licentie heb en indien nodig toch verder kan.

Op de Medion van mijn zoon staat Vista met SP1 en zelfs out of the box waren er af en toe problemen. Grafisch gaat de PC sneller (hogere framerate in FS). Echt 100% tevereden is hij er niet van. Zijn battery gaat ook minder lang mee dan de mijne. Ik haalde in het begin 5 uur de Medion 3 uur. De Dell batterij is een 8 cell.

Vista is toch veeleisender dan XP en op mijn PC ga ik nog zeker geen "upgrade" doen. De desktop draait trouwens 24/7 Win2000Pro (solid as a rock).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

fluppie schreef:Ik heb nog XP op mijn computer,ik vraag mij af hoelang Microsoft dit nog gaat ondersteunen,heeft iemand daar een idee over??

Ik dacht 2011. Ze hebben de deadline verlengd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

on4bam schreef:
fluppie schreef:Ik heb nog XP op mijn computer,ik vraag mij af hoelang Microsoft dit nog gaat ondersteunen,heeft iemand daar een idee over??

Ik dacht 2011. Ze hebben de deadline verlengd.

Neen 2014.
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Mijn vrouw heeft een laptop van HP met een dual core van 2x 1.7 Ghz en 2 GB ram geheugen.
Vista home premium en de meeste veeleisende dingen uitgeschakeld en nog is dat ding niet vooruit te krijgen. En wat die altijd aan het doen is? Constant ligt dat ding te indexeren denk. De blazer op het hoogste toerental en de schijf is altijd bezig.
Met andere woorden: vista is slecht voor uw humeur en het milieu.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Ik draai vista ultimate met 2Gb ram op een E6750.
Ik heb g e e n e n k e l probleem met vista ondervonden eig..
Niets!
Alles draait vlot, lekker snel, geen crashes..

het enige, maar ik weet niet als dat aan vista ligt: dat soms m'n wireless verbinding wel is wil wegvallen.. De laptop met xp heeft dat minder, maar ook andere nic..

Ik ben zeer tevreden van vista, dus mij zal je niet horen klagen!
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Dafke schreef:het enige, maar ik weet niet als dat aan vista ligt: dat soms m'n wireless verbinding wel is wil wegvallen.. De laptop met xp heeft dat minder, maar ook andere nic..

Klopt dat ligt aan vista. Heb die problemen ook en vanaf dat er xp op staat niet meer.
Afbeelding
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

Ik heb een zelf in elkaar gestoken pc (wat je zelf doet doe je beter ;))

En ik ondervind toch geen problemen met vista.

Het systeem draait spoepel met een evga geforce 8800gts
en 2 * kingstong 800mhz 1024 MB
cpu e6600 2.4Ghz
mobo p5b
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Heb nu zelf twee pc's en een laptop draaien op vista premium. Absoluut geen enkel probleem met geen enkele van de machines.

Heb al computers verkocht aan mensen die persé xp wilden omdat ze ergens gelezen hadden dat vista op niets trok. Geen xp geleverd maar toch vista.

Awel, die mensen hoor ik nu niet meer klagen. In begin beetje aanpassen maar ik hoor geen enkele klagen over vastlopers en zo.

Als je al negatief tegenover vista staat voor je er aan begint, dan gaat het altijd tegenvallen. Dat is met bijna alles zo
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Het ergste aan windows vind ik de slechte memory protection.


Als ontwikkelaar kan het gebeuren dat mijn applicaties crashen. Na zo een crash zou het geheugen dat mijn applicatie gebruikte volledig moeten vrijgemaakt worden.
Maar als een applicatie na x aantal crashes opeens niet meer wilt opstarten en na een reboot wel, dan is er toch iets zwaar mis aan de memory protection. Of 1x heb ik is een memory violation gemaakt waar ie dan van blue screende.

Nu dit is XP waar ik over spreek, geen ervaring of dit ook nog zo is onder vista. Ik ben ondertussen overgeschakeld naar een ander superieur OS (zie sig)
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Qbe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 15 nov 2007, 20:10

The_One_be schreef:Het ergste aan windows vind ik de slechte memory protection.


Als ontwikkelaar kan het gebeuren dat mijn applicaties crashen. Na zo een crash zou het geheugen dat mijn applicatie gebruikte volledig moeten vrijgemaakt worden.
Maar als een applicatie na x aantal crashes opeens niet meer wilt opstarten en na een reboot wel, dan is er toch iets zwaar mis aan de memory protection. Of 1x heb ik is een memory violation gemaakt waar ie dan van blue screende.

Nu dit is XP waar ik over spreek, geen ervaring of dit ook nog zo is onder vista. Ik ben ondertussen overgeschakeld naar een ander superieur OS (zie sig)


ma normaal moet je ook programeren da als je je programma afsluit je stacks en heaps wordt geledigd ect...? en mss hangt vanaf hoe je het geheugen gebruikt en toewijst?
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Ik draai als sinds november 2007 Vista Ultimate 64bit (officieel gekocht voor 65 Euro via signpost.be, kon het niet laten voor die prijs :-)) en moet zeggen dat ik er nog nooit problemen mee gehad heb. Heb in het begin wel kleine tweaks gedaan (zoals indexeren afzetten e.d., via google vind je genoeg tips) maar nog nooit (en ik bedoel echt nog nooit) is het systeem gecrasht, en het draait hier toch wel elke dag 10-12u.

Moet toegeven, ik heb een Intel Q6600 met 4GB RAM (zelfbouw), dus aan de computer zelf ligt het niet. Ik zou het zeker nooit installeren op een pc met minder dan 2GB RAM.

Het enige dat mij wat frustreert aan Vista is het gebrek aan support voor sommige oudere hardware. Zo heeft Logitech geen drivers voor bepaalde toetsenborden (zoals mijn Cordless Desktop MX uit 2004). Voor de 32bit versie van Windows is er een work-around, maar niet voor de 64bits versie. Ook wordt de gameport officieel niet meer ondersteund en kan ik mijn oude joysticks niet meer gebruiken, en een gameport naar USB adapter kost 35 Euro...

Ik heb mijn XP nog in Dual Boot staan, maar heb het al maanden niet meer gebruikt. Ik ben echt zeer tevreden van Vista, zeker de Ultimate versie die er toch wel mooi uitziet.

Greetz
Tom

EDIT: typo
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Kenneth schreef:Heb nu zelf twee pc's en een laptop draaien op vista premium. Absoluut geen enkel probleem met geen enkele van de machines.

Heb al computers verkocht aan mensen die persé xp wilden omdat ze ergens gelezen hadden dat vista op niets trok. Geen xp geleverd maar toch vista.

Awel, die mensen hoor ik nu niet meer klagen. In begin beetje aanpassen maar ik hoor geen enkele klagen over vastlopers en zo.

Als je al negatief tegenover vista staat voor je er aan begint, dan gaat het altijd tegenvallen. Dat is met bijna alles zo


Ten eerste was ik zeer positief over vista en wachtte vol ongeduld op dit nieuwe os. Doch de problemen doken op en dacht na de sp1 zal het wel beteren. Maar nougabollen.

Ten tweede zal ik bij u nooit een pc komen kopen.
De mensen vragen xp en u installeert vista. :roll:

Ten derde als je ze niet meer hoort klagen dat zal zijn dat ze op een ander zijn gegaan omdat ze ondervonden hebben dat u ze geen xp maar vista hebt verkocht.

Als de mensen aan mij vragen om een avg te installeren dan ga ik er ook geen norton of zo opzetten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
|T-J|
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 30 jul 2004, 09:48
Locatie: Gent
Contacteer:

nonkie schreef:Ik heb op mijn laptop vista vervangen door win xp pro en de batterij gaat nu een 3 a 4 uur mee bij intensief gebruik. Voorheen met vista 1.5 tot 2 uur. Dit zegt al genoeg denk. Nu met xp veel stabieler en vééél sneller.

Dat kon ik je nu op voorhand ook wel vertellen hoor, Vista is veel intensiever op het gebruik van u resources dus gaat het ook veel meer van je batterij gaan eisen. Ook ik had vroeger vista op m'n laptop staan en ben zelf teruggeschakeld naar XP voor m'n laptop.

Verder heb ik eigenlijk bijzonder weinig problemen ondervonden bij vista buiten het vreten van resources heb ik alleen mijn creative sounddrivers veel problemen gehad en de rest werkte perfect.

XP > Any windows OS imo maar Vista vind ik zeker niet slecht.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

tw2007 schreef:Ik heb mijn XP nog in Dual Boot staan, maar heb het al maanden niet meer gebruikt. Ik ben echt zeer tevreden van Vista, zeker de Ultimate versie die er toch wel mooi uitziet.

Ik ook met een ultimate versie. En ik geef eerlijk toe dat hij stabiel draait. Het enige probleem is zoals eerder bericht dat ik een crash krijg met een pci gigabit netwerkkaart.
Ik denk dat je pc zwaar genoeg is dat het allemaal wel meevalt. Maar vista op een laptop is een serieus probleem. Zeker met de wifi.
Afbeelding
Argor
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 jul 2004, 22:12

Al 1 1/2 jaar laptop acer 9815 met vistahome premium, nooit probs gehad draait stabiel. ben zeer tevreden van.
<Argor\> :-D
<Argor\>
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

nonkie schreef:
tw2007 schreef:Ik heb mijn XP nog in Dual Boot staan, maar heb het al maanden niet meer gebruikt. Ik ben echt zeer tevreden van Vista, zeker de Ultimate versie die er toch wel mooi uitziet.

Ik ook met een ultimate versie. En ik geef eerlijk toe dat hij stabiel draait. Het enige probleem is zoals eerder bericht dat ik een crash krijg met een pci gigabit netwerkkaart.
Ik denk dat je pc zwaar genoeg is dat het allemaal wel meevalt. Maar vista op een laptop is een serieus probleem. Zeker met de wifi.


Je zegt dat je al vier verschillende gebruikt hebt. Zijn deze telkens hetzelfde model of gebruik je andere merken & modellen? Ik gebruik mijn onboard gigabit nic en van zodra de chipset drivers geïnstalleerd waren pikte Vista deze gewoon op.

Heb je de pc zelf gebouwd of is het een merkproduct?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Als XP nog tot 2014 blijft updaten ga ik zeker nu geen nieuwe kopen, het is crisis in mijne portemonnee.
Messchien wat geheugen bij,en dat is het. :roll:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Over het algemeen wel tevreden over vista. Alleen de stabiliteit valt wel wat tegen. Na 10 dagen + uptime begint er altijd wel iets gek te doen.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Geen enkel probleem met Vista gehad; vindt dat het zeker zo vlot als xp loopt.
Voor SP1 heb ik een probleem gehad met 1 bepaalde update, maar dat bleek achteraf niet door vista te komen maar door de 3th party firewall die ik had geïnstalleerd. :?

voor mij is vista zo goed als XP; ik weet niet of er mensen zijn die zich nog xp voor de eerste SP thuis hebben liggen, dat was ook niet hét van hét. 8)
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

defenderII schreef:Geen enkel probleem met Vista gehad; vindt dat het zeker zo vlot als xp loopt.
Voor SP1 heb ik een probleem gehad met 1 bepaalde update, maar dat bleek achteraf niet door vista te komen maar door de 3th party firewall die ik had geïnstalleerd. :?

voor mij is vista zo goed als XP; ik weet niet of er mensen zijn die zich nog xp voor de eerste SP thuis hebben liggen, dat was ook niet hét van hét. 8)


Ik heb Vista SP1 nog niet geïnstalleerd omdat ik wou afwachten of er niet te veel bugs in zaten. Maar bij jou is het dus vlot verlopen? Misschien deze week dan toch eens de update doen...
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

tw2007 schreef:
nonkie schreef:
tw2007 schreef:Ik heb mijn XP nog in Dual Boot staan, maar heb het al maanden niet meer gebruikt. Ik ben echt zeer tevreden van Vista, zeker de Ultimate versie die er toch wel mooi uitziet.

Ik ook met een ultimate versie. En ik geef eerlijk toe dat hij stabiel draait. Het enige probleem is zoals eerder bericht dat ik een crash krijg met een pci gigabit netwerkkaart.
Ik denk dat je pc zwaar genoeg is dat het allemaal wel meevalt. Maar vista op een laptop is een serieus probleem. Zeker met de wifi.


Je zegt dat je al vier verschillende gebruikt hebt. Zijn deze telkens hetzelfde model of gebruik je andere merken & modellen? Ik gebruik mijn onboard gigabit nic en van zodra de chipset drivers geïnstalleerd waren pikte Vista deze gewoon op.


Heb je de pc zelf gebouwd of is het een merkproduct?


Ik had eerst een dlink waar niet specifiek op stond dat vista ondersteund was. Heb toen een andere dlink gekocht waar vista wel ondersteund op stond.
Dan heb ik een intellinet gekocht waar vista ook bij werd ondersteund.
En de laatste was een realcom dacht ik.
Het is geen merk pc maar een geassambleerde pc.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ik wil XP terug. Vista oogt mooi, maar dat is het zowat. Het is gebruiksonvriendelijk, zeer verwarrend op sommige momenten en vrijwel met niets dat van het XP-tijdperk komt, compatibel.

Ge zou denken, 'k heb hier nu genoeg RAM inzitten, dat gaat hier supervlot gaan, niets is minder waar.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Dat van PCs met te weinig RAM verkopen is van alle tijden ...
Onlangs nog een Toshiba van familie gezien .. een P4 1.8 Satellite Pro met XP Pro geinstalleerd. Van fabriek geleverd met 256 Mb geheugen en dat gaat dus écht niet vooruit zo.

Zo erg vind ik Vista nu ook weer niet.
Ik heb het al draaien gehad op :
Een zelfbouw PC met een A64 3000+ en 1 Gb RAM (Beta versies zelfs) , ging perfect (alhoewel een beetje traag soms)

Een zelfbouw PC met een C2D e6400 en 2 Gb RAM , gaat perfect , ik werk er dagelijks op. (nu 64bit , vroeger 32bit) Ik had wat problemen met disk performance in 't begin maar na een BIOS update is dat opgelost.
(-> probleem zat dus in het moederbord en niet in Vista)

Een schare Dell Latitude toestellen :
Een D510 , een D620 , een D830 en een D630 nu... werkt allemaal zoals het hoort , inclusief batterijleven & WiFi.

Gebruiksonvriendelijk & verwarrend is niet echt het geval vind ik , maar dat is nu eenmaal persoonlijk ... Voor sommigen is OS X het lichtend voorbeeld , anderen hebben er de pest aan.
Floris Bakker for president!
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

nonkie schreef:
tw2007 schreef:...


Ik had eerst een dlink waar niet specifiek op stond dat vista ondersteund was. Heb toen een andere dlink gekocht waar vista wel ondersteund op stond.
Dan heb ik een intellinet gekocht waar vista ook bij werd ondersteund.
En de laatste was een realcom dacht ik.
Het is geen merk pc maar een geassambleerde pc.


Misschien een "exotisch" moederbord?

Dat zijn zo echt van die problemen waar je zot van wordt. Ik heb zo ooit een probleem gehad met mijn server toen ik van 3 naar 6 SATA disks ging. Linux wou er maar 4 detecteren. Na lang zoeken op internet uiteindelijk gevonden dat het voor mijn moederbord noodzakelijk is om hardware RAID aan te schakelen voor die schijven wanneer 6 of meer schijven aanwezig zijn.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik draai hier nog overal Windows XP.
Daar zijn verschillende redenen voor:
1) Ik heb nog geen klanten die Vista gebruiken
2) Ik heb een aantal applicaties die niet onder Vista werken
3) Ik heb geen goesting om 100GB aan applicaties opnieuw te installeren. Deze versie van Windows XP is geinstalleerd op 30-november-2002 en heeft al 3 computers overleefd.

Als ik iets onder Vista wil testen run ik het wel op een virtuele machine.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

ljd schreef:Ik heb dual boot met Vista en XP. Xp gebruik ik om te gamen.

Windows 7 gaat niet echt verbetering brengen want is gebouwd op VISTA.


Laat ik dan de opmerking maken dat Windows Server 2008 OOK gebaseerd is op Vista (SP1)...

XP hier trouwens
Vista Ultimate Licentie("gekregen" als student) ligt nog in de kast
Afbeelding
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

tw2007 schreef:
nonkie schreef:
tw2007 schreef:...


Ik had eerst een dlink waar niet specifiek op stond dat vista ondersteund was. Heb toen een andere dlink gekocht waar vista wel ondersteund op stond.
Dan heb ik een intellinet gekocht waar vista ook bij werd ondersteund.
En de laatste was een realcom dacht ik.
Het is geen merk pc maar een geassambleerde pc.


Misschien een "exotisch" moederbord?


Het moederbord is een Gigabyte K8 triton. Exotisch kan je dit niet noemen.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

mag je eigenlijk een illegale versie van xp installeren en daarna je legale key gebruiken? kwestie van geen gedoe met geslipstreamde cd's te hebben.

Ik heb vista 64bit ook eens geprobeerd, gaat zeker even goed als xp als je "beste prestaties" selecteert.Een nieuwer besturingssysteem mag toch wel een pak sneller zijn dan één uit 2001! En mn 16bit programma's draaien niet op vista. Ik zie geen meerwaarde in vista; het is zeker niet een pak sneller.
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

silencer schreef:mag je eigenlijk een illegale versie van xp installeren en daarna je legale key gebruiken? kwestie van geen gedoe met geslipstreamde cd's te hebben.


Ik denk dat een versie van Windows pas illegaal wordt van zodra je een illegale key gebruikt, dus volgens mij mag je dat doen. Het is uiteindelijk de licentie die telt en niet de software...
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

had vista op pc staan toen ik hem kocht (E6750 / 4 gig ram / MSI DP35DP mobo/ VGA Nvidia kaart 512MB/1.3TB HD, ...), haalde voor de prestatie index van vista 5.2. Ge zou toch denken dat die pc dan vlot moet draaien, na een jaar frustraties en speciaal gewacht op SP1, terug een xp gekocht, blijkt pc, zo'n tien keer sneller te zijn, draai nu illustrator, photoshop, fireworks, dreamweaver & flash te samen en nog heb ik blijkbaar geheugen en snelheid over.

Qua ram draaide de vista vlotjes over de 600MB, mijn XP 350MB. Probleem twee dat zich stelde met de vista was het partioneren van de HD. Partitie met OS op moest blijkbaar 160GB zijn, kreeg hem langs geen kanten kleiner.

Als je Vista echt optimaal wil benutten, zet je best alle extra'tjes af, maar waarom dan een Vista nemen.

Vista lijkt me vooral intressant voor mensne die alleen surfen en hun pc niet beroepsmatig nodig hebben.

Maar als we ff terugdenken, veel mensen vonden de 98 ook duizend keer beter dan de XP, tot SP2 was uitgekomen, mss is er dus ook nog hoop voor Vista :-)
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

pennywise schreef:
Maar als we ff terugdenken, veel mensen vonden de 98 ook duizend keer beter dan de XP, tot SP2 was uitgekomen, mss is er dus ook nog hoop voor Vista :-)


Dat is em het net..
Voor vista was XP ook crap etc etc etc.. Tot uiteindelijk SP2 en dan nog.. Dan was lunix etc beter..
Nu hoor je eigenlijk enkel maar: XP is super en Vista is slecht.. hmmzz toch allemaal een rare redenering.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Windows ME is ook nooit goed gekomen en ik verwacht van vista hetzelfde. Het oogt mooi en het heeft pluspunten ten opzichte van xp maar dat is het.
Afbeelding
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

pennywise schreef:Qua ram draaide de vista vlotjes over de 600MB, mijn XP 350MB. Probleem twee dat zich stelde met de vista was het partioneren van de HD. Partitie met OS op moest blijkbaar 160GB zijn, kreeg hem langs geen kanten kleiner.

Dat vista meer geheugen gebruikt is een voordeel, geen nadeel. De os partitie bij mij is gewoon 30gig, geen problemen mee gehad.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

Qbe schreef:
The_One_be schreef:Het ergste aan windows vind ik de slechte memory protection.


Als ontwikkelaar kan het gebeuren dat mijn applicaties crashen. Na zo een crash zou het geheugen dat mijn applicatie gebruikte volledig moeten vrijgemaakt worden.
Maar als een applicatie na x aantal crashes opeens niet meer wilt opstarten en na een reboot wel, dan is er toch iets zwaar mis aan de memory protection. Of 1x heb ik is een memory violation gemaakt waar ie dan van blue screende.

Nu dit is XP waar ik over spreek, geen ervaring of dit ook nog zo is onder vista. Ik ben ondertussen overgeschakeld naar een ander superieur OS (zie sig)


ma normaal moet je ook programeren da als je je programma afsluit je stacks en heaps wordt geledigd ect...? en mss hangt vanaf hoe je het geheugen gebruikt en toewijst?


Inderdaad, ik gebruik memory debugging tools op mijn software om alle geheugen vrij te geven en memory leaks eruit te halen.
Maar eerst probeer ik te zorgen dat ik werkende software heb en tijdens het debuggen kan er al eens een segfault/crash gebeuren waardoor mijn destructors en delete's niet worden aangeroepen. Dan is het de taak van het OS om het geheugen vrij te maken.
Zelfs als de applicatie niet crasht moet het OS al het toegewezen geheugen van een applicatie vrijmaken. En hier faalt windows.
Alsook dat een memory violation een blue screen veroorzaakt is ook iets dat niet mag kunnen.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”