Oesje, valt het zo opMaglor schreef:Omg, fanboy alert.
Anyway, ik weet dat er problemen zijn (maar waar zijn er nu geen problemen ). Dat heb je nu eenmaal ook als je early adopter bent.
En producten die veel te vroeg op de markt komen, of waar er in het begin problemen mee zijn, zo kan ik er heel wat noemen.
Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.
Ik weet het (in een ideale wereld) bestaan deze problemen niet, werkt alles van in het begin perfect en heb je als klant verder geen zorgen. Helaas, in zo een ideale wereld leven we niet...
Een helpdesk heb je (soms) nodig. Ook ik kan niet zonder. Echter zo een forum als dit hier voldoet ook al heel goed voor heel wat vragen, een (meer uitgebreide) FAQ op hun website zou ook veel al kunnen verhelpen.
En voor die administratieve of andere problemen, moet je natuurlijk wel bij de helpdesk van Dommel terecht. Dat kun je moeilijk zelf oplossen.
My point is: Als je product goed werkt, heb je die helpdesk niet nodig.
Dus waarom zou je daar dan (meer) voor betalen ?
In die gevallen dat je product niet meer werkt, kun je (als doe het zelver) ook heel wat (uit) proberen. Door bv hier op het forum (of op de website van Dommel) op zoek te gaan naar meer informatie.
Werkt dat ook niet, dan moet je wel bij de helpdesk van Dommel zelf terecht.
Waar ik dus wat voor pleit is om meer 'know how' naar de gebruikers zelf te sturen. Dan zullen al die gebruikers de helpdesk niet zoveel meer lastig vallen, waardoor er meer tijd overblijft om die speciale gevallen te behandelen.
Wat ik hier nu schrijf is natuurlijk maar een idee (of visie).
Waar in de praktijk wss niet veel meer van overblijkft. Want hoeveel mensen gaan die problemen zelf zitten uitzoeken. Vrij weinig denk ik.
Maar je kan die kans wel bieden.. En als meer mensen hiervan gebruik maken, heb je automatisch 'minder' helpdesk nodig.
Anyway, voor al die mensen die nog met 'problemen' zitten, ik hoop voor hen dat ze spoedig uitgeklaard mogen worden...
't is tenslotte 15 juli vandaag