Dommel helpdesk onbereikbaar + internet inactief + oproep

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Maglor schreef:Omg, fanboy alert. :-)


Oesje, valt het zo op :wink:

Anyway, ik weet dat er problemen zijn (maar waar zijn er nu geen problemen :wink: ). Dat heb je nu eenmaal ook als je early adopter bent.

En producten die veel te vroeg op de markt komen, of waar er in het begin problemen mee zijn, zo kan ik er heel wat noemen.

Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.

Ik weet het (in een ideale wereld) bestaan deze problemen niet, werkt alles van in het begin perfect en heb je als klant verder geen zorgen. Helaas, in zo een ideale wereld leven we niet...

Een helpdesk heb je (soms) nodig. Ook ik kan niet zonder. Echter zo een forum als dit hier voldoet ook al heel goed voor heel wat vragen, een (meer uitgebreide) FAQ op hun website zou ook veel al kunnen verhelpen.

En voor die administratieve of andere problemen, moet je natuurlijk wel bij de helpdesk van Dommel terecht. Dat kun je moeilijk zelf oplossen.

My point is: Als je product goed werkt, heb je die helpdesk niet nodig.
Dus waarom zou je daar dan (meer) voor betalen ?

In die gevallen dat je product niet meer werkt, kun je (als doe het zelver) ook heel wat (uit) proberen. Door bv hier op het forum (of op de website van Dommel) op zoek te gaan naar meer informatie.

Werkt dat ook niet, dan moet je wel bij de helpdesk van Dommel zelf terecht.

Waar ik dus wat voor pleit is om meer 'know how' naar de gebruikers zelf te sturen. Dan zullen al die gebruikers de helpdesk niet zoveel meer lastig vallen, waardoor er meer tijd overblijft om die speciale gevallen te behandelen.

Wat ik hier nu schrijf is natuurlijk maar een idee (of visie).

Waar in de praktijk wss niet veel meer van overblijkft. Want hoeveel mensen gaan die problemen zelf zitten uitzoeken. Vrij weinig denk ik.

Maar je kan die kans wel bieden.. En als meer mensen hiervan gebruik maken, heb je automatisch 'minder' helpdesk nodig.

Anyway, voor al die mensen die nog met 'problemen' zitten, ik hoop voor hen dat ze spoedig uitgeklaard mogen worden...

't is tenslotte 15 juli vandaag :wink:
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Jammer natuurlijk dat de kwaliteit van hun Homeconnect te wensen overlaat en dat dit product duidelijk onafgewerkt gelanceerd is geweest.


Een product moet nu eenmaal gelanceerd worden en je zou verstomd staan hoeveel producten of diensten starten met de welbekende "kinderziektes"!! En dit gebeurt bij veel grotere bedrijven dan Dommel en zeker in de electronica sektor ....

"Een beetje geduld". Daar krijg ik het nu toch van. Dommel maakt in sommige gevallen in de verste verte niet waar wat ze beloven en de klant moet dan maar "een beetje geduld" hebben want ze doen toch "zo hun best".


Ok, Dommel is mischien een beetje vroeg om sommige diensten aan te kondigen, maar kijk maar is naar de lancering van de Iphone in België. Eerst wel, dan niet, dan toch ....
Kan je mij is voorbeelden geven van wat Dommel niet gedaan heeft wat ze beloven??? Volgens mij heeft is elk nieuw abo of dienst die Dommel heeft aangekondigd er daadwerkelijk ook gekomen!!! Toch in het jaar dat ik nu op UB Dommel mee volg ....

En noem mij nu geen fanboy want ben gewoon één van die klanten die tevreden is over het produkt dat hij krijgt en (die na jaren klantendienst) wel weet dat niet alles op 5 minuten (zie maar naar Dhr Leterme) kan geregeld worden.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

mala, wij hebben precies elkaars gedachten gelezen :wink:

Maglor, dit is echt wel een leuk onderschrift:

Code: Selecteer alles

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. 


Mag ik hem pikken :wink:
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

mala schreef:Ok, Dommel is mischien een beetje vroeg om sommige diensten aan te kondigen, maar kijk maar is naar de lancering van de Iphone in België. Eerst wel, dan niet, dan toch ....
Kan je mij is voorbeelden geven van wat Dommel niet gedaan heeft wat ze beloven??? Volgens mij heeft is elk nieuw abo of dienst die Dommel heeft aangekondigd er daadwerkelijk ook gekomen!!! Toch in het jaar dat ik nu op UB Dommel mee volg ....

En noem mij nu geen fanboy want ben gewoon één van die klanten die tevreden is over het produkt dat hij krijgt en (die na jaren klantendienst) wel weet dat niet alles op 5 minuten (zie maar naar Dhr Leterme) kan geregeld worden.


Daar had ik het over het opvolgen van tickets e.d. Er zijn genoeg topics hier waar mensen klagen over het feit dat ze weken, soms maanden moeten wachten eer hun vraag behandeld is geweest.

Met hun producten brengen ze idd wat ze beloven (zonder over de technische stabiliteit uit te weiden).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Gent32m schreef:mala, wij hebben precies elkaars gedachten gelezen :wink:

Maglor, dit is echt wel een leuk onderschrift:

Code: Selecteer alles

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. 


Mag ik hem pikken :wink:


Ik heb die ook maar ergens opgepikt, dus sure. :)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Maglor schreef:Ik heb die ook maar ergens opgepikt, dus sure. :)


Ik ga hem hier niet gebruiken (hier hoort hij bij jou thuis)
Maar 't is nen tip voor elders :)

Anyway, genoeg geforummed..
Back to work...
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Toch fijn om is een discussie te kunnen voeren zonder dat sommige "members" hier het topic komen verzieken met hun kommentaar dat nergens op slaat :-D ......
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

mala schreef:Toch fijn om is een discussie te kunnen voeren zonder dat sommige "members" hier het topic komen verzieken met hun kommentaar dat nergens op slaat :-D ......


Inderdaad, een echte verademing.

Ik heb de voorbije 24h veel meer gepost dan ik de laatste weken gewoon was, omdat het als een bevrijding aanvoelt om met anderen in constructieve discussie te kunnen gaan zonder om de haverklap beledigd te worden.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

'k zou toch niet te luid roepen, straks beginnen ze weer :P
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
mala
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 apr 2007, 17:44

Wel ik ben voorstander van een streng beleid op dat gebied, hoeft geen "zero tolerance" te zijn maar zoals die pipo de laatste tijd bezig was was het niet mooi meer.
Afbeelding

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Helemaal mee eens, soms wordt hier veel te veel toegelaten. Een klein beetje strenger oordelen zou veel beter zijn. Trouwens, soms worden kleine dingen (zoals lettergrootte en kleur) hier strenger beoordeeld dan flame wars en bashing.

't is wel een beetje off-topic natuurlijk :P
To download or not to download, that's the question.
haelters
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jul 2008, 17:20

Ik heb zojuist eindelijk antwoord gehad van Dommel en het probleem van de internet verbinding is opgelost.

Ik heb wel aangekaart dat het helpdesk een ramp is, en ze hebben dat beaamt (iets wat ik wel kan apprecieren). Volgens de man van de helpdesk zijn ze vollop mensen aan het aanwerven.

Slachtoffer van hun success? Misschien wel... misschien niet...

Ik verander mijn advies van: ga niet naar Dommel, naar ga nog niet naar Dommel, tot hun helpdesk kan bijbenen, want ik heb nog steeds verschillende vragen open (facturatie, telefoon, ...). Ik zal proberen hier updates te geven zodat anderen er ook iets aan hebben en een inschatting kunnen maken van de situatie die ze kunnen verwachten bij Dommel.

Tijdelijk (gezien terug internet en de eerlijkheid van de man die ik eindelijk vastkreeg bij de helpdesk) dus positiever ingesteld tov Dommel.
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

haelters schreef:Tijdelijk (gezien terug internet en de eerlijkheid van de man die ik eindelijk vastkreeg bij de helpdesk) dus positiever ingesteld tov Dommel.


Over de eerlijkheid bij die mannen bij de helpdesk.

Ze hebben me goed geinformeerd toen ik ze aan de lijn had, en ook alle vragen in eerlijkheid beantwoord. Zo weet ik dat nog niet alles op en top werkt, maar er wordt door hen aan gewerkt, en wij moeten gewoon geduld hebben.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Zo heb ik de helpdesk tot nu toe ook altijd ervaren. Het is niet altijd even simpel om er binnen te geraken maar als het lukt, word je vriendelijk en professioneel geholpen.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Gent32m schreef:Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.


:roll:
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nonkie schreef:
Gent32m schreef:Microsoft Vista om maar iets te zeggen.
Maar ook dat begint zich te stabiliseren nu.


:roll:
Precies, nog nooit zo'n hatelijke OS tegengekomen als Vista. Ben er absoluut niet tevreden mee, kon ik maar teruggaan naar XP :roll:

wil ik een 700 MB grote file unzippen, geeft die gewoon time-outs, problemen die ik niet krijg bij XP.
Ben ik film aan het kijken (met CD's gebrand op een XP), hangt hij vast ergens op het einde. Problemen die ik bij XP niet heb.
Kleine bestandjes kopiëren vanop een CD naar mijn HDD gaat nog, maar is het een file groter dan 500 MB, dan hangt hij ook al vast, vaak bij 00:06 resterend :roll:
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

Lord Utopia schreef:Precies, nog nooit zo'n hatelijke OS tegengekomen als Vista. Ben er absoluut niet tevreden mee, kon ik maar teruggaan naar XP :roll:

wil ik een 700 MB grote file unzippen, geeft die gewoon time-outs, problemen die ik niet krijg bij XP.
Ben ik film aan het kijken (met CD's gebrand op een XP), hangt hij vast ergens op het einde. Problemen die ik bij XP niet heb.
Kleine bestandjes kopiëren vanop een CD naar mijn HDD gaat nog, maar is het een file groter dan 500 MB, dan hangt hij ook al vast, vaak bij 00:06 resterend :roll:

Geheugenvretende, onbetrouwbare, onstabiele OS, achja hoop dat Windows 7 wat wordt, tot die tijd, XP :-)

Tweakers-berichtje
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb een nieuw topic gestart over wat we vinden van vista. Want het is wat offtopic in dit topic. :wink:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 683#239683
Afbeelding
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Wil vandaag ook helpdesk bereiken. 2 keer gebeld, en gewacht tot verbinding werd verbroken. Zullen daar in slaap geDOMMELd zijn !!!
noctris
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2007, 16:15

Hmm.. dus ik ben niet de enige. 2 jaar geleden overgeschakeld op dommel thuis, Daarna alle hostings verhuist en ook op kantoor dommel ingeschakeld.

Vroeger was dommel best wel solide. Sinds ze zich in de consumer adsl markt hebben gesmeten is dit echter snel berg af gegaan...

Dommel heeft als policy niet terug te bellen naar klanten en ook via mail reken je beter op 2+ dagen (er zijn snellere postduiven dan dit).

Een paar incidentjes met dommel op een rijtje:

Ik heb 35 mails(!), een telefoontje of 15 (aan €0,13/min en telkens min. 5 min in wacht), een aangetekend schrijven en 2 afsluitingen doorstaan alvorens men er, 5 maanden later, bij dommel in was geslaagd om mijn btw nummer te wijzigen voor mijn facturen ( ik kan als zelfstandige geen facturen betalen dat niet naar mijn correct btw nummer gestuurd zijn want anders heb ik problemen) Dit na hun uitreksels in staatsblad te lezen en een cc van een mail naar de helpdesk naar de eigenaar van dommel te sturen (en zijn vrouw)... Daarna hebben ze er 'slechts' 3 weken over gedaan en me vervolgens de eerste dag na de omschakkeling (waar ik niet van op de hoogte ben gebracht) een 3de keer afgesloten tot ik de facturen betaalde... (blijkbaar verwachten ze helderziendheid van hun klanten want na een half jaar ga ik niet meer dagelijks kijken of ze mijn btw nummer al wijzigen)

De vroeger zo stabiele hostingen (windows in dit geval) gaan sinds een half jaar min 1 a 2 maal per week down. In het beste geval is dit binnen de 12 uur (! Uptime?) opgelost.. Het ergste geval heeft 4 dagen geduurd voor er een reboot van de server is gebeurt. Naleven van hun SLA of creditnota's proberen vragen (uptime van 55% i.p.v. 99% is nogal cru) is mission impossible en dat heb ik ook niet meer geprobeert gezien de tijd en telefoontjes duurder zijn dan het bedrag dat ik er op verlies. Sinds Februari tot heden hebben mijn windows hostings er alles bij elkaar een goede 48 dagen uitgelegen... Ook de linux hostings vlieger er af en toe uit. Support niveau daar is hetzelfde.

In december 2007 had ik een internet connectie nodig voor ons nieuw kantoor.. ik keek naar edpnet maar gezien een negatieve ervaring daar EN de belofte van dommel om ADSL2+ te hebben tegen februari, schakelde ik naar hen over. Februari kwam en ging, de deadline verschoof naar Juli.. Juli is nu half, deadline is ondertussen verschoven naar December. En wij zitten in Antwerpen , wat toch niet zo'n klein dorpje is waar de centrale pas zeer laat wordt opgeleverd. Ik snap dat ze hiervoor deels van Belgacom afhangen maar waarom valse beloftes ? Als ze gewoon direct hadden gezegd december 2008 was mijn verwachtingspatroon wel anders geweest.

Daarnaast bestelde ik in december mijn adsl bij hen op een nieuwe lijn, blijkbaar was er bij belgacom nog iets mis en "rejecten" ze de aanvraag van dommel voor het adsl signaal op onze lijn omdat wij nog een bestelling voor een PABX (telefooncentrale) hadden lopen op die lijn. Iets dat TOTAAL niets met een adsl signaal op een lijn te maken heeft. Daardoor heeft het tot Februari geduurd voor onze connectie er was. Als gevolg hebben wij tijdelijk voor 2 panden huur moeten betalen. In heel deze periode heeft dommel niet 1 keer de moeite gedaan om belgacom te vragen toch deze connectie op te leveren (wat technisch perfect mogelijk was), OF ooit mij op de hoogte te brengen van de situatie.. Herhaaldelijk bellen naar de helpdesk leverde enkel "Is in aanvraag". 3 maanden voor een adsl signaal ?

Ze verhogen de upload snelheid van hun basis abo'tjes, maar hun pro abo (netconnect plus), dat toch bijna dubbele kost (63,00) van de gewone netconnect, blijft op 320 kbps upload.

Conclusie:

Momenteel ben ik bezig mijn hostings 1 voor 1 weg te halen bij Dommel op vervaldag van het contract ( een 40 tal hostings) en ook mijn connecties zullen er op vervaldag terug uitgaan. Hun aanbiedingen zijn mooi maar hun manier van handelen is amateuristisch en onbetrouwbaar.

Iemand zei hier dat ze de ryan air van de ISP's zijn ? Ik denk eerder EasyJet of erger nog: air congo.


Ik zit zelf in de dienstensector met abo's naar klanten en ik denk dat ze i.p.v. zoveel mogelijk te groeien, beter intern eens hun structuur in orde brengen en zorgen voor voldoende personeel voor ze nieuwe klantjes blijven maken die ze toch niet kunnen servicen.
rpr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 03 jul 2008, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Denk dat iedereen ermee akkoord is dat hun ticketing systeem moet worden aangepast en beter opgevolgd. Hoe komt het dat hun telefonische helpdesk overvallen is? Omdat niet de tickets opvolgt.

Ik hoop dat ze zich ook herpakken.
Ze zouden beter ook met reseller beginnen werken zodat professinele resellers toch de domme problemen kunnen oplossen en een paar grondige testen kunnen doen.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ongeloofelijk hoeveel mensen zo blind zijn in hun haat voor de grote spelers dat ze van de kleinere alles slikken: geduld? begrip?

wacht tot dat je zelf twee maand zonder internet zit, of met een verbinding die meestal niet werkt, dat wil zeggen dat ik twee maand niet gratis kan bellen met skype, dat ik twee maand voor niets wow en xbox live betaal, dat ik twee maand geen enkele nieuwsgroep kan volgen, geen nieuws lezen, men foto's niet kan uploaden op flickr, geen updates van men computer doen en noem maar op

dommel en edpnet kunnen hun eigen bedrijf niet aan

het is een schande dat beide bedrijven tegen hun klanten zeggen dat het probleem bij belgacom ligt en ze daar maar naar moeten bellen, toen hun adsl2+ kwam was het de schuld van alcatel routers of zoiets

dat is zoals een kapotte mercedes hebben en in de garage te horen krijgen dat je bij de staalfabrikant moet gaan klagen

als je hun support aan de lijn krijgt dan heb je meestal vriendelijke mensen die met jou je configuratie kunnen doorlopen maar die geen flauw benul hebben wat te doen als dat het probleem niet is. je kan 10x bellen en 10x je configuratie gecontroleerd krijgen maar niets meer, behalve dat ze na een tijd de schuld bij 1 van HUN leveranciers leggen.

het is hopeloos, ik heb altijd een bloedhekel gehad aan het beleid en de arrogantie van BGC en TN, maar zoals gezegd, hun product werkt wel en hun support werkt ook, vooral de BGC helpdesk werkt echt goed

na 3 jaar weg te zijn geweest bij de grote spelers uit finacieele en ideologische redenen besef ik nu dat er in belgie geen andere keuze is

droevig
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

downset04 schreef:dommel en edpnet kunnen hun eigen bedrijf niet aan


Euh, wat valt er dan aan te merken op EDPnet ?

Ze hebben een competitief product en een uitstekende helpdesk.

Er zijn ongetwijfeld, net zoals bij Telenet en BGC, problemen, maar toch niets systematisch ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

downset04 schreef:ongeloofelijk hoeveel mensen zo blind zijn in hun haat voor de grote spelers dat ze van de kleinere alles slikken: geduld? begrip?

wacht tot dat je zelf twee maand zonder internet zit, of met een verbinding die meestal niet werkt, dat wil zeggen dat ik twee maand niet gratis kan bellen met skype, dat ik twee maand voor niets wow en xbox live betaal, dat ik twee maand geen enkele nieuwsgroep kan volgen, geen nieuws lezen, men foto's niet kan uploaden op flickr, geen updates van men computer doen en noem maar op

dommel en edpnet kunnen hun eigen bedrijf niet aan

het is een schande dat beide bedrijven tegen hun klanten zeggen dat het probleem bij belgacom ligt en ze daar maar naar moeten bellen, toen hun adsl2+ kwam was het de schuld van alcatel routers of zoiets

als je hun support aan de lijn krijgt dan heb je meestal vriendelijke mensen die met jou je configuratie kunnen doorlopen maar die geen flauw benul hebben wat te doen als dat het probleem niet is. je kan 10x bellen en 10x je configuratie gecontroleerd krijgen maar niets meer, behalve dat ze na een tijd de schuld bij 1 van HUN leveranciers leggen.

het is hopeloos, ik heb altijd een bloedhekel gehad aan het beleid en de arrogantie van BGC en TN, maar zoals gezegd, hun product werkt wel en hun support werkt ook, vooral de BGC helpdesk werkt echt goed

na 3 jaar weg te zijn geweest bij de grote spelers uit finacieele en ideologische redenen besef ik nu dat er in belgie geen andere keuze is

droevig
Vandaag de dag hebben de mensen geen geduld meer, zitten ze twee dagen zonder internet, dan is het al moord en brand. Als je professioneel gebruik maakt van je particuliere abonnement, en je krijgt niet het SLA die je wilt, dan moet je maar upgraden naar een SLA die wél professioneel is.

Dommel is zeker slachtoffer van hun grote succes, het succes van HomeConnect heeft iedereen onderschat: de klanten, de verdelers (Loveno zegt het zelf) en dommel&Siemens zelf.
EDPnet kan volgens mij wél de toevloed van de klanten aan, zo wereldverbeterend zijn hun producten nu ook niet.

Alcatel DSLAM's, er was een firmware upgrade nodig, die eerst nog moest geschreven worden door Alcatel. Zoiets schrijf je blijkbaar niet in 2 uurtjes. Daar kan Dommel niet aan doen, Alcatel eigenlijk ook niet zoveel, ik dacht dat het een aanval was op hun apparatuur ofzo? 'k Weet het niet meer precies.

Wil je uw superieure service van Belgacom, ga dan terug naar Belgacom. Maar hun productspecificaties zijn ook niet zo revolutionair (ik spreek niet over het netwerk dat erachter ligt, die is wél zeer goed). Iedereen moet wikken en wegen, wat het beste bij hem past. Wil je een heel goeie helpdesk, betaal je graag wat meer voor wat minder, dan ga je bij Belgacom. Wil je het beste product, maar de helpdesk is heel wat trager, dan ga je naar Dommel.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

kort overzicht,

"
had max dyn 6, juni 2007 max dyn 24 aangevraagd
heeft tot aug 2007 goed gewerkt dan geen of constant uitvallende verbinding, 10talle tel + emails naar de helpdesk, uiteindelijk terug op dyn 6 gezet in october 2007

dan opnieuw 10talle emails + telefoons om men activatiekost en verloren maanden terug te krijgen pas in orde gebracht in jan 2008

beloofd om me terug te contacteren als de alcatel firmware problemen opgelost waren, nog steeds niets gehoord, nog steeds geen adsl2+
"

hun product (dyn 24) werkt niet, niemand weet waarom, ze kunnen problemen niet aan, ze kunnen facturatie niet aan, tickets worden traag en slordig opgevolgd, niemand weet iets bij hun helpdesk of bij hun comercieele dienst, 1 grote puinhoop, je kan niet geloven hoe slordig en gewoon weg dom de meest simpele problemen (niet) worden aangepakt

akkoord dommel bij men schoonouders in leuven is erger, maar beter zijn dan dommel is jammer genoeg geen referentie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

downset04 schreef:
akkoord dommel bij men schoonouders in leuven is erger, maar beter zijn dan dommel is jammer genoeg geen referentie
Dommel CityConnect werkt nu toch? Geen problemen? :)
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

Lord Utopia schreef:Vandaag de dag hebben de mensen geen geduld meer, zitten ze twee dagen zonder internet, dan is het al moord en brand.


het gaat hier over meestal veeeel meer dan 2 dagen, in mijn geval 2.5maand

het kan zijn dat je internet maar sporadisch gebruikt, maar voor veel mensen draait heel hun sociaal en profesioneel leven via de computer, als je daar 2 maand van afgesloten worden zal je begrip en geduld snel weg zijn

ik hoop dat als het jou ooit gebeurt dat er dan ook een wijsneus over begrip en moord en brand komt posten :D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

downset04 schreef:het gaat hier over meestal veeeel meer dan 2 dagen, in mijn geval 2.5maand

het kan zijn dat je internet maar sporadisch gebruikt, maar voor veel mensen draait heel hun sociaal en profesioneel leven via de computer, als je daar 2 maand van afgesloten worden zal je begrip en geduld snel weg zijn

ik hoop dat als het jou ooit gebeurt dat er dan ook een wijsneus over begrip en moord en brand komt posten :D
2,5 maand, dan stel je hen in gebreke en ga je zo snel mogelijk weg bij EDPnet en op naar een andere provider.
Als je sociaal leven via de computer gebeurt, dan is het triestig, niets persoonlijks. Is het professioneel, dan neem je geen particulier abonnement, zoals ik al zei. Ik heb ook twee weken zonder internet gezeten, router van Telenet was kapot, 't was moeilijk, maar het ging.
noctris
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2007, 16:15

Euhm... Bij edpNET heb ik de installatie niet eens laten doorgaan nadat belgacom per ongeluk mijn raw copper had opgeleverd bij de onderburen (en die accepteren dat zonder zich vragen te stellen *zucht*). Gezien ik de facturen niet betaalde en aangetekend protesteerde omdat mijn internet nog niet was opgeleverd, bleeft edpnet bij hoog en laag beweren dat mijn internet was opgeleverd (ja hoor.. bij de onderburen) toen er na 2,5 maanden dan TOCH eens iemand langs is gestuurd van belgacom ( want dat wilde edpnet niet doen) heeft die de raw copper juist aangesloten.

Resultaat:

2 X kosten voor installatie raw copper.. yeah .. right.. dat ging ik zeker betalen omdat EDPNET/Belgacom geen bus nummers kan lezen

EN ik moest voor de 3 maanden dat het internet bij de onderburen ook betalen ( die hier uiteraard geen gebruik van hadden gemaakt want ze wisten het niet eens)

EN ik moest de deurwaarderskosten betalen en nalatigheidsinteresten etc... voor de periode dat ik niet had betaald (hoewel ik de facturen aangetekend had geprotesteerd)

Zulke schurkenpraktijken zijn gewoon hilarisch. Dit heeft me 3 aangetekende schrijvens van een bevriende advocaat gekost voor het in orde was... en ik uiteindelijk niets heb moeten betalen (behalve een etentje aan mijn kameraad) en ik meteen van mijn contract af was ( "zaag" klanten hebben ze niet graag)

DUS .. ook edpnet is niet volledig onschuldig...

Wat betreft geld en service: Ofwel start je een bedrijf in een (bijna) nutsvoorziening en doe je hier het nodige voor, ofwel niet. Als ze abo's van 5 euro moesten leveren zou ik nog zeggen dat je inderdaad niet teveel kwaliteit moet verwachten. Ik betaal er echter vrolijk 63 en vroeger bij edp iets van een 90 dacht ik ( 2 jaar geleden ADSL Max FIX 6Mit)

Akkoord, het is goedkoper dan bij Belgacom en telenet.. maar niet ZOVEEL dat je opeens geen service meer moet leveren... En ik heb geen haat t.o.v. belgacom of telenet, ik heb gewoon groot volume nodig. Ik werkt met mediafiles (professioneel) als IT'er en moet op regelmatige basis 20 a 30 Gb downloaden en daarna , na bewerking terug uploaden. Daarnaast is een iso'tje van een nieuwe versie van linux, een trial DVD van Visual Studio snel een mooi volume bij elkaar. Snelheid interesseert me dan nog minder, ik heb wel betters te doen om naar een progressbar van een download te kijken.. 5 min. 10 min. of 30.. als het maar verstuurd of gedwonload wordt..


Als normale zelfstandige heb ik nu eenmaal geen 250 op overschot voor een zelfde verbinding bij Belgacom ( waar de limiet nog steeds te laag ligt voor me).. Colt en versatel leveren goede alternatieven met unlimited mogelijkheden maar de prijs is dan ook 300+.

Is dit een reden om me dan uit te melken ? Omdat ik toch geen andere keuze heb ?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Toen ik in de tijd Scarlet One6 genomen heb,waren de klachten allen ongeveer hetzelfde,het was toen een v.d. eerste abbo's met telefoon en internet samen.Na mijn aanvraag heeft het meer dan 50 dagen geduurd eer ik alles had wat ik wou,en dat alles werkte.
Scarlet is toen ook overspoeld door aanvragen.
Hetzelfde gebeurd nu met Dommel,en ik denk dat de problemen nog even zullen aanhouden.
Ook door de verkoop in Makro (en ook Mediamarkt) heeft Dommel er absoluut geen zicht op,hoeveel klanten er de komende maanden zullen bijkomen,ze kunnen dan ook moeilijk weten hoeveel mensen ze moeten aanwerven en opleiden.
Ik vind dan ook dat het beste is nog wat te wachten,totdat Dommel alles weer onder controle heeft,het zal wel weer goedkomen,daar ben ik zeker van,maar het zou toch wel nog een maand of 6 kunnen duren.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

Lord Utopia schreef:Als je sociaal leven via de computer gebeurt, dan is het triestig, niets persoonlijks. Is het professioneel, dan neem je geen particulier abonnement, zoals ik al zei.


men familie in japan en usa bellen is triestig, email gebruiken is triestig? duizende mensen rekenen op email, mesenger service om hun vrienden en familie te bereiken allemall triestigaards natuurlijk...

bijna iedereen die een particuliere aansluiting heeft krijgt toch email van het werk daarop aan, moet iedereen een SLA aangaan? ineens ook voor hun telefoon dan? want met onze nieuwe goedkopere telecom vrienden moeten we begrip en geduld opbrengen als ze ons van werk en vrienden afsnijden
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

downset04 schreef:men familie in japan en usa bellen is triestig, email gebruiken is triestig? duizende mensen rekenen op email, mesenger service om hun vrienden en familie te bereiken allemall triestigaards natuurlijk...

bijna iedereen die een particuliere aansluiting heeft krijgt toch email van het werk daarop aan, moet iedereen een SLA aangaan? ineens ook voor hun telefoon dan? want met onze nieuwe goedkopere telecom vrienden moeten we begrip en geduld opbrengen als ze ons van werk en vrienden afsnijden
Geen GSM in je bezit? E-mails versturen kan je ook in de bib of een internetcafé. Ja, als je je particuliere lijn gebruikt voor professionele zaken en je begint te zagen dat je lijn niet snel genoeg gemaakt is, dan is het beetje problemen zoeken. Ok, 2,5 maanden is veel, ook voor particulieren. Als je verbinding na 1 maand niet gemaakt is, dan stap je naar de ombudsman en stap je kostenloos over op een ander.
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

Lord Utopia schreef:Geen GSM in je bezit? E-mails versturen kan je ook in de bib of een internetcafé. Ja, als je je particuliere lijn gebruikt voor professionele zaken en je begint te zagen dat je lijn niet snel genoeg gemaakt is, dan is het beetje problemen zoeken. Ok, 2,5 maanden is veel, ook voor particulieren. Als je verbinding na 1 maand niet gemaakt is, dan stap je naar de ombudsman en stap je kostenloos over op een ander.


ja hoor iedereen die thuis zen mail van het werk gebruikt zoekt problemen, alle mensen maken dure internationale gesprekken met hun gsm internet cafe's zijn een ideale oplossing en kosteloos overstappen is geen enkel probleem, dus iedereen die klaagt over niet nagekomen service is een zagevent die heel dat internet gedoe enkel maar nodig heeft omdat hij een triestigaard is

jij post uit een andere dimensie vrees ik

fantastisch de dingen die jij wil beweren om toch maar je favoriete heldhaftige provider te verdedigen
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

downset04 schreef:ja hoor iedereen die thuis zen mail van het werk gebruikt zoekt problemen, alle mensen maken dure internationale gesprekken met hun gsm internet cafe's zijn een ideale oplossing en kosteloos overstappen is geen enkel probleem, dus iedereen die klaagt over niet nagekomen service is een zagevent die heel dat internet gedoe enkel maar nodig heeft omdat hij een triestigaard is

jij post uit een andere dimensie vrees ik

fantastisch de dingen die jij wil beweren om toch maar je favoriete heldhaftige provider te verdedigen
Je verdraait al mijn woorden.
Kun je je mail van het werk niet op je werk bekijken?
Gebruikersavatar
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 13 keer

Lord Utopia schreef:Als je sociaal leven via de computer gebeurt, dan is het triestig, niets persoonlijks.


Ahem, hier ben ik toch niet mee akkoord.

Ik communiceer met mijn verspreide (schoon)famillie vaak met webcam, e-mail, chat, Skype en ook VoIP.

Ik zie niet in waarom dit triestig zou zijn. Moet ik dan terugkeren naar het schrijven van brieven of het maken van dure GSM gesprekken ?
noctris
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 apr 2007, 16:15

Je hebt je naam wel niet gestolen..Lord Utopia.. in een utopische wereld zou ik tegen betaalbare tarieven kunnen bellen naar vrienden in Israel, de USA en canada via de gsm.. Zou ik mijn ouders, die 8 maand per jaar in Spanje zitten, op regelmatige basis kunnen bellen enz.. maar jammer genoeg is dat niet zo...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

noctris schreef:Je hebt je naam wel niet gestolen..Lord Utopia.. in een utopische wereld zou ik tegen betaalbare tarieven kunnen bellen naar vrienden in Israel, de USA en canada via de gsm.. Zou ik mijn ouders, die 8 maand per jaar in Spanje zitten, op regelmatige basis kunnen bellen enz.. maar jammer genoeg is dat niet zo...
Je belt ze dan eventjes toch niet? Moet je ze écht zoveel keer bellen?

och, dat heeft niets met mijn naam te maken :roll:
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Ik vraag mij af of ik echt bij dezelfde ISP zit, Dommel.

Ik ben van Netconnect naar Homeconnect overgeschakeld, alles is prachtig verlopen.

Ik heb vorige week maandag of dinsdag de registratie procedure doorlopen. Had contract opgestuurd en gebeld ter bevestiging, direct iemand aan de lijn, zelfs geen wachttoon gehoord. Maar contract was niet duidelijk genoeg (printer inkt bijna op). Diezelfde dag printer inkt gaan kopen, alles terug opnieuw gedaan, terug gebeld en 3 - 4 minuten moeten wachten, iemand aan de lijn, alles in orde.

Maandag brief gekregen, vandaag vanaf 6 uur alles doorlopen (activatie, installatie, etc...). Ongeveer om 8 uur was alles in orde buiten het feit dat ikzelf nog niet gebeld kan worden maar wel al kan bellen.

Dus om het samen te vatten, hier was alles prachtig verlopen, ik raad het aan iedereen aan ;). Heb ook mijn grootmoeder en broer laten overschakelen naar Dommel een tijdje geleden (niet Homeconnect) en daar bij is alles perfect verlopen. Dit in de omgeving Limburg. Grootmoeder kwam van Scarlet indien die informatie nuttig kan zijn :).

Ik geef toe, het ticket systeem heeft zijn slechte en goede tijden, soms direct de dag antwoord, soms paar dagen, soms paar weken. Maar tot zover, telefoon support paar keer gebruikt en altijd goed verlopen (via normale 070 nummer).
downset04
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2007, 01:37

ik ben blij dat we dankzij lord utopia eindelijk de oplossing van al onze problemen hebben

je wil skype gebruiken om te bellen internationaal?
- bel gewoon "eventjes" met de gsm, je hebt toch niks te zeggen

je wil je email van het werk thuis controleren om iets voor te bereiden de dag erna?
- neem een SLA of controleer je email op het werk

je wil je vrienden een berichtje sturen op mesenger?
- je bent een triestigaard en hebt een "echt" sociaal leven nodig

je speelt graag wow of xbox live?
- euh.. nerd!

je bent het beu om lang met internet problemen te zitten
- contacteer eventjes de ombudsdienst en stap zorgeloos en zonder problemen gratis over naar een andere provider

zoals je ziet heb je geen internet nodig, laat staan een stabiele verbinding, we betalen die 30euro per maand ten slotte voor de goede zaak. trouwens als je verbinding waar je voor betaalt niet werkt er zijn toch internet cafes genoeg zeker? of kom je niet graag onder de mensen mischien?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

downset04 schreef:ik ben blij dat we dankzij lord utopia eindelijk de oplossing van al onze problemen hebben

:roll:

je wil skype gebruiken om te bellen internationaal?
- bel gewoon "eventjes" met de gsm, je hebt toch niks te zeggen

Je belt eens een weekje niet he, jullie gaan er allebei toch niet van doodgaan?
je wil je email van het werk thuis controleren om iets voor te bereiden de dag erna?
- neem een SLA of controleer je email op het werk
Toen ik nog op school zat, toen ik geen internet meer had (die week zonder router ;)), heb ik mijn MP3-speler meegenomen en mijn documenten van openoffice daarop gezet om thuis af te werken. Mensen denken niet echt meer na als je hier zo alles leest.

je wil je vrienden een berichtje sturen op mesenger?
- je bent een triestigaard en hebt een "echt" sociaal leven nodig
heb ik niet gezegd, ik heb wel gezegd dat als je een sociaal leven hebt via enkel internet, dat het dán triestig is

je speelt graag wow of xbox live?
- euh.. nerd!
eventjes een paar weekjes niet spelen, maar dat gaat ook moeilijk he, ontnuchteren, bijna even erg als drugs?

je bent het beu om lang met internet problemen te zitten
- contacteer eventjes de ombudsdienst en stap zorgeloos en zonder problemen gratis over naar een andere provider

Wil je niet weg van Dommel? Er zijn genoeg alternatieven. Als je niet akkoord gaat met de gang van zaken bij dommel, dan contacteer je ze. Krijg je geen antwoord na drie keer geprobeerd te hebben (op verschillende tijdstippen), dan stap je naar de ombudsman om hen in gebreke te stellen. Meestal gaan ze u probleem dan als eerste oplossen. Als ze het niet kunnen oplossen, zal de ombudsman bemiddelen en kun je gratis opstappen.

zoals je ziet heb je geen internet nodig, laat staan een stabiele verbinding, we betalen die 30euro per maand ten slotte voor de goede zaak. trouwens als je verbinding waar je voor betaalt niet werkt er zijn toch internet cafes genoeg zeker? of kom je niet graag onder de mensen mischien?
ik heb nog internetcafé gezien in Oostende ^^
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”