Dommel & comfortdiensten

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
naajk
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2008, 18:09

Dommel maakt 'reclame' op hun website bij het Homeconnect abonnement met de zogenaamde comfortdiensten :


Alle comfortdiensten gratis zoals bv. nummer-weergave, uitgebreid antwoordapparaat, doorschakeling, signaal tweede oproep, …

Kan er mij iemand vertellen hoe ik bvb de nummer-weergave van de oproeper kan te zien krijgen of hoe ik het antwoorapparaat kan activeren?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Als ik me niet vergis zit er in de homelink software een aantal opties om dergelijke dingen in te schakelen.

Ik word deze week aangesloten .. spreek dus niet uit ervaring maar ik heb het ergens op dit forum zien staan in enkele screenshots (zoek mr even naar een topic met screenshots in op dit forumonderdeel)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

die screens werken btw niemeer;)
naajk
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 jun 2008, 18:09

frado schreef:die screens werken btw niemeer;)


Mijn Homeconnect software doet het ook (weeral) niet meer.
Ik kan me toch niet herinneren dat het in de Homeconnect software mogelijk was...iemand?
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

Ik heb vorige week met Dommel aan de lijn gehangen ivm enkele problemen hier, en daarbij ook nog het een en ander gevraagd, dit tot dat mijn pa|go-krediet opgebeld was. (AAn 3€ de minuut gaat dit vlug)

Ben onderandere te weten gekomen dat het normaal is dat de homeconnect software niet helemaal correct werkt. Zeker aan het tabblad van de lijninstellingen. Hier wordt aan gewerkt zeggen ze en de komende 2 weken kunnen we een software-update verwachten, waarbij we terug aan de instellingen van onze telefoon kunnen werken.

Nu geeft dit tabblad een foutmelding.

Ook zal de login voor klanten op de website zelf bijgewerkt worden. Alles moet nog geupdated worden.

Nummerweergave werkt bij mij. Ook heb ik de eerste keer in het tabblad lijninstellingen enkele opties kunnen aanvinken waarbij er niet meer kan gebeld worden nr buitenlandse en betaalnummers. Jammer genoeg zijn die functies nu onbereikbar tot de update.
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

Het tabblad lijninstellingen werkt weer in de dommelsoftware!

Voorlopig kan je alleen nog maar signaal 2de oproep, doorschakeling, budget , geblokkeerde nummers en nummerwergave bewerken.

Nog geen antwoordapparat ter beschikking.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

het is wel vreemd
ik heb 2 telefoons, op de ene GEEN nummerweergave en op de andere WEL,(vroeger met BGC op alle 2) zou mij verwonderen dat het iets met de soft te maken heeft
die ene tel geeft zelfs verschillende keren een andere tijd aan.
vroeger kon ik met die ene tel SMS ontvangen, weet niet of dat nu ook nog kan, want kan nog niet gebeld worden door GSM (Mobistar) wel al door een BGC nummer


heb nog iets te vragen

op de site staat 5 emailadressen " [email protected]"
als je een emailadres wil aanmaken komt er [email protected]

want nu kan ik nog emails ontvangen, maar geen versturen "[email protected]"
Laatst gewijzigd door kawe op 14 jul 2008, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

ik kan al gebeld worden door een proximus en bgc nummer. De rest nog niet gecontroleerd.
b012145214
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 15 jun 2008, 11:46

kawe schreef:heb nog iets te vragen

op de site staat 5 emailadressen " [email protected]"
als je een emailadres wil aanmaken komt er [email protected]

want nu kan ik nog emails ontvangen, maar geen versturen "[email protected]"

als je klant bent bij dommel kan je een "@dommel.be" aanmaken, maar met homeconnect, waar je (binnekort) je eigen domein kan aanmaken, kan je dan een "@domeindatjegekozenhebt.be" aanmaken
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

b012145214 schreef:
kawe schreef:heb nog iets te vragen

op de site staat 5 emailadressen " [email protected]"
als je een emailadres wil aanmaken komt er [email protected]

want nu kan ik nog emails ontvangen, maar geen versturen "[email protected]"

als je klant bent bij dommel kan je een "@dommel.be" aanmaken, maar met homeconnect, waar je (binnekort) je eigen domein kan aanmaken, kan je dan een "@domeindatjegekozenhebt.be" aanmaken


Dit "@domeindatjegekozenhebt.be" zal nog enkele weekjes duren. HEb voorlopig via homeconnect een "@dommel.be" aangemaakt. Dit tot de overschakeling.
calimero
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 jul 2008, 20:39

kawe schreef:heb nog iets te vragen

op de site staat 5 emailadressen " [email protected]"
als je een emailadres wil aanmaken komt er [email protected]

want nu kan ik nog emails ontvangen, maar geen versturen "[email protected]"


Kan je niet via webmail van skynet versturen?
Of maak gewoon een "@dommel.be"-mail aan en configureer je mailbox. Dan kan je terug verzenden!
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

b012145214 schreef:kan je dan een "@domeindatjegekozenhebt.be" aanmaken

<slightly offtopic>
Even iets doorgeven dat ik pas zelf redelijk recent ontdekt heb... :oops:

Als je een voorbeelddomein wil gebruiken op publieke plaatsen (lees: waar spambots aankunnen), dien je example.com (of .net/.org) te gebruiken. Deze domeinnamen zijn eigendom van ICANN en specifiek bedoeld om te gebruiken als... voorbeeld. ;) Zo bezorg je de eigenaar van "domeindatjegekozenhebt.*" geen onnodige spam. :)

(al is dit specifieke domein nu wel (nog) niet geregistreerd, maar soit...)
</slightly offtopic>
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”