Ik heb het forum eventjes doorgespit. Ik snap Nikon, maar ik snap ook BBB (en de rest).
1) Als Dommel een fout gemaakt heeft, moet dit rechtgezet worden!
2) Maar heeft Dommel wel een fout gemaakt ? Of willen wij zelf die fout te graag zien ?
Er staat: "Als je van belgacom of telenet komt heb je uw gratis maand bij dommel". M.a.w. kom je van een andere provider, of heb je nog geen ISP, dan krijg je een gratis maand bij HomeConnect. Dat is ook wat er op de website van Dommel geafficheerd staat. Zo heb ik dat altijd begrepen. Dit is dus correct.
Degene die omschakelen van NetConnect (of andere Dommel abbo) naar HomeConnect, zitten in een soort "grijze" zone. Hoe sneller Dommel daarin klaarheid schept, des te beter voor de klant (en Dommel zelf) Hoe langer Dommel daarmee nog wacht, des te meer kans dat gebruikers hierover beginnen te fantaseren en onterecht Dommel zullen bashen...
Wat gebeurt er als je overschakelt van NetConnect naar HomeConnect.
a) Je bent nog geen jaar NetConnect klant. Betaal je dan een opzeggingsvergoeding ?
b) Betaal je zowiezo een omschakelkost ? (waarvoor men je gratis maand gebruikt of je extra betaalde maand aan NetConnect) ? Als je van adres verandert moet je zowiezo een verhuiskost (van 49 euro) aan Dommel betalen! Een omschakeling kost dus altijd geld. Maar wie betaalt dit geld ?
c) Heeft Dommel dit al duidelijk gecommuniceerd naar de klant ? Ik vermoed van niet. Wie van jullie heeft dit al eens voorgelegd aan de helpdesk ? Zijn er kosten verbonden aan de omschakeling, zo ja, de welke ?
d) Een omschakelkost van 35 euro (één maand netconnect abbo) is alvast lager dan een verhuiskost van 49 euro te moeten betalen. Het dus altijd erger. En goh, wat is die eenmalige 35 euro nu, als je voor de rest heel tevreden bent !
Echter, duidelijke afspraken, is goede vrienden.
Als Dommel in hun contract zegt dat de omschakeling van Netconnect naar Homeconnect GRATIS gebeurt en ze rekenen je achteraf geld aan, dan moet je dit aanklagen (en aan de ombudsdienst doorgeven) !
Als Dommel dit echter nooit gezegd heeft (je nagelaten hebt dit bij hen na te vragen, en ergens blind geloofd hebt wat er elders geschreven stond). Tja, dan ben jezelf in de fout. En moet je hiervoor Dommel niet gaan aanklagen...
Duidelijke afspraken, goede vrienden dus.
En a.u.b. laten we niet teveel over iemands (on)schuld op voorhand al zitten fantaseren. Zoals Margaas dat steevast over Dommel graag doet. En dus blijft doen (op deze fora). Why ?
Wacht eens met een "schuldige" aan te duiden, totdat alles uitgeklaard is. Totdat
alle feiten op tafel liggen. Totdat alle partijen gehoord zijn. Trek dan je conclusie (en niet ervoor
). Te snel een conclusie willen trekken is nooit goed, zoiets werkt een "self-furfilling prophecy" alleen maar nog meer in de hand...
My 5 cents...