Openstelling ADSL2+ 1 juli 2008 > gevolgen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

Is er dan nog wel verder een reden waarom BGC op 12 Mbit capt? Of willen ze iedereen min of meer garanties bieden, wat met 24 Mbit veel minder te doen is?


Ik dacht toch dat ze de Internetlijn zouden laten syncen op 12Mbit om zo te overige beschikbare bandbreedte te laten gelden voor BGCTV.
Wover
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2007, 13:45

Gaan er nu eigenlijk nog nieuwe abo's komen van alternatieve providers? Want het is zo stil en we zijn niet ver meer van 1 juli ;).
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Wover schreef:Dommel Homeconnect

Prijs: €49.95
Snelheid: 9Mbps/512Kbps
Limiet: FUP/Limietloos



Is 12Mbit
Dommel > rest van belgische ISP's
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Fre.C schreef:
Wover schreef:Dommel Homeconnect

Prijs: €49.95
Snelheid: 9Mbps/512Kbps
Limiet: FUP/Limietloos



Is 12Mbit


En geen FUP.. maar echt ongelimiteerd.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

hollebollegijs schreef:
Weetgraag schreef:Ik kom hier nog eens aanklagen dat bij ons nog altijd geen ADSL 2 beschikbaar is, BGC TV is aan de ene kant van het kanaal (Zelzate) beschikbaar en aan deze kant (centrale Wachtebeke) niet.
Dus dan vraag ik mij af of er op 1 juli hier iets zal veranderen???
Navraag op het Skynet forum blijft onbeantwoord (zoals altijd).

Greetz
Een teleurgestelde Weetgraag :wink:


op het skynetforum moet je niet meer gaan.
als je wil, kijk ik het eens na. dan heb ik wel het adres nodig.


Hoi, zou je voor mij ook eens kunnen kijken? Ik woon in Rollegem en ben bijna zeker dat er niets beschikbaar zal zijn, maar je weet nooit hé...
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

zaf schreef:Heb je nog steeds een discoverylijn (of raw copper)) nodig vanaf 1 juli?

Ik geloof dat ik eens had gelezen dat je geen actieve koper meer nodig had.

Je kan nu alleszins adsl go hebben zonder discoveryline. Ik heb gisteren gebeld om dit te laten veranderen (heb nu ook discovery). Het duurt wel een maand eer die wijziging kan worden doorgevoerd.
Terwijl hebben ze mij nog een 3 maanden gratis extra boeketten gegeven op Belgacom TV (zonder een extra jaar vast te zitten). Leuk.
zaf
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jan 2006, 17:10
Bedankt: 6 keer

whacker schreef:
zaf schreef:Heb je nog steeds een discoverylijn (of raw copper)) nodig vanaf 1 juli?

Ik geloof dat ik eens had gelezen dat je geen actieve koper meer nodig had.

Je kan nu alleszins adsl go hebben zonder discoveryline. Ik heb gisteren gebeld om dit te laten veranderen (heb nu ook discovery). Het duurt wel een maand eer die wijziging kan worden doorgevoerd.
Terwijl hebben ze mij nog een 3 maanden gratis extra boeketten gegeven op Belgacom TV (zonder een extra jaar vast te zitten). Leuk.


En voor alternatieve providers?
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Dan moet je eens naar je provider bellen.
Ik hoop voor u van wel maar ik vrees ervoor.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Een gevolg van de omschakeling??

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 871 kbit/s or 109 kbyte/s
- Upload speed : 418 kbit/s or 52 kbyte/s
Tue Jul 1 2008 at 17:04:14 UTC+0200

Man, man, man en ik had zo'n stabiel lijntje op 3,3,
en dan heb ik zelfs nog niet gebeld om over te schakelen naar een hogere snelheid want naar het schijnt moet je dat nog zelf doen ook.
Al jaren BGCfan maar ik begin toch twijfels te krijgen hoor.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 160
Lid geworden op: 08 mar 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Weetgraag schreef:Een gevolg van de omschakeling??

http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 871 kbit/s or 109 kbyte/s
- Upload speed : 418 kbit/s or 52 kbyte/s
Tue Jul 1 2008 at 17:04:14 UTC+0200

Man, man, man en ik had zo'n stabiel lijntje op 3,3,
en dan heb ik zelfs nog niet gebeld om over te schakelen naar een hogere snelheid want naar het schijnt moet je dat nog zelf doen ook.
Al jaren BGCfan maar ik begin toch twijfels te krijgen hoor.

Greetz
Weetgraag :wink:


Ik had dat ook vandaag.Omdat er deze morgen een technieker geweest is van Belgacom belde ik naar de support .Daar werd er gevraagd om de speedtest zonder de java te doen,en dan had ik wel goede waarden.We hebben het dan nog eens getest op speedtest.net ,met ook goede waarden.Dan eens een bestand gedownload aan volle snelheid.Ik denk dus dat er iets mis is met de test,want ik krijg nog altijd slechte waarden.Ik heb deze morgen een update van java gehad,misschien heeft het daar iets mee te maken
Laatst gewijzigd door frodo op 01 jul 2008, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Belgacom TV check geeft aan dat ik geen TV kan krijgen, maar mijn buren wel... Ik heb nochtans een Discovery Line.. Hoe komt het dat dit bij mij niet werkt? Omdat ik Dommel heb? Ah, en als mijn buren maar 1 TV kunnen hebben, zal ik in een niet-ADSL2+ gebied zitten zeker?
Laatst gewijzigd door dean3009 op 01 jul 2008, 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Zopas de test gedaan op speedtest.net en ik moet Frodo gelijk geven, daar draait mijn download rond de 3,3 dus zou er toch iets mis zijn met de speedtest.
Wel getest op 4 locaties en alle 4 rond de 3000kbps

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie
Contacteer:

Ik ga morgen eens bellen voor die activatie, daarjuist was ik al een halfuurtje te laat. Zien wat er dan gebeurt :think:

Greetz
Weetgraag :cry:
"Carpe Diem"
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

dean3009 schreef:Belgacom TV check geeft aan dat ik geen TV kan krijgen, maar mijn buren wel... Ik heb nochtans een Discovery Line.. Hoe komt het dat dit bij mij niet werkt? Omdat ik Dommel heb? Ah, en als mijn buren maar 1 TV kunnen hebben, zal ik in een niet-ADSL2+ gebied zitten zeker?


Zou iemand alstublieft willen antwoorden op mijn vraag? Dank u :wink:
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dean3009 schreef:
dean3009 schreef:Belgacom TV check geeft aan dat ik geen TV kan krijgen, maar mijn buren wel... Ik heb nochtans een Discovery Line.. Hoe komt het dat dit bij mij niet werkt? Omdat ik Dommel heb? Ah, en als mijn buren maar 1 TV kunnen hebben, zal ik in een niet-ADSL2+ gebied zitten zeker?


Zou iemand alstublieft willen antwoorden op mijn vraag? Dank u :wink:
Heb je het adhv je telefoonnummer gedaan? Doe het eens adhv adres. Voor BGCTV heb je minstens classic lijn nodig.
Als je Dommel bent kun je ook geen BGCTV nemen.

Als je maar 1 TV kunt aansluiten, wil dat niet zeggen dat je geen ADSL2+ bij Belgacom kunt krijgen, maar wil dat zeggen dat je te ver van de centrale woont om 2 TV's aan te sluiten. Ik kan er in principe ook maar één aansluiten, maar ADSL2+ van Belgacom is bij mijn weten wel beschikbaar in Blankenberge.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Lord Utopia schreef:
dean3009 schreef:
dean3009 schreef:Belgacom TV check geeft aan dat ik geen TV kan krijgen, maar mijn buren wel... Ik heb nochtans een Discovery Line.. Hoe komt het dat dit bij mij niet werkt? Omdat ik Dommel heb? Ah, en als mijn buren maar 1 TV kunnen hebben, zal ik in een niet-ADSL2+ gebied zitten zeker?


Zou iemand alstublieft willen antwoorden op mijn vraag? Dank u :wink:
Heb je het adhv je telefoonnummer gedaan? Doe het eens adhv adres. Voor BGCTV heb je minstens classic lijn nodig.
Als je Dommel bent kun je ook geen BGCTV nemen.

Als je maar 1 TV kunt aansluiten, wil dat niet zeggen dat je geen ADSL2+ bij Belgacom kunt krijgen, maar wil dat zeggen dat je te ver van de centrale woont om 2 TV's aan te sluiten. Ik kan er in principe ook maar één aansluiten, maar ADSL2+ van Belgacom is bij mijn weten wel beschikbaar in Blankenberge.


Heel erg bedankt voor je antwoord :wink:
Onze buren kunnen wel BTV verkrijgen, dus ik waarschijnlijk ook.
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

als uw buren het kunnen krijgen dan gij ook. Het klopt dat als je je telefoonnummer invoert terwijl je bij een andere provider zit, dat er dan op komt dat het niet beschikbaar is. Ik had dat ook vroeger toen ik nog bij XS4All zat.
Dat ze geen tweede TV kunnen nemen kan inderdaad zijn omdat ze te ver van de centrale liggen (hence, snelheid te laag voor 2 streams).
Merk wel op dat een tweede TV er voor zorgt dat je geen 2 streams meer hebt voor 1 box (dus niet opnemen en tegelijk naar iets anders kijken).
Althans, bij mij was dat zo.
Wover
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2007, 13:45

Is er eigenlijk een mogelijkheid om te weten te komen of mijn lijn voor 9mbit geschikt is?

En kan je met een gewone belgacom telefoonlijn adsl van een andere provider nemen? Hoe zit het nu eigenlijk met zo'n discovery line, is dat een gewone telefoonlijn?
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

Discoveryline is een gewone telefoonlijn. Ze is goedkoper in abonnement maar STUKKEN duurder per uitgaand gesprek (inkomende gesprekken zijn gratis, zoals altijd). Is dus voor mensen die niet veel bellen of hun lijn enkel voor ADSL gebruiken (dan kan je ook nog raw copper nemen ipv de discovery line).
Als je een discoveryline hebt kan je dus ADSL Go of eender welke andere ISP's ADSL krijgen. Let wel: indien je toch voor ADSL Go gaat is een vaste lijn niet nodig en hoef je dus niet die discovery line te nemen.
Bel naar Belgacom voor een test (eventueel met het telefoonnummer van uw buren) en ze zullen u zeggen op welk profiel ge ongeveer zult komen.
't Kan wel zijn dat ge eerst iemand aan de lijn krijgt die enkel verkoop van Belgacom TV en ADSL doet en dat die uw vraag niet goed gaat begrijpen, zeg dan eventueel dat ge een technische medewerker wilt spreken en laat de lijn van uw buren is checken.
Imho is de telefonische helpdesk van Belgacom er de laatste jaren stukken op vooruit gegaan, de medewerkers hebben er nu WEL de nodige kennis. Het enige ambetante is die reclame voor hun producten wanneer ge naar de helpdesk belt (hoewel ik ADSL Go, Belgacom TV EN Proximus heb en dus ongeveer niets meer kan bijpakken :p).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Patje schreef:24Mb is enkel haalbaar voor mensen die in een straal wonen van 900m rond een centrale, daarna treed er veel snelheids verlies op.
12Mb is normaal haalbaar tot op een 3km, dus daarmee kan men meer mensen tevreden stellen.

Bij ADSL spraken we altijd over de "afstand tot de centrale"
Bij ADSL 2+ speelt de afstand tot de centrale geen rol meer, denk ik, maar de afstand tot het Belgacom aansluitpunt in je wijk. Als ik het goed begrijp ligt er nu glasvezel tot in de wijken, en wordt het ADSL signaal op jouw koperpaar gezet in deze lokale aansluitpunten (of hoe heten die dingen ook weer ?)
Klopt dit?

Groeten,
Philippe.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

philippe.deleye schreef:Bij ADSL spraken we altijd over de "afstand tot de centrale"
Bij ADSL 2+ speelt de afstand tot de centrale geen rol meer, denk ik, maar de afstand tot het Belgacom aansluitpunt in je wijk. Als ik het goed begrijp ligt er nu glasvezel tot in de wijken, en wordt het ADSL signaal op jouw koperpaar gezet in deze lokale aansluitpunten (of hoe heten die dingen ook weer ?)
Klopt dit?

Groeten,
Philippe.
Dat klopt niet. ADSL en ADSL2+ geldt voor de afstand tot de centrale, VDSL1/VDSL2 geldt tot de ROP's (kastjes).
jte1990
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 mei 2007, 18:01

ik heb het abbo Belgacom plus men down en up lemiet zijn naar 60gb wel opgetrokken ma men snelheid is nog steeds die 4mb lijn.
Kan het zijn dat het in de modem (die de manne van belgacom in der tijd hebben geplaats) da het moet ingestelt staan?
Ik heb al zitten zoeken er achter maar ik kan het niet vinden waarje het anders instelt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Je moet hen bellen om de snelheidsverhoging te activeren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
co0lman
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 feb 2008, 19:43

Kan ook zijn dat je nog zoals ik op een trage kaart zit. Willen ons enkel verwisselen van kaart als we Belgacom TV nemen of er een analoge lijn bij laten leggen.

Hadden ze beter die kaart gisteren vervangen tijdens de grote panne. Net op het moment dat ik pak updates voor mijn Mac moest binnenhalen natuurlijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De "ADSL Optie Speed" werd vandaag ge-aktiveerd op mijn Belgacom lijn (ISDN)
Vroeger synchroniseerde mijn modem op 4.640 kb/s down / 512 up (download snelheid sedert 1 juli ongeveer 4.000 kb/s)
Vandaag synchroniseert de modem op 9.018 kb/s down / 509 up (ADSL2+)
Download snelheid die ik nu haal is 7.400 kb/s

Een hele verbetering ... maar toch minder dan de gehoopte 12.000 kb/s
Mijn vraag: zou dit het maximum zijn dat ik kan krijgen (afhankleijk van de kwaliteit van mijn telefoonlijn):
De lijnwwarden zijn:
SNR: 11db / 22 db (down/up)
Att: 26 db / 20 db (down/up)

Groeten,
Philippe.
morro
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:43

ADSL Optie Speed hier ook vandaag maar mijn snelheid is iets meer als dat van u
9173 Download
391 Upload
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Men doet eerst een lijntest op kwaliteit en afstand, naargelang daarvan zetten ze iemand op 9 of 12Mb
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Patje schreef:Men doet eerst een lijntest op kwaliteit en afstand, naargelang daarvan zetten ze iemand op 9 of 12Mb

Inderdaad, de BC technieker was hier om de lijn uit te meten.
Gemeten afstand tot de centrale is 1.600 meter. Volgens Belgacom zou ik dus perfekt 12Mb moeten halen, maar .... wel op een analoge lijn, niet op eens ISDN lijn! Blijkt dus dat voor ADSL2+ het verschil tussen analoog en ISDN echt groot wordt.
Zo leert een mens alle dagen bij :?
Moet nu toch serieus overwegen om terug naar analoog over te schakelen ...

Nog een vraagje ....
Is de 12Mb de synchronisatiesnelheid ? Met andere woorden, met een 12Mb profiel is de maximale downloadsnelheid dan ong. 10Mb/s (rekening houdend met ca 15% DSL overhead) - zoals ik nu met mijn 9Mb profiel maximaal aan 7.400 kb/s kom ?

Philippe.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

philippe.deleye schreef:
Patje schreef:Men doet eerst een lijntest op kwaliteit en afstand, naargelang daarvan zetten ze iemand op 9 of 12Mb

Inderdaad, de BC technieker was hier om de lijn uit te meten.
Gemeten afstand tot de centrale is 1.600 meter. Volgens Belgacom zou ik dus perfekt 12Mb moeten halen, maar .... wel op een analoge lijn, niet op eens ISDN lijn! Blijkt dus dat voor ADSL2+ het verschil tussen analoog en ISDN echt groot wordt.
Zo leert een mens alle dagen bij :?
Moet nu toch serieus overwegen om terug naar analoog over te schakelen ...

Nog een vraagje ....
Is de 12Mb de synchronisatiesnelheid ? Met andere woorden, met een 12Mb profiel is de maximale downloadsnelheid dan ong. 10Mb/s (rekening houdend met ca 15% DSL overhead) - zoals ik nu met mijn 9Mb profiel maximaal aan 7.400 kb/s kom ?
Philippe.

Ja idd dat klopt een sync van ongeveer 12000 kbps zal een een snelheid geven van rond de 10Mb.
met een sync van 9000 rond de 8Mb snelheid.
analoog is wel beter op adsl2+ gebied dan isdn, moest je terug gaan naar analoog zou je dan wel een pstn modem nodig hebben ipv die isdn modem.

Grtz
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

morro schreef:ADSL Optie Speed hier ook vandaag
9173 Download
391 Upload

Patje schreef: .... idd dat klopt een sync van ongeveer 12000 kbps zal een een snelheid geven van rond de 10Mb.
met een sync van 9000 rond de 8Mb snelheid.

Ik neem aan dat morro een 12 Mbps profiel heeft. Zag dat zijn snelheid vandaag max 9.330 kbps was (78%)
Ikzelf heb een snelheid van 7.400 kbps, op een 9Mbps sync (82%)
Zou het kunnen dat de "overhead" op ADSL2+ ongeveer 20% bedraagt ?

Philippe.
morro
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2008, 13:43

ja ik heb een 12 Mbps profiel en 600 meter van de centrale
Wover
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 jun 2007, 13:45

Zijn er ondertussen al providers bijgekomen die in dit nieuwe profiel abonnementen aanbieden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wover schreef:Zijn er ondertussen al providers bijgekomen die in dit nieuwe profiel abonnementen aanbieden?

Domme, Evonet, EDPnet, DX-ADSL, Euphony

van die providers weet ik zeker dat ze ADSL2+ zullen aanbieden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”