Discoveryline is een gewone telefoonlijn. Ze is goedkoper in abonnement maar STUKKEN duurder per uitgaand gesprek (inkomende gesprekken zijn gratis, zoals altijd). Is dus voor mensen die niet veel bellen of hun lijn enkel voor ADSL gebruiken (dan kan je ook nog raw copper nemen ipv de discovery line).
Als je een discoveryline hebt kan je dus ADSL Go of eender welke andere ISP's ADSL krijgen. Let wel: indien je toch voor ADSL Go gaat is een vaste lijn niet nodig en hoef je dus niet die discovery line te nemen.
Bel naar Belgacom voor een test (eventueel met het telefoonnummer van uw buren) en ze zullen u zeggen op welk profiel ge ongeveer zult komen.
't Kan wel zijn dat ge eerst iemand aan de lijn krijgt die enkel verkoop van Belgacom TV en ADSL doet en dat die uw vraag niet goed gaat begrijpen, zeg dan eventueel dat ge een technische medewerker wilt spreken en laat de lijn van uw buren is checken.
Imho is de telefonische helpdesk van Belgacom er de laatste jaren stukken op vooruit gegaan, de medewerkers hebben er nu WEL de nodige kennis. Het enige ambetante is die reclame voor hun producten wanneer ge naar de helpdesk belt (hoewel ik ADSL Go, Belgacom TV EN Proximus heb en dus ongeveer niets meer kan bijpakken
).