Gegroet,
We hebben hier thuis last van een trut da altijd belt om half negen. Heb geen weergave oproep, maar als ik de 1919 bel zeggen ze dat ze geen nummer gevonden hebben( en nee, ik heb niet opgenomen want anders werkt de 1919 niet)
Dus dat mens heeft een "geheim" nummer dienst ofzoiets, vind ik persoonlijk wel schandalig want welk nut heeft zo'n optie in feite. Werkt zo'n stalkerijen alleen maar in de hand dan ze te voorkomen.
Men vraag is nu: als ik zelf n weergave oproep dienst activeer, kan ik dan zien wie er belt, of blijft dat nummer voor eeuwig geheim.
En ja, excuseer mij voor t komische gehalte, tis eens iets anders dan al die klachten over ADSL
"Telefoon pesterijen"
-
- Elite Poster
- Berichten: 3310
- Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
- Locatie: Lochristi
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Ik weet niet of het nog altijd kan maar tot een paar jaar geleden kon je d.m.v. een éénvoudig verzoek alle inkomende gesprekken bij Belgacom opvragen tot 3 maand terug.
Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.
Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Over wat voor pesterijen heb je het? Uitschelden? Gewoon niks zeggen en blijven luisteren?
Je kan in elk geval proberen bij je telefonie-aanbieder dit aan te kaarten, zij hebben normaal mogelijkheden om dergelijk gedrag te controleren en eventueel in te grijpen na voldoende motivering en vaststelling.
Je kan in elk geval proberen bij je telefonie-aanbieder dit aan te kaarten, zij hebben normaal mogelijkheden om dergelijk gedrag te controleren en eventueel in te grijpen na voldoende motivering en vaststelling.
-
- Plus Member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Je kan ook instellen dat je nummer niet verschijnt bij bestemmeling door code vooraf in te toetsen. Kan ook via Sim-kaart gebeuren prepaid en moeilijk te achterhalen.... wss een oud lief ![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Matthias bedoelt dat je met ik dacht *31*<nummer># anoniem kon bellen. Het hoeft dus niet per sé een echt geheim nummer te zijn.
Klantendienst is 0800 22 800 .
Klantendienst is 0800 22 800 .
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13615
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Jah, dit is inderdaad heel vervelend en je kan er mar moeilijk veel tegen doen. Als het niet anders kan: je kan oproepen van geheime nummers blokkeren maar dat is wel betalend: een aar euro per maand. Je kan dit activeren in je e-services.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op
te klikken
![Afbeelding](https://userbase.be/forum/images/icons/karmabar_thanks_red.gif)
Stel dat de trut in kwestie een tel.nr bij belgacom heeft, dab is het best mogelijk dat ze een privé nummer heeft. Onze vaste lijn is ook privé, hebben we privé laten zetten na soortgelijk voorval. Een of ander kreng dat niet ophield met bellen... dat ze nu maar probeert lolWaxterz schreef:Men vraag is nu: als ik zelf n weergave oproep dienst activeer, kan ik dan zien wie er belt, of blijft dat nummer voor eeuwig geheim.
Dommel > rest van belgische ISP's
-
- Elite Poster
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24
inkomende gesprekken kunnen alleen worden opgevraagd door een onderzoeksrechter wanneer er een misbedrijf is gebeurd. dit is de enige mogelijkheid en dit is al jaren zo.Astralon schreef:Ik weet niet of het nog altijd kan maar tot een paar jaar geleden kon je d.m.v. een éénvoudig verzoek alle inkomende gesprekken bij Belgacom opvragen tot 3 maand terug.
Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.
als je echter gestalkt wordt of gestoord wordt door oproepen is er een dienst binnen belgacom die dit onderzoekt. je moet dan 3 tijdstippen opgeven wanneer dit is gebeurd.
Men zal nagaan wie dit geweest is en deze persoon zal door belgacom gecontacteerd worden met de vraag hiermee te stoppen.
de naam van deze persoon zal belgacom aan u niet bekend maken.
mocht het probleem zich daarna nog voordoen, kan je het best klacht indienen bij de politie.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Sloppy Joe
- Member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 18 mei 2004, 00:41
- Locatie: Hell ain't no bad place to be
- Contacteer:
We hebben dit hier ook aan de hand gehad.
In de Belgacom shop hebben ze ons de procedure uitgelegd die Hollebollegijs hierboven beschijft.
De tijdstippen genoteerd en doorgegeven, naderhand geen van die telefoontjes meer gekregen.
Joe
In de Belgacom shop hebben ze ons de procedure uitgelegd die Hollebollegijs hierboven beschijft.
De tijdstippen genoteerd en doorgegeven, naderhand geen van die telefoontjes meer gekregen.
Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
-
- Starter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
aha, dat is wel interessant van die 3 tijdstippen doorgeven
zal morgen eens gaan naar de shop
vandaag gebeld naar klantendienst, was een serieuze miserie, uiteindelijk weinig wijzer geworden
zeg maar, kan t ook niet van een gsm zijn, kunt toch kiezen om uw nummer niet door te geven?
kan t evengoed van verschillende nrs zijn ... en dan kan die dienst weinig maken
zal morgen eens gaan naar de shop
vandaag gebeld naar klantendienst, was een serieuze miserie, uiteindelijk weinig wijzer geworden
zeg maar, kan t ook niet van een gsm zijn, kunt toch kiezen om uw nummer niet door te geven?
kan t evengoed van verschillende nrs zijn ... en dan kan die dienst weinig maken
- Fustigateur
- Pro Member
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49
Iedereen kan mits een klacht bij ombudsman telecom weten wie je belde.
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-53-.html
Je vult het formulier in. Faxt het door of stuurt het op. Na een 6-tal weken kom je te weten wie de eigenaar is van het telefoonnummer.
Daarna kan je bij de politie klacht neerleggen als je dat noodzakelijk acht.
Nadat ze ontmaskerd zijn heb je geen last meer van dergelijke criminelen.
http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-53-.html
Je vult het formulier in. Faxt het door of stuurt het op. Na een 6-tal weken kom je te weten wie de eigenaar is van het telefoonnummer.
Daarna kan je bij de politie klacht neerleggen als je dat noodzakelijk acht.
Nadat ze ontmaskerd zijn heb je geen last meer van dergelijke criminelen.