"Telefoon pesterijen"

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Gegroet,


We hebben hier thuis last van een trut da altijd belt om half negen. Heb geen weergave oproep, maar als ik de 1919 bel zeggen ze dat ze geen nummer gevonden hebben( en nee, ik heb niet opgenomen want anders werkt de 1919 niet)

Dus dat mens heeft een "geheim" nummer dienst ofzoiets, vind ik persoonlijk wel schandalig want welk nut heeft zo'n optie in feite. Werkt zo'n stalkerijen alleen maar in de hand dan ze te voorkomen.
Men vraag is nu: als ik zelf n weergave oproep dienst activeer, kan ik dan zien wie er belt, of blijft dat nummer voor eeuwig geheim.

En ja, excuseer mij voor t komische gehalte, tis eens iets anders dan al die klachten over ADSL
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik weet niet of het nog altijd kan maar tot een paar jaar geleden kon je d.m.v. een éénvoudig verzoek alle inkomende gesprekken bij Belgacom opvragen tot 3 maand terug.

Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Over wat voor pesterijen heb je het? Uitschelden? Gewoon niks zeggen en blijven luisteren?
Je kan in elk geval proberen bij je telefonie-aanbieder dit aan te kaarten, zij hebben normaal mogelijkheden om dergelijk gedrag te controleren en eventueel in te grijpen na voldoende motivering en vaststelling.
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

klantendienst Belgacom, als dat maar goed afloopt

0800 22 808 is dit toch eh?
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Niet uitschelden, eerder vaag.

Neem op, soms zeggen ze niets, dan een onnozel vraag en afleggen

tis nogal een debiel gedoe eerlijk gezegd

Maar t duurt nu toch wel lang genoeg
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Je kan ook instellen dat je nummer niet verschijnt bij bestemmeling door code vooraf in te toetsen. Kan ook via Sim-kaart gebeuren prepaid en moeilijk te achterhalen.... wss een oud lief :oops:
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Wat voor code?

Verandert toch helemaal niets, ik weet niet eens wie de bestemmeling is en dan kan hij mij toch altijd bellen

En t gaat hier om een gewone telefoonlijn, geen gsm.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Matthias bedoelt dat je met ik dacht *31*<nummer># anoniem kon bellen. Het hoeft dus niet per sé een echt geheim nummer te zijn.
Klantendienst is 0800 22 800 .
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Achzo, wist ik niet.

Maakt in ieder geval weinig uit hoe ze geheim bellen, snap gewoon niet dat dat mag

Zal morge eens belle naar klantendienst, merci voor t juiste nummer
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Jah, dit is inderdaad heel vervelend en je kan er mar moeilijk veel tegen doen. Als het niet anders kan: je kan oproepen van geheime nummers blokkeren maar dat is wel betalend: een aar euro per maand. Je kan dit activeren in je e-services.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Waxterz schreef:Men vraag is nu: als ik zelf n weergave oproep dienst activeer, kan ik dan zien wie er belt, of blijft dat nummer voor eeuwig geheim.


Stel dat de trut in kwestie een tel.nr bij belgacom heeft, dab is het best mogelijk dat ze een privé nummer heeft. Onze vaste lijn is ook privé, hebben we privé laten zetten na soortgelijk voorval. Een of ander kreng dat niet ophield met bellen... dat ze nu maar probeert lol
Dommel > rest van belgische ISP's
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Astralon schreef:Ik weet niet of het nog altijd kan maar tot een paar jaar geleden kon je d.m.v. een éénvoudig verzoek alle inkomende gesprekken bij Belgacom opvragen tot 3 maand terug.

Dus ik zou de klantendienst eens bellen en anders klacht indienen bij de politie.


inkomende gesprekken kunnen alleen worden opgevraagd door een onderzoeksrechter wanneer er een misbedrijf is gebeurd. dit is de enige mogelijkheid en dit is al jaren zo.

als je echter gestalkt wordt of gestoord wordt door oproepen is er een dienst binnen belgacom die dit onderzoekt. je moet dan 3 tijdstippen opgeven wanneer dit is gebeurd.
Men zal nagaan wie dit geweest is en deze persoon zal door belgacom gecontacteerd worden met de vraag hiermee te stoppen.
de naam van deze persoon zal belgacom aan u niet bekend maken.
mocht het probleem zich daarna nog voordoen, kan je het best klacht indienen bij de politie.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
peewee
Plus Member
Plus Member
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 jul 2007, 20:59

of je nummer gratis laten wisselen
The world is not enough!
Gebruikersavatar
Sloppy Joe
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 18 mei 2004, 00:41
Locatie: Hell ain't no bad place to be
Contacteer:

We hebben dit hier ook aan de hand gehad.

In de Belgacom shop hebben ze ons de procedure uitgelegd die Hollebollegijs hierboven beschijft.
De tijdstippen genoteerd en doorgegeven, naderhand geen van die telefoontjes meer gekregen.


Joe
A man on a mission: http://www.paulswereld.be/
Waxterz
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2006, 03:42
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

aha, dat is wel interessant van die 3 tijdstippen doorgeven
zal morgen eens gaan naar de shop
vandaag gebeld naar klantendienst, was een serieuze miserie, uiteindelijk weinig wijzer geworden

zeg maar, kan t ook niet van een gsm zijn, kunt toch kiezen om uw nummer niet door te geven?

kan t evengoed van verschillende nrs zijn ... en dan kan die dienst weinig maken
Gebruikersavatar
Fustigateur
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 dec 2007, 16:49

Iedereen kan mits een klacht bij ombudsman telecom weten wie je belde.

http://www.ombudsmantelecom.be/xml/doc__nl-IDC-53-.html

Je vult het formulier in. Faxt het door of stuurt het op. Na een 6-tal weken kom je te weten wie de eigenaar is van het telefoonnummer.

Daarna kan je bij de politie klacht neerleggen als je dat noodzakelijk acht.

Nadat ze ontmaskerd zijn heb je geen last meer van dergelijke criminelen.
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

Kan ook iemand zijn die met skype of Voip belt.
Zal moeilijk te achterhalen zijn vrees ik.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”