Traffic shaping sinds 1/7/8 ?!

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
billyt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2008, 13:03

Allen,

heb een ADSL Plus abo, en heb de indruk dat er sinds gisteren (switch naar 60GB dl volume) er precies ook traffic shaping gebeurt. om maar te zeggen: op 30/6 kon ik via utorrent rustig 400-450KB/s halen, nu is dat max 100KB/sec meer, nochtans betreft het hier dezelfde files die ik DL, als ook zelfde software, configuratie etc. Ligt duidelijk aan netwerk kant... /me suspects BGC of doing some kind of traffic shaping!

Billy
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 148
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

torrents zijn nu niet echt te vertrouwen als je snelheidstesten wilt doen...
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

heb de indruk
me suspects


Zijn woorden die moeten vermeden worden é. Op zo'n manier worden de wildste dingen gelanceerd. En dat omdat je éénmaal een download hebt die de dag erna trager loopt :? Als je eenmaal een degelijk onderzoek hebt gedaan gedurende een langere periode, kan je wel eens je vermoeden uiten. Maar na één download met een dag tussen :?

Voor hetzelfde geld is er gewoon ergens een tracker tijdelijk off line of zo.
billyt
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2008, 13:03

Gaat ongeveer over een periode van een week, waarin in het eerste deel van de week ik heb vastegesteld dat de snelheden "in 't algemeen" hoger waren dan voordien - e.g. pre-announcement effect? - en nu serieus lager

bovendien betreft het hier een set van 30-40 torrents dus speelt het wegvallen een tracker niet echt mee. Verder is het ook zo dat ik quasi continue torrents download en daarbij steeds ongeveer dezelfde snelheid had (275 a 325KB/s) ongeacht het moment van de dag of de maand. Nu is het toch al sinds 2 dagen serieus minder.... dat is voor mij geen toeval meer.

B
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Ikke gisteren toch nog volop gepompt, dus denk ik niet dat je gevoel klopt.
Afbeelding
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Kenneth schreef:
heb de indruk
me suspects

Voor hetzelfde geld is er gewoon ergens een tracker tijdelijk off line of zo.


Ik heb ADSL Go - sinds 30/06/2008 haal ik een minimum snelheid van 500kb/s als ik download

Sinds deze 'snelheidsverhoging' heb ik zelfs 1x een bestand gedownloadt tegen 2,29 megabyte per seconde (damn was dit maar de gemiddelde snelheid) maar hier denk ik dat er dus WEL iets fout is gegaan, mss ivm cache ofzo -zie attachement lol-
Bijlagen
lol.jpg
(134.44 KiB) 85 keer gedownload
578.jpg
(211.48 KiB) 73 keer gedownload
Dommel > rest van belgische ISP's
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Als je uploadsnelheid erop achteruit gegaan is, kan het zijn dat je jezelf aan 't choken bent door een te hoge uploadsnelheid in je client.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Heb maar één torrent lopen maar die is al ganse tijd niet boven de 70 KB/s gegaan, wat toch een beetje bizar is. Het is relatief stabiel voortdurend rond 60-70 KB/s.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Heb maar één torrent lopen maar die is al ganse tijd niet boven de 70 KB/s gegaan, wat toch een beetje bizar is. Het is relatief stabiel voortdurend rond 60-70 KB/s.
Zoals een beetje bij Telenet niet waar?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Euhm, negeer dat maar, dit was mijn fout :P. Ik laat nog iets weten mbt mijn nieuwe instellingen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Update en sorry voor de double post: ik ben nu die ene torrent aan 220+ KB/s aan het binnenhalen. Van shaping geen sprake!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”